Vasemmistoliitto

  • 728 756
  • 5 800
aivan erinomaiset tiedot New Yorkin arkkitehtuurista

Toi arkkitehtuuri ei varsinaisesti kuulu mielenkiintoni kohteisiin. Ehkä Hanna Sarkkisella on sama? Jopa Tampere-talosta saisi varmasti joistain suunnista otettua melko laajallakin kuvakulmalla sellaisen kuvan, josta minä en rakennusta tunnistaisi, vaikka olen pyöräillyt ja ajanut autolla sen ohi satoja/tuhansia kertoja. Sisällä en ole siellä tainnut käydä koskaan.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No, minulla saattaa kyllä olla väärä käsitys, siitä kuinka tunnettu tuon rakennuksen ulkonäkö on esimerkiksi maailmalla matkaavien, kultalusikka kaikissa ruumiinaukoissa syntyneiden keskuudessa. Heillä puolestaan saattaa olla, vaikka esimerkiksi urheilumatkailun sivutuotteena, aivan erinomaiset tiedot New Yorkin arkitehtuurista
Täytyy myöntää etten minäkään sitä tunnista, vaikka olen syntyjään helsinkiläinen. Tosin ei hirveästi kiinnosta rakennuksien nimet mikäli minulla ei ole sinne asiaa.

Edit. Talo on muuten ruma kuin kives. Hyi saatana.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Täytyy myöntää etten minäkään sitä tunnista, vaikka olen syntyjään helsinkiläinen. Tosin ei hirveästi kiinnosta rakennuksien nimet mikäli minulla ei ole sinne asiaa.

Edit. Talo on muuten ruma kuin kives. Hyi saatana.

No, tuolla rakennuksella on jonkun verran kytkyä kansainväliseen poliittiseen historiaakin, mikä ei ilmeisesti myöskään kuulu kiinnostustesi kohteisiin.

Alvar Aallon tuotannosta voidaan olla luonnollisesti montaa mieltä, mutta ilmeisesti noinkaan ruman rakennuksen näkeminen ei herätä kysymystä, kuka tai miksi sellainen on pysytytetty Töölönlahden rantaan kaiken kansan pällisteltäväksi.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ne kuvat ja videonpätkät, joita minä olen vuoden 1975 Etykistä nähnyt, oli kuvattu rakennuksen sisäpuolelta.

Ja olet saapunut Helsinkiin vain mereltä. Kuten sanottua, olen yllättynyt siitä kuinka tuntematon tuo rakennus voikaan olla.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ei, kyllä mä tota "Manskua" pitkinkin olen mennyt monesti, mutta onhan tuo nyt valokuvista katsottuna niin mitäänsanomattoman näköinen tönö, etten yhtään ihmettele, jos ei jää mieleen.

Aika tarmokkaasti jaksat julistaa tietämättömyyttäsi. Minulle asia kävi jo selväksi, mutta voimme me vetää vielä pari kierrosta, jos katsot aiheelliseksi tiedottaa aiheesta muillekin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp

Tällä kohtaa on todettava, että menit läpässäsi miinaan kun et jaksanut asiaa edes pätkää miettiä.

Suomalainen talous - ja poliittinen eliitti viljelee retoriikassaan sanaa, jonka sisältö ei tunnu missään valossa heille auenneen. Silti tämä on se sakki, jolta niitä odottaisi, kun puheet ilman tekoja sanaa vilisee. Minä jaan tuon lakanan sisällön 100%, olematta tuohon suuntaan kallellaan. Viestihän on: lakatkaa puhumasta paskaa ja tehkää jotain asemanne eteen. Täydellisen osuva ja tosi.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Minä jaan tuon lakanan sisällön 100%, olematta tuohon suuntaan kallellaan. Viestihän on: lakatkaa puhumasta paskaa ja tehkää jotain asemanne eteen. Täydellisen osuva ja tosi.
Tämä. Ei siinä sanota sitä mitä siinä sanotaan, mikä on täysin itsestäänselvää kaikille, joilla ei ole pää perseessä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä en ymmärrä tällaista ruikutusta. Suomi on vapaa maa. Ei rekisterihallituksessa kysellä, että yrityksen perustajien puoluekantoja vaan vasuritkin saavat perustaa firmoja, tehdä innovaatioita ja ennenkaikkea tehdä itse jotain. Nyt sitä vingutaan vaan muilta.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Tällä kohtaa on todettava, että menit läpässäsi miinaan kun et jaksanut asiaa edes pätkää miettiä.

Suomalainen talous - ja poliittinen eliitti viljelee retoriikassaan sanaa, jonka sisältö ei tunnu missään valossa heille auenneen. Silti tämä on se sakki, jolta niitä odottaisi, kun puheet ilman tekoja sanaa vilisee. Minä jaan tuon lakanan sisällön 100%, olematta tuohon suuntaan kallellaan. Viestihän on: lakatkaa puhumasta paskaa ja tehkää jotain asemanne eteen. Täydellisen osuva ja tosi.

Just. Jaat tuon yllä olevan ja olet opettaja. Onneksi minä olen kuollut ennen kuin oppiesi toteuttajat pääsevät toteutusikään.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä en ymmärrä tällaista ruikutusta. Suomi on vapaa maa. Ei rekisterihallituksessa kysellä, että yrityksen perustajien puoluekantoja vaan vasuritkin saavat perustaa firmoja, tehdä innovaatioita ja ennenkaikkea tehdä itse jotain. Nyt sitä vingutaan vaan muilta.

Virkkeesi sitältää hienon itsestäänselvyyden. sillä tokihan vasuritkin saavat tehdä niitä innovaatioita tai ylipäätään töitä, mutta vasurien tavoitehan on se, että muut tekevät ja he nauttivat työn hedelmät. Ja sitten vituttaa, kun joku uskaltaa moisen kyseenalaistaa tai vaatii heitäkin osallistumaan talkoisiin.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Virkkeesi sitältää hienon itsestäänselvyyden. sillä tokihan vasuritkin saavat tehdä niitä innovaatioita tai ylipäätään töitä, mutta vasurien tavoitehan on se, että muut tekevät ja he nauttivat työn hedelmät. Ja sitten vituttaa, kun joku uskaltaa moisen kyseenalaistaa tai vaatii heitäkin osallistumaan talkoisiin.

Totta, jaa maan pahimpina rasisteina vaativat tänne alempi arvoisten etnisten ryhmien edustajia tekemään töitä, joita he eivät itse ikimaailmassa suostuisi tekemään. Vai voiko joku edes kuvitella sellaista olentoa kuin hymyilevä vihervasemmistolainen bussikuski tai yhtä hilpeää naulanaamaa keräämässä matsänhakkuujätettä hajautetun uusiutuvan enegian tuotannon tarpeisiin?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Just. Jaat tuon yllä olevan ja olet opettaja.

Ollos huoletta, minä ole opettaja, ainakaan siinä mielessä, kun kuvittelet. Mieti kuitenkin hetki, onko esimerkiksi tämän Putkosen koulutus mennyt pääosin hukkaan, kun osaaminen loppuu siihen, että arvostelee lakanaa, jossa lukee, ettei keisarilla ole vaatteita, sen sijaan, että omaisi edes jotain, mikä muistuttaisi edes etäisesti sitä innovaatiota ja asiantuntijuudellaaan toisi edes jonkun kontribuution maan hyväksi. Kauhistelu ja tyhjän lässytys ei ole vaikeata, siihen pystyy halvemmallakin koulutuksella, sillä rahalla millä yhteiskunta on tuon herran koulutukseen sponsoroinut hoitelee monenkin pakolaisen kotoutuksen ja jää vielä säästöönkin. Tyhjään ja tyhmään on ääliömäistä upottaa rahaa. Lakanan teksti on edelleen 100% paikkansa pitävä ja herra Putkonen todisti sitä omalta osaltaan.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
muut tekevät ja he nauttivat työn hedelmät.
Jotta kirjoittamallasi voisi olla minkäänlaista uskottavuutta, saat luvan esittää ja esimerkein perustella, kuinka suomalainen kapitalisti toimii täysin päinvastoin. Hupaisa läppähän tuo toki oli, ei siinä mitään. Behavioristinen määritelmä ihmisestä menee kuitenkin jotakuinkin niin, että ihminen on perustaltaan sosialistinen eläin, joka halua jakaa työn, vastuun ja hedelmän. Tämä ei sääli kyllä sulje vasemmistolaisesti ajatteleviakaan pois, jos ei ketään muutakaan, mutta tulipahan jorinoistasi mieleen.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Ollos huoletta, minä ole opettaja, ainakaan siinä mielessä, kun kuvittelet. Mieti kuitenkin hetki, onko esimerkiksi tämän Putkosen koulutus mennyt pääosin hukkaan, kun osaaminen loppuu siihen, että arvostelee lakanaa, jossa lukee, ettei keisarilla ole vaatteita, sen sijaan, että omaisi edes jotain, mikä muistuttaisi edes etäisesti sitä innovaatiota ja asiantuntijuudellaaan toisi edes jonkun kontribuution maan hyväksi. Kauhistelu ja tyhjän lässytys ei ole vaikeata, siihen pystyy halvemmallakin koulutuksella, sillä rahalla millä yhteiskunta on tuon herran koulutukseen sponsoroinut hoitelee monenkin pakolaisen kotoutuksen ja jää vielä säästöönkin. Tyhjään ja tyhmään on ääliömäistä upottaa rahaa. Lakanan teksti on edelleen 100% paikkansa pitävä ja herra Putkonen todisti sitä omalta osaltaan.

Just.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jotta kirjoittamallasi voisi olla minkäänlaista uskottavuutta, saat luvan esittää ja esimerkein perustella, kuinka suomalainen kapitalisti toimii täysin päinvastoin.

En minä todellakaan väitä, että kapitalisti tekisi täysin päinvastoin. Kapitalistin ja vassarin ero on siinä, että kapitalisti on edes joskus tehnyt itse jotain, jotta on asemaansa päässyt. Siis tehnyt töitä ja edennyt uralla tai kehittänyt jonkun innovaation ja/tai perustanut firman, jolla on rikastunut, jonka jälkeen sitten on alkanut riistää alaisiaan. Poislukien toki kultalusikka suussa syntyneet, ja toki kultalusikka suussa syntyneitä vassareitakin on tietysti olemassa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Totta, jaa maan pahimpina rasisteina vaativat tänne alempi arvoisten etnisten ryhmien edustajia tekemään töitä, joita he eivät itse ikimaailmassa suostuisi tekemään. Vai voiko joku edes kuvitella sellaista olentoa kuin hymyilevä vihervasemmistolainen bussikuski tai yhtä hilpeää naulanaamaa keräämässä matsänhakkuujätettä hajautetun uusiutuvan enegian tuotannon tarpeisiin?

Tämä minulle ei ole koskaan auennut, että kun vassarit pää märkänä huutavat että paskatöihin riistettäväksi he eivät mene, niin samalla he puolustavat maahanmuuttoa sillä, että tulisi nyt joku joka tekisi ne paskatyöt ja siinä samalla elättäisi heidät verovaroin. Varmasti tuossa joku logiikka on, siis niin että vassarit tuntevat itsensä hyviksi ihmisiksi.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kapitalistin ja vassarin ero on siinä, että kapitalisti on edes joskus tehnyt itse jotain, jotta on asemaansa päässyt. Siis tehnyt töitä ja edennyt uralla tai kehittänyt jonkun innovaation ja/tai perustanut firman, jolla on rikastunut, jonka jälkeen sitten on alkanut riistää alaisiaan.

Ymmärsinkö mä nyt oikein? Mielestäsi siis vasemmistolaisesti ajatteleva ei koskaan tee itse mitään, ei töitä, ei etene uralla, ei omaa kykyä innovointiin/firman perustamiseen so. rikastumaan? Mites ne sitten riistämään pääsee? Niinhän annoit ymmärtää, kun sanoit heidän nauttivan työn hedelmät. Minusta ennemminkin määritit osuvasti savolaisen piällysmiehen aiemmalla väittämälläsi, hänellä taas ei ole mitään tekoa vasemmiston kanssa, paitsi jos siitä sattuu hyötymään enempi, mutta voi olla, tai voi olla olematta, ei myö siitä tolokkua saaha.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
huutavat että paskatöihin riistettäväksi he eivät mene.

Eipä niihin tunge "herrasväenkään" edustajat Johtunee vissiin siitä, että jos liksalla ei elä, sitä ei kannata tehdä, mikäli on olemassa mitään vaihtoehtoa ja jos ei ole, ollaan orjia, eikä sen pitäisi kuulua nykyaikaiseen yhteiskuntaan edes ajatuksena, mikäli siis kuvittelee omaavansa sivistystä. Tästä tietysti poikkeaa valtavasti niiden käsitys, joilla on kuvitelma oikeutuksesta muiden työpanoksella elämiseen, mutta onko sellaisia?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä niihin tunge "herrasväenkään" edustajat Johtunee vissiin siitä, että jos liksalla ei elä, sitä ei kannata tehdä, mikäli on olemassa mitään vaihtoehtoa ja jos ei ole, ollaan orjia, eikä sen pitäisi kuulua nykyaikaiseen yhteiskuntaan edes ajatuksena, mikäli siis kuvittelee omaavansa sivistystä. Tästä tietysti poikkeaa valtavasti niiden käsitys, joilla on kuvitelma oikeutuksesta muiden työpanoksella elämiseen, mutta onko sellaisia?

Lainaamasi tekstin pointti oli siinä, että samat ihmiset, jotka eivät niitä paskatöitä halua tehdä (koska sillä palkalla ei elä yms.), haluavat tänne mamuja jotka tekisivät ne paskatyöt. Tämä siis elämäntapavassarin suusta. Kapitalistiporvari taas haluaa niitä mamuja tekemään niitä paskatöitä ihan toisesta syystä, esim. sen takia että itselle jää sitten enemmän. Molemmille puolille kuitenkin kelpaa se, että joku tekee ne paskatyöt ja molemmat haluavat siitä hyötyä.

Mun mielestä muuten yksikään työ ei ole paskatyö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös