Yllätyksekseni tämä Vantaan Pakkalan alue ja miksei Tammistokin vaikuttavat aivan hyviltä alueilta. Mikä tämä Kartanonkosken tarina oikein on? Onko sielä vuokra-asuntoja? Tai onko peräti palstalla asukkeja siltä alueelta? Kartanonkoski alueena teki ainakin kohtalaisen vaikutuksen minuun, lähinnä infrallaan.
Kuinka kauan ilman värikynää kestää matka Helsingin keskustaan julkisilla ja millaisena pidätte alueen tulevaisuutta? Entä millainen on yleinen rauhallisuus/rauhattomuus noilla alueilla? Jumbo varmasti vaikuttaa molemmin puolin.
Olen täällä Kartanonkoskella lähes vuoden nyt asustellut ja voin suositella täysin. Alue on todella idyllistä ja rauhallista. Vuokra-taloja löytyy muutamia, mutta ei tietääkseni mitään VAV:n halpisvuokratuotantoa, koska ei täällä mitään sossutapauksia ole näkynyt. Yhden mustalaisen olen tämän vuoden aikana bongannut enkä usko, että hänkään täällä asuu. Pääasiassa vuokratalot vaikuttaa sellaisilta kovan rahan vuokrataloilta.
Kulkuyhteydet busseilla keskustaan, tai no Sörnäisiin kestää kesällä 20-30 minuuttia ja muutoin 25-35 minuuttia. Toki joskus pahemman talvikelin yllättäessä saattaa kestää kauemminkin. Julkisia kulkee varsin hyvin, itse asun suht. lähellä Jumboa, joten täältä ns. "pohjois"-osasta Kartanonkoskea on vielä paremmat yhteydet keskustaan sekä länsi ja itä Vantaalle.
Palvelut on todella hyvät, kun tarjolla on kaikki Jumbon ja Tammiston kaupat ja Flamingon viihdepalvelut. Mitään varsinaista pubia ei alueelta löydy, joka vaikuttaa siihen etten ole yhtään denaa/narkkia nähnyt tähän mennessä. Lähikaupan puutteesta voi antaa kritiikkiä, mutta sekin korjautuu kohta puolin, kun Valintatalo valmistuu.
Jos lapsia löytyy tai on suunnitelmissa, niin tarhoja ja kouluja löytyy todella paljon, myös kansainvälinen koulu. Ulkoilumaastot ovat hyvät, kun reilun kilometrin päässä on Haltialan ulkoilualue.
Lähinnä jos huonoja puolia miettii, niin vierasparkkipaikkoja on todella heikosti, ei ole tietoa mitä bussiyhteyksille käy, kun kehärata lentokentälle valmistuu ja minkälainen alue mahtaa olla noin. 10 vuoden kuluttua, kun osa lapsista saavuttaa teini-iän. Toisaalta ns. sosiaalitapaukset tosiaan puuttuu täältä, niin kenties pahimmat nuorisorikolliset eivät täällä toteudu. Ja joulun aikoihin vähän itseä tympäisi, kun autolla oli vittumaista liikkua, kun tiet olivat tukossa kaikkien shoppaajien takia. Mutta tuota kesti ehkä 4-5 päivää.
Kokonaisuudessa itse en ole katunut päivääkään, että tänne muutettiin. Loistava asuinalue.