Vedonlyönnit liigakaudelle 2019–2020

  • 78 548
  • 363

Aitotekonahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Meillä on ollut tässä muutaman kauden ajan viiden hengen porukalla veto juurikin kuvailemillasi säännöillä, mutta sillä lisäyksellä että nimetään myös pistepörssin top10-pelaajat ja jokaisesta virheestä tuli 3 virhepistettä. Tähän porukkaan voidaan ottaa uutta verta, jos kiinnostaa. Panoksesta ja voitonjaosta voidaan sopia sitten, kun tiedetään paljonko osallistujia on, mutta 20-40€ lienee se haarukka. @Linjatuomari @Roo @Up089 @Epätietoinen
Mukana!
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Meillä on ollut tässä muutaman kauden ajan viiden hengen porukalla veto juurikin kuvailemillasi säännöillä, mutta sillä lisäyksellä että nimetään myös pistepörssin top10-pelaajat ja jokaisesta virheestä tuli 3 virhepistettä. Tähän porukkaan voidaan ottaa uutta verta, jos kiinnostaa. Panoksesta ja voitonjaosta voidaan sopia sitten, kun tiedetään paljonko osallistujia on, mutta 20-40€ lienee se haarukka. @Linjatuomari @Roo @Up089 @Epätietoinen
Minun mielestäni olisi parempi jos veikattaisiin pelkästään joukkuiden sijoituksia eikä myös pistepörssin kärkikymmenikköä. Minä en itse sitä mielelläni tekisi ja ilman sitä veto olisi ehkä hieman yksinkertaisempi jolloin olisi helpompi saada enemmän osallistujia. Minulla oli ajatuksena yrittää saada tästä massiivinen veto niin kuin viime kauden ensimmäinen hattutemppuveto, jossa oli yli 70 osallistujaa ja siten yli 1400 euron voittopotti.

Mitä mieltä te ja muut tästä ovat?
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minun mielestäni olisi parempi jos veikattaisiin pelkästään joukkuiden sijoituksia eikä myös pistepörssin kärkikymmenikköä. Minä en itse sitä mielelläni tekisi ja ilman sitä veto olisi ehkä hieman yksinkertaisempi jolloin olisi helpompi saada enemmän osallistujia. Minulla oli ajatuksena yrittää saada tästä massiivinen veto niin kuin viime kauden ensimmäinen hattutemppuveto, jossa oli yli 70 osallistujaa ja siten yli 1400 euron voittopotti.

Mitä mieltä te ja muut tästä ovat?
Ei sekään poissuljettu vaihtoehto ole, että me pidetään omalla porukallamme tuo nykyisen muotoinen veto ja sitten sinä perustat oman "massavedon", mä voin ainakin lähteä siihenkin mukaan.

Pari huomiota kuitenkin:
1. On yllättävän yleistä, että kilpailijoiden kesken tulee tasureita. Jos veikataan pelkkää sarjataulukkoa, niin tasureiden todennäköisyys kasvaa. Samoin osallistujien määrä vaikuttaa tuohon. Lähinnä mainitsen tästä siksi, että tiebreak-säännöt on hyvä olla etukäteen määritetty.

2. Itse tykkäisin siitä, että koko palkintopotti ei menisi voittajalle vaan esim top-3 saisi rahaa.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
1. On yllättävän yleistä, että kilpailijoiden kesken tulee tasureita. Jos veikataan pelkkää sarjataulukkoa, niin tasureiden todennäköisyys kasvaa. Samoin osallistujien määrä vaikuttaa tuohon. Lähinnä mainitsen tästä siksi, että tiebreak-säännöt on hyvä olla etukäteen määritetty.
Mietin ihan samaa. Ajattelin että tasatilanteessa voittaja olisi se, joka on veikannut eniten joukkueita täsmälleen oikeille sijoille. Mikäli sittenkin oltaisiin vielä tasatilanteessa, voittaja ratkaistaisiin laskemalla kuinka monta pistettä yhteensä joukkueiden olisi pitänyt saada enemmän tai vähemmän, jotta kunkin nimimerkin veikkaus olisi mennyt täysin oikein. Voittaja olisi se, jolla tämä lukema olisi pienin.

Esimerkki: Nimimerkki X veikkasi HPK:ta sijalle 7., mutta HPK sijoittui sijalle 5. 99 pisteellä ja sijalle 7. sijoittui TPS 90 pisteellä. Lasketaan siis 99-90=9, ja tämä erotus lasketaan jokaiselta joukkueelta ja erotukset lasketaan yhteen.

Jos sen jälkeenkin oltaisiin tasoissa, mikä on kaiken järjen mukaan erittäin epätodennäköistä, sitten potti voitaisiin jakaa.

2. Itse tykkäisin siitä, että koko palkintopotti ei menisi voittajalle vaan esim top-3 saisi rahaa.
Tämä riippuu panoksesta ja osallistujien määrästä, mutta pääsääntöisesti minä olen sitä mieltä, että se on kaikki tai ei mitään :D

Ei sekään poissuljettu vaihtoehto ole, että me pidetään omalla porukallamme tuo nykyisen muotoinen veto ja sitten sinä perustat oman "massavedon", mä voin ainakin lähteä siihenkin mukaan.
Onhan sekin tosiaan vaihtoehto. Ehkä vähän hassua, mutta jos on eriäviä näkemyksiä vedon toteutustavasta, niin ihan järkevääkin. Kiirettä tämän asian suhteen ei kuitenkaan vielä ole.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
20e että KooKoo menestyy paremmin kuin Jukurit
20e että KooKoo menestyy paremmin kuin KalPa
20e että KooKoo menestyy paremmin kuin SaiPa

Yksi veto jokaista vaihtoehtoa.
 

Arsenius

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jokipojat
KooKoo sijoittuu runkosarjassa SaiPaa korkeammalle. Minä väitän siis että KooKoo on SaiPaa korkeammalla runkosarjassa. Ottaako joku kiinni? Vaikka 100€?
 

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen tuossa katsellut veikkausketjua, jossa useampi on asettanut KalPan ja Sportin TPS:n yläpuolelle. Haluaisikohan heistä joku tai kuka tahansa muu ottaa vedon asiasta? Joko runkosarjan osalta tai koko kauden loppusijoituksen suhteen, sillä ei minulle ole väliä. Samalla voi myös ehdottaa panosta, oma minimi 20€ ja maksimi satku.
 

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Edelliseen ehdotukseen ei kukaan tarttunut, mikä oli toki varsin odotettavaa. Uudet ehdotukseni ovat TPS vs kaikkien hehkuttama Ilves ja TPS vs JYP. Panos molempien joukkueiden osalta 50€, ei enempää eikä vähempää. Ja suostun ainoastaan vetoon, jossa on kyseessä kauden lopullinen sijoitus pleijareiden jälkeen.

Suostun siis yhteen vetoon per joukkue, joten ainoastaan ensimmäisenä ehdotukseen ehtoineen jomman kumman tai molempien joukkueiden osalta tarttuneen kanssa lyön kättä päälle.
 

LiutunLätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Edelliseen ehdotukseen ei kukaan tarttunut, mikä oli toki varsin odotettavaa. Uudet ehdotukseni ovat TPS vs kaikkien hehkuttama Ilves ja TPS vs JYP. Panos molempien joukkueiden osalta 50€, ei enempää eikä vähempää. Ja suostun ainoastaan vetoon, jossa on kyseessä kauden lopullinen sijoitus pleijareiden jälkeen.

Suostun siis yhteen vetoon per joukkue, joten ainoastaan ensimmäisenä ehdotukseen ehtoineen jomman kumman tai molempien joukkueiden osalta tarttuneen kanssa lyön kättä päälle.

No tartutaan sitten tuohon Ilvekseen, vaikken näihin näihin vetoihin olekaan juurikaan ennen lähtenyt. Otetaan turkulaisilta rahat pois.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Viime kaudella pelattiin liigapörssiä snadilla porukalla. Kaikilla piti olla omat suosikkijoukkueet, joista pelaajat valittiin. Voittaja sai muilta muistaakseni 20 € / nassu.

Tänä vuonna ehdottaisin pientä muutosta: Omasta jengistä pakko olla puolet, eli kolme. Näin mukaan saadaan useampi halukas. Pelkkä runkosarja alkuun. Kiinnostaako ketään?
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viime kaudella pelattiin liigapörssiä snadilla porukalla. Kaikilla piti olla omat suosikkijoukkueet, joista pelaajat valittiin. Voittaja sai muilta muistaakseni 20 € / nassu.

Tänä vuonna ehdottaisin pientä muutosta: Omasta jengistä pakko olla puolet, eli kolme. Näin mukaan saadaan useampi halukas. Pelkkä runkosarja alkuun. Kiinnostaako ketään?

Kiinnostaa, mutta itsestä oli hauska että kaikilla oli omien jengien pelaajat. Toki miksei näinkin.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Kiinnostaa, mutta itsestä oli hauska että kaikilla oli omien jengien pelaajat. Toki miksei näinkin.
Oli teikäläisillä vähä helpompaa kasata hyvä jengi ku ''parhaat'' pelaajat maksaa 270-340k, kun taas esim. meikäläisillä vakiokokoonpanon pelaajien hinnat melkein vasta alkaa tosta 340k tietämiltä, jolloin oli pakko ottaa jotain rotaatioukkoja, joilta pisteitä oli edes turha odottaa. Sen takia liputan ite ton @Pekka Kaukalon idean puolesta. Silloin voisin myös olla itte mukana.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oli teikäläisillä vähä helpompaa kasata hyvä jengi ku ''parhaat'' pelaajat maksaa 270-340k, kun taas esim. meikäläisillä vakiokokoonpanon pelaajien hinnat melkein vasta alkaa tosta 340k tietämiltä, jolloin oli pakko ottaa jotain rotaatioukkoja, joilta pisteitä oli edes turha odottaa. Sen takia liputan ite ton @Pekka Kaukalon idean puolesta. Silloin voisin myös olla itte mukana.

Ja kun pisteitä tuli, niin pelaajien arvo nousi. Kyllä se vaikeutuu suhteessa aina, jos pisteitä tulee ja kuitenkin monta jaksoa.

Ei ollutkaan enää ekan jakson jälkeen kovin helppoa saada Kousa-Kaski pakkiparia kasaan. Ymmärrän kuitenkin pointin.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Viime kaudella pelattiin liigapörssiä snadilla porukalla. Kaikilla piti olla omat suosikkijoukkueet, joista pelaajat valittiin. Voittaja sai muilta muistaakseni 20 € / nassu.

Tänä vuonna ehdottaisin pientä muutosta: Omasta jengistä pakko olla puolet, eli kolme. Näin mukaan saadaan useampi halukas. Pelkkä runkosarja alkuun. Kiinnostaako ketään?

Joko saa varata oman suosikkijoukkueen? Mukana.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Joko saa varata oman suosikkijoukkueen? Mukana.
No eiköhää se sulla ole Kerho? Saman jengin joukkueita saa olla useampia mukana, ei siis ole nopeuskisa millään tavalla. Vai astuinko miinaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös