suuris kirjoitti:
Ensimmäisen kahden kuukauden aikana olin vempassa yli 30pv, ja pääsin näin 6 kuukaudeksi kotiin.. Takaisin mennessäni yritin saada C:n papereita, mutta ei herunut kuin bemarin pahvit. Bemarin aikana ei vemppaa juurikaan jaksanut hakea, kun veksiin lähtemisen vaihtoehto oli sängyssä makoilu ;)
Itse olin reilu 30pvää vempassa mosakaudella, himaan lähtemättä. Tämä tosin johtui polven hajoamisesta ekalla yöreissulla. E-papereihin ei kuulemma ollut aihetta, syytä tähän en tiedä. Tosin monet varmaan muistavat Hyrylästä Lääkintäkapteeni Kärkkäisen aka. eläinhammaslääkärin?? Ei tuo kaveri pahemmin tutkinut, yleensä joko sai tai ei saanut vemppaa, mutta pussillisen burana600 oli aina vakio.
Se vaan on armeijassa vähän ärsyttävää että jos oikeasti olet kipeä tai sulla on paikat kipeät niin heti on "moven" leima otsassa.
Vmtl:ää taisi olla joku 50pvää aina saman eli polven takia, vp tai vup tuli yleensä kuumeen seurauksena, jota ei armeijassa voi yksinkertaisesti välttää.
Kerran lomilta palatessani oli veksissä päivystämässä lämi joka ei tykännyt movettajista ja tulin sinne sitten ja valitin että on kuumeinen olo ja mittauksen tulos oli 39,4. No tämä lämi otti sitten crp:n ja se oli jotain 15. Käski tupaan nukkumaan koska ei ollut mahdollista että olisi tulehdus. No aamulla sitten uudestaa veksiin ja kuume pysynyt samana ja myös crp, mutta hoitaja lähetti mut Hyrylän terveyskeskukseen josta tuli tämmöinen diaknoosi: Korvatulehdus, keuhkoputken tulehdus, nielurisatulehdus ja poskiontelot täynnä limaa ja erittäin vaikea yskä ja osittainen hengitystieahtauma.
Ei ollut paljon sanottavaa lämärillä tähän asiaan enään, hoitaja sanoi että heti potilashuoneeseen sänkyyn ja et missään tapauksessa saa mennä patterille.
Leirimovettajista tuli tämmöinen mieleen. Eli yleensä ku leiri tuli eteen niin oli jätkät tyyliin kaikki hakemassa vemppaa. Mutta tällä kertaa sanottiin että oli teillä miten paljon vp:tä tai osastoa niin Lohtajalle lähdette ja olette sitten leirialueen veksissä. Tulos: ei yhtään vemppaa Lohtajan ilmatorjuntaleirillä.. :)
Näillä mentiin.
-Cactus-