Vedonlyönti

  • 3 966 554
  • 21 674

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Tännehän kirjoittelee 2-3 täyttä Velaksi Valavuori-kopiota, sillä erotuksella että kyseiset jampat esittävät "rahamiehiä" ja pelaavat ilmeisesti useamman tonnin päiväpanostuksilla. En tiedä mitä kyseisellä toiminnalla hyötyy, veikkaan motivaatioksi kateutta oikeasti hyviin vedonlyöjiin joita tältä palstalta löytyy pari kappaletta.

Kiitokset @Saul Goodman vihjeistä, muutama tullut otettua viime aikoina kiinni sinkkuna ja kaikki tainneet osua, jatka samaan malliin!
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tännehän kirjoittelee 2-3 täyttä Velaksi Valavuori-kopiota, sillä erotuksella että kyseiset jampat esittävät "rahamiehiä" ja pelaavat ilmeisesti useamman tonnin päiväpanostuksilla. En tiedä mitä kyseisellä toiminnalla hyötyy, veikkaan motivaatioksi kateutta oikeasti hyviin vedonlyöjiin joita tältä palstalta löytyy pari kappaletta.

"Rahamiesten" ja oikeasti hyvien vedonlyöjien lisäksi tänne kirjoittelee iso joukko jollain lailla jostain lajista tai sarjasta hajulla olevia vedonlyöjiä, joilla pitkässä juoksussa voisi varmaan olla mahdollisuus kehittyä hyviksi vedonlyöjiksi. Ei unohdeta heitä kaiken tämän negatiivisuuden keskellä joka täällä (mikä toki keskustelupalstoille on tyypillistä muutenkin) on viime aikoina vallinnut.

Mennään taas oletuksena että koneesta saadut arviot ovat auringontarkkoja.

Tämä oikeastaan tuohon edelliseen viitaten. Eli tuossahan se perusongelma on, miten saada ne arviot edes jollain lailla tarkoiksi siten, että pitkässä juoksussa voittaminen olisi mahdollista. Itse lasken itseni vedonlyöjäksi, jolla on kohtuullista ymmärrystä paristakin eri sarjasta. Se, miten tuollaisen tietopankin saa jalostettua voittavaksi pelaamiseksi, vaatii varmasti tuekseen kohtuullisen isoa vaivannäköä esim. tilastoinnin suhteen.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä oikeastaan tuohon edelliseen viitaten. Eli tuossahan se perusongelma on, miten saada ne arviot edes jollain lailla tarkoiksi siten, että pitkässä juoksussa voittaminen olisi mahdollista. Itse lasken itseni vedonlyöjäksi, jolla on kohtuullista ymmärrystä paristakin eri sarjasta. Se, miten tuollaisen tietopankin saa jalostettua voittavaksi pelaamiseksi, vaatii varmasti tuekseen kohtuullisen isoa vaivannäköä esim. tilastoinnin suhteen.

Tämä ainakin omalla osalla tapahtunut siten että taustalla pitkä ja vahvahko lajitietämys kiekosta, eli tunnen ja tiedän hyvin lajin lainalaisuudet ja miten ns. peli toimii. Tältä pohjalta olen rakentanut maaliodotusarvoon pohjautuvan mallin joka ottaa eri datasta eritietoja ja laskee niistä tiettyjä juttuja (en pura tätä sen enempää tähän atomeiksi). Tällä hetkellä työstetään paranneltua versiota yhden palstalaisen kanssa.

Kun malli on valmis niin sitä testataan käytännössä, ilman rahaa lyödään "lume vetoja" malliin pohjautuen. Jos kauden otanta näyttää plussaa (pal% ~105% tietämillä) niin ensikaudeksi käyttöön. Pieniä viilauksia kokoajan markkinaan vedoten tai jos muita puutteita tulee. Arvioiden paikkaansa pitävyyden tietää vain testaamalla ja tulos nähdään pal%.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Jaahas, koriksen arvokisakausi alkaa tänään olympiakarsinnoilla. Näitäkin voisi tänne vihjailla jos porukkaa kiinnostaa?

Ylihuomisen jokaiseen kolmeen WNBA-matsiin löytyisi jo Marathonin avauskertoimista niin ilmiselvää pelattavaa että pelottaa jo vähän etukäteen. Odotellaan oikeiden bookkerien avauslinjoja ja kokoonpanotietoja.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaahas, koriksen arvokisakausi alkaa tänään olympiakarsinnoilla. Näitäkin voisi tänne vihjailla jos porukkaa kiinnostaa?

Ylihuomisen jokaiseen kolmeen WNBA-matsiin löytyisi jo Marathonin avauskertoimista niin ilmiselvää pelattavaa että pelottaa jo vähän etukäteen.

Tarvinneeko tähän edes vastata :) eiköhän kiinnostuneita ole iso joukko.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Tosiaan melkoinen mylläkkä täällä on viime aikoina ollut ja etupäässä sen suhteen mikä on oikea tapa pelata pitkävetoa. Ensin teen selväksi sen että kaikkien voitoista olen vilpittömästi iloinen, erityisesti omistani vaikka niitä ei kauhean usein ole viime aikoina päässyt tuulettamaan.

Itse asiaan ja ongelman ytimeen: olen havainnut että suurin ja keskeisin ongelma pitkävedossa on se, että miten voi (varsinkaan jatkuvasti) tehdä millään keinolla niitä vaadittuja auringontarkkoja analyysejä siitä, mitkä on vastakkain olevien joukkueiden voimasuhteet ja eri merkkien todennäkyisyydet prosentuaalisesti. Niitä pitäisi sitten verrata annettuihin kertoimiin ja sen pohjalta pelata tai olla pelaamatta. Sanoisin että kyseessä on kuitenkin melko mahdoton tehtävä ellei sitten ole jotain jäätävää sisäpiirin tietoa jota ei vedonvälittäjällä tai suurella osaa muita pelaajia ole. Myös sopupelit on oma juttunsa sotkemassa näitä analyysejä. Vielä kannattaa muistaa että niin kauan kuin siellä on ihmiset vastakkain kentällä, vaikuttaa lukemattomat tunne ja fiilispohjaiset seikat siihen mitä itse pelissä tulee tapahtumaan. Myös sattumalla on aina oma osuutensa ja tuomareilla ja olosuhteilla ja yleisöllä ja ja ja ööh vähän kaikella mahdollisella maan ja taivaan välillä. Näinpä se on lopulta ihan oikeasti melko mahdotonta arvioida eri merkkien todennäköisyydet juuri oikein ja tätä seikkaa eivät ammattilaiset halua myöntää. Tämän takia olen vahvasti sitä mieltä että "oikeaoppista" vedonlyöntiä harrastamalla ei välttämällä pääse parempaan tulokseen kuin "väärin" argumentein vetelemällä. Tietysti on täyttä tyhmyyttä ängetä lapuille jatkuvasti enemmän kuin 2 tai varsinkin enemmän kuin 3 kohdetta
ja samaa voi sanoa niistä jotka vetää all in jollekin ns. varmalle, oli se sitten yli tai alikerroin.
Itse olen huomannut että enemmän kuin joukkueen vahvuus paperilla vaikuttaa sen hetkinen fiilis joka jengissä vallitsee. Kun on jossain kohtaa liikaa pelejä ja stressitekijöitä, saatikka ns. vähemmän tärkeä peli kyseessä niin kyllä se Barcakin häviää. Ja Sotkamokin jos kaverilla on 30:n kerroin ainakin kerran kaudessa 8 D. Sanoisin myös ettei pidä tuomita "toisensa pois sulkevien" kohteiden pelaamista. Itse asiassa mielestäni pääsee monesti parempiin tuloksiin kun ei ole kaikki munat samassa korissa.

Tällaisia ajatuksia heräsi tästä keskustelusta, jatketaan taas kun ehditään. Onnea peleihin itse kullekin, tyyli vapaa minun puolestani.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse asiaan ja ongelman ytimeen: olen havainnut että suurin ja keskeisin ongelma pitkävedossa on se, että miten voi (varsinkaan jatkuvasti) tehdä millään keinolla niitä vaadittuja auringontarkkoja analyysejä siitä, mitkä on vastakkain olevien joukkueiden voimasuhteet ja eri merkkien todennäkyisyydet prosentuaalisesti. Niitä pitäisi sitten verrata annettuihin kertoimiin ja sen pohjalta pelata tai olla pelaamatta. Sanoisin että kyseessä on kuitenkin melko mahdoton tehtävä ellei sitten ole jotain jäätävää sisäpiirin tietoa jota ei vedonvälittäjällä tai suurella osaa muita pelaajia ole. Myös sopupelit on oma juttunsa sotkemassa näitä analyysejä. Vielä kannattaa muistaa että niin kauan kuin siellä on ihmiset vastakkain kentällä, vaikuttaa lukemattomat tunne ja fiilispohjaiset seikat siihen mitä itse pelissä tulee tapahtumaan. Myös sattumalla on aina oma osuutensa ja tuomareilla ja olosuhteilla ja yleisöllä ja ja ja ööh vähän kaikella mahdollisella maan ja taivaan välillä. Näinpä se on lopulta ihan oikeasti melko mahdotonta arvioida eri merkkien todennäköisyydet juuri oikein ja tätä seikkaa eivät ammattilaiset halua myöntää. Tämän takia olen vahvasti sitä mieltä että "oikeaoppista" vedonlyöntiä harrastamalla ei välttämällä pääse parempaan tulokseen kuin "väärin" argumentein vetelemällä.
Itse olen huomannut että enemmän kuin joukkueen vahvuus paperilla vaikuttaa sen hetkinen fiilis joka jengissä vallitsee. Kun on jossain kohtaa liikaa pelejä ja stressitekijöitä, saatikka ns. vähemmän tärkeä peli kyseessä niin kyllä se Barcakin häviää. Ja Sotkamokin jos kaverilla on 30:n kerroin ainakin kerran kaudessa 8 D. Sanoisin myös ettei pidä tuomita "toisensa pois sulkevien" kohteiden pelaamista. Itse asiassa mielestäni pääsee monesti parempiin tuloksiin kun ei ole kaikki munat samassa korissa.

Tällaisia ajatuksia heräsi tästä keskustelusta, jatketaan taas kun ehditään. Onnea peleihin itse kullekin, tyyli vapaa minun puolestani.

Tuohon ensimmäiseen kohteeseen, että vedonlyöjällä perustarkoituksena on saada tarkempi/parempi arvio kuin vedonvälittäjällä. Siten se voitto tehdään, ja mahdoton on saada auringon tarkkaa arviota yksittäiseen peliin, olen vaan käyttänyt panostus ja pelattavuus esimerkeissä auringon tarkkoja arvioita ja silloinkin aina sanaa oletus. Tarkoitus on saada pitkässä juoksussa tarkka analyysi, ei yksittäiseen otteluun.

Tästä ja tämän toimivuudesta on todisteena ammattivedonlyöjät ketkä lyö vain ja ainoastaan numeroiden pohjalta vetoja. Minä en ole ammattilais vedonlyöjä mutta perusmenetelmät samat. Ja olen nyt mallin viilauksien jälkeen vetänyt pari kautta voitollisena, vain seuraamalla numeroita. Ei siis mahdotonta mutta työtä vaatii.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Itse asiaan ja ongelman ytimeen: olen havainnut että suurin ja keskeisin ongelma pitkävedossa on se, että miten voi (varsinkaan jatkuvasti) tehdä millään keinolla niitä vaadittuja auringontarkkoja analyysejä siitä, mitkä on vastakkain olevien joukkueiden voimasuhteet ja eri merkkien todennäkyisyydet prosentuaalisesti. Niitä pitäisi sitten verrata annettuihin kertoimiin ja sen pohjalta pelata tai olla pelaamatta. Sanoisin että kyseessä on kuitenkin melko mahdoton tehtävä ellei sitten ole jotain jäätävää sisäpiirin tietoa jota ei vedonvälittäjällä tai suurella osaa muita pelaajia ole.
Mutta kannattaa kuitenkin muistaa vedonlyöjän etu eli vedonvälittäjä ja markkinahan pelaa jokaisen pelin, siinä missä vedonlyöjä saa valita kohteensa useista sadoista. Tietenkin ne kertoimet ovat keskimäärin suurinpiirtein kohdillaan, mutta otteluita ja eri tilanteita on niin paljon että väkisinkin joku matsi joskus(useinkin) on pielessä.

Sitten kannattaa muistaa millä markkinalla pelaa. Pidän esim. täysin mahdollisena että jossain pienessä sarjassa/lajissa voi löytyä pelattavaa jos ei nyt ihan jokaiseen niin hyvin suureen osaan otteluista.

Ja eihän sen arvionkaan tarvitse olla auringontarkka. Otetaan esimerkkinä eilinen vetoni Phoenix ML. Oikea arvioni kohteelle oli tilastot ja mutu yhdistettynä noin 66%. No nyt kun kerrointa sai melkein 1.80 niin silloin joko minä tai markkina on pahasti pielessä. Tämä mielessä ruuvasin arviota alaspäin aika selkeästi mutta sain sille silti vähintään 60%. Silloin uskalsin kohteen pelata.
 
Viimeksi muokattu:

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Olympiakarsintaa klo 19.

Japani - Latvia UNDER 153 1.925

Aika pahalta tuntuu tämä veto mutta eipä sen yleensä kuulu hyvältä tuntuakaan. Latvia on perinteisesti melkoisen undermainen jengi. No nyt vastassa on keskipituudeltaan 7cm pienempi Japani. Japanin ei pitäisi päästä lähelle koria paljoakaan. Mielestäni sen ainoa toive pitää matsi vähänkään tiukkana on kolmosten huima onnistuminen, mutta eiköhän tämä ole Latvialla scoutattuna. Jatkoajan ja loppuminuuttien vaparihommien todennäköisyys on hyvin pieni ja hyvä mahdollisuus että viiminen kymppi vain höntsätään pois alta penkkipelaajilla eron ollessa 20-30 pinnaa.

Vaarana toki on että matsi lähtee aivan käsistä ja Latvia lyö 100 pinnaa tauluun eikä kumpaakaan kiinnosta puolustaa, mutta uskoisin kuitenkin että hitaasti puolustaen lähdetään pelaamaan olympiapaikasta.

Kannattaa kuitenkin huomata että näissä analyysiriskin taso on aivan eri luokkaa kuin vaikka WNBA:ssa. Mutta niin se on markkinallakin.

Muista peleistä Italia-Tunisia over 150 kiinnosti mutta tarkemmalla pohdinnalla Tunisian romahdus ja jääminen johonkin 50 pinnaan pelottaa liikaa vaikka joukkue onkin pelannut overimaisia harjoituspelejä ja hyökännyt yllättävän hyvin. Tosipelit kuitenkin erikseen.

Serbia-Puerto Rico overi kiinnosti myös mutta linja 169 onkin jo taivaissa. Puerto Ricolla nba-tason takakenttä ja kotimaan tason muut pelaajat. Serbialla laatujengi kaikilta osin. Aikamoiset korijuhlat siellä varmaan on enkä ylläty vaikka pistäisivät joku 190 pinnaa tauluun mutta ei tästä vihjettä saa.

Huomiseen Turkki - Kanadaan kiinnostaa Turkin tasoitukset mutta molemmilla on niin outo joukkue että täytyy mutustella tätä vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän täällä paskamyrsky nousi mun voitosta ja en ymmärrä miksi. Mitä väärää siinä on jos pelaan ennakkoon tasaisessa pelissä ristiä kertoimella kolme 500€ panoksella ja sitten haen lisävoittoja jatkoajalta tai rankkareilta 200€ panoksella kertoimille 10 ja 9?

Siinä ei ole mitään väärää. Läiski vain jatkossakin satojen eurojen panoksia sisään, ja kyllä vedonvälittäjät ovat enemmän kuin tyytyväisiä. Sillä kun pelivalintojen perusteet ovat luokkaa "rankkarikisan voittajaa ei tarvitse edes miettiä, kun Saksan saldo niistä on 5-1" tai "yleensä kun kaksi tasaista maata kohtaa niin tasapeli ei mielestäni ole huono lähtökohta peliin", silloin ei PAF:illa tai millään muullakaan vetofirmalla ole mitään tarvetta ruveta panostustasi rajoittamaan. Nimimerkki @disco-stu tuon logiikan kiteytti aika hyvin: "Kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen että Italia on voittanut useammin Espanjan silloin kun se on pelannut sinisessä paidassa ja sillä on ollut enemmän vasenjalkaisia pelaajia, kuin päinvastoin." Noilla opeilla pääset taatusti yhtä koviin palutusprosentteihin kuin herrat Valavuori ja Seppänen. Ja myttyähän heilläkin on niin ettei paskalle taivu. Super Bowleissa reissaillaan ja sitä rataa.

Minä en oikeasti löydä muuta syytä kuin kateellisuuden tälle paskamyrskylle tuosta vedostani

Oletko miettinyt lainkaan sellaista asiaa, että miksemme me samat kateelliset hanhinaamat kaakata esim. Mazaan osuneista pesisvedoista? Voisiko se johtua siitä, että Mazaan pelivalintojen perustelut eivät ole luokkaa "Kankaanpää on perinteisesti tosi kova Koskenkorvaa vastaan parittomalla päivämäärällä 13-17 asteen lämpötilassa".
 
Viimeksi muokattu:

Ni$pekt15

Jäsen
Suosikkijoukkue
BOSTON BRUINS
Olin juurikin tulossa päivän koriksista kysymään joten viittisitkö laittaa linkin tai vaikka suoraan rosterit noista joukkueista @Saul Goodman
Etelä-Amerikan tiimit pelaavat hieman erillaista baskettia jossa suositaan run and gunia, Suomi taisi hävitä Puerto Ricolle jos oikein muistan ja 1vs1 pelissä noi joukkueet on osa todella kovia.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Jaahas, koriksen arvokisakausi alkaa tänään olympiakarsinnoilla. Näitäkin voisi tänne vihjailla jos porukkaa kiinnostaa?

Ylihuomisen jokaiseen kolmeen WNBA-matsiin löytyisi jo Marathonin avauskertoimista niin ilmiselvää pelattavaa että pelottaa jo vähän etukäteen. Odotellaan oikeiden bookkerien avauslinjoja ja kokoonpanotietoja.

Koripalloa ei ole tullut seurattua muuta kuin silloin tällöin joitakin NBA-matseja ja tuloksia aamun teksti tv:stä. Lisäksi toki Susijengin pelit sekä satunnaisia Korisliigapelejä, mutta olympiakoriksen ajaksi voisin tehdä vinkkiesi pohjalle vaikka ihan oman pelikassan :)
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Olin juurikin tulossa päivän koriksista kysymään joten viittisitkö laittaa linkin tai vaikka suoraan rosterit noista joukkueista @Saul Goodman
Etelä-Amerikan tiimit pelaavat hieman erillaista baskettia jossa suositaan run and gunia, Suomi taisi hävitä Puerto Ricolle jos oikein muistan ja 1vs1 pelissä noi joukkueet on osa todella kovia.
Tuosta löytyy kaikki joukkueet: Rio 2016 Olympic Basketball - FIBA.com

Suomi hävisi MM-kisoissa Dominikaaniselle tasavallalle niukasti omaa sähläystään. Dominikaanisilla toki pari kovaa peluria.

Puerto Ricolla on Dallasin JJ Barea joka on yleensä loistopeluri overeille mutta tässä jo linja niin korkea ettei oikein voi ottaa. Takakentältä löytyy lisäksi Barcan Arroyo ja ainakin eurotasolla hyvä peluri Holland. Lisäksi tuo Clemente on Argentiinan kentiltä tuttu mutta etukentän pelureista ei ole mitään käryä. En nyt pitäisi ihan mahdottomana etteikö Puerto Rico voisi pitää matsia yllättävän tiukkana.
 
Viimeksi muokattu:

Yö-Orava

Jäsen
Oletko miettinyt lainkaan sellaista asiaa, että miksemme me samat kateelliset hanhinaamat kaakata esim. Mazaan osuneista pesisvedoista? Voisiko se johtua siitä, että Mazaan pelivalintojen perustelut eivät ole luokkaa "Kankaanpää on perinteisesti tosi kova Koskenkorvaa vastaan parittomalla päivämäärällä 13-17 asteen lämpötilassa".
Ottamatta tuohon esimerkkiisi kantaa, yleisesti ottaen nämä sanalliset perustelut tuntuvat suurimmassa osasta tapauksia olevan aika tyhjänpäiväisiä.

Otteita summamutikassa suihkivan ohjenuorasta, joilla parannat menestystäsi ja häviät vähemmän, kuin Jorman maksullisilla palveluilla: pyri välttämään alkeellisimmat miinat, ymmärrä riskit (saattaa aiheuttaa toimenpiteitä tai ei, kuten mulla) ja lopuksi kädet ristiin! Kotiasiat kunnossa ja petsaus on aika mukavaa puuhaa. Ainahan voi kuitenkin osua vaikkei niin ylivertainen analyysi olisikaan kyseessä! Joka onkin mun pelastus.
 
Viimeksi muokattu:

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta

Ni$pekt15

Jäsen
Suosikkijoukkue
BOSTON BRUINS
Iranilla oli pari kovaa heittävää takamiestä jotka osasi ajaa sisään, lisäksi korin alle saivat jonkun 220cm plus pelaajan joka taisi istua NBA:ssä penkillä. Vaikutti ihan hyvältä tiimiltä paitsi menettelivät kovasti palloja ja hieman oli pehmeyttä omassa päässä kun viimeksi katselin matsia. Pitää varmaan katsella ja livessä poimia vetoja kun näkee millaisia pelaajia noi nevarit on ja miltä suoriutuminen kentällä näyttää. Tää Arroya taitaa olla sama sankari joka voitti miltei yksin Dream Teamin aikoinaan mutta nykyisin aika turha jäkkä jo.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäs pesismiehet @Mazaa ja @Patapakka tuumii Hyvinkään 3.95 ML:stä?

Ei varmaan pitäisi ottaa kantaa, koska juuri kerrottiin, että sanalliset perustelut ovat tyhjänpäiväisiä :) Mikä tietysti ainakin minun vihjeideni viimeaikaisen osumisen perusteella on ihan tottakin.

Mutta juu, menen itsekin katsomaan tuota matsia huomenna ja kyllä on isot odotukset erinomaisesta pesäpallo-ottelusta, ei voi muuta sanoa. Jos joku peli on lähtökohtaisesti over, niin tuo Hyvinkää - Vimpeli Pihkalan kentällä. Sarjan kunnariherkimmät joukkueet. Hyvinkäälle on huomiseksi jonkinlaista sateen uhkaa. Jos sataa kunnolla ja kunnareiden tekeminen vaikeutuu esim. lätäköiden takia, niin silloin yksittäisten juoksujen kilpailussa Vimpeli on uskoakseni erittäin vahvoilla. Jos taas ei sada (tai sataa jotain pientä tihkua, mikä ei vaikuta paljoakaan peliin), niin silloin varmasti kunnareita nähdään ja se on sinänsä luojan lykky, että ketä niissä sitten juuri huomenna onnistuu. Pesiksessä tasapelin todennäköisyys kasvaa jos ottelu on runsasjuoksuinen. Runsasjuoksuisten joukkueiden kohtaamisissa tuntuu usein käyvän niin, että jos toinen joukkue on vienyt ekan jakson suht selkeästi, niin ainakin toisen jakson alkuun ekan jakson hävinnyt joukkue pääsee helpohkosti johtoon (toki olettaen, että joukkueet ovat edes jollain lailla tasaväkisiä).

Nämä ajatukset siitä lähtökohdasta, että kummallakin on ykkösmiehistö huomenna pelissä. Hyvinkää kärsii avainmiesten poissaolosta enemmän, koska materiaali on kapeampi. Joensuuta vastaan Hyvinkää oli kotonaan aivan aseeton, kun kärkietenijä Lauri Vierimaa oli poissa. Tuo Joensuuta vastaan pelattu ottelu on myös Hyvinkään ainoa kotitappio tällä kaudella.

Odotan siis itse huomisiltapäivään kokoonpanot ja lopullisen sade/sääennusteen. Jos Hyvinkäällä on parhaat miehet mukana eikä isompaa sadetta tule, niin pelaan todennäköisesti tähän ristin. Suoraa voittoa en millään usko Hyvinkään pystyvän Vimpelistä ottamaan, niin hurja on ollut Vimpelin alkukausi. Supervuorossa ja varsinkin kotarissa Vimpeli on aika vahvoilla. Yhden jakson vieminen Vimpeliltä optimioloissa on kuitenkin mielestäni todennäköisempää kuin mitä tuo kerroin on.

Ja toki sääennusteen ja kokoonpanojen mukaan sitten se mahdollinen overi. Raja tulee olemaan (hyvässä säässä) vähintään 16,5. Saa nähdä.
 

Yö-Orava

Jäsen
Ei varmaan pitäisi ottaa kantaa, koska juuri kerrottiin, että sanalliset perustelut ovat tyhjänpäiväisiä :) Mikä tietysti ainakin minun vihjeideni viimeaikaisen osumisen perusteella on ihan tottakin.
Omasta puolestani näin, vaihtelevista syistä. Tässä nimenomaisessa tapauksessa siitä, etten tiedä lajista hölkäsen hitusta tai yhtäkään pelaajaa. Pelaako joku Puputti tai Pirinen vielä? Oliko joku Koivistokin joskus? Peace. :)
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Ei varmaan pitäisi ottaa kantaa, koska juuri kerrottiin, että sanalliset perustelut ovat tyhjänpäiväisiä :) Mikä tietysti ainakin minun vihjeideni viimeaikaisen osumisen perusteella on ihan tottakin.

Mutta juu, menen itsekin katsomaan tuota matsia huomenna ja kyllä on isot odotukset erinomaisesta pesäpallo-ottelusta, ei voi muuta sanoa. Jos joku peli on lähtökohtaisesti over, niin tuo Hyvinkää - Vimpeli Pihkalan kentällä. Sarjan kunnariherkimmät joukkueet. Hyvinkäälle on huomiseksi jonkinlaista sateen uhkaa. Jos sataa kunnolla ja kunnareiden tekeminen vaikeutuu esim. lätäköiden takia, niin silloin yksittäisten juoksujen kilpailussa Vimpeli on uskoakseni erittäin vahvoilla. Jos taas ei sada (tai sataa jotain pientä tihkua, mikä ei vaikuta paljoakaan peliin), niin silloin varmasti kunnareita nähdään ja se on sinänsä luojan lykky, että ketä niissä sitten juuri huomenna onnistuu. Pesiksessä tasapelin todennäköisyys kasvaa jos ottelu on runsasjuoksuinen. Runsasjuoksuisten joukkueiden kohtaamisissa tuntuu usein käyvän niin, että jos toinen joukkue on vienyt ekan jakson suht selkeästi, niin ainakin toisen jakson alkuun ekan jakson hävinnyt joukkue pääsee helpohkosti johtoon (toki olettaen, että joukkueet ovat edes jollain lailla tasaväkisiä).

Nämä ajatukset siitä lähtökohdasta, että kummallakin on ykkösmiehistö huomenna pelissä. Hyvinkää kärsii avainmiesten poissaolosta enemmän, koska materiaali on kapeampi. Joensuuta vastaan Hyvinkää oli kotonaan aivan aseeton, kun kärkietenijä Lauri Vierimaa oli poissa. Tuo Joensuuta vastaan pelattu ottelu on myös Hyvinkään ainoa kotitappio tällä kaudella.

Odotan siis itse huomisiltapäivään kokoonpanot ja lopullisen sade/sääennusteen. Jos Hyvinkäällä on parhaat miehet mukana eikä isompaa sadetta tule, niin pelaan todennäköisesti tähän ristin. Suoraa voittoa en millään usko Hyvinkään pystyvän Vimpelistä ottamaan, niin hurja on ollut Vimpelin alkukausi. Supervuorossa ja varsinkin kotarissa Vimpeli on aika vahvoilla. Yhden jakson vieminen Vimpeliltä optimioloissa on kuitenkin mielestäni todennäköisempää kuin mitä tuo kerroin on.

Ja toki sääennusteen ja kokoonpanojen mukaan sitten se mahdollinen overi. Raja tulee olemaan (hyvässä säässä) vähintään 16,5. Saa nähdä.

Mitä luulet onko eilisellä Itä-Länsi -pelillä mitään vaikutusta huomisen kierroksen peleihin? En jaksa tarkistaa, mutta Vimpelistä taisi olla useampikin pelaaja, kun taas Puhtimäki taisi olla ainoa Hyvinkään pelaaja? Jos miettii, että eilen illalla vimpeliläiset ovat kotiutuneet Kouvolasta ja huomenna pitäisi lähteä Hyvinkäälle, niin kuvittelisi tällä jonkinlaista vaikutusta olevan?

Viime viikolla taisi olla jossain pelissä jopa 17,5 overi raja mikäli oikein muistan. Pahoin pelkään, että huomenna nähdään tässä pelissä jopa 18,5..
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä luulet onko eilisellä Itä-Länsi -pelillä mitään vaikutusta huomisen kierroksen peleihin? En jaksa tarkistaa, mutta Vimpelistä taisi olla useampikin pelaaja, kun taas Puhtimäki taisi olla ainoa Hyvinkään pelaaja? Jos miettii, että eilen illalla vimpeliläiset ovat kotiutuneet Kouvolasta ja huomenna pitäisi lähteä Hyvinkäälle, niin kuvittelisi tällä jonkinlaista vaikutusta olevan?

Viime viikolla taisi olla jossain pelissä jopa 17,5 overi raja mikäli oikein muistan. Pahoin pelkään, että huomenna nähdään tässä pelissä jopa 18,5..

En mä usko, että tolla on isoa merkitystä. Kuitenkin ennen Itä-Länttä Vimpelillä vain yksi peli viime viikolla, sekin kotipeli ja sitä ennen viikon juhannustauko. Eli mitään isompaa rasitustilaa ei pitäisi olla päällä, lepäämään on päästy viimeisen parin viikon aikana hyvin.

Ja joo, ainakin Nordicilla oli tosiaan raja 17,5 Vimpeli - Oulu-peliin. Veikkauskin on selvästi nyt vähän ihmeissään, että mitä tehdä noiden juoksumäärien kanssa. Viime viikolla Veikalla oli tohon Vimpeli - Oulu raja 15,5 ja kertoimet 1,22 - 3,75. En tiedä, jotenkin tuli sellainen olo, että halusivat tuossa tehdä pientä jäynää veikkaajille. Uskon, että pitivät ihan pomminvarmana sitä, että tuo 15,5 ylittyy (lopulta tuli 20 juoksua, eikä pelissä tullut kuin yksi kunnari) ja laittoivat rajan noin matalalle tollasilla kertoimilla, jotta saataisiin veikkaajat pelaamaan underia. Perus viihdebetsaaja/kioskilla pelaava tuskin kovin helpolla laittaa lapulle peliä kertoimella 1,22. Ja viihdebetsaajien panoksilla ei tule peliyhtiöllekään isoja tappioita tollasella kertoimella. Kyllä monet hakee isoja kertoimia nimenomaan. Peli oli Halsualla, joka kuvien perusteella on yhtä herkkä läpilyönneille kuin Pihkala. Lisäksi sää oli erinomainen. No, tämä nyt tällaista arvailua, mutta sellainen olo tuli, että jotain tuollaista siinä mietittiin.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Aika hyvältä näyttää tuo Saul Goodmanin under. Millainen tempo ollut pelissä?
No joo jos joku joskus oikeasti osui helposti niin tämä.

Tempo oli sellainen että jos molempien odotusarvo olisi 1p/heitto(mitä se ei ole) ja vapaaheitot keskiarvoisesti niin pinnoja olisi silti tullut vain 147.
 
Viimeksi muokattu:

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tässä Saul Goodmanille lyhyesti hieman ajatuksia huomisista pesiskohteista.

Päivän haku

*** Jyväskylä - Seinäjoki, merkki 2 ML, kerroin 2.30 (arvio 48%)
** Jyväskylä - Seinäjoki, merkki 2, kerroin 3.70 (arvio 29%)

- Jyväskylän kotisaldo, 0-2-0-4, on todella huono kolmen pisteen voittojen loistaessa poissaolollaan ja juoksusuhteen ollessa 24-42. Seinäjoki on pelannut vieraissa hyvin 1-3-1-2 juoksusuhteella 56-59. J-P Vainionpää on sarjan vaarallisin lyöjä ja voi ratkaista pelin yksinään. Monet varmasti näkivät Itä-Lännessä kuinka huimassa vireessä Vainionpää on ja kun Vainionpää jatkaa samalla metodilla huomenna, niin pallo menee useamman kerran Jyväskylän jäähallin seinästä läpi. Itseluottamuksesta Vainionpäällä ei ainakaan jää kiinni tekojensa ja Itä-Lännessä annettujen lausuntojen mukaan.
- "Kun osaa lyödä joka puolelle kenttää, ei onnistumisissa ole mitään erikoista, murjaisi pohjalainen Vainionpää."
Selvä ylikerroin.

Päivän kotivoitto

** Raahe - Kitee, merkki 1, kerroin 3.15 (33%)

- Raahe on voittanut kolme edellistä kotiotteluaan ja Kitee on hävinnyt neljä edellistä vierasotteluaan. Kitee on pelannut viime aikoina hyvin, mutta kotisaldon (6 voittoa, 1 tappio) vastineeksi vierassaldo on selvästi heikompi (2 voitto, 6 tappiota). Painottaisin tässä kotiedun ja pitkän vierasmatkan merkitystä huomattavasti. Raahessa saattaa sataa huomenna Esterin haitarista vettä, vanhoja akkoja ja aisaa, eikä tuolloin kenelläkään ole kivaa vierailla Raahessa.

Päivän yllätys
** Hyvinkää - Vimpeli, merkki X, kerroin 3.15 (arvio 37%)
** Hyvinkää - Vimpeli, merkki 1, kerroin 8.80 (arvio 15%)
** Hyvinkää - Vimpeli, merkki 1 ML, kerroin 3.95 (arvio 29%)

- Hyvinkää todella vahva kotona ja elää Pihkalassa läpilyönneillä. Hyvinkää on hävinnyt kotonaan vasta yhden ottelun tällä kaudella. Vimpeli on ottelussa selvä suosikki, mutta ei läheskään kerroinasettelun mukainen. Sangen varmaa on, että ottelussa joku juoksee muuntajalle ja kovaa. Vimpelin pelaajilla matkustaminen saattaa näkyä otteissa, jos he ovat käyneet Pohjanmaalla Itä-Lännen jälkeen (sunnuntaina peli Kouvolassa, maanantaiksi kotiin, tiistaiksi Hyvinkäälle). Ylikerroin.

Päivän kunto
* Kankaanpää - Kempele, merkki 2 ML, kerroin 3.00 (arvio 34%)
* Kankaanpää - Kempele, merkki 2, kerroin 5.40 (arvio 21%)

- KaMalla ei kulje, joukkue on kuuden ottelun tappioputkessa. Kempele on yllätysvalmis. Jyri Kyllösen paluu jokeripaitaan vahvistaa Kempelettä. Kempele on onnistunut kaapimaan edellisestä neljästä pelistä viisi pistettä (voitot Sotkamosta 1-0 ja Alajärvestä 2-0). Vierasvoitto Kempeleeltä vielä puuttuu, mutta nyt siihen on mainio paikka, sillä juoksusuhteeltaan huonoin kotijoukkue (40-75) Kankaanpää tulee vastaan. Kempele on myös voinut harjoitella rauhassa, sillä sen pelaajista kukaan ei tainnut olla Itä-Lännessä mukana edes katsojana?

Lisätään tähän vielä se, että Kankaanpäällä on todella akuutti kotiutusongelma, joten Kempele saattaa voittaa matsin jopa tekemällä vain muutaman juoksun per jakso, mikä on hieman poikkeuksellista tämän vuoden juoksujuhlia katsoessa.

Näissä arvioissa ei ole sitten huomioitu erikoisia kokoonpanoja tai olosuhteita juuri millään tavalla, vaikka niistä on jo jotain vahvistamattomia tietoja.
 
Viimeksi muokattu:

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
@Saul Goodman :lle kiitos korisvinkeistä, Serbia - Puerto Rico overikin jäi parin pisteen päähän. Viimeisen neljänneksen katsoin ja viimeisellä minuutilla oliko neljä vai viisi vapaaheittoa putkeen missattuna. Under kuitenkin osui ja selkeästi.

@Mazaa :ta peesataan huomenna, toivottavasti en manaa kun etukäteen kerron.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös