Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 023 038
  • 61 554
Mitenkähän @Flonaldo perustelee sen, että nyt junan kyytiin lastattu T-62 vaunuja:





Samoin Venäjä on jatkuvasti aktiivisesti värvännyt uusia miehiä armeijaansa (kuva):

26.4.2022 tehnyt sopimuksen, ja kuollut 2 viikon päästä.

Todella hölmöä vähätellä Venäjän tappioita sillä perusteella, että joukkoja oli 24.2 se 191 000 ja tankkeja n. 2500.

Sinne tuotiin useita joukkoyksiköitä lisää jo maaliskuussa, tankki varastoja tyhjennetty, Wagner palkannut halukkaita....

Pelkästään "Donetskin Kansantasavalta" on ilmoittanut, että tappiot kuun vaihteessa olivat n. 10 000 kuollutta tai haavoittunutta. Vahvuus oli 34000 miestä hyökkäyksen alkaessa. Siihen päälle Luhanskin kansantasavalta, tsetseenit, Wagner, ja Rosvgardia, eli Putinin kansalliskaarti, jota ei lueta armeijaan, vaan ovat sisäministeriön joukkoja.

Luulen, että Ukrainan antamat tappioluvut ovat paljon totuudenmukaisempia kuin @Flonaldo uskoo....
 

Liitteet

  • Screenshot_20220525-123138.jpg
    Screenshot_20220525-123138.jpg
    911,2 KB · kertaa luettu: 197

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ex-kenraali ammuttu taivaalta tonttiin. Level down - six feet under.


Näköjään kaveri oli erikoistunut koneiden tuhoamiseen, kun oli jo toinen kerta kun hänen ohjaamansa kone on tullut tonttiin. Ensimmäisellä kerralla oli syynä pieleen mennyt taitolento, toisella kerralla taas Ukrainan ilmatorjunta.

Nyt ei käynyt niin hyvää tuuria, kuin ruotsalaisella kollegallaan, joka on ollut kahdesti ohjaajana Gripenin tullessa tonttiin, mutta selvisi hengissä. Ensimmäinen kerta taisi olla vielä kehitysvaiheessa koelennolla, jälkimmäinen taas lentonäytöksessä Tuhkolman liepeillä. Vääräleuat ovat kuulemma nimenneet kaverin Ruotsin ilmavoimien hävittäjä-ässäksi, koska hänellä oli eniten pudotuksia...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Venäjä näyttää tosiaan etenevän mutta kokoajan ilmeisesti lähempänä valtaamansa alueen reunoja. Se tekee saavutuksista paljon pienempiä kuin aiemmin yrittivät. Katsotaan loppuuko momentum jossain vaiheessa.

Twitterin puolella oli juttua kans että olisivat tätä (hävinnyttä) taistelua uusimassa













Saa nähdä, miten tuolla lopulta käy. Toisella foorumilla mainittiin - mutta korostan, etten osaa ottaa kantaa väitteen todenperäisyyteen - Venäjän kyllä edenneen, mutta kalusto- ja miehistötappioiden olevan niin valtavat, että hinta saattaa olla lopputuloksen kannalta aivan liian kova. Vallattua aluetta luonnehdittiin määritelmällä "noin puolet Loimaasta".
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka tuollaisen T-62:n roudaaminen rintamalle vaikuttaa hassunhauskalta jutulta - jote se onkin - niin joku miehistö sinnekin pitää jostain raapia, ja ne kenelle se nakki napsahtaa, voisi kuvitella motivaation ja eliniänodotteen olevan aika matala. Todennäköisyys sille, että ei se tankki kuitenkaan ole taistelukunnossa, on aika iso. Jos ei muuten niin miehistö huolehtii siitä itse.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Näköjään kaveri oli erikoistunut koneiden tuhoamiseen, kun oli jo toinen kerta kun hänen ohjaamansa kone on tullut tonttiin. Ensimmäisellä kerralla oli syynä pieleen mennyt taitolento, toisella kerralla taas Ukrainan ilmatorjunta.

Nyt ei käynyt niin hyvää tuuria, kuin ruotsalaisella kollegallaan, joka on ollut kahdesti ohjaajana Gripenin tullessa tonttiin, mutta selvisi hengissä. Ensimmäinen kerta taisi olla vielä kehitysvaiheessa koelennolla, jälkimmäinen taas lentonäytöksessä Tuhkolman liepeillä. Vääräleuat ovat kuulemma nimenneet kaverin Ruotsin ilmavoimien hävittäjä-ässäksi, koska hänellä oli eniten pudotuksia...
Oliko se ruotsalainen pudottaja se, johon eräs ruotsalainen anoi kameralle "Jävle aerodynamic shit" eli tuttavallisemmin JAS
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oliko se ruotsalainen pudottaja se, johon eräs ruotsalainen anoi kameralle "Jävle aerodynamic shit" eli tuttavallisemmin JAS

Saattoi olla.

Itse muistan tuosta jälkimmäisestä putoamisesta sen, kun tutkintalautakunnan puheenjohtaja kertoi haastattelussa tutkinnan saaneen selville, että putoamisen aiheutti vika ohjauslaitteistossa tai jossain muualla.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Siis kuvitteleeko nuo nyt ihan oikeasti olevansa itsenäisiä? Oletin nykytilanteen olevan vain kaikkien osapuolten valitsema tie osaksi Venäjää. Jos siellä aidosti uskottiin mahdollisuuksiin itsenäistyä Venäjän avulla ja pysyä itsenäisenä, niin siellä on kyllä haukattu paskaa oikein kunnolla.
Aina tasaisin on ollut noita kyselytutkimuksia (toki kriittinen pitää niille olla), ja niissä itsenäisyys tai vahva autonomia saivat kannatusta. Ja itseasiassa Minsk 2:ssa Donbasin autonomia oli listalla.

2019




Vanhaa dataa - 2014




Ukrainalaisten mielipide



 
F

Flonaldo

Mitenkähän @Flonaldo perustelee sen, että nyt junan kyytiin lastattu T-62 vaunuja:
Miksi minun pitäisi perustella mitään? Sinä olet keksinyt, että olisin joskus ilmeisesti sanonut, että Venäjä ei ole täydentänyt joukkojaan. Mitään tällaista en ole luonnollisesti koskaan sanonut.

Pelkästään "Donetskin Kansantasavalta" on ilmoittanut, että tappiot kuun vaihteessa olivat n. 10 000 kuollutta tai haavoittunutta. Vahvuus oli 34000 miestä hyökkäyksen alkaessa.
Sinulla on varmasti lähde tälle?
 
Sinulla on varmasti lähde tälle?
Lähde on Donetskin Kansantasavallan ilmoitus, että yli 1800 kuollutta ja yli 7500 haavoittunutta.

Sen verran korjaan, että 19.5.2022 mennessä. Ja päälle tuo 500-600 Luhanskin kansantasavallan kuollutta, mikä samalla suhteella tekisi yli 2500 haavoittunutta..
 

Liitteet

  • Screenshot_20220525-132101.jpg
    Screenshot_20220525-132101.jpg
    448,1 KB · kertaa luettu: 105

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Itse muistan tuosta jälkimmäisestä putoamisesta sen, kun tutkintalautakunnan puheenjohtaja kertoi haastattelussa tutkinnan saaneen selville, että putoamisen aiheutti vika ohjauslaitteistossa tai jossain muualla.
Muistelen tuon menneen niin, että lentonäytöksessä ohjaaja teki hallintalaitteilla sellaisen yhdistelmän, jota koneen ohjausta hallinnoiva tietojärjestelmä ei tunnistanut, jolloin järjestelmä reagoi hyvin loogisesti sulkemalla itse itsensä. Koneesta siis tuli suihkumoottorilla varustettu metallikimpale.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs

"Hidastimme tarkoituksella" – Sergei Shoigu​


Mikähän mahtaa olla slobojen johdon yhteenlaskettu ÄO. Tuokin kummelitason kommentti oli pakko saada ulos.

Sain juuri kuukauden vasemmistopenaalin kun arvostelin Zaharovaa ja Putinia halventavin ja rasistisin sanankääntein. Pitää olla jatkossa tarkempi myös itse sanomisissaan.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo

"Hidastimme tarkoituksella" – Sergei Shoigu​


Mikähän mahtaa olla slobojen johdon yhteenlaskettu ÄO. Tuokin kummelitason kommentti oli pakko saada ulos.

Sain juuri kuukauden vasemmistopenaalin kun arvostelin Zaharovaa ja Putinia halventavin ja rasistisin sanankääntein. Pitää olla jatkossa tarkempi myös itse sanomisissaan.
Mäkin hidastan kehällä ihan tarkoituksella aina kun kameratolppa tulee vastaan!
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mäkin hidastan kehällä ihan tarkoituksella aina kun kameratolppa tulee vastaan!
Mä taas ajan niin lähelle edellä ajavaa ettei mun rekkarista saa kuvaa.

Venäjän propaganda on kyllä uskomatonta. Mietit itse mikä olisi vaikka apinarutolle absurdeimman kuuloinen sloboväite niin nämä nokittavat jollain vielä absurdimmalla. Sama tämän sodan kanssa.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mäkin hidastan kehällä ihan tarkoituksella aina kun kameratolppa tulee vastaan!

Mutta tuo onkin sitten ihan oikeaa strategista toimintaa. Edessäsi olisi aika uraputki Venäjän armeijassa näillä näytöin.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tämä parin päivän takainen "Päivän Zaharova" varmaan oli jo täällä, mutta laitan vielä uudelleen, koska mulla on idea:

Zaharovan juttujen uskottavuus on matalammalla kuin Irakin taannoisella tiedotusministerillä, mutta erotuksena Irakin taannoiseen tiedotusministeriin, Zaharovalla ei juurikaan ole edes huumoriarvoa. Koska näköjään Zaharovan ainoa elämäntehtävä on tuo helvetin ärsyttävä trollaus jonka totuusarvo asteikolla 4-10 on negatiivinen, niin olisikohan paikallaan, ettei läntinen media ollenkaan julkaisisi sieltä suunnalta tulevaa lätinää? Zaharovan sössötyksen julkaiseminen tiedotusvälineissä on vähän sama kuin julkaisisi niissä @tonza2569774100348715656747:n twiittejä.

 
Viimeksi muokattu:

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Mutta tuo onkin sitten ihan oikeaa strategista toimintaa. Edessäsi olisi aika uraputki Venäjän armeijassa näillä näytöin.
Täysin totta kyllä, mutta valitettavasti tämä strategia ei ihan aina toimi, koska heppoja on kolmesataa alla ja meitsi ratissa niin postiakin on valitettavasti tullut kotiin...
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tämä parin päivän takainen "Päivän Zaharova" varmaan oli jo täällä, mutta laitan vielä uudelleen, koska mulla on idea:

Zaharovan juttujen uskottavuus on matalammalla kuin Irakin taannoisella tiedotusministerillä, mutta erotuksena Irakin taannoiseen tiedotusministeriin, Zaharovalla ei juurikaan ole edes huumoriarvoa. Koska näköjään Zaharovan ainoa elämäntehtävä on tuo vitun ärsyttävä trollaus jonka totuusarvo asteikolla 4-10 on negatiivinen, niin olisikohan paikallaan, ettei läntinen media ollenkaan julkaisisi sieltä suunnalta tulevaa lätinää? Zaharovan sössötyksen julkaiseminen laatumedioissa on vähän sama kuin julkaisisi niissä @tonza2569774100348715656747:n twiittejä.

Samaa mieltä, että ei noita kuuluisi julkaista. Me kaikki voimme edesauttaa asiaa siten, että emme klikkaa ko. naisesta kertovaa uutista auki emmekä jaa mitään häneen liittyvää yhtään missään. Kun media huomaa, että noista jutuista saa nolla klikkiä, niin ne lopettaa niitten julkaisun.

Minä itse koitan vältellä kaikenlaisten venäjään liittyvien juttujen lukemista, ellei ne liity suoraan Ukrainassa käytävään sotaan tai venäjään kohdistuviin pakotteisiin. Minua ei esimerkiksi voisi vähempää kiinnostaa mitä ne ajattelee lätkän mm kisoista. Pääasia, että pysyvät poissa sieltä.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Tämä parin päivän takainen "Päivän Zaharova" varmaan oli jo täällä, mutta laitan vielä uudelleen, koska mulla on idea:

Zaharovan juttujen uskottavuus on matalammalla kuin Irakin taannoisella tiedotusministerillä, mutta erotuksena Irakin taannoiseen tiedotusministeriin, Zaharovalla ei juurikaan ole edes huumoriarvoa. Koska näköjään Zaharovan ainoa elämäntehtävä on tuo helvetin ärsyttävä trollaus jonka totuusarvo asteikolla 4-10 on negatiivinen, niin olisikohan paikallaan, ettei läntinen media ollenkaan julkaisisi sieltä suunnalta tulevaa lätinää? Zaharovan sössötyksen julkaiseminen laatumedioissa on vähän sama kuin julkaisisi niissä @tonza2569774100348715656747:n twiittejä.

Animal farm ei myöskään kritisoi Neuvostoliittoa tai autoritarismiä vaan päin vastoin, kertoo miten hieno tuo järjestelmä olikaan. Opettaa että on hyvä että valta ja voima keskitetään.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Samaa mieltä, että ei noita kuuluisi julkaista. Me kaikki voimme edesauttaa asiaa siten, että emme klikkaa ko. naisesta kertovaa uutista auki emmekä jaa mitään häneen liittyvää yhtään missään.

Siksi linkkasin Guardianiin, koska kyseinen media näemykseni mukaan käsittelee asioita useimmiten muustakin, kuin pelkästä yksinkertaistetusta klikkinäkökulmasta.

Sama uutinen oli toki myös mm. suomalaisissa iltapäivälehdissä.
 

Tuamas

Jäsen
Zaharovan sössötyksen julkaiseminen laatumedioissa on vähän sama kuin julkaisisi niissä @tonza2569774100348715656747:n twiittejä.


Sinänsä tässä oli Guardianin jutussa se hyvä, että oli mainittu se erityisen hauska pointti, että 1984 on juuri kielletty Valko-Venäjällä.

Tämän lisäksi tämä ”liberalismista varoittava” vaarallinen teos on kielletty mm. Kiinassa ja oli kielletty Neuvostoliitossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös