Että pistää vihaksi nuo uutiset Hersonin venäläistämisestä. Olen tässä viimeisen kuukauden aikana odottanut koska Ukrainan armeija pyrkii valtaamaan kaupungin takaisin, jo ihan Odessan sekä Mustanmeren yhteyden suojaamisen kannalta. Varmasti ukrainalaisilla on joku strateginen prioriteetti puolustuksellisesti miksi mitään aloitetta ei ole vielä nähty. Venäläisten kanssa ei kyllä lännen tule missään asiassa tehdä minkäänlaista yhteistyötä ennenkuin myöntävät miehityksen laittomaksi ja vetäytyvät. Sitä kun ei tule tapahtumaan niin toivottavasti Ukraina kykenisi vielä isoihin voittoihin.
Ukrainalaiset päättävät nämä asiat suvereenisti, mutta Ukrainan kannalta toivoisi kyllä, että saisivat ainakin koko etelärannikon takaisin. Krimin tilanne on varmasti todella vaikea ratkaista ainakaan ilman pitkää sotaa. Mikäli Donbasin alue on oikeasti venäjämielinen perseenreikä niin mun puolesta pyöriköön mudassa siellä ihan rauhassa.
Ukrainalaiset päättävät nämä asiat suvereenisti, mutta Ukrainan kannalta toivoisi kyllä, että saisivat ainakin koko etelärannikon takaisin. Krimin tilanne on varmasti todella vaikea ratkaista ainakaan ilman pitkää sotaa. Mikäli Donbasin alue on oikeasti venäjämielinen perseenreikä niin mun puolesta pyöriköön mudassa siellä ihan rauhassa.