Eli joko tuo tyyppia puhuu täyttä paskaa tai sitten firma on rikkonut hyvän maun rajat alalla ja palkannut tuomitun pahoinpitelijän. Itse en tunne alalta ketään, jolla väkivaltarikollisuus historiaa olisi taustalla. Tosin varmasti heitäkin on.
Tässä googlesta katsoin termillä "vartiointiliike" ja sieltähän tämän kaverin edustama firma löytyi melko ensimmäisten joukossa. Tästä siis päättelen että ei ole mikään pieni pulju kyseessä. Veikkaan kyllä itsekin valehtelua, tai vähintään liitoittelua.
Turvallisuusala on nuorten parissa suosittu ja peruslinjalle hakee monesti koulun koviksia. Minusta turvallisuusala saisi olla pelkästään aikuiskoulutusta, harvassa on ne 18 vuotiaat, jotka pystyvät toimimaan aina järkevästi konfliktitilanteissa.
Ai että, tälle +1. Meinasin kirjoittaa tästä oman avautumiseni edellisen viestin loppuun, mutta sitten pyyhin sen pois jostain syystä. Omassa kaveripiirissäni (21v tai alle) on kolme ovimiestä ja näistä kaksi on vähän kummallisista motivaatioista lähtenyt alalle. Kuulemma nauttivat kun naiset arvostaa sekä saavat oikeuksia poistattaa/olla päästämättä ravintolaan sisään. Samat kaverit taas kehuvat aina vapaa-ajalla että mitenkä pääsi taas niputtamaan jotain juoppoa. Ihan kuin se portsarin työ olisi pelkkää voimankäyttöä ja tappelemista. Samoin toinen näistä järjestysmies-kavereistani oli pari vuotta sitten eräillä festareilla vip-alueen portilla töissä, ja sisään pyrki eräs entinen mäkikotka silloisine rouvineen. Kaverini ei päästänyt olympiavoittajaa sisään, josta tämä suivaantuneena oli vedonnut legendaariseen "tiiätsä kuka mä oon". Ovimies oli sitten päättänyt vetää tästä kohtauksen ja oli karjunut kotkalle "mua ei vittuakaan kiinnosta kuka sä muka oot, mutta mä oon [etunimi sukunimi] ja mä en päästä sua tästä ovesta läpi." Itselle ainakin nousi kova myötähäpeä tästä. Kaveri jaksaa kuitenkin edelleen hehkuttaa miten jopa Nykäs-Masa joutuu nöyrtymään tämän edessä. Okei eihän Matilla mitään asiaa alueelle varmaan ollut, mutta ovimiehen työ on kuitenkin asiakaspalvelua, eli senkin voi tehdä tyylillä. Mutta kai se motivaatio lähteä alalle on juuri tuo että miten pääsee kerrankin määräämään muita.
Se ovimiehistä, ei kuulunut varsinaisesti ketjuun. Mutta vastaavia esimerkkejä löytyy vartijapuolelta. Toissa talvena olin kerran perjantai-iltana ABC:llä ja katselin menoa. Jossain nurkkapöydässä oli lauma 16-18v pissiksiä, ja käytös oli sen mukaista. Roskia kaikkialla, kovaa kiroilua ja sitten pöydissä käärittiin sätkiä ja ilmeisesti juotiin salaa jotain alkoholia. ABC:llä oli vartija, ikää ei ollut varmaan edes 20v, hihat käärittynä, kädet vyössä kiinni lähellä kaasusumutinta ja katseli asiakkaita vihaisena ja rotevan näköisenä. Katseli myös pissislaumaa muttei tehnyt elettäkään että puuttuisi tuohon häiritsevään käytökseen. Kunnes paikalle saapui pari mopopoikaa, samaa ikäluokkaa ehkä kuin tytöt. Tässä vaiheessa tietenkin vartijan mielenkiinto heräsi ja lähti heti kovistelemaan kaksikkoa kun kello oli jo ylittänyt 21 (+18v ikäraja astunut voimaan). Pojat koittivat inttää että hieman lämmiteltäisiin ja juotaisiin kahvit kun pakkasta oli -20C, mutta vartija heitti pojat ulos kovan huudon ja shown kanssa. Palattuaan sisälle ja poikien lähdettyä taas jatkui tuo sama tärkeily aulassa, eikä edelleenkään puuttunut pissisten riehumiseen. Lopulta sitten vartija lähti autollaan johonkin muualle ja tämän jälkeen kassaneiti joutui poistattamaan pissikset.
Kyllähän tuonne vartiointi/järjestysmies-alalle saisi laittaa jonkun väh 25v, mielellään +30v ikärajan niin saatasiin noita egobuustaajia pois. Mielestäni tuo on kuitenkin sellainen ala jonne tulisi lähteä järjestyksen ylläpidon, eikä minkään egobuustauksen takia.