Vedonlyönti

  • 3 977 048
  • 21 675
Olisi ollut mielenkiintoista kuulla palstan asiantuntijoita, mitkä olivat 1X2 todennäköisyydet 7. peliin ennen kuin se alkoi. Oliko kenties tasapelille perus 25 prosentin todennäköisyys? 5/7 peleistä meni jatkoerään... Ja välierissäkin oli tasaista.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Veikkauksen pitkävedon palautusprosentti on 88%, tulosvedon palautusprosentti on 80%.

Näillä palautusprosenteilla on käytännössä mahdotonta jäädä voitolle pitkässä juoksussa ellei omaa erityisen kovaa tietotasoa vedonlyönnistä tai tietyistä lajeista.

Juurikin näin. Mutta pelaan todella harvoin ja yleensä kohteita joihin minulla on jonkinlainen näkemys. Sanoisin siis, että pelaan kohteitä joissa näkemykseni kautta palautusprosentti on enemmän kuin tuo 88% (toivon mukaan lähempäänä 100%).
En siis pelaa veikkauksen kaikkia pitkävetokohteita ja ymmärrän tuon tilastomatematiikan. Edelleen vetoan siihen, että kyseessä oli vain esimerkin sisällä oleva esimerkki,

Jos pelaan keskimäärin 100 vetoa vuodessa veikkaukselle ja panos on keskimäärin kaksi euroa JA palautus prosentti on siellä 150% luokkaa niin pitäisikö minun A) nostaa panoksia B) vaihtaa bookkeria C) ruveta antamaan maksullisia vetovinkkejä D) panostaa enemmän?

edit: ja sanotaan vielä sekin, että rahani teen ihan muualla, panoksien kohottaminen ei ole siis mukavuusalueellani.
 
Jos pelaan keskimäärin 100 vetoa vuodessa veikkaukselle ja panos on keskimäärin kaksi euroa JA palautus prosentti on siellä 150% luokkaa niin pitäisikö minun A) nostaa panoksia B) vaihtaa bookkeria C) ruveta antamaan maksullisia vetovinkkejä D) panostaa enemmän?

No ihan helvetin typerää on pelata pikkupanoksilla, jos palautusprosentti on 150. Ihan ehdottomasti kannattaisi ruveta tekemään kunnolla myttyä, jos pelaa noin ylivoimaisella näkemyksellä. Eihän sun tarvitse edes päivätyöstä saamiisi palkkarahoihin koskea, kun pystyt jo pelkillä vedonlyöntivoitoilla kasvattamaan panoksia hirveällä tahdilla.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
No ihan helvetin typerää on pelata pikkupanoksilla, jos palautusprosentti on 150. Ihan ehdottomasti kannattaisi ruveta tekemään kunnolla myttyä, jos pelaa noin ylivoimaisella näkemyksellä. Eihän sun tarvitse edes päivätyöstä saamiisi palkkarahoihin koskea, kun pystyt jo pelkillä vedonlyöntivoitoilla kasvattamaan panoksia hirveällä tahdilla.
Onko siis sinun näkemys, että 100 pelikohteen otanta on riittävä? Taisin naputella joku 60 vetoa viimeisimpään jalkapallon mm-kisoihin ja palautusprosentti oli 175%. Eli all-in kun hyvin pyyhkii?
Itse en vielä uskaltaisi, mutta ammattilaisvihjeitä otetaan vastaan.
 
Onko siis sinun näkemys, että 100 pelikohteen otanta on riittävä?

En, mutta koska kirjoitit pelaavasi "keskimäärin 100 vetoa vuodessa", siitä jää vaikutelma, että et nyt puhunut vain yhdestä vuodesta. Jos on yhden vuoden pelannut ja kohteita on betsattuna sata, on mielestäni vähän hölmöä sanoa, että pelaa "keskimäärin" sataa kohtaa vuodessa, vaikka sata jaettuna yhdellä on sata.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
En, mutta koska kirjoitit pelaavasi "keskimäärin 100 vetoa vuodessa", siitä jää vaikutelma, että et nyt puhunut vain yhdestä vuodesta. Jos on yhden vuoden pelannut ja kohteita on betsattuna sata, on mielestäni vähän hölmöä sanoa, että pelaa "keskimäärin" sataa kohtaa vuodessa, vaikka sata jaettuna yhdellä on sata.

En haluaisi lähteä väittelemään aiheesta, mutta miksi tuo keskimäärin herätti sinun huomiosi? Voin toki sanoa että 15v sitten oltiin yli 100 betsin ja palautusprosentti huiteli jossain 20% luokkaa, Noh tässä aikuistuttua on vetojen määrä vähentynyt ja järkeä tullut päähän. Jos otannan laittaa vaikka viimeiseen viiteen vuoteen niin hyvin on mennyt. Otanta on tosiaan pieni ja nämä omat betsit on vain viihdevetoja pienellä panostuksella, mutta hyvin ne ovat osuneet. Siitä itselle propsit.
Kyse ei ole siitä, että itselläni olisi jotain ylivertaista tietämystä asioista tai olisin ihan VITUN hyvä betsaaja. Kunhan pelaan PIENILLÄ panoksilla viihdemielessä silloin tällöin.jos sitten joku kerta sillä 10 markan panoksella voitan 50 markkaa niin se tuntuu kivalta. Tämä hyvänolontunne on se, mitä itse haen urheiluvedonlyönnistä ja tähän asti olen saanut siitä omasta mielestä rahoilleni vastinetta.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
No kyllä minun mielestäni silloin panoksia kannattaisi siitä kahdesta eurosta lähteä jo korottamaan. Toki siten, että pelaa vain sellaisilla summilla, joiden häviäminen ei keikuta taloudenpitoa. Mutta se on vain minun mielipiteeni.
Tätä olen itsekkin miettinyt. Lopputulema on ollut lähinnä se, että kun korotetttu panos x10 ei tuo itselleni tällä hetkellä oikein mitään lisää. Taidan olla yhtä iloinein siitä viiden euron voitosta kuin 50 euron voiitosta. Ja tämän asian tajuamisesta olen todella iloinen

Jällkikäteen kun miettii miten pelasin silloin 15 kesäisenä ja haettiin isoja rahoja ja kaikki karkkirahat lyötiin isosti ja #camaboom vai miten sitä silloin/nykyään sanotaan.

Mutta nykyään oikeasti seuraan aika paljon eri vedonlyöntipörssejä ja tarkastelen kertoimia (mutta pelaan vain paffile/veikkaukselle). Panokset ovat hyvin pieniä siihen nähden mitä olisi varaa pelata, mutta kun voitto/häviö vedonlyönnissä tuottaa jo sen hyvänolontunteen tai vitutuksen pienillä panoksilla, niin näillä mennään.
Otanta omista peleistä on pieni ja itselläni ei ole mielenkiintoa naputtaakaan tosiaan isoja rahoja vedonlynöntiin, ei edes vaikka välillä kuvittelisin biittaavani markkinat. Näillä siis mennään ja aijoin edelleenkin lyödä niitä parin euron betsejä oman näkemykseni mukaan. Mutta älkää ymmärtäkö väärin! Tämä vedonlyönti ketju on todella hyvä ja tykkään lukea tätä. Se että en itse välttämättä saa hirveiätä valueta kun jollain on ylikerroin 1.014 ja minun panos olisi se se euro niin kaikki ymmärtää miksi en sitä pelannut. Erikseen sitä en mainitse että jäipä pelaamatta.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tätä olen itsekkin miettinyt. Lopputulema on ollut lähinnä se, että kun korotetttu panos x10 ei tuo itselleni tällä hetkellä oikein mitään lisää. Taidan olla yhtä iloinein siitä viiden euron voitosta kuin 50 euron voiitosta. Ja tämän asian tajuamisesta olen todella iloinen
Tää on hieno juttu! Mulla taas menee juuri niin päin että suorastaan kyrsii jos voittaa esim. 10 kertoimella ja panos on ollut vitonen. Sitä miettii että mitä helvettiä, satasella ois tullu tonni! Tietenkin on hyvä että panokset pysyy hallinnassa noin muuhun talouteen nähden, mutta toisaalta kun tässä legendaarisessa pitkässä juoksussa (~3.5 vuotta) on kirjanpidon mukaan ihan mukavasti plussalla niin välillä tulee mietittyä josko lisäisi sen nollan panoksen perään. Jos tulisi turpaan niin ei talous siihen kaatuisi, mutta ehkä joutuisi vähän muista menoista karsimaan. Toisaalta sitten jos panokset olisivat merkittävämpiä niin ehkäpä tulisi myös suhtauduttua vedonlyöntiin totisemmin, eikä se varmaan olisi enää yhtä nautinnollista vaikka voitot sitten lämmittäisivätkin mieltä enemmän. Eli eiköhän jatketa samaa rataa sillä ~satasen kuukausibudjetilla, hyvin näinkin pyyhkii!

edit. Suomen Cupissa Inter saa tällä hetkellä HIFKin vieraana 2.30 kerrointa livestä. Itse en tiedä suomifutiksesta hevonkukkua, mutta kaveri (HIFK-fani tosin) pisti viestiä että kivitalo ja vaimon eläkerahat Interille...
 
Viimeksi muokattu:

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
@disco-stu kaverisi yrittää selvästi jinxaus-taktiikkaa. Ilmiselvästi järjestää itsensä mahdollisimman pahaan kuseen Hifkin voitolla panostamalla huomattavan summan rahaa heitä vastaan. Vielä seiftasi sinulle Interia vinkkaamalla, joten Hifkin voitto lienee varma.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
@disco-stu kaverisi yrittää selvästi jinxaus-taktiikkaa. Ilmiselvästi järjestää itsensä mahdollisimman pahaan kuseen Hifkin voitolla panostamalla huomattavan summan rahaa heitä vastaan. Vielä seiftasi sinulle Interia vinkkaamalla, joten Hifkin voitto lienee varma.
Tätä hälle myös naureskelin, mutta vakuutteli että Inter on aivan perkeleen hyvä, suurin osa hyökkäyksistä päättyy maalipaikkaan ja joku Hambo on parempi kun Zlatan... Näyttäisi kolahtaneen 0-1 juuri ennen puoliaikaa.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Tätä hälle myös naureskelin, mutta vakuutteli että Inter on aivan perkeleen hyvä, suurin osa hyökkäyksistä päättyy maalipaikkaan ja joku Hambo on parempi kun Zlatan... Näyttäisi kolahtaneen 0-1 juuri ennen puoliaikaa.
Ja niin, peesasin ;).


Myös wolfsburgin vierasvoittoa mönchenglahdkdhanabachista reilu kolmen kertoimella kokeiltava. Ja ehkä Arsenal? Drogba ei herätä riemun kiljahduksia itselläni..
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ja niin, peesasin ;).


Myös wolfsburgin vierasvoittoa mönchenglahdkdhanabachista reilu kolmen kertoimella kokeiltava. Ja ehkä Arsenal? Drogba ei herätä riemun kiljahduksia itselläni..
Luin jostain että Wolkkareilta puuttuisi tämän kauden selkeästi paras pelaaja eli Kevin De Bryune tänään. Myös tärkeät ukot Schurrle ja Vierinha out. Eli en kivitaloa löisi autojengille =) Gladbachin kertoimet tulleetkin hurjasti alas, juuri näiden poissaolojen takia. Myös aika vakuuttava kotirecordi, ainoastaan yksi tappio kotona tällä kaudella. Tälläinen ystävällinen varoituksen sana vain, jos et ollut tietoinen näistä poissaoloista.
 
Viimeksi muokattu:

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Luin jostain että Wolkkareilta puuttuisi tämän kauden selkeästi paras pelaaja eli Kevin De Bryune tänään. Myös tärkeät ukot Schurrle ja Vierinha out. Eli en kivitaloa löisi autojengille =) Gladbachin kertoimet tulleetkin hurjasti alas, juuri näiden poissaolojen takia. Myös aika vakuuttava kotirecordi, ainoastaan yksi tappio kotona tällä kaudella. Tälläinen ystävällinen varoituksen sana vain, jos et ollut tietoinen näistä poissaoloista.


Joo De Bryunesta ei ollut tietoa, mutta pienellä kokeilin kuitenkin.


Näyttäisi Chelski lähtevän spanskityylisellä kuuden keskikentän systeemillä, ilman varsinaista kärkipelaajaa. Tosin eiköhän tuo Hazard osaa piikissäkin pelata ihan riittävän hyvin.

Hazard osaa varmasti maaleja iskeä tarvittaessa, mutta Chelsean peli ollut sanalla sanoen paskaa viimeaikoina. Nyt vielä kovakuntoinen Arsenal pakkovoiton edessä kotonaan, niin uskon, että Chelsea kaatuu. Maittakoon, että Chelsea on itselle se number two heti Barcelonan jälkeen eli toki en vastaan pistä jos vaikka Siniset matsin veisivätkin.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Onks jengi kuinka tarkasti seurannut tuota Finnesotan ja Bluesin välistä sarjaa? Itsellä semmoinen kutina että tuossa sarjassa nähdään se game 7, ja kun ei ole paljoa kotiedusta ollut tietoa niin tänään ajattelin peleille tuota Bluesin moneylinea. Vai onko ollut Wild kuinka niskan päällä? Oikeastaan ainoa mikä menee selkeästi mielestäni Wildille on tuo maalivahtipeli, toki Dubnykin sulanut tässä sarjassa pariin otteseen. Itse kun en ole tätä sarjaa kerennyt katsomaan, mutta tänään ajattelin tsiikata.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
No joo. Mönchengladblah voitti nyt kuitenkin, mutta voitolle jäätiin, kun viime hetkellä vaihdoin Arsenalin voiton Strömsgodset-Chelsea fantasiavetoon. Se tulikin helposti (3-0)kotiin. Änäriä ei kyllä uskalla lähteä lyömään. Tasaiset parit enää jäljellä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Olet luultavasti biitannut tässä vedonlyöntimarkkinan, ja markkina ei tiedä vierasmaalisäännöstä...

Markkinat ovat aivan varmasti tietoisia "säännöistä"...

Niin, minä en kyllä todellakaan ole sitä mieltä, että olisin onnistunut mitään markkinoita lyömään, päin vastoin eiköhän kerroinasettelu ole ihan kohdillaan.

Totesin vain, että mielestäni tuo oli ihan hyvä diili, ottaen huomioon Sevillan olevan hyvä joukkue. Lisäsin omana mielipiteenäni, että kun ottelu on mennyt jo lähelle jatkoja ja joukkueet ovat samantasoisia (Zenitillä kotietu, mutta Sevilla parempi joukkue), niin kyllähän vierasmaalisäännön olemassaolo tuo oman mausteensa.

Asiastahan nousee varsin säännöllisesti keskustelua futisjanarien parissa, eli onko ylipäänsä reilua, että kaksiosaisen ottelun jatkoilla vierasmaalisääntö on yhä olemassa. Argumentteja esitetään puolesta ja vastaan, itse koen tuon ehkä hieman epäreiluksi.
 
Totesin vain, että mielestäni tuo oli ihan hyvä diili, ottaen huomioon Sevillan olevan hyvä joukkue. Lisäsin omana mielipiteenäni, että kun ottelu on mennyt jo lähelle jatkoja ja joukkueet ovat samantasoisia (Zenitillä kotietu, mutta Sevilla parempi joukkue), niin kyllähän vierasmaalisäännön olemassaolo tuo oman mausteensa.

Sä totesit myös, että siellä oli "taas kerran" tämä sama tilanne, ja että näissä kannattaa "käytännössä aina" pelata vierasjoukkuetta. Siitä jää väkisinkin vaikutelma, että sä löydät ylikertoimia tällaisissa tilanteissa aika usein. Mikä muu siihen mielestäsi voisi olla syynä kuin se, että muut vedonlyöjät eivät tajua vierasmaalisäännön merkitystä?

Siinä alkuperäisessä viestissäsi et muuten puhunut mitään siitä, että joukkueet ovat mielestäsi saman tasosia siksi, että kotietu tasoittaa Sevillan etumatkan. Puhuit vain "jollain lailla saman tasoisista jengeistä" ihan yleisesti.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sä totesit myös, että siellä oli "taas kerran" tämä sama tilanne, ja että näissä kannattaa "käytännössä aina" pelata vierasjoukkuetta. Siitä jää väkisinkin vaikutelma, että sä löydät ylikertoimia tällaisissa tilanteissa aika usein. Mikä muu siihen mielestäsi voisi olla syynä kuin se, että muut vedonlyöjät eivät tajua vierasmaalisäännön merkitystä?

Vedonlyönnin erikoismies jatkaa sormeaan heristellen...

Taas kerran oli ehkä huono ilmaisu. Ylikertoimia en varmasti löytänyt, vedonlyöjät ja markkinat ovat varmasti ihan oikeilla jäljillä kertoimissa. Itse pelaan noissa aina vierasjoukkuetta, JOS jengit ovat suunnilleen samantasoisia, toki otan huomioon pelitapahtumat kentällä, koska yleensä katselen pelejä, joista vetoa lyön. Vedonlyönti yksin ei ole homman keskiössä, joten taskulaskimen voi jättää narikkaan.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tätä olen itsekkin miettinyt. Lopputulema on ollut lähinnä se, että kun korotetttu panos x10 ei tuo itselleni tällä hetkellä oikein mitään lisää. Taidan olla yhtä iloinein siitä viiden euron voitosta kuin 50 euron voiitosta.

Hyvin pitkälti samoilla linjoilla. Mulle suurimman tyydytyksen tuottaa se, että oikean lopputuleman on onnistunut haistelemaan pienellä vaivalla, ei niinkään rahallinen voitto. Oikeastaan jo "verbaalinen liveveto" tuottaa sen tyydytyksen, vaikka tuosta ei pennin jeniä saisikaan. Rahalliset panokset ovat itselläni niin pieniä, että tuon takia en jaksa tehdä suurempaa vertailua. Omilla panoksillani joku 0,1 muutos kertoimeen on ihan se ja sama, eikä varsinaisesti maksa vaivaa. Ja kun rahakaan ei ole se suurin motivaattori, niin suurinta kerrointa ei vain jaksa metsästää. Mulle oleellisempaa on "olla oikeassa" ja löytää ne yllätykset, ei niinkään maksimoida tuottoja.

Toisaalta rehellisesti sanoen mulla ei perse kestä tappioitakaan. Vähänkään isompi tappio vituttaa sen verran, että sitä tunnetta ei vastaavasti korvaa isompi voitto. Hävitty kymppi tuntuu voitettua kymppiä kovemmalta ja tuota tunnetta en halua tällaisessa pienimuotoisessa harrastuksessa hakea. Mulla ei ole aikaa tai edes intressejä vetää tätä touhua sille tasolle, että tästä jaksaisi ottaa sen enempää stressiä. Vaikka pitkän ajan vedonlyöntihistoria on omalla kohdallani voitollinen, niin vain tuohon nojaten en ole valmis vetämään ns. isompaa vaihdetta silmään.

Muutamaa ongelmapelaajaksi muuttunutta tapausta on tullut todistettua ihan lähietäisyydeltäkin. Noissa tuntuu olevan yhteinen nimittäjä se, että pää ei kestä ja rationaalinen ajattelu katoaa "tiukassa" tilanteessa. Yhdenkin tapauksen kohdalla pitkä voitollinen putki käytännössä katkesi siihen, että pokerissa muutaman kerran isompi potti meni riverillä (olihan tämä se Texasin viimeinen kortti?) ohi vaikka todennäköisyydet osoittivatkin muuta. Huono kassanhallinta, pakonomainen halu voittaa hävityt takaisin ja usko omaan ylivertaisuuteen johtivat siihen, että onnen merkitys kasvoi jatkuvasti ja pelikuri katosi tyystin. Noiden tapahtumien pohjalta on ainakin itselleni muodostunut vankka fiilis siitä, että mua ei huvita panostaa sellaisia summia, että niiden häviäminen vituttaisi. Niin kauan kun panosta enemmän vituttaa väärässä olo, niin kaikki on mulle OK.

Mulle tämä oma pienten panosten peli on ihan riittävä homma. Nykytahdilla en tule vetämään mitään kuuden donan tienestejä vedonlyönnin kautta, mutta toisaalta en tule häviämään kolmea donaa jos jatkoajalla kiekko ottaa erikoisen kimmokkeen väärään suuntaan. Mutta mä olenkin kiekkomies enkä mikään camaboombetsari. Mulle hyvä matsi ja siihen perehtyminen ovat tärkeämpiä kuin riskirahalla vetäminen. Ylimääräiset pistän mielummin pörssiin tai rahastoihin kuin vedonlyöntifirmoille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös