Niinpä. Siltä se tuntui silloin. Nyt vasta tajuaa homman järkevyyden.Hassua, että vielä pari päivää sitten tämä ovela 17/100 sopimus oli "järjetön, jota kukaan ei ehdota saati hyväksy".
Olin väärässä ja myönnän sen. Olen usein.
Niinpä. Siltä se tuntui silloin. Nyt vasta tajuaa homman järkevyyden.Hassua, että vielä pari päivää sitten tämä ovela 17/100 sopimus oli "järjetön, jota kukaan ei ehdota saati hyväksy".
Olin väärässä ja myönnän sen. Olen usein.
Sellaiset 20-40p per kausi on kuitenkin täysin riittämätön tollaisella liksalla. Kyllä se on selvä, että Iljan pitää olla seuransa paras pistemies ja otteluiden kääntäjä/ratkaisija sekä vielä tapella piste/maalipörssin voitosta seuraavat kaudet.
Olisi muuten melko "tyhmä" hankinta tuolloin capin kannalta. Maksaisit Kovylle rahana 22M ja 54M kumminkin tulisi "cap-maksuja". Niin ja tämä jos Kovy innostuu pelamaan kaikki vuotensa sopparista.
Ilmottaudun mukaan sitten näiden säälittävien vinkujien joukkoon ja tunnustan, että mielestäni tälläiset etupainotteiset (?) sopparit on kyllä palkkakaton härskiä hyväksikäyttöä. En tietenkään seuroja syytä sen käyttämisestä; tyhmäähän se olisi jättää porsaanreikä hyödyntämättä. NHL voisi kuitenkin tarkentaa sääntöjä tms. Melkein 30-vuotias peluri solmii 17 vuoden sopimuksen, jossa on mystisesti 7 vuotta todella pienellä palkalla? C'mon. :)
Luongon sopimuksessa on puolet vähemmän kusetusvuosia.Miten tämä Ilyan lappu nyt sitten eroaa esim Luongon lapusta, josta ei nurinaa kuulunut lainkaan?
No enkö minä sanonut jo helmikuussa, että Kovalchuk pelaa SKA:ssa ensi kaudella. ;)
No kyllä ja kieltämättä useaan otteeseen jaksoit asiasta muistuttaa. Ja pieleenhän se lopulta meni. Päätin jo helmikuussa, että huomautan asiasta kunhan Ilja uuteen soppariinsa vetää nimen alle.
Jokatapauksessa mielenkiintoinen haaste tavallaan liigalle. Alkaako piakkoin ilmestyä uusia sääntöjä, missä noi estetään vai mitä?
Sentäs jotain maalaisjärkeä saadaan käyttää vielä:Älytön suuntaus tämä "cap-kusetus", mutta eihän sille mitään mahda kun säännöt antavat tähän mahdollisuuden.
Tämä jatkunee vielä pitkään. Eli onko Kovy nyt vapailla markkinoilla?
Edit: Eli ongelmana on liian pieni (keski)palkka. Eikös tämä toisaalta kostaudu Devilsille kausien 20-27 aikana, jolloin cappia rasittaa kuuden miljoonan menoerä, jos vaikka Kovy lopettaakin/loukkaantuu/tekee Yashinit? Tuohan on mielestäni todella iso riski joukkueen rakentamiseksi seuraavan 17 vuoden tähtäimellä?
Johonkin se raja on ollut pakko vetää. Muuten ensi kesänä tehtäisiin sopimuksia, jotka päättyisivät pelaajan täyttäessä 50 vuotta.En ymmärrä miksi tähän nyt puututtiin kun edellisten vastaavien sopimusten jäljiltä liigalla on housuissa ruskea raita.
Eikös palkkakaton alle tuleva palkka lasketa jäljelläolevista vuosista ja niiden keskipalkasta? Eli esim tuon seitsemän vuoden jälkeen Ilya K. olisi varsin edullinen kaveri mikäli siirtyy uuteen joukkueeseen?