Vartija – jumalasta seuraava vai säälittävä pelle?

  • 333 898
  • 2 027
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Onko tämä kompa?

En olisi vienyt ilmapalloa ulos Stokkalta.

Ei jumalauta. Lässytät tilanteesta, että et katsoisi vartijan vierestä tekevän tällaista. Sitten tämä vastaus. Hyvänen aika sentään.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Hmm joko täällä ollaan hieman liikaa iloliemen pauloissa ja trollataan tai sitten on todella surullinen kuva muutaman henkilön arvoista ja moraalista.

Taidan jättää omalta osalta keskustelun tähän, koska olen suhteellisen selväksi tehnyt faktat millä tuota toimintaa voi perustella turvallisuuspuolen näkökulmasta ja taasen mitä yritykset yleensä velvoittavat turvallisuuspalveluilta. Jos ei osaa tekstistä ymmärtää tai kuten muutama ei halua ymmärtää, niin olkoon niin.

Turha tosin vaatia perusteluja tai faktoja tai asiallisia vastauksia, jos se oma vastaanotin ei ole päällä. Mielenkiintoista tosin nähdä tuo eräänkin nimimerkin mainitsema lopputulema.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei jumalauta. Lässytät tilanteesta, että et katsoisi vartijan vierestä tekevän tällaista. Sitten tämä vastaus. Hyvänen aika sentään.

Oletko hieman hidas? Vai ilmaisinko itseäni epäselvästi?

Jos minulle huudetaan Stokkan myyjän toimesta perään että ilmapalloa ei saa viedä ulos tavaratalosta niin olisin pysähtynyt ja antanut ilmapallon takaisin. Jos olisin niin helvetin tyhmä että olisin huudoista huolimatta jatkanut matkaani ulos ja joutunut tekemisiin vartijan kanssa niin olisin itse kertonut lapselle että valitettavasti palloa ei voi viedä ulos tavaratalosta, mennään jätskille ja antanut pallon vartijalle. Pitää olla aika vitun pihalla että antaa lapsen joutua tilanteeseen jossa vartija ottaa pallon pois hänen kädestä samalla hipihiljaa tilannetta kuvaten vierestä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Tarkasti katseltuani en löytänyt tuollaista faktaa hänen sanomisistaan. Voitko osoittaa minulle kohdan, koska töitäkin täytyisi tässä sivussa paiskia.

Noin niinkuin pähkinänkuoressa, ei suoraan sanasta sanaan lainaus. Lepään laukkuni tämän kohdan osalta tähän. Kun liität lainaamastasi viestistäni tuon suhteellisen tärkeän osan loppuun, niin eiköhän tämä asia selvinnyt?

Tämäkin keskustelu meni taas täysin plörinäksi, kun trollaus alkoi. Tai jos ei ole trollia, niin aika heikot sosiaaliset lahjat on, jos mitään muuta kuin omaa mielipidettä ei voi hyväksyä ja sitä tuetaan lainaamalla lauseita sieltä ja täältä, että saataisiin se oma mielipide varmasti vahvimman näköiseksi. Mut kai tää on pääasia, että jotain keskustelua edes syntyy?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Oletko hieman hidas? Vai ilmaisinko itseäni epäselvästi?
.

Luultavasti olet molempia ja epäilemättä myös persu. Kysyin sinulta kysymyksen johon et vastannut vaan rupesit saivartelmaan kuin mikäin Soini. Olisi helvetin ystävällistä vastata, että miten sinä toimit tilanteessa jossa vartija tulee hakemaan 2-vuotiaalta james-potkukelkaltasi ilmapalloa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tämäkin keskustelu meni taas täysin plörinäksi, kun trollaus alkoi. Tai jos ei ole trollia, niin aika heikot sosiaaliset lahjat on, jos mitään muuta kuin omaa mielipidettä ei voi hyväksyä ja sitä tuetaan lainaamalla lauseita sieltä ja täältä, että saataisiin se oma mielipide varmasti vahvimman näköiseksi. Mut kai tää on pääasia, että jotain keskustelua edes syntyy?

Jätän tämän tähän itsesi tutkimista varten. Se, että joku on asiasta toista mieltä ei tee ihmisestä trollia, alkoholistia taikka ihmispersettä. Mutta hyvin sinä purat itseäsi.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Luultavasti olet molempia ja epäilemättä myös persu. Kysyin sinulta kysymyksen johon et vastannut vaan rupesit saivartelmaan kuin mikäin Soini. Olisi helvetin ystävällistä vastata, että miten sinä toimit tilanteessa jossa vartija tulee hakemaan 2-vuotiaalta james-potkukelkaltasi ilmapalloa.

Eikös se jo tuossa aikaisemmin tullut. Eli selittäisin pojalleni että pallo pitää palauttaa. Ottaisin sen ITSE pojaltani ja ojentaisin vartijalle.

Ei kai tämä ole tuon monimutkaisempaa?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Eikös se jo tuossa aikaisemmin tullut. Eli selittäisin pojalleni että pallo pitää palauttaa. Ottaisin sen ITSE pojaltani ja ojentaisin vartijalle.

Ei kai tämä ole tuon monimutkaisempaa?


Hetkinen. Kysyinkö minä sinulta jotakin vai onko tässä jotain päällekäisiä nimimerkkejä? Mutta joo, luultavasti myös itse toimisin noin. Siitäkin huolimatta, että olisin tuohtunut vartijan toiminnasta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Luultavasti olet molempia ja epäilemättä myös persu. Kysyin sinulta kysymyksen johon et vastannut vaan rupesit saivartelmaan kuin mikäin Soini. Olisi helvetin ystävällistä vastata, että miten sinä toimit tilanteessa jossa vartija tulee hakemaan 2-vuotiaalta james-potkukelkaltasi ilmapalloa.

Heh. Minä juuri vastasin tähän mutta taisi sinulta mennä täysin ohi. Olin siis helvetin ystävällinen ja vastasin mutta ilmeisesti sinulla on ongelmia luetun ymmärtämisessä.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hetkinen. Kysyinkö minä sinulta jotakin vai onko tässä jotain päällekäisiä nimimerkkejä? Mutta joo, luultavasti myös itse toimisin noin. Siitäkin huolimatta, että olisin tuohtunut vartijan toiminnasta.

Et kysynyt, mutta kun et tuntunut ymmärtävän yksinkertaista asiaa niin yritin minäkin asiaa sinulle selventää. Kai sitä tällaisella palstalla voi tehdä?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Heh. Minä juuri vastasin tähän mutta taisi sinulta mennä täysin ohi. Olin siis helvetin ystävällinen ja vastasin mutta ilmeisesti sinulla on ongelmia luetun ymmärtämisessä.
Moi Tombe76. Juurihan sinä vastasit. En viitsi vinkata. Korjaa luusi.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Jätän tämän tähän itsesi tutkimista varten. Se, että joku on asiasta toista mieltä ei tee ihmisestä trollia, alkoholistia taikka ihmispersettä. Mutta hyvin sinä purat itseäsi.

Eipä se teekkään. Kiukuttelu ja vänkäys asioista, joihin on jo vastattu ovat tosin trollin / tahallisen provosoinnin yleisimpiä merkkejä.

Se nyt tuntuu käsittämättömältä, että myyjä ei ole voinut itse tulla mukaan tilanteeseen hoitamaan juttua ja tuo, että superfaija tosiaan kuvaa tilanteen vieressä jollain iPhonellaan, kun pieneltä lapselta otetaan pallo. Jään nyt sitten tosiaan vaikka itsetutkiskelemaan, niinkuin arvon Action Bronson ehdottikin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Korkki kiinni Charles, sulta lähti tämä lapasesta pahasti. Ymmärrän että vihaat vartijoita mutta se että pistät oman ideologiasi lasten edun edelle on käsittämätöntä.

Jos on tarvetta jatkaa niin tee se huomenna kun nuppi on vähän selvempänä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Korkki kiinni Charles, sulta lähti tämä lapasesta pahasti. Ymmärrän että vihaat vartijoita mutta se että pistät oman ideologiasi lasten edun edelle on käsittämätöntä.
En minä vihaa vartijoita. Lähipiirissäni on turvallisuusalalla työskenteleviä ihmisiä ja arvostan heitä monella tapaa. En usko, että heistä olisi kukaan vienyt 2-vuotiaalta mainosilmapalloa, mutta niin naiivi minä olen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En minä vihaa vartijoita. Lähipiirissäni on turvallisuusalalla työskenteleviä ihmisiä ja arvostan heitä monella tapaa. En usko, että heistä olisi kukaan vienyt 2-vuotiaalta mainosilmapalloa, mutta niin naiivi minä olen.

Jos sinulla on vaihtoehto että joko vartija vie pallon pois lapseltasi tai itse otat pallon pois ja annat sen vartijalle niin eikö valinta ole aika helppo? Vain sokea ideologisti valitsee ensimmäisen vaihtoehdon.

Ja en usko sekuntiakaan ensimmäistä lausettasi. Sinun stevari-natsi-sika asenne haisee kauas.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jos sinulla on vaihtoehto että joko vartija vie pallon pois lapseltasi tai itse otat pallon pois ja annat sen vartijalle niin eikö valinta ole aika helppo? Vain sokea ideologisti valitsee ensimmäisen vaihtoehdon.

Ja en usko sekuntiakaan ensimmäistä lausettasi. Sinun stevari-natsi-sika asenne haisee kauas.

Voi olla, että tahtoisin toimia sokean idelogiani mukaan, mutta myönnän olevani samanlainen miestussu kuin monet muutkin täällä. Kuten jo aiemmin sinulle vastasin Tombe, luultavasti selittäisin tilanteen lapselleni. Toinen asia on sitten ymmärtääkö lapseni sitä. Ja minulle on ihan sama mitä sinä uskot, mutta auktoriteetteja kyseenalaistavaksi minut kasvatti isäni joka on lakimies. Ironista?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voi olla, että tahtoisin toimia sokean idelogiani mukaan,

Tämä selittää paljon. Ja se on aika huolestuttavaa.

mutta myönnän olevani samanlainen miestussu kuin monet muutkin täällä.

Eli pidät kaikkia niitä jotka ovat samaa mieltä kanssasi "miestussuina"? Okei.

Kuten jo aiemmin sinulle vastasin Tombe, luultavasti selittäisin tilanteen lapselleni. Toinen asia on sitten ymmärtääkö lapseni sitä. Ja minulle on ihan sama mitä sinä uskot, mutta auktoriteetteja kyseenalaistavaksi minut kasvatti isäni joka on lakimies. Ironista?

Voit tietysti yrittää niputtaa kaikki sinun kanssasi eri mieltä olevat yhdeksi kirjoittajaksi useamman nimimerkin alla mutta vähänkin fiksumpi tyyppi tajuaisi kuinka naurettavaa se on.

Se että sinun lakimies-isäsi kasvatti sinut auktoriteetteja kyseenalaistavaksi herättää useamman kysymyksen mutta niillä ei ole relevanssia tähän caseen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tämä selittää paljon. Ja se on aika huolestuttavaa.



Eli pidät kaikkia niitä jotka ovat samaa mieltä kanssasi "miestussuina"? Okei.



Voit tietysti yrittää niputtaa kaikki sinun kanssasi eri mieltä olevat yhdeksi kirjoittajaksi useamman nimimerkin alla mutta vähänkin fiksumpi tyyppi tajuaisi kuinka naurettavaa se on.

Se että sinun lakimies-isäsi kasvatti sinut auktoriteetteja kyseenalaistavaksi herättää useamman kysymyksen mutta niillä ei ole relevanssia tähän caseen.

Ehkä olisi parempi, että sä et hirveästi tulkitse mitä muut tarkoittaa. Ei ole sinun vahvin lajisi. En minä kaikkia niputa vain sinut ja Tomben. Eläkä turhaan ole huolestunut ideologiastani mikäli pelkäsit vastarinnan olevan väkivaltaista. Isäni tosiaan kasvatti minut auktoriteetteja kyseenalaistavaksi ja ihan mielenkiinnosta tahtoisin sinun kertovan vaikka privana, että millaisia kysymyksiä se sinussa herättää. Miestussulla tarkoitin sitä, että toimitaan niin kuin sinun toivotaan toimivan eikä niin kuin sinä tahtoisit toimivan. Kaikenlaiset negaatiot tuollaista kohtaan on mielestäni huvittavia.
 
Siis luit oikein: Ne todella hälytti vartijan kovistelee kaksivuotiasta ja sen isää liikkeen ulkopuolelle.

Tuota isää ei käy ainakaan yhtään sääliksi, jos herra on sellainen pröystäilijä ja snobbailija, että "lapsen arkea helpottavat kulutustuotteet" pitää hakea Stokkalta. Saa niitä Halpa-Hallistakin.

auktoriteetteja kyseenalaistavaksi minut kasvatti isäni joka on lakimies. Ironista?

Ei kai toi niin kovin ihmeellistä ole. Monesti kultalusikka suussa syntyneet nuoret ovat nimenomaan tosi kovia kyseenalaistamaan auktoriteetteja. Esimerkkeinä tästä voisi mainita sellaiset nimet kuin Paavo Arhinmäki, Karri Miettinen ja Li Andersson.
 
Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tuota isää ei käy ainakaan yhtään sääliksi, jos herra on sellainen pröystäilijä ja snobbailija, että "lapsen arkea helpottavat kulutustuotteet" pitää hakea Stokkalta. Saa niitä Halpa-Hallistakin.

Kartta käteen. Eiköhän helsinkiläiselle snobi-isälle tule kuitenkin halvemmaksi asioida Stockmannilla kuin Halpa-Hallissa - lähin Halpa-Halli kun sijaitsee vajaan kahden sadan kilometrin päässä Tampereella.
 
Kartta käteen. Eiköhän helsinkiläiselle snobi-isälle tule kuitenkin halvemmaksi asioida Stockmannilla kuin Halpa-Hallissa - lähin Halpa-Halli kun sijaitsee vajaan kahden sadan kilometrin päässä Tampereella.

Jaa. No eiköhän sieltä Helsingistäkin silti löydy niitä kansankauppoja tuon porvari-Stokkan vastapainoksi. Osa tuon sosiaaliseen mediaan avautumisen pointtiahan oli eittämättä myös tuoda julki sitä, että "katsokaapas minua, minä olenkin vähän parempaa väkeä, kun shoppailen Stockmannilla".
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jaa. No eiköhän sieltä Helsingistäkin silti löydy niitä kansankauppoja tuon porvari-Stokkan vastapainoksi. Osa tuon sosiaaliseen mediaan avautumisen pointtiahan oli eittämättä myös tuoda julki sitä, että "katsokaapas minua, minä olenkin vähän parempaa väkeä, kun shoppailen Stockmannilla".

Löytyyhän niitä, ja vakavissanihan minä...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jaa. No eiköhän sieltä Helsingistäkin silti löydy niitä kansankauppoja tuon porvari-Stokkan vastapainoksi. Osa tuon sosiaaliseen mediaan avautumisen pointtiahan oli eittämättä myös tuoda julki sitä, että "katsokaapas minua, minä olenkin vähän parempaa väkeä, kun shoppailen Stockmannilla".

Sosiaaliseen mediaan avautuminen ilmapalloasiasta kertoo muutenkin enemmän avautujasta kuin itse asiasta, mutta toivottavasti ei kukaan tosissaan kuvittele olevansa parempaa väkeä asioidessaan Stockmannilla. Nythän sitä kansaa tulvii Hulluilla Päivillä Stockmanneissa ympäri Suomea, ja vaikka voisin käyttää hysteerisen ostosvimman vallassa eestaas syöksähtelevästä laumasta montakin nimitystä, niin "parempi väki" ei olisi yksi niistä.

Ja ainakin esimerkiksi Stockmannin Herkku on sitä paitsi ihan kilpailukykyinen hintojensa suhteen. Valikoima on laaja, mutta hintataso on ihan normaali. Halvempaa se olisi sieltä ruokiaan ostaa kuin jostain Siwasta, jossa on kallista ja valikoima mitä on.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja ainakin esimerkiksi Stockmannin Herkku on sitä paitsi ihan kilpailukykyinen hintojensa suhteen. Valikoima on laaja, mutta hintataso on ihan normaali. Halvempaa se olisi sieltä ruokiaan ostaa kuin jostain Siwasta, jossa on kallista ja valikoima mitä on.

Tämähän on vahvistettu monelta taholta. Itse en valitettavasti pysty Stokkalla asioimaan liian pitkän matkan takia, mutta menisin heti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös