Kasvisruoassa ei ole mitään vikaa, itse asiassa olen näin iän karttuessa oppinut jopa pitämään kasviksista, aiemmin minulla oli periaate olla syömättä pupun eväitä. On olemassa loistavia salaattipöytiä jne, jopa Porissa.
Ajattelen kuitenkin niin, että tulisi syödä tasapuolisesti "ravintoympyrästä", muistatteko sen veikeä kuvan ala-asteelta, jossa on eri ruokalajeja kuvattuna. Se, mitä en ymmärrä, vaikka miten seliteltäisiin, on lapsen edun vaarantaminen aikuisen ideologialla. Aikuinen ihminen saa syödä vapaasti kuten haluaa, mutta kasvava lapsi ei pärjää pelkillä kasviksilla. Tämä ei ole vain oma mielipiteeni, vaan ihan lääkäritutuilta kuultua.
Kun on käynyt ilmi, että kasvissyöjiä on suht. runsaasti Jatkoajassa, niin teen kysymyksen ilman mitään irvistelyä tai ivaamista. Onko yleistä kasvissyöjien joukossa, että hädin tuskin pystytään olemaan samassa tilassa, missä on joskus ollut lihatuotteita? Ei siis riitä, ettei itse syödä niitä, vaan että niitä ei pysty katsomaan, ei voi koskea, puhumattakaan, että keittiössä niistä tekisi joillekin toisille jotain.