Prof. Puck
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- ***HIFK*** & Norristolainen
... kaikille liha ei ole mikään intonhimo tai edes erityinen nautinto.
Tämä on ihan totta. MInä en tosin tähän ryhmään kuulu, vaan minun pitää aktiivisesti kontrolloida syömäni lihatuotteiden määrää, koska pidän lihasta ja sen mausta. Tosin pidän kyllä kasviksista, meriruoasta ja hedelmistäkin (makeasta vähemmän..), joten ongelmani ei ehkä ole niinkään liha, vaan ruoka ylipäätään, heh Sen sijaan puolisoni on ihan toista maata tässä suhteessa, eikä hän edes ole kasvissyöjä. Hänelle ei liha suuressa määrin maistu (tosin meriruokaa hän kyllä rakastaa), ja hän pystyisi varmaan aika helpostikin muuntautumaan kasvissyöjäksi halutessaan, ainakin jos siihen sallittaisiin kala ja muut meren äyriäiset sillloin tällöin.
Olisi kiva tietää kokemuksia nykyisiltä kasvissyöjiltä, jotka kasvissyöjäksi ryhtyessään oikeasti pitivät lihasta ja sen mausta. Mielestäni neuvot/kritisointi sellaisen suulta, joka ei lihasta liiemmälti edes pidä, ovat aika hyödyttömiä... vähän sama kuin minä menisin masennuksesta kärsivää neuvomaan, että ota itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy. Minä olin nuoruudessa noin vuoden verran (saattoi olla hiukan vajaa) kasvisruokalinjalla, enkä ainakaan tuona aikana päässyt eroon lihanhimosta. Muistan vieläkin, kuinka hyvältä ensimmäinen pihvi punaviinin kanssa maistui tuon vuoden tauon jälkeen.
Toki maku ja mieltymykset voivat ajan kanssa myös muuttua. Nuorempana oli koko joukko ruokia (aika pitkälti, heh, kasvisruokia), joista en todella pitänyt, mutta joista on vanhemmiten tullut miltei lempiruokaa... ainakin taiten laitettuna.