Vantaa

  • 26 652
  • 141

konna_kuittaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ted Raikas kirjoitti:
Lappeenrannassa ... mutta ennemmin asun silti Vantaallakin tätänykyä.

/OT/

Joo, itsekin jos ja kun muutan täältä Lappeenrannasta pois, niin takaisin ei välttämättä hirveästi hinkua ole. Täällä LPR:ssa päin kun nykyään noita ryssiä tuntuu olevan joka nurkalla.

/OT/
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mike kirjoitti:
Näin Itä-Vantaalaisena sanoisin, että Länsi-Vantaa ei ole Vantaata vaan mielumminkin Espoota, joka ei tietysti missään mielessä ole hyvä asia.
Korso, Jokiniemi, Havukoski, Nissas ja Hakunila ovat tulleet tutuiksi. Ensimmäisessä tuli vietettyä 18-vuotta ja viimeisessäkin jo kolmessa eri sessiossa yhteensä kymmenisen vuotta.
Sen verran viihdyn, että maiseman vaihto olisi edessä enää vain ja ainoastaan siinä tapauksessa, että olisi rahat jotka pistää 150-200 neliöiseen ok-taloon mieluiten pohjoisen suuntaan ja alle tunnin matkan päähän - johonkin harvaan asuttuun korpeen, jossa voisi kesällä istuskella munasillaan kuistilla aamuröökillä.

Helvetin hyvä kommentti jota en itse jaksanut heti ensitöikseni laukoa. Länsivantaa on tosiaan jotain espoon ja kirkkonummen välimaastoa. Nykyään stadissa mutta ei kotiseuturakkaus mihinkään katoa ja hakunilan poikia oon ikuisesti!

Ei hitto edelleen häpeästä nauraen ihmettelen että joku lappeenrantalainen avasi dissausmielessä vantaa-ketjun. Hahhahh.

Vantaalaiset jengit: Kiekko-Vantaa, AC Haki, TiPS (josta en tosin diggaa). Pakko vaan ihmetellä miksi joku pelle päätti pystyttää stadikat ja modernit sisähallit myrtsiin. Uskomatonta perseilyä. Kuopattu Allianssikin keräsi tunnelman ja yleisön tiksissä, myrtsissä koko pelleily ei kiinnostanut ketään espoolaisia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuvernööri kirjoitti:
Ei hitto edelleen häpeästä nauraen ihmettelen että joku lappeenrantalainen avasi dissausmielessä vantaa-ketjun. Hahhahh.
No siis, juuri tuon takia olen tyytyväinen, etten ole syntyperäinen vantaalainen.

Meinaan, vantaalaiset on aika kovia ottamaan herneet nenäänsä, jos vähän arvostellaan. Toisaalta ymmärtäähän sen, kyllä minäkin ottaisin, jos olisin vantaalainen noin niin kuin syntyjäni.

On tämä silti ihan kiva "kaupunki", nättejä naisia jne.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ted Raikas kirjoitti:
Ja missä promilleissa ollaan!

No Hotellillehan ei pääse alle kolmen promillen, naiset ei alle neljän. Joka kerta on kyllä paha valinta yläkerran humpan ja alakerran lihatiskidiscon välillä! Tahdon Portaita tulee yleensä sitten ravattua ylös-alas.

Tämä siis olettaen että ilta on avattu korrektisti hertaksessa.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vieläkin katkera että rokkari suljettiin ja ettei mulla ollut isobroidia jonka papereilla ois päässy Porkkuun alaikäisenä!

Redari on sitten länsivantaan helmi joka pelasti aikoinaan yhden kesän aika loistavasti!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkin olen vieläkin katkera siitä, että Rockari suljettiin. Sieltä löysi aina juttu-/peliseuraa, kun kämpillä käkkiminen alkoi ahdistaa. Nykyisin vaihtoehtoina on Topparin alakerta ja Luna, joista kumpikaan ei ole kuin huono korvike vanhalle kunnon Rockwellsille.

Redari puolestaan on yliarvostettu paikka. Topparin yläkertakin hakkaa sen mennen tullen.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Cactus kirjoitti:
Täsmennän omaakin asuinpaikkaani eli juuri tuolla Metsolassa asustelen vaikkakin kerrostalossa. Täällä on juuri hyvät koiran ulkoilutuspaikat tuolla Metsolan sydämmessä ja koirapuisto löytyy läheltä. :)

Paljon kavereita asuu tuolla Metsola-Jokivarsi-arealla, eikä kukaan ole tuosta Lahden motarista mitään valittanut. Nikinmäki menisi jo tälläiselle autottomalle vähän vaikeaksi, joten tää Metsola on mulle täällä Korsossa se oikea paikka.

-Cactus-
Itse "rajaan" Metsolan alueen moottoritie - Lidl - Jokivarrentie - Varsakuja alueelle. Nikinmäki on kyllä julkisen liikenteen kannalta erittäin paskaa seutua, varsinkin Pohjois-Nikinmäki.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Ensiviikko olisi tarkoitus vietellä Vantaalla, lähinnä illat Varistossa kun ollaan ns, reissuhommissa pääkaupunkiseudulla.

Missäs on iltaisin hyvät ruokailumahdollisuudet? Allun grillissä ja Myyrmannin Red Unionissa (ilm, ed main, Redari) on tullut visiteerattua mutta muuten tiedoissa on tyhjää. Eli suosituksia kaipailen.

Alkkohoolijuomia ei ole tarkoitus nauttia, vaan se ruoka ja miksei silmänruokakin kiinnostaa eniten. Täällä hehkutettiin aikaisemmin vantaalaisten naisten kauneudella, muutama hyvännäköinen on joskus tullut bongattua satunnaisilla/pakollisilla Jumbo-ja Ikea pyörähdyksillä. mutta noistakin osa saattoi olla muualta tulleita.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
startin13 kirjoitti:
Allun grillissä ja Myyrmannin Red Unionissa (ilm, ed main, Redari) on tullut visiteerattua mutta muuten tiedoissa on tyhjää. Eli suosituksia kaipailen.
Se on Red Onion, pieni korjaus. Siellä on ihan hyvät safkat ja pitsat on muistaakseni isot. Monesti en kyllä ole käynyt, mutta kuitenkin.
Myös Redarin vieressä olevalta Liesigrilliltä saa hyvää sapuskaa. Ameriikan pannu uppoaa hyvin ainakin klo 04:00 viikonloppuisin. Tervetuloa Vantaalle, ei me kaikki niin mulkkuja olla kuin esim. tästä ketjusta voisi päätellä!
 

Wolves

Jäsen
Mike kirjoitti:
Näin Itä-Vantaalaisena sanoisin, että Länsi-Vantaa ei ole Vantaata vaan mielumminkin Espoota, joka ei tietysti missään mielessä ole hyvä asia.

Näin Länsi-vantaalaisena sanoisin, että Itä-Vantaa ei ole Vantaata, vaan mielumminkin Keravaa, joka ei tietysti missään mielessä ole hyvä asia.
 

scholl

Jäsen
Nukkumalähiöissä on juuri se ongelma, että siellä ei voi mennä minnekään syömään. Moni potentiaalinen Espooseen muuttaja ei ole koskaan muuttanut Espooseen, kun siellä on niin hankala löytää ruokapaikkoja. Joutuu lähtemään käytännössä useimmiten autolla Helsinkiin. Eli moni vantaalainen tai Vantaalla mahdollisesti asioiva saa todella hyödyllistä informaatiota siitä, kun annatte toisillenne vinkkejä ruokaravintoloista.

Moni varmaan muistaa käyntini Kalliossa. Totuuden nimessä täytyy sanoa, että tuli käytyä vastaavalla reissulla yhden frendin kanssa muistaakseni vuonna 2000 Vantaalla. Formulakisa oli käynnissä ja kun paljastui, että Häkkinen voittaa niin päätettiin ajaa Häkkisen patsaalle katsomaan, miten paikalliset juhlivat. Totuus oli se, että se ei ollut patsas, vaan joku tikku pystyssä ei edes varsinaisella aukiolla. Sinne tuli vain yksi paikallinen juhlistamaan voittoa sinä sunnuntai-iltapäivänä. Se oli kummallinen hemmo. Sillä oli bisset putkikassissa ja se nakkasi korkit aina sinne kassiin myöskin kuten myös tyhjät pullot. No jonkin aikaa valokuvattiin sitä touhua ja lähdettiin sitten pois. Kaverini sai tämän paikallisen luulemaan, että olemme Häkkis-faneja.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
SaiPa2000 kirjoitti:
Näin Länsi-vantaalaisena sanoisin, että Itä-Vantaa ei ole Vantaata, vaan mielumminkin Keravaa, joka ei tietysti missään mielessä ole hyvä asia.

Meillä täällä Itä-vantaalla ei ole ollut tapana rekisteröidä ulkopaikkakuntalaisten mielipiteitä asuinpaikastamme tai ylipäänsä mistään muustakaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse vietin ensimmäiset pari vuotta Rajatorpassa, mutta enimmän osan lapsuuttani ja koko nuoruuteni Myyrmäessä. Intin jälkeen opintoja aloitellessa tuli joku perkeleellinen vimma päästä pois ja Helsinkiin, mutta reilun kymmenen Kalliossa ja Kannelmäessä vietetyn vuoden jälkeen oli viimein viime kesänä pakko vastata kotiseutujen kutsuun ja muuttaa takaisin Myyrmäkeen. Ja mikäs täällä on asustellessa kun kaikki palvelut, lenkkimaastot ja muut harrastukset on kohdillaan. Toki olen tyytyväinen, että pahimmat riekkumisvuodet tuli vietettyä muualla, sillä ehkä se Redarin ja Topparin tarjonta olisi käynyt pidemmän päälle yksitoikkoiseksi.

Mitä Vantaan muihin alueisiin tulee, niin on kyllä aika erikoista väittää, etteikö täältä löytyisi vähän paremmallekin väelle sopivia paikkoja, sillä kyllähän esimerkiksi Hannu Aravirrankin suosima Hiekkaharju on mitä mainiointa seutua samoin kuin meillä täällä lännessa oleva Vapaala.

Kaiken kaikkiaan Vantaa on mainio paikka ja itse tuskin ihan pieneen hetkeen täältä lähden minnekään, ellei sitten tule ulkomaille muutto ajankohtaiseksi.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen syntynyt Helsingissä ja nyt asun Espoossa, mutta Vantaalla elin 14vuotta. Faija asustelee edelleen Vantaan Paloheinässä eli Kivistössä, joka on siis erittäin rauhallista pientalo-aluetta, joka ikävä kyllä tullaan tuhoamaan sillä junaradalla. Olen myös asustellut Kaivokselassa joka on myös ihan kivaa aluetta.

Muuten tuo persekaupunki on tullut tutuksi taksia ajellessa ja kyllähän tuolta jos jonkunlaista ghettoa löytyy, mutta ei mikään voita Espoon Suvelaa. Myyrmäen asemalta löytyy kaikki hullut öisin, martsarin kapakoita kannattaa välttää parhaansa mukaan.

Itä-Vantaa on aina ollut itselle vähän sellainen ällötys... on edelleen. Korso-Koivukylä-Hakunila-Länsimäki akselilta en ota illalla klo 21.00 jälkeen asiakkaita kyytiin, koska on sen verran tärähtänyttä porukkaa. Tikkurila, Nikinmäki, Viertola ja Ruskeasanta on ihan ok alueita :)

Joku täällä kirjoitteli Myrtsin Red Onionista ja muista sen alueen paikoista. Noh Red Onion, joka myös tunnetaan nimellä Dondo ja Unska on länsivantaan nuorten menomesta. Vierestä löytyy K5, entinen Pantteri jossa edelleen pyörii enimmäkseen moottoripyöräjengiläisiä ja narkkareita. Bermudan kolmion kolmas jäsen on Toppari joka on länsivantaan +25vuotiaiden menomesta. Liesigrilli löytyy pihalta, joskin suosittelen jättämään sen väliin, koska ei kuulemma ole täysin hygieeninen paikka. Jos jaksaa kävellä 1km louhelaan päin löytää Ullan grillin jossa on hauska kiinalaismies kokkaamassa.

Ihan hauska kaupunki se Vantaa tavallaan on, mutta en välttämättä muuttaisi sinne asumaan, kun kerran on pois päässyt.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt pitäis tietysti määritellä mitä on Itä-Vantaa. Mulle ja veikkaan että Mikelle myös se edustaa lähinnä vanhan lahdentien itäisiä alueita, mitään Koivukylää tai Korsoa en todellakaan laske itään. Eli Hakunila ja Länsä,sekä tietysti Rajakylä. Ja Vaaralat sun muut Haxin kylkiäiset.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kyllä mä oon laskenu vantaaksi koko itäpuolen aina tohon johonkin Bilteman kohdalle, jos kehään vedettäisiin viiva. Koko radanvarsi siis messissä ja vielä Viertola ja nippa nappa Koivuhakakin.
Sittenhän siinä tuleekin pätkä ei kenenkään aluetta ennen kuin tulee länsi-vantaan ostoshelvetti vastaan.

En tiedä missä kohtaa virallinen linja kulkee.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
I Love Vantaa!!!

Vaarala, Koivukylä, Hakunila ja nykyisin Länsimäki. Noilla mestoilla on tullut budjailtua. Muut saavat kirjoitella vantaasta ihan mitä huvittaa, minulle vantaa on asuinpaikka, jossa muistot ja nykypäivä kohtaavat. Se on melkein yhtä hieno asia kuin nousuhumala.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuvernööri kirjoitti:
Nyt pitäis tietysti määritellä mitä on Itä-Vantaa. Mulle ja veikkaan että Mikelle myös se edustaa lähinnä vanhan lahdentien itäisiä alueita, mitään Koivukylää tai Korsoa en todellakaan laske itään. Eli Hakunila ja Länsä,sekä tietysti Rajakylä. Ja Vaaralat sun muut Haxin kylkiäiset.


Senhän saa jokainen varmaankin itse päättää. Mulle tuusulanväylä vetää rajan lännen ja idän välille. Mistä tuo sitten johtuukaan, en tiedä. Taksikurssilla ne oli myös jakanu Vantaa itään ja länteen tuolta kohdalta.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
macnevis kirjoitti:
Senhän saa jokainen varmaankin itse päättää. Mulle tuusulanväylä vetää rajan lännen ja idän välille. Mistä tuo sitten johtuukaan, en tiedä. Taksikurssilla ne oli myös jakanu Vantaa itään ja länteen tuolta kohdalta.

Heh, taitaa olla sitten tätä perus itävantaalaisen näkemystä, mutta mulle jotkut Hiekkaharjut, Kuusikot yms ovat jo Tikkurilaa ja Itä-Vantaa on sitten oikeasti idässä. Mutta joo toki jos virallista itä-vantaata lähdetään määrittelemään niin kaiketi Tikkurilasta se alkaa.Mun näkemys Vantaasta on se että on Vantaa (eli tiksi ja siitä itään) ja sitten Länsi-Vantaa, mikä on vähän jo eri asia kuin Vantaa...Tulikohan nyt tarpeeksi epäselvästi!

Olipas hieno kirjoitus Germanicukselta, hieno homma että tähän ketjuun löytyi oikeita vantaalaisiakin!
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuvernööri kirjoitti:
Heh, taitaa olla sitten tätä perus itävantaalaisen näkemystä, mutta mulle jotkut Hiekkaharjut, Kuusikot yms ovat jo Tikkurilaa ja Itä-Vantaa on sitten oikeasti idässä. Mutta joo toki jos virallista itä-vantaata lähdetään määrittelemään niin kaiketi Tikkurilasta se alkaa.Mun näkemys Vantaasta on se että on Vantaa (eli tiksi ja siitä itään) ja sitten Länsi-Vantaa, mikä on vähän jo eri asia kuin Vantaa...Tulikohan nyt tarpeeksi epäselvästi!

prkl teiän itävantaalaisten kanssa :) Haha, no joo. Kyllähän se Vantaan keskusta sijaitsee Tikkurilassa ja myyrmäki ja martsari on sellasia juostenkustuja lähiöitä, mutta kai sen jokainen itse päättelee, että mikä sitten on länttä tai itää. Itse Kivistössä 14vuotta elämästäni viettäneenä sympatisoin länsi-vantaata, mutta kai se sama tapahtuisi "itä"-vantaalle jos esim. Korsossa olisin asustellut 14vuotta.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Kuvernööri kirjoitti:
Vieläkin katkera että rokkari suljettiin ja ettei mulla ollut isobroidia jonka papereilla ois päässy Porkkuun alaikäisenä!

Amatööri! Mä vietin elämäni ensimmäisen raflailtani 14-vuotiaana Pingviinissä ja vieläpä uudenvuoden aattona! Luhdan pikkutakki päällä, geeliä hiuksissa ja dödöt kainalossa - ei kysytty papereita ei. Porkusta istuttiin monet monet illat ennen täysi-ikäisyyttä ja koskaan ei kysytty papereita. Joo ja olin tuolloin about 168 cm sintti eli pituudella ei ollut mitään tekemistä sisäänpääsyn kanssa ja olipa vielä kasvoilla ah tuota niin perkeleellistä teinipunaisuuttakin. Vaatteet, em. geelit ym. systeemit ja asenne, niillä elin normi 18-vuotiaan viikonloput jo 15 ikäisenä : )
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
scholl kirjoitti:
Totuuden nimessä täytyy sanoa, että tuli käytyä vastaavalla reissulla yhden frendin kanssa muistaakseni vuonna 2000 Vantaalla. Formulakisa oli käynnissä ja kun paljastui, että Häkkinen voittaa niin päätettiin ajaa Häkkisen patsaalle katsomaan, miten paikalliset juhlivat. Totuus oli se, että se ei ollut patsas, vaan joku tikku pystyssä ei edes varsinaisella aukiolla. Sinne tuli vain yksi paikallinen juhlistamaan voittoa sinä sunnuntai-iltapäivänä. Se oli kummallinen hemmo. Sillä oli bisset putkikassissa ja se nakkasi korkit aina sinne kassiin myöskin kuten myös tyhjät pullot. No jonkin aikaa valokuvattiin sitä touhua ja lähdettiin sitten pois. Kaverini sai tämän paikallisen luulemaan, että olemme Häkkis-faneja.

Toi aukio on muuten yksi koomisimmista "nähtävyyksistä" mitä olen koskaan nähnyt. Häkkinen varmaan häpeää silmät päästään aina kun ajattelee kyseistä asiaa. Bar Number1:n asiakkaat varmaan laattaa tuon päälle aina baarista lähtiessään.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Jep jep, ite siis asuin elämäni ensimmäiset 16 vuotta vantaalla, joista 12 vuotta itä-hakkilassa(Kuve ja Mike varmaan ainakin tietää paikan). Ala-aste tuli käytyä Itä-Hakkilan koulussa ja yläaste Sotungin koulussa. 12-vuotiaana muutettiin Tikkurilan kupeeseen Maarinkunnaalle(ns. uudelle puolelle). Siellä sitten asuttiin 4 vuotta, kunnes porukat päätti muuttaa 40km pohjoiseen Jokelaan. Sieltä oli sitten intin jälkeen pakko päästä niin vitun nopeesti pois. Nyt asun Heikinlaaksossa, eli en kovin kaukana vantaasta vaikka Helsingin puolella ollaan. Hoasin kämpässä tässä asutaan. Kyllä Vantaa on edelleen, ja varsinkin Itä-Hakkila-Nissas-Hakunila-akseli, on mulle The Kotipaikka, jossa parhaimmat kaverit edelleen asuu. Sieltä olis kiva joskus joku omakotitalon tapainen saada hankittua. Itä-Hakkilassahan niitä riittää.

Itseäni huvittaa kyllä nuo Hakunilan dissaukset. Ei se nyt niin kamala paikka ole iltaisinkaan. Eihän siellä ostarilla ole ku jotain keskenkasvuisia naperoita haastamassa riitaa ja Piilopaikasta ulos tulleita pummaamassa kyytiä. Päivisin sitten mannet on mulle yrittäny myydä kelloa(!). Ihan kiva paikka se on:) se riippuu ihan siitä miten siihen asennoituu.

edit. Piti vielä tosta Länsi-Vantaasta sanoa, että aika tuiki tuntematon paikka se mulle on. En paljoa siellä oo pyöriny. Ei oo kattokaas aina ollu nuorempana seutulippua et ois sinne Espooseen asti päässy ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös