Vemppa-gallup!

  • 25 481
  • 110

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kymmenisen päivää niitä taisi morttiaikana kertyä. Kaikki oikean käden käyttövapautta. Sen jälkeen pääsin kirjuriksi Holiday(huolto) eskadroonaan jossa vemppa tuli tutuksi eräiden lusmujen ansiosta, jotka marssivat AINA otille kun väijyvuoro iski. Käyrä oli helpoista hommista huolimatta aika korkealla kun meillä oli vain 70 äijää(n 50 vähemmän kun muissa yksiköissä) ja pataljoonassa eniten nakkeja johtuen eräästä asskisser Katp. Lämäri Laukkasesta, joka haali meille kaikki paskahommat mitkä eivät muiden yksiköiden päälliköille kelvanneet. Lopulta eräs oikeusupseeri(vääpeli) kehoitti meidän kapua menemään itse vartioon jos miehet eivät riittäisi:D
ps. Löytyykö jatkoajasta muita "legendaarisen" Lämärin alaisuudessa palvelleita.
 
Viimeksi muokattu:

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
4/330 vrk

Alokasajan ensimmäisen metsäyön aikana olin 2 päivää kuumeessa Veksissä. Vallan erikoinen kokemus, armeijan lääkkeet kun ovat varsin vahvoja.

Vatsatauti juuri ennen polkupyörämarssia viikon leirille, alokasaikana tämäkin. Varsin komea olo lähteä polkemaan, kun kahden päivän ruoka-annos yhteensä oli yksi lautasellinen puuroa...

Varsin ikävä tosiasia tuo, että kun leiri lähestyy niin vemppamiehiä alkaa vilistä silmissä. Omassa komppaniassa oli sama tilanne kaikilla muilla leireillä paitsi yhdellä. Rovajärvelle lähtivät kaikki, kukaan ei hakenut vemppaa.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olin 1/98 erässä 240 ja siitä oli vempaa ehkä semmonen 30vrk. Voin ihan rehellisesti sanoa ehkä 2 päivää olin oikeasti kipeä, yleensä tuli vain haettua tekaistun kuumeen takia. Spadena kun olin ja lähettiin mettään hain aina nosto-ja kantovapautuksen selän takia. Eipähän tarttenut kanniskella mitään painavaa. Metässä oltiin tosin about 15vrk yhteensä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Metässä rämpiminen ei ollut ipa rulesin alaa ja oikean jalan marssimurtuma paheni niin pahaksi, että loppujen lopuksi käveltiin 15 päivää kepeillä ja sitten vielä 6 päivää päälle vempulaa. Nuo siis alokasaikana.

Meri on ipa rulesin elementti ja laivapalveluksen aikana tuli vain yksi päivä VP:tä pahan silmätulehduksen takia.

330 inttiä-siitä siis 21 päivää vemppaa ja 1 päivä vapautettuna palveluksesta.

-ipa rules
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Mä olen nyt ollut armeijassa 75/270. Vempassa olen ollut yhden päivän ja kaverit tuvassa vittuilee jo "särmä" jutuilla vaikka en ole särmää lähelläkään. Sen ainoan päivän olin VMTL, koska jalastani puhkaistiin verittynyt rakko, se alkoi jo haittaamaan ja edellisenä päivänä ollut 30 km. marssi ei tehnyt todellakaan hyvää. Se olisi laittanut mulle kolmekin päivää vemitelliä, mutta koska kyseinen vapautus on perseestä en ottanut kuin yhden. Siinä joudut aina kaikenlaisiin paska-hommiin, tyyliin tiskaus. Senkin päivän aikana tappi otsassa kasvoi mukavasti kun jotain ruokakärryjä joutui kuskaamaan muken ja kassun välillä.

Nyt kun J-kausi on kohta alkamassa ajattelin että alan laittamaan attitude-vemppaa peliin hieman useammin. Metsässä kun joutuu olemaan ei jaksaisi tehdä muuta kuin poltella röökiä ja rötvätä (niin kuin viime viikon lääkintämies-leirillä :) ) Aina kun joutuu jotakin vähän fyysisempää tekemään, vastaanotolle vaan.

Meillä tosin oli tämä viikko sellainen että kaikki jotka viimeisen kahden viikon aikana olivat vempanneet vähintään kolme kertaa joutuivat jäämään lauantaiksi gines. Tämän säännön vuoksi täytyy vemppaaminen ajoittaa oikein tulevaisuudessa.

Asenne-vemppa on tietyllä tapaa perseestä. Siis sellainen että ollaan vaikka 70:stä päivästä 60 vempassa ei minkään takia. Sellaiset jätkät ainakin meidän komppaniassa on muutenkin hieman outoja. Jokainen saa silti minun puolestani tehdä mitä tykkää, ei ole meikäläisen ongelma.
 

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Palvelusaika 362 vrk, koko aikana tuli 8 * VMTL, suurin osa kummankin polven sivusiteiden(?) löystymisestä. Olisi ne kai voinut Tilkassa leikkauttaa, mutta kun oon ainakin mää kuullu kaikenlaisia juttuja intin leikkausten tasosta..

Kuntsareita tuli muistaakseni reilut 15, ainakin ampumisesta, cooperin testin "huimasta" parantamisesta ( 2600 m > 2950 m ), leirikineksistä, niitä oli melkein kymmenkunta, sekä tietysti ansiokkaasta palveluksesta virka-apuosastossa, sammutettiin kaks metsäpalo yhden kinesviikonlopun aikana..

ja tämä kaikki siis tapahtui 1. PsvK/PsvP/PsPr:an Celsius/Aarne/Bertta-joukkueissa palvellessani.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
330 vrk / 0 h vapautuksia. Vituttihan tuo, kun leirille pitä lähtemän ja ryhmässä olikin 7 äijän sijasta 2. Sergei kulki melko kankeesti välillä..
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
noin

140/280 tuli vietettyä vmtl + nkv5:n kanssa.
Meni hiihtäessä polvesta eturistiside sököks ja leikkauksen jälkeen ei oltu rivissä kun vasta 5 minuuttia ennen kotiutusmarssia...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
285 päivää vempassa, eli siis vemppapäivien osuus koko armeijassaoloajasta täydet 100%. Kokeilkaas panna paremmaksi. ;)
 
Suosikkijoukkue
IFK
Vemppaa ei muistaakseni ollut...

...mutta oikean käden käyttövapautta pari viikkoa, kun kaaduin fillarilla "hieman" maistissa viikonloppulomilla.

Piti ajaa baariin sammuneen kaiffarin pyörä toisen kaverin kämpille samalla kun pari muuta hemmoa taluttivat väsähtänyttä juhlijaa. Ajelin siinä sitten kohtalaisen reipasta vauhtia, kunnes aloin olla perillä. Aidattua pyörätietä paahtaessani kohti määränpäätaloa havaitsin, ettei kulkupelissäni ollut jarruja! Ei siinä voinut kuin ajaa suoraan ja kääntyä vasta n. metri talosta, kun aita kääntyi. Seinä tuli kuitenkin vastaan ja kopsahti kaaliin, jonka jälkeen kaaduin aitaa päin siten että oikean käden hermot menivät enkä pystynyt liikuttamaan sen käden sormia mainittuun pariin viikkoon.

Palattuani palvelukseen ja ollessamme lähdössä johonkin metsätetsaussessioon ylimasi (olin siis laivastossa) tiedusteli joukkueen jäsenten mahdollisia vapautuksia. Siihen huudahdin tietysti: "herra ylimatruusi, alokas *, OKKV!" Siihen tokaisi ylimasi tyynesti: "vai että OKKV. Tietääkös alokas * mitä tarkoittaa EVVK?" Tiesinhän minä. Ja taas mentiin melkein yhtä kovaa kuin ilman vapautuksiakin. :mad:

Oi niitä aikoja.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
jepulis, meikäläinen vietti kuukauden putkeen VMTL:llä, ennen kuin tuli kirjurin paikka vapaaksi jonka ilomielin täytin. polvessa tuntui ikäänkuin siltä, että se ei oikein olisi kovin vahvaksi kerennyt pari viikkoa ennen intin alkua tapahtuneen polven vääntymisoperaation jälkeen...
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
n. 80/240.
Selkä on romu, mutta olin päättänyt käydä intin vaikka väkisin.
Suurin osa noista vemppapäivistä oli sitä nkv:tä.
Palvelin myös kolme viikon jaksoa tilkassa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Palveluspäiviä 330 ja siitä vemppaa muistaakseni noin 30. Sitkeä poskiontelon tulehdus meinasi päättää RUK:n, mutta parani sentään. Kaksi kolmen päivän leiriä jäi sen takia väliin, kurssin johtaja totesi vaan että "koita nyt jotenkin kuluttaa aikasi, käy vaikka sodessa välillä kahvilla". Oli muuten melko tylsää olla yksin koko komppaniassa ilman mitään tekemistä. Koko intistä lähtö oli aika lähellä, kun tipahdin talvella cooperin testissä. 17 asteen pakkasessa juokseminen ei ole hyvä idea astmaatikolle, joten ei muuta kuin parin kierroksen jälkeen ambulanssilla sairaalaan. Tuon tapauksen jälkeen minua ei muuten pahemmin enää höykytetty RUK:ssa ;)

Yhden viestisotaharjoituksen vedin tekemättä yhtään mitään. Kylki meni edellisenä viikonloppuna paskaksi uppopallossa, ja mitään ei pystynyt tekemään. Otettiin harjoitukseen mukaan "kuunteluoppilaaksi".

Panssariprikaatissa palvelleet varmaan muistavat Tikkisen? Mies yritti antaa kerran keppiä, kun olin vastaanotolla mahataudin takia. Ei uskonut, että olen kipeä. Pois lähtiessäni oksensin Veksin pihaan ja menin takaisin sanomaan, että jos ei tule vapautusta niin oksennan lattialle. Vapautusta tuli.
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Viestin lähetti Designer
Panssariprikaatissa palvelleet varmaan muistavat Tikkisen?
Äijä meinasi lähettää mut himaan, "kun ei selässä mitään vikaa ollut."

Lähetti mut kuitenkin tilkkaan, josta palautin äijälle dokumenttia, jossa selvisi että selkä on oikeasti vähän epäkelpo.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
330 aseettomana, josta vempassa morttina jotain 15 päivää. Keuhkokuumetta piteli, joten kai se ihan perusteltu syy oli. Olin muuten eka lomilla 40 asteen kuumeessa. Sekottu toi todellisuus ja kuvitelmat melko tehokkaasti, kun kuntokin oli niin hehkeä. Kuumehortteessa kuvittelin tupakavereita pyörivän kotonani ja odottelin herätyshuutoa joskus aamuyöstä.... että sellasta
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Rekkakeisari särmäsi

Niin, takavuosina kun heiluin sekä maavoimissa että laivastossa kuninkaallisena rekkakeisarina sain kasaan "vain" noin 7 vemppa-aamua ja 4 päivää pekonia 330:stä

Ehkäpä rekkakuskien "inhimillisemmät" palvelusolosuhteetkin vaikuttavat postiivisesti motivaatioon, painokin nousi melkein 10 kiloa...

Ja ohessa muutama rekka- ja nuppikuskien "kultainen ohje"

1. Jätä rynkky aina leirille lähtiessä kasarmille telineeseen, pääset helpommalla.

2. Paskanakin uhatessa nosta konepelti ja rasvaa varmuudeksi kätesi => selusta turvattu, voit mennä istumaan (lämpimään) hyttiin tietäväisen näköisenä "lukemaan ohjekirjaa"

3 Kuski syö aina kapiaisten paperilautasilta, ellei erikseen ja ehdottamasti kielletä.

Katse eteenpäin.... Lepee!

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
mulla! oli yli 80 päivää vemppaa ja jotain muuta vapautuksia.. kotihoitokin ruletti ;) 103 päivän kohdalla rupesi intti vituttamaan ja sain lopulta C:n paprut.
sen siitä saa kun rikkoi polvilumpion.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Polvi meni alokasajan lopuksi paskaksi täälläkin.8 kk:n lähestyessä luulin pääseväni himaan,mutta olin vempulana ollut jonkun päivän erikoiskoulutuksessa(luento-osa) mukana ja tulkittiin vittuilun vuoksi 11 kk:n erikoismieheksi.Virallisesta valituksesta huolimatta kärvistelin ylimmäräiset 3 kuukautta sekalaisilla kasarmeilla,missä milloinkin tilaa sattui olemaan.Mitään tekemättä,kun en oikesti siis osannut .
Varsinaista toimintaa siis vajaat 2/11 kk.Loput vp:tä ,vempulaa ja loputonta tylsyyttä.
 

entti7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Team Harrier
Sellainen reilu 30 pv 330:sta mahdollisesta tuli vietettyä vempassa, näistäkin suurin osa oli ns. välttämättömiä poissaoloja; alokasaikana keuhkokuume ja alikessuna viikko Tilkassa fysikaalisessa hoidossa! Sikäli Tilkan käynti oli ihan puhdasta lomaa kaikkine miellyttävine silmänruokineen - joku muukin on saattanut päivystää Tilkan porraskäytävän ikkunoissa odottamassa "näytöstä" vastapäisessä talossa!

Taitaa muuten olla tuo Sidin mainitsema "lääkintämajuri paksuine sormineen" tämä Vekaranjärven legendaarinen päällikkölääkäri! Minun muistot kyseisestä elävästä legendasta ovat kylläkin paljon paremmat kuin moinen epämiellyttävä tarkistus.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Näkyyhän täällä jokunen muukin terve olevan...

Eli 0 vrk vemppaa, 330 vrk palvelusta tai jos lasketaan kh-päivät niin 8 palveluspäivää lisää.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Polven takia joku 55-60/240 vrk.
Toisaalta SA:n joustavuutta kuvaa se että tähystykseen pääsyä odotettiin 2½ kuukautta..sitten oltiin toipilaana ja sitten kotiutus..todella hyödyllistä:D
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Nostetaampa tämä ylös...


Joo, eli armeijaa on enää niin vähän jäljellä, että voitaneen lyödä lukkoon jääkäri Arnoldin vemppapäivät. Kaiken kaikkiaan niitä kertyi siis 18 (+ 2 nkv sisältyen vmtl:ään ja 1 kp). Alun perin arvelin ennen inttiä vemppaavani noin 20-25 päivää, eli itse asiassa meni paremmin. Osaksi noista vemppapäivistä oli puolittaista asennetta välillä joukossa, mutta olin aina silti ainakin hieman kipeänä, kun vapautusta hain. Eli ei ikinä 100 %:n asennetta :D.

Meidän tupa oli (tai on) vemppatupa. Yhdellä tyypillä on yli 60 päivää vapautusta, yhdellä yli 40, parilla yli 30 ja parilla yli 20. Toki tuvasta löytyy pari tyyppiä, joista toisella on 3 vapautuspäivää ja toisella puhdas nolla. Tämä nollakerholainen sai muuten tänään korpin natsat.

Niin joo ja tj on 15, joista kassuaamuja 5 ja loput lomia :).
 

Ziran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Tappara ja Le Bleu-Blanc-Rouge
330 kelpaa palvelukseen. Kerran kävin Veksissä mutta kyllästyin odottamaan :). Paha paikka sairaalakammoiselle...
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
lämärin vemppa

oli siinä just yks yli sadan..... eli 101

näistä yli viiskytä osastolla ja 11 kotihoidossa......oikeasti kipee....

kaikki paskatadit mitä vaan oli ollu jonkun kaukaisella serkulla tuli mulle:D no ei ny sentää...

viime tammikuussa ku oli oikein telkkarissa siitä Säkylän influenssa epidemiasta, nii enkös mäkin ollu vanhana siellä osastolla:D .... tosin mä olin ottanu itelleni heti astetta paremman taudin....elikäs rauhaskuumeen:mad: hyi vittu!!!!!!



paskana olin ja vielä paskenpana pääsin pois....keuhkot hajos....happipullokin tuli tutuks:rolleyes:

kyllä siitä sais aikamoisen kertomuksen.....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös