Vedonlyönti

  • 3 977 048
  • 21 675
Mutta mä olenkin kiekkomies enkä mikään camaboombetsari.

Tässä kohtaa mä tipuin vähän kärryiltä. Mitä tekemistä camaboom-betsareilla on sen kanssa, että yritetään päästä pitkällä aikavälillä voitolliseen tulokseen löytämällä säännöllisesti ylikertoimia pelattavaksi? Ovatko yli 100:n palautusprosentilla pelaamalla itsensä elättävät ammattivedonlyöjät mielestäsi camaboom-betsareita?

Mulle suurimman tyydytyksen tuottaa se, että oikean lopputuleman on onnistunut haistelemaan pienellä vaivalla, ei niinkään rahallinen voitto.

Mun mielestäni yksittäisen oikean lopputuloksen oikein "haisteleminen" on aika lailla yhtä tyhjän kanssa. Sitten voidaan oikeasti puhua jostain vainusta, jos tuhannen vedon jälkeen viivan alla on edelleen plussaa.

Ja kun rahakaan ei ole se suurin motivaattori, niin suurinta kerrointa ei vain jaksa metsästää.

Miksi sitä suurinta kerrointa pitäisi jotenkin "metsästää", kun sen näkee netistä melko yksinkertaisesti parilla klikkauksella?
 
Viimeksi muokattu:

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tässä kohtaa mä tipuin vähän kärryiltä. Mitä tekemistä camaboom-betsareilla on sen kanssa, että yritetään päästä pitkällä aikavälillä voitolliseen tulokseen löytämällä säännöllisesti ylikertoimia pelattavaksi?

Enemmän hain tässä sitä, että toiselle itse urheilutapahtumasta nauttiminen on tärkeämpää kuin vedoista nauttiminen. Vähän aavistelin jonkun tuohon tarttuvan, joten koitin vielä yhdys-sana Hirviöllä vetää hieman iisimpää linjaa. Mulle hyvä matsi on hyvä matsi, osui oma veto tai ei. Toisaalta jos jengit pelaavat päin helvettiä ja mitään ei tapahdu, niin ei se oikein veikkaaminen korjaa kaikkea. Tapahtuma on mulle lähes aina (pl. oman jengin matsit pienin varauksin) lopputulosta tärkeämpi, siinä missä ammattimaiselle vedonlyöjälle usein tärkeämpää on osua tapahtumista riippumatta.

OK, vedin tässä nyt hyvin pitkälti mutkia suoriksi ja taisin niputtaa ammattilaiset/ammattimaiset vedonlyöjät samaan kategoriaan kuin näitä "rekkoja" hakevat kaverit.

Ovatko yli 100:n palautusprosentilla pelaamalla itsensä elättävät ammattivedonlyöjät mielestäsi camaboom-betsareita?

Kuten ylempänä totesin, taisin vetää mutkia turhan suoriksi. Jos jollain perse, kassa, tietämys ja muut kestävät ammattimaisen vedonlyönnin yli 100 pinnan palautuksella, niin nostan hattua. En halua pistää noita samaan kategoriaan kuin näitä tiettyjä paisteja tai vastaavia.

Pahoittelut jos huonolla sanavalinnalla aiheutin mielipahaa tai vastaavaa. En todellakaan tahtonut tai tarkoittanut rinnastaa näitä erään "urheiluvaikuttajan oppilapsia" samaan kategoriaan kuin vedonlyöntiin ammattimaisesti suhtautuvat ammattilaiset.
 
Tapahtuma on mulle lähes aina (pl. oman jengin matsit pienin varauksin) lopputulosta tärkeämpi, siinä missä ammattimaiselle vedonlyöjälle usein tärkeämpää on osua tapahtumista riippumatta.

En tiedä miten ammattivedonlyöjät ajattelevat, mutta mä itse ainakin ajattelen asian niin, että osunut veto ei ole automaattisesti ollut hyvä veto. Jos lyön esim. lätkässä moneylinea jollekin joukkueelle kertoimella 2, ja ko. joukkue on koko pelin aivan alakynnessä häviten A-luokan maalipaikat ihan pystyyn, mutta onnistuu onnekkaasti kairaamaan voiton, mulle tulee ainakin sellainen fiilis, että olinpas ulapalla ja kyllä oli typerä veto.

Jos taas vedän lätkässä moneylinea jollekin joukkueelle kertoimella 2, ja ko. porukka hallitsee sitten peliä ihan mennen tullen, ampuu kolme tolppaa ja neljä ylärimaa, mutta häviää matsin epäonnekkaasti, mulle tulee sellainen fiilis, että nyt oli hyvä veto, jonka löisin koska tahansa samoista asetelmista uudestaan.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
En tiedä miten ammattivedonlyöjät ajattelevat, mutta mä itse ainakin ajattelen asian niin, että osunut veto ei ole automaattisesti ollut hyvä veto. Jos lyön esim. lätkässä moneylinea jollekin joukkueelle kertoimella 2, ja ko. joukkue on koko pelin aivan alakynnessä häviten A-luokan maalipaikat ihan pystyyn, mutta onnistuu onnekkaasti kairaamaan voiton, mulle tulee ainakin sellainen fiilis, että olinpas ulapalla ja kyllä oli typerä veto.

Jos taas vedän lätkässä moneylinea jollekin joukkueelle kertoimella 2, ja ko. porukka hallitsee sitten peliä ihan mennen tullen, ampuu kolme tolppaa ja neljä ylärimaa, mutta häviää matsin epäonnekkaasti, mulle tulee sellainen fiilis, että nyt oli hyvä veto, jonka löisin koska tahansa samoista asetelmista uudestaan.

Näinhän se menee ajattelu ihan ammattilaisillakin. Ei saa olla pelkästään result orientoitunut. Se pitää tietää ennen peliä onko jossain kohteessa valueta vai ei, sen hetken saatavilla olevilla tiedoilla.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, minä en kyllä todellakaan ole sitä mieltä, että olisin onnistunut mitään markkinoita lyömään, päin vastoin eiköhän kerroinasettelu ole ihan kohdillaan.

Totesin vain, että mielestäni tuo oli ihan hyvä diili, ottaen huomioon Sevillan olevan hyvä joukkue. Lisäsin omana mielipiteenäni, että kun ottelu on mennyt jo lähelle jatkoja ja joukkueet ovat samantasoisia (Zenitillä kotietu, mutta Sevilla parempi joukkue), niin kyllähän vierasmaalisäännön olemassaolo tuo oman mausteensa.

Asiastahan nousee varsin säännöllisesti keskustelua futisjanarien parissa, eli onko ylipäänsä reilua, että kaksiosaisen ottelun jatkoilla vierasmaalisääntö on yhä olemassa. Argumentteja esitetään puolesta ja vastaan, itse koen tuon ehkä hieman epäreiluksi.
Jos jatkoajalla ei olisi vierasmaalisääntöä, valitettaisiin siitä, että miksi toinen joukkue saa pelata jatkoajan "kotiedulla". Mielestäni ihan turhaa kitinää. Ennen jatkoaikaa pelataan kuitenkin 2x90 min, ja useimmiten jatkoajallakin ratkaisuun riittää yksi maalii suuntaan tai toiseen.

Mitä taas tulee näihin "kerroinasettelun virheisiin", niin niitähän eivät pelaajien valinnat sinällään määritä. Toki markkinat reagoivat pelaajien liikkeisiin, mutta suuret heilahtelut ovat harvinaisia.
 
Mitä taas tulee näihin "kerroinasettelun virheisiin", niin niitähän eivät pelaajien valinnat sinällään määritä.

En tiedä livevedosta, mutta ainakin pelipäivän kertoimet ennen matsia muotoutuvat nimenomaan vedonlyöjien pelivalinnoista. Ei jotain Matchbookia ja Pinnaclea paljon kiinnosta se, kuka matsin voittaa. Jos mä esim. tällä hetkellä lyön vetoa tämän maanantain futismatseista Bologna-Catania tai Valencia-Granada, pelaan muita vedonlyöjiä vastaan, en vedonvälittäjiä vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mitä taas tulee näihin "kerroinasettelun virheisiin", niin niitähän eivät pelaajien valinnat sinällään määritä. Toki markkinat reagoivat pelaajien liikkeisiin, mutta suuret heilahtelut ovat harvinaisia.

Tuossa jo Kirjoittelija osittain selvensikin asiaa. Piti itsekkin jo aamulla tarttua samaan lauseeseen, mutta en ehtinyt. Pelaajien käyttäytyminen määrittää aina kertoimen.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
En tiedä livevedosta, mutta ainakin pelipäivän kertoimet ennen matsia muotoutuvat nimenomaan vedonlyöjien pelivalinnoista. Ei jotain Matchbookia ja Pinnaclea paljon kiinnosta se, kuka matsin voittaa. Jos mä esim. tällä hetkellä lyön vetoa tämän maanantain futismatseista Bologna-Catania tai Valencia-Granada, pelaan muita vedonlyöjiä vastaan, en vedonvälittäjiä vastaan.

Livevedon kerroin muutoksia olen jonkin verran seurannut bet365:llä, ja luulenpa että ne määrittyvät kahden seikan perusteella. Suurimmaksi osaksi pelin tapahtumien perusteella ja sitten kuinka paljon mitäkin kohdetta pelataan livessä. Esim. jos alun kertoimet futispelissä ovat vaikka aikalailla tasan ja toinen joukkue hallitsee selvästi kenttätapahtumia niin kertoimet siirtyvät hyvin nopeaa sen joukkueen suosioksi ainakin näissä paikoissa missä liveä pelataan paljon kuten bet365:llä. Ja toinen on jos joku camaboom-betsari painaa isoa moukaria sisään niin monasti (ainakin bet365:llä) nämä livevedon kertoimet voivat jäätyä joksikin aikaa, että eivät ole pelattavissa ja toki sitten laskevat mitä enemmän kohdetta pelataan livessä.
 
Viimeksi muokattu:

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Livevedon kerroin muutoksia olen jonkin verran seurannut bet365:llä, ja olen melko varma että ne määrittyy suurimmaksi osaksi pelin tapahtumien perusteella ja sitten kuinka paljon mitäkin kohdetta pelataan livessä. Esim. jos alun kertoimet futispelissä ovat vaikka aikalailla tasan ja toinen joukkue hallitsee selvästi kenttätapahtumia niin kertoimet siirtyvät hyvin nopeaa sen joukkueen suosioksi ainakin näissä paikoissa missä liveä pelataan paljon kuten bet365:llä. Ja toinen on jos joku camaboom-betsari painaa isoa moukaria sisään niin monasti (ainakin bet365:llä) nämä livevedon kertoimet voivat jäätyä joksikin aikaa, että eivät ole pelattavissa ja toki sitten laskevat mitä enemmän kohdetta pelataan livessä.

Ei ei ei. Vedonlyönti kohteet toimivat täysin samanlailla, kuin osakekurssit. Kysyntä määrää kurssin. Minä en tiedä miten tyhmänä pidätte vedonlyöntifirmoja. Edelleenkään vedonlyöntifirmoja ei kiinnosta pelin tapahtumat millään tavalla, pelaajia kylläkin.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ei ei ei. Vedonlyönti kohteet toimivat täysin samanlailla, kuin osakekurssit. Kysyntä määrää kurssin. Minä en tiedä miten tyhmänä pidätte vedonlyöntifirmoja. Edelleenkään vedonlyöntifirmoja ei kiinnosta pelin tapahtumat millään tavalla, pelaajia kylläkin.

Ok. No sitten se menee just sen mukaan, että pelaajat seuraavat näitä otteluita ja painavat sitä jengiä kumpi hallitsee peliä kun olen huomannut että kertoimet muuttuvat hyvinkin nopeaa tuon hallitsevan osapuolen suosioksi livessä.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ok. No sitten se menee just sen mukaan, että pelaajat seuraavat näitä otteluita ja painavat sitä jengiä kumpi hallitsee peliä kun olen huomannut että kertoimet muuttuvat hyvinkin nopeaa tuon hallitsevan osapuolen suosioksi livessä.

Hyvä! Nyt olet sisäistänyt miten tämä homma toimii. Jätin tarkoituksella omasta viestistäni suoran vastauksen pois ja annoin ajateltavaa. Ei ole tosiaan tarkoitius keljuilla kenellekään. Nyt pureudutaan vedonlyönnissä syvemmälle.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuossa jo Kirjoittelija osittain selvensikin asiaa. Piti itsekkin jo aamulla tarttua samaan lauseeseen, mutta en ehtinyt. Pelaajien käyttäytyminen määrittää aina kertoimen.
Arvasin, että tuohon tartutaan, mutta päätin kuitenkin kirjoittaa. Noh, selvennetään nyt sen verran vielä, että pelaajat toki vaikuttavat kertoimiin siinä määrin, että jos jompaa kumpaa kohdetta pelataan odotettua enemmän, niin silloin kertoimiin tietysti puututaan. Mutta lähtökohtaisesti bookkerit arvioivat itse kerroinasettelun ensin ja sitten tarkastelevat, onko se markkinoiden kanssa linjassa. Jos suuria eroja esiintyy tai jotakin kohdetta pelataan "epätasaisesti", niin sitten tietysti tehdään hienosäätöä.

Vedonlyönti ei ole kuitenkaan samalla lailla toisia pelaajia vastaan pelaamista kuin esim. pokeri. Vedonlyöntitoimistot osaavat määritellä suurimmassa osassa kohteista todennäköisyydet muutaman prosentin tarkkuudella. Vaikka jotkut yksittäiset nimimerkit täällä uskovatkin olevansa askeleen edellä näillä "kotiedulla ei merkitystä, koska sama ruoho"-jutuillaan, niin todellisuudessa heillä ei ole kohteesta mitään sellaista tietoa, mitä ei olisi jo otettu huomioon kerroinasettelussa.

Vedonlyönnissä pärjäävät ainoastaan erittäin harvat "tilastonikkarit", jotka käyttävät paljon aikaa otteluiden analysoimiseen ja kertoimien vertailuun. Vedonlyöjä voi saada edun ainoastaan silloin, kun bookkeri tekee selkeän virheen tai ei ole ottanut huomioon jotain seikkaa kohteessa. Aika useinhan pieniä virheitä sattuu, kun bookkereita on kuitenkin kymmeniä. Markkinoita seuraava vedonlyöjä voikin saada pienen edun, kun bookkerit avaavat välillä kohteita "omilla kertoimilla". Linjoja tietysti parannellaan, kun huomataan, että ollaan hakoteillä.

Täällä on jonkin verran parjattu Veikkauksen kertoimia - toki ihan aiheestakin. Huomauttaisin kuitenkin, että Veikkaus tarjoaa aika usein markkinakeskiarvosta poikkeavia kertoimia. Etenkin altavastaajakertoimet ovat usein turhan korkeita, koska Veikkaus pelaa varman päälle tietäen, että tuularit vetelee jotain Liverpoolia, vaikka kerroin olisi kuinka matala. Veikkaukselle saa myös ladottua kovia panoksia ilman rajoituksia - tämäkään ei ole edes isoilla lafkoilla mikään itsestäänselvyys.
 
Nyt kyllä pitää panostaa vähän Washingtoniin game sevenissä, ei sitten harmita niin paljon jos Islanders tippuu.
Toivottavasti ei veto osu nyt!
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Ei ei ei. Vedonlyönti kohteet toimivat täysin samanlailla, kuin osakekurssit. Kysyntä määrää kurssin. Minä en tiedä miten tyhmänä pidätte vedonlyöntifirmoja. Edelleenkään vedonlyöntifirmoja ei kiinnosta pelin tapahtumat millään tavalla, pelaajia kylläkin.
No eivät toimi. Tämä nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa.

Tietenkin vedonlyöntipörsseissä kuten betfair ja matchbook homma menee suurinpiirtein noin, kysyntä - tarjonta, kun pelataan suoraan muita ihmisiä vastaan. Tosin Matchbookillakin robotit seuraavat Pinnaclen linjoja ja reagoivat näihin tarpeen mukaan.

Sen sijaan tavallisia välittäjiä kiinnostaa kyllä pelin tapahtumat ja tulokset hyvinkin suuresti ja niitä säädellään livessäkin tarpeen mukaan. Vaikka koripallossa pelitempon, heittoprosenttien ja muun mukaan.

Että välittäjiä ei kiinnostaisi niin se tarkoittaisi sitä, että rahan pitäisi virrata kohteille tasaisesti. Näin ei tietenkään ole ja siten riskienhallinnan takia välittäjätkin joutuvat muuttamaan kertoimia ja "ottamaan näkemystä" itse otteluun. Ihan samoin välittäjät gämbläävät otteluista pelaajia vastaan.

Otetaan esimerkkinä vaikkapa kotoinen Veikkaus ja Liiga. Välillä kertovat, että jotain ottelua on pelattu tyyliin 90-5-5 ja silti kertoimet eivät ole liikkuneet, koska Veikkaus tietää kansan suosikin alikertoimeksi ja on valmis ottamaan siitä hyvinkin ison riskin. Tällöin he gämbläävät kansaa vastaan. Jos kohteet toimisivat samoin kuin osakekurssit, tippuisi 90%:n kohteen kerroin todella rankasti. Mutta Veikkaus nimenomaan haluaa tähän kohteeseen paljon peliä eikä muuta kerrointa.

Samoin Veikkauksella ollaan aina pieni pelko perseessä legendaarisen 6-7 ottelun tasurikierroksen varalta, koska se maksaisi heille miljoonia.
 
Viimeksi muokattu:
Vedonlyöjä voi saada edun ainoastaan silloin, kun bookkeri tekee selkeän virheen tai ei ole ottanut huomioon jotain seikkaa kohteessa.

Oletko oikeasti sitä mieltä, ettei Matchbookilta voi löytää ylikertoimia? Jos vastauksesi tähän kysymykseeni on ei, se jo kumoaa tuon väitteesi, että ylikertoimia voi löytyä vain silloin kun bookkeri tekee virheen.

Täällä on jonkin verran parjattu Veikkauksen kertoimia - toki ihan aiheestakin. Huomauttaisin kuitenkin, että Veikkaus tarjoaa aika usein markkinakeskiarvosta poikkeavia kertoimia. Etenkin altavastaajakertoimet ovat usein turhan korkeita, koska Veikkaus pelaa varman päälle tietäen, että tuularit vetelee jotain Liverpoolia, vaikka kerroin olisi kuinka matala. Veikkaukselle saa myös ladottua kovia panoksia ilman rajoituksia - tämäkään ei ole edes isoilla lafkoilla mikään itsestäänselvyys.

Kuinka usein löydät esim. Valioliiga-otteluihin Veikkaukselta markkinatoppeja?

Kun nyt tuo Liverpool tuli puheeksi, niin huomiseen Liverpoolin matsiin saa Veikkaukselta Liverpoolin vastustajalle kertoimen 3,65. Bet365 tarjoaa samasta vedosta kerrointa 4,33.

Tietenkin vedonlyöntipörsseissä kuten betfair ja matchbook homma menee suurinpiirtein noin, kysyntä - tarjonta, kun pelataan suoraan muita ihmisiä vastaan. Tosin Matchbookillakin robotit seuraavat Pinnaclen linjoja ja reagoivat näihin tarpeen mukaan.

Miten usein löydät pelipäivänä jostain kertoimia, jotka ovat selvästi korkeampia kuin Matchbookin kertoimet samalle vedolle? Siis ne kertoimet, jotka ovat vedonlyöjien päättämiä.
 
Viimeksi muokattu:

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oletko oikeasti sitä mieltä, ettei Matchbookilta voi löytää ylikertoimia? Jos vastauksesi tähän kysymykseeni on ei, se jo kumoaa tuon väitteesi, että ylikertoimia voi löytyä vain silloin kun bookkeri tekee virheen.
En ole käyttänyt Matchbookkia, mutta jos ja kun heillä on palautus alle 100, niin ylikerroin vaatii jonkinlaisen virheen kerroinasettelussa.


Kuinka usein löydät esim. Valioliiga-otteluihin Veikkaukselta markkinatoppeja?

Kun nyt tuo Liverpool tuli puheeksi, niin huomiseen Liverpoolin matsiin saa Veikkaukselta Liverpoolin vastustajalle kertoimen 3,65. Bet365 tarjoaa samasta vedosta kerrointa 4,33.
Liverpool oli esimerkki, kuten varmasti ymmärsit. Veikkauksella on aina silloin tällöin markkinatoppeja - ei ehkä valioliigassa, mutta monissa muissa liigoissa.



Miten usein löydät pelipäivänä jostain kertoimia, jotka ovat selvästi korkeampia kuin Matchbookin kertoimet samalle vedolle? Siis ne kertoimet, jotka ovat vedonlyöjien päättämiä.
En ole missään vaiheessa väittänytkään, että Veikkauksella olisi hyvät palautusprosentit. Väitin ainoastaan, että Veikkaus tarjoilee ajoittain hyviä kertoimia altavastaajille ja että Veikkauksella ei ole juurikaan panosrajoituksia.
 
En ole käyttänyt Matchbookkia, mutta jos ja kun heillä on palautus alle 100, niin ylikerroin vaatii jonkinlaisen virheen kerroinasettelussa.

Juu, ylikerroin tosiaan vaatii virheen kerroinasettelussa, näin se on. Mutta seuraavaksi sun kannattaa vähän perehtyä siihen, että kuka ne pelipäivän kertoimet maailman suurissa liigoissa määrittelee: bookkerit vaiko ne vedonlyöjät, jotka niille bookkereille vetoja lyövät. Kirjoittamalla googleen tuon sanan "matchbook" pääset jo hyvään alkuun.
 
Viimeksi muokattu:

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juu, ylikerroin tosiaan vaatii virheen kerroinasettelussa, näin se on. Mutta seuraavaksi sun kannattaa vähän perehtyä siihen, että kuka ne pelipäivän kertoimet maailman suurissa liigoissa määrittelee: bookkerit vaiko ne vedonlyöjät, jotka niille bookkereille vetoja lyövät. Kirjoittamalla googleen tuon sanan "matchbook" pääset jo hyvään alkuun.
Mikäs sun ongelma on? Juurihan olen n. viiteen kertaan selittänyt, miten homma toimii. Silti pitää vängätä vastaan.

En ole ottanut kantaa pörssinä toimiviin bookkereihin vaan ihan yleisesti vedonlyöntitoimistoihin. Ja voin taata sinulle, että vedonlyöntitoimistot laskevat myös kertoimia ihan itse(!). Toki markkinatkin vaikuttavat, kuten olen jo useaan otteeseen todennut, mutta lähtökohtaisesti bookkerit laskevat itse kertoimensa ensin ja vertaavat sitten markkinalinjaan. Jotkut pienet lafkat ehkä menevätkin enemmän markkinaehdoilla ja ottavat kertoimet suoraan joltain toiselta välittäjältä etc.
 
En ole ottanut kantaa pörssinä toimiviin bookkereihin vaan ihan yleisesti vedonlyöntitoimistoihin.

Ne "ihan yleiset vedonlyöntitoimistot" eivät voi tarjota kertoimia, jotka poikkeaisivat kovin paljon Matchbookin kaltaisen vedonlyöntipörssin kertoimista, sillä silloin ne antaisivat mahdollisuuden tehdä helppoa rahaa arbitraasilla. Siksi markkina, eli me vedonlyöjät, määrittelemme hyvin pitkälti myös niiden "ihan yleisten vedonlyöntitoimistojen" kertoimet. Kohteita avatessaan ne toki tekevät virheitä ja kantavat siitä riskin, mutta tuo alkuperäinen väitteesi, että vedonlyöjä voi saada etua vain bookkerin tekemistä virheistä, on ihan täyttä puppua. Kun pelipäivänä lyödään vetoa jostain isosta liigasta, ei silloin pelata vedonvälittäjää vastaan, vaan silloin pelataan muita vedonlyöjiä ja heidän näkemystään vastaan. Eivätkä ne mahdolliset ylikertoimet ole bookkerin virheitä, vaan muiden vedonlyöjien virheitä.
 
Viimeksi muokattu:

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ne "ihan yleiset vedonlyöntitoimistot" eivät voi tarjota kertoimia, jotka poikkeaisivat kovin paljon Matchbookin kaltaisen vedonlyöntipörssin kertoimista, sillä silloin ne antaisivat mahdollisuuden tehdä helppoa rahaa arbitraasilla.
Kerro vielä, miksi vedonlyöntitoimistoa kiinnostaisi paskan vertaa, saatko sinä viriteltyä arbitraasin jonkin toisen toimiston kertoimella. Eihän se firma häviä siinä mitään, että jokin yksittäinen vedonlyöjä saa marginaalisen ylikertoimen, koska toisella lafkalla on poikkeava kerroin.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Itävalta - USA mömmömkisojen valmistava matsi tänään. Jenkeillä pitäisi olla kisamiehistö kasassa ja Itävalta on ollut sanalla sanoen huono. Valmistavissa matseissa turpaan mm. Unkarilta ja Slovenialta, eikä tuo nimilista mitenkään vakuuta. En kyllä ole Itävallan liigaa niin seurannut että pelaajien tasosta tarkempia johtopäätöksiä vetäisin, mutta ero jenkkien laatuun lienee massiivinen. Kysymyksiä herättää vain motivaatio ja joukkueen yhteispeli, mutta veikkaisin että amerikanpoika sellaisen 4-5 uunia latoo vaikka unissaan Itävallan jäädessä 0-1 asteikoille.

Pinnaclelta USA -2 2.03 kertoimella ja seuraillaan jos jostain löytyisi USA yli 3.5 maalia ~1.80 kertoimella.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Otetaan esimerkkinä vaikkapa kotoinen Veikkaus ja Liiga. Välillä kertovat, että jotain ottelua on pelattu tyyliin 90-5-5 ja silti kertoimet eivät ole liikkuneet, koska Veikkaus tietää kansan suosikin alikertoimeksi ja on valmis ottamaan siitä hyvinkin ison riskin. Tällöin he gämbläävät kansaa vastaan. Jos kohteet toimisivat samoin kuin osakekurssit, tippuisi 90%:n kohteen kerroin todella rankasti. Mutta Veikkaus nimenomaan haluaa tähän kohteeseen paljon peliä eikä muuta kerrointa.

Samoin Veikkauksella ollaan aina pieni pelko perseessä legendaarisen 6-7 ottelun tasurikierroksen varalta, koska se maksaisi heille miljoonia.

Onko tähän jotain faktaa? Joko veikkaus tomii täysin poikkeuksellisesti tai sitten tämä ei pidä alkuunkaan paikkaa. Tuollaisilla peliprosenteilla kohde joko menee kiinni tai kerroin romahtaa. Veikkaus ei ota hyvin suuria riskejä, kuten asian ilmaisit. Tästä asiasta voit keskustella, vaikka Jorma Vuoksenmaan kanssa jos et minua usko.

Käsi pystyyn virheen merkiksi. Kai se on myönnettävä, että olet oikeassa.
 
Viimeksi muokattu:

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko tähän jotain faktaa? Joko veikkaus tomii täysin poikkeuksellisesti tai sitten tämä ei pidä alkuunkaan paikkaa. Tuollaisilla peliprosenteilla kohde joko menee kiinni tai kerroin romahtaa. Veikkaus ei ota hyvin suuria riskejä, kuten asian ilmaisit. Tästä asiasta voit keskustella, vaikka Jorma Vuoksenmaan kanssa jos et minua usko.

Veikkaushan välillä ilmoittaa noita peliprosentteja Twitterissä ja Facebookissa ja useasti ne ovat erittäin vahvasti kallellaan suuntaan tai toiseen. Eli kyllä noita tapahtumia on, kuten Saul Goodman ylempänä tarkasti kuvasi. Harvoin ihan 90-5-5, mutta hyvin lähellä ainakin.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Veikkaushan välillä ilmoittaa noita peliprosentteja Twitterissä ja Facebookissa ja useasti ne ovat erittäin vahvasti kallellaan suuntaan tai toiseen. Eli kyllä noita tapahtumia on, kuten Saul Goodman ylempänä tarkasti kuvasi. Harvoin ihan 90-5-5, mutta hyvin lähellä ainakin.

Sitten sellainen kohde näkyville, jossa kerroin ei ole muuttunut. Oletan, että tälläisen kohteeseen on tullut myös vaihtoa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitten sellainen kohde näkyville, jossa kerroin ei ole muuttunut. Oletan, että tälläisen kohteeseen on tullut myös vaihtoa.

Tarkkoja tilastoja ei ole, mutta Veikkauksen kertoimenlaskija Teemu Eirtovaara ylpeili jossain vaiheessa Twitterissä sillä, että taisi olla vain pari kertaa joutunut muokkaamaan Liiga-otteluiden kertoimia kohteiden avaamisen jälkeen. Kaivelin Veikkausvetojen Twitteristä noita tilanteita, joissa peliprosentit kallellaan johonkin suuntaan. Esimerkkejä olisi enemmänkin, mutta nopeasti löytyi tällaisia:

Veikkaus Vedot Twitterissä: "Tapparaa taas. Markkanen pois SaiPalta.#Tappara-#SaiPa 1,75-4,00-3,75, pelattu 75%-14%-11%.Pitkävetoon: http://t.co/ZorSIsvjLH #liiga"

Veikkaus Vedot Twitterissä: "#EspooBlues tänään – yksi kauden pelatuimmista#HPK-Blues 2,15-3,85-2,75, pelattu 5%-13%-82%.Pitkävetoon http://t.co/EISwHJreAq #liiga"

Veikkaus Vedot Twitterissä: "#Tappara vai #Kärpät?Kertoimet (moneyline) 1,95-1,85, pelattu 95%-5%.Pitkävetoon: http://t.co/LcsbbPaSok #liiga http://t.co/dcSltyTxiw"

Veikkaus Vedot Twitterissä: "JYP-Blues 1,80-4,20-3,40, pelattu 14%-16%-70%.Pitkävetoon: http://t.co/MYwysSGeeP #liiga (kuva: Jiri Halttunen) http://t.co/vc1mpwGxaO"

Veikkaus Vedot Twitterissä: "Haaste on kova, mutta Jokereihin uskotaan:TsSKA M-#Jokerit 1,55-3,95-4,60, pelattu 14%-16%-70%Pitkävetoon: http://t.co/KjaI2otnwG #KHLfi"

Veikkaus Vedot Twitterissä: "Kauden pelatuimmalla #Liiga-kohteella puolivälieriin:#Tappara-#HIFK 2,05-3,70-3,05, pelattu 90%-6%-4%Pitkävetoon: http://t.co/pVER4DxoB7"

Veikkaus Vedot Twitterissä: "#Lukko-#KalPa 1,75-3,60-4,20 > 86%-7%-7%"Ei kerroinmuutosta näköpiirissä vinosta jakaumasta huolimatta." Pitkäveto: http://t.co/6wioviCQU4"

Kaikki linkit vie Veikkausvedot-nimiselle Twitter-tilille. Eipä niistä linkeistä tosin löydy muuta kuin tuo linkissä näkyvä teksti.

Oletan, että Liiga-kohteisiin vaihtoa tulee varsin reilusti. Samoin Jokereiden KHL-otteluihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös