Briteillä taitaa käytössä olla Eurofighter Typhoon ja F-35. Ukrainassa taas on käytössä MiG-29 ja SUkhoin eri malleja. EI taida olla ihan pieni homma vaihtaa noista jäkimmäisistä ensimmäisiin ja taitaa siihen mennä aikaakin tyyppikoulutuksineen. Ja pitäähän se huoltokin saada ymmärtämään koneen päälle, että pitävät ne lentokunnossa. Eli melkeinpä Brittien pitäisi toimittaa sen koneen mukana lentäjä ja huolto ja siinä on jo sitten iso riski kriisin eskaloitumiselle.Lisäksi brittihalllituksesta on alkanut kuulua ääniä että panssarivaunujen ja hävittäjien antaminen Ukrainalle ei enää olisikaan poissuljettu vaihtoehto.
Kyllä ne pitkään olivat niin ääripunaisia kuin voi vain olla.Minä en oikein ymmärrä miten Marinin ulostulot ovat olleet puoluepolitiikan värittämiä, etenkään Ukrainan sodan osalta. En tunne sinua henkilökohtaisesti mutta kirjoitukisesi perusteella vaikutat melko yksinkertaiselta kaverilta, voin toki olla väärässäkin.
Ei minulla ainakaan ollut vaikeuksia ymmärtää ensimmäisestä viestistäkään mitä tarkoitit. Olen itse samoilla linjoilla, Marin on jostain löytänyt ballsit.Kaikille muille joille tuo ilmaisuni oli liian vaikea tai epämääräinen selvyyden vuoksi: Sodan alkamisen jälkeen Marin on ollut lausuntoineen kuin eri ihminen. Lausunnot ovat käsitelleet asioita asioina eikä niitä ole väritelty puoluepoliittisella ideologialla lainkaan. Samaa ei voi sanoa kaikista puheista ennen sotaa. Ennen sotaa en voinut edes kuvitella että olisin kyseisen ihmisen kanssa samaa mieltä juuri mistään. NATO-rotsin vauhtikäännöksestä annan erityispisteet. Kaikilta ei onnistu moinen turhanpäiväisen ylpeyden vuoksi. Ei vaikka ympärillä tapahtuisi mitä. Minusta sodan syttymisen jälkeisestä pääministeri Sanna Marinista on löytynyt vahvuuksia joista ei näkynyt ennen sotaa jälkeäkään.
Ei minulla ainakaan ollut vaikeuksia ymmärtää ensimmäisestä viestistäkään mitä tarkoitit. Olen itse samoilla linjoilla, Marin on jostain löytänyt ballsit.
En tunne ortodoksista uskontoa, mutta siinä yhteydessä tämä saattaa olla isokin liikku.
Ulkomaan divisioona poksauttaa panssaroidun ajoneuvon, ei tuhoutunut tosin. Pääsee katseleen ihan pelipaikoilta ensimmäisestä persoonasta.
Tämä taitaa viitata ulkoministeri Trussin lausuntoon, joka oli vain vastine Scholzille. Kun Scholz siis sanoi tai vähintään antoi ymmärtää tällä viikolla, että Nato-mailla on sopimus, ettei Ukrainalle toimitettaisi hävittäjiä tai panssarivaunuja.Lisäksi brittihalllituksesta on alkanut kuulua ääniä että panssarivaunujen ja hävittäjien antaminen Ukrainalle ei enää olisikaan poissuljettu vaihtoehto.
Alkaa yhä enemmän vaikuttaa siltä, että Ukrainan-sodan alkamisen jälkeen jonnekin on perustettu ballsienjakopiste. Omansa ovat Marinin lisäksi hakeneet mm. Sauli Niinistö, kepu, persut, demarit ja monet muut.Ei minulla ainakaan ollut vaikeuksia ymmärtää ensimmäisestä viestistäkään mitä tarkoitit. Olen itse samoilla linjoilla, Marin on jostain löytänyt ballsit.
Kaukaa joutuu jo ampumaan. Ja osuukohan lopulta lähellekään kohdetta.
Edit: ilmeisesti tämä on vastaus HIMARS järjestelmän toimittamisen uhkaan
Saattaa örkin korvat soida, kunhan ne ensin löytyy puun oksilta.Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Ukrainan tykistö operoi miellyttävän tarkasti, erityisesti lopussa.
Tuon viimeisen osuman jälkeen saa örkin kaapia teelusikalla pitkin kylää.Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Ukrainan tykistö operoi miellyttävän tarkasti, erityisesti lopussa.
Jos joku ylipäänsä sellaista jaksaa vaivautua tekemään. Jättäköön muistomerkiksi.Tuon viimeisen osuman jälkeen saa örkin kaapia teelusikalla pitkin kylää.
Liettualainen keräys etenee kyllä hurjalla tahdilla kohti Bayraktaria
Toisihan tuo UA:lle merkittävän edun jos tosiaan noita toimitettaisiin. Tosin koulutus vie aikansa kun moderneista vehkeistä kyse. Vai voiko olla että lipsahtaisi jotain osaajia Ukrainan alueelle?
Jo modernin rannikkotykin laukaiseminen vaatii jo jumppaa saati sitten ohjuksen. Ihannetilanne toki olisi, että mitä vaan voidaan toimittaa, mutta oikeassa maailmassa homma vaan ei noin toimi. Jossain Suomessa on jo RAVAL 80-luvulta lähtien ollut kunnossa ja en usko että tuolla olisi moista. Toki ihanne tilanteessa näin tapahtuisiUkrainalaisetkin noita varmaan maalta laukaisevat eikä missään kiireessä tarvitse olla kun sellaista pistetään matkaan. Luulisi, että ohjuksen matkaan laitto ei älyttömiä koulutuksia tarvitse. Ohjus kai itse osaa päätyä kohteeseensa sitten kun sellainen on löydetty. Voin kuvitella, että länsi saattaa jopa hieman avittaa kohteen löytämisessä. Mikään merimaaliasiantuntija en tietenkään ole.
Joskus sarkasmi osuu maaliin yhtä hyvin kuin Bayraktar.