Mainos

Vasenkätisyyden hoito lähestyy

• 15 469
  • 82

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Löytääkö joku muuten listaa netistä tai muuten tietää, että ketkä golfpelaajat ovat oikeasti vasureita, mutta peittelevät sitä pelaamalla oikealta? Greg Norman on ainakin näitä piilovasureita, mutta onko muita?

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kanadalaisissa tutkimuksissa väitetään, että mailapeleissä kätisyys liittyy vahvasti siihen, että onko oikea vai vasen silmä "johtava silmä". Jos mailalla pitää osua palloon tai kiekkoon, valitaan se kätisyys, jossa etäisyys johtavasta silmästä mailan ja pallon/kiekon osumakohtaan on pienempi. Homman tekee monimutkaiseksi se, että oikeakätisillä ei oikea silmä aina ole johtava eikä vasenkätisillä vasen. Ainakin itselläni vasen silmä on johtava, sillä tähtään ja pelaan kaikkea vasemmalta, vaikka olen oikeakätinen.

Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Itse uskon olevani molempikätinen, menee nimittäin ihan ristiin rastiin noi mitä tekee milläkin kädellä. Monesti ihmiset pitää sua vasurina jos satut kirjoittamaan sillä kädellä kuten minäkin teen, mutta sitten taas palloa heitän oikealla kädellä. Jos selaan luuria yhdellä kädellä niin se on oikea. Lätkää pelaan oikea käsi alhaalla, ja haarukka on oikeassa kädessä, vasurilla ei varmaan ruoka menis edes ääntä kohti. Kiväärillä ammun oikealta olalta ja oikea silmä on hallitseva. Housut puen vasuristi, eli vasen jalka ekana mutta palloa potkin mieluummin oikealla jalalla. Jokainen toimipide valikoituu ihan sen pohjalta kumpi tuntuu luontevammalta.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
*vasenkäsilipalla*

Eikun hetko, tuon teenkin oikealla. Mailapeli hoituisi rightina, mutta esim. bilis vaikea arpoa. Tikanheitto, tennis yms. taitaisi mennä oikealla.

Kirjoitus ja saksilla leikkaaminen ovat ne varmimmat vasenkätisyyteni tunnusmerkit.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Toki esimerkiksi itse en ole oppinut koskaan vasurisaksilla leikkaamaan, vaikka olen vahvasti vasenjalkainen, -kätinen ja -silmäinen.

Sama minulla. 5v sitten sain ensimmäiset vasurisakset, jotka tuntuvat muuten oudoilta edelleen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy