Bertuzzi - Moore ja Rucinsky
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Ja niiin, sori et avauduin täällä. Tiedän ettei se suomalaisten kannattajien vika oo jos pelaaja tekee jotain Kanadassa. Keitti vaan mulla yli "jonku verran". Mä todennäkösesti nappasen viikon-parin kirjoituskiellon, mut eiköhän siinä ajassa ehdi rauhottuun. Ja näkemään mitä mieltä liiga oli Bertuzzi-Moore-tapauksesta.
Ei se mitään. Toki voisit joskus ajatella edes jotain ennen kuin laitat ne sormesi näppäimistölle.
Tiedän tunteen, miltä tuntuu kun omaa taklataan sääntöjen ( kirjoitettujen tai kirjoittamattomien ) vastaisesti cheap shotilla. Se, mitä Moore teki Canucksin kapteenille ja silloiselle pistepörssin johtajalle, maksettiin nyt takaisin. Ei tunnu koskaan mukavalta kun omaa, oli se sitten rookie tai supertähti, taklataan siten, että nämä loukkaantuvat. Coloradon onneksi Näslund ei ollut kentiltä kuin kolme ottelua sivussa. Pidempi poissaolo ja näitä törkeyksiä nähtäisiin jatkossakin. Tässä Näslundin tapauksessa on vain se ikävä "jälkimaku", että aivotärähdysten uusiutuessa tapahtuu "adam deadmarshit".
En kuitenkaan puolustele Bertuzzin tekoa. Ymmärrän täysin, että Bertuzzi oli turhautunut Näslundin puolesta ja jotenkin arvasin hänen ja koko joukkueen iskevän takaisin juuri tässä kotipelissä. Tempusta, jonka Moore aikaisemmin Näslundille teki, piti maksaa takaisin. Canucks yritti maksaa tätä rehdisti tappelulla, mutta kun Moore ei suostunut tappelemaan kuin Cooken kansssa ( vähän sama kuin olisi tapellut Arturs Griffitsin kanssa ), Bertuzzi turhautui. Hän yritti saada Moorea tappelemaan kanssaan, mutta Moore ymmärrettävästi kieltäytyi tästä. Bertuzzin hermot pettivät ja seuraukset olivat todella ikävät. Kenellekään ei toivoisi tuollaista kohtaloa - ei edes Steve Moorelle.
Tästä koko tapahtumasta jäi paska maku suuhun. En usko, että Bertuzzi olisi tahallaan halunnut vahingoittaa Moorea nähdyllä tavalla. Bertuzzin fyysinen koko Steve Mooreen verrattuna saattoi tehdä koko tapahtumasta ikävämmän näköisen kuin oli tarkoitettu. En halua etsiä syyllistä tähän, koska se olisi liian helppoa ja turhaa. Steve Moore sai takaisin pelinsä tuoman vastustajien vihan ikävällä tavalla. Mutta pahinta oli se, että Moore loukkaantui pahasti. Ikävä tapahtuma, joka jättää loistavan jääkiekkoilijan ( Bertuzzi ) ylle cheap shottaajan maineen ehkä koko loppu-uraksi. Bertuzzi ei ole kuuluisa näistä tempuista, sillä vaikka hän pelaa erittäin fyysistä peliä, hänen uralleen ei pitkiä pelikieltoja ole näistä tullut. Nyt saattaa tulla ja tämä on ehkä liian raskas taakka Canucksin joukkueelle.
Se tästä. Bertuzzi kärsii ansaitun rangaistuksensa ja toivottavasti Moore palaa jäälle yhtä hyvässä kunnossa kuin ennen tätä tapausta. Toivon ( vaikka Moore ei tätä luekaan ) Steve Moorelle kaikkea hyvää jatkossa. Minä en pidä hänestä pelaajana edelleenkään, mutta ei kukaan tuollaista halua nähdä.
Markus Näslund, Bertuzzin läheinen ystävä, kertoi Bertuzzin olleen tapauksen jälkeen erittäin pahoillaan; "Todd feels awful, he's very sorry. I know it might not mean much right now, but as weird as it seems, I don't think that was Todd intent."
Brad Mayn sanoihin on hyvä lopettaa tämä tapaus;
"Think what you want, but Todd Bertuzzi is a good man. He tried to do the right thing, without a doubt the right thing."
"It went sour."
Sitten noista kaupoista vielä sen verran, että minä en ole kovinkaan pettynyt tuohon Rucinskyn kauppaan. Umbergerin kanssa ei oltaisi kuitenkaan tehty jatkosopimusta ( hänen agentti pyytää liikaa ja neuvottelut olivat ohi ) ja hän olisi palannut ensi kesän Draftiin. Toki Canucks olisi saanut hänestä toisen kierroksen varauksen, joka olisi ollut jossain sijalla 60 ja yli.
Eli käytännössä Rucinsky vaihdettiin lähes kolmoskierroksen varaukseen ja farmipakkiin. Rucinskysta voi olla hyötyä vielä tällä kaudella Canucksille. Kun muistelee miehen viime kauden playoffeja, joissa hän teki Canucksia vastaan seitsemässä pelissä neljä maalia ja antoi kaksi syöttöä, niin uskoisin kakkoseen hänestä olevan hyötyä. Hän on lisäksi ollut ehkä Rangersin paras pelaaja ( sen mitä minä olen nähnyt ) tällä kaudella. Rucinsky on kahteen suuntaan pelaaja laituri, joka tappaa jäähyjä ja tekee pisteitä. Hänestä oli moni joukkue kiinnostunut, koska hänestä tulee UFA kauden jälkeen ja näin ollen hänessä on kiinni rahaa vain 300.000USD.