Valtteri-myrsky 29.1.2022

  • 10 447
  • 129

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nyt Turussakin jotain valkoista. Alanpa kyttäämään kadun autoilevia älykköjä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Satakunta saanut koko päivän räntää. Aika vetistä. Pientä kertymää maahan paikoin.

Tuuli laimeaa. Mahtaako voimistua, ei uskoisi ainakaan nyt.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Käpylässä tuiskuaa ja taivaalta tulee jotain lumen ja veden sekoitusta. Olen kokenut paljon pahempaakin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kevyttä lumisadetta on nyt ollut täällä (Lahes) reilun tunnin ajan mutta ei ole paljon vielä ehtinyt lunta kertyä. Tuulta ei kyllä ole merkittävästi havaittavissa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tähän asti ainakin mennyt juurikin ennusteen mukaan. Liikenneonnettomuuksia 8 kpl Etelä-Suomessa viimeisen tunnin aikana.

Myrskytuulen puutetta ihmetteleville huomio, että ennusteessa luki "kohtalaista tai navakkaa puuskaista tuulta" maa-alueille.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Myrskytuulet tuskin sen kummemmin tulevat häiritsemään - ellei sitten kotipaikka satu olemaan joku Bogskär.

Suurimmat ongelmat tulee aiheuttamaan tuo lumisade. Sitä on etelän osalta vielä tuntitolkulla luvassa.

Ja pahimmat vasta tuloillaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Täällä mitään myrskyä oo, pitkätukkasten hömpötyksiä koko juttu...
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Tänään pitäisi lähteä katsomaan jalkapalloa Turkuun. Saa nähdä miten pelin käy, vielä on auki. Eli jos toteutuu niin pistän @Turha Kaukalo astetta paremmaksi.
WTF, eiks täällä ole Veritas ja Paavo Nurmen kentat kaiken 5cm lumen alla :P
Parkinkentälläkin jäätä niin ei sielläkään pelata potkulipalia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täällä mitään myrskyä oo, pitkätukkasten hömpötyksiä koko juttu...

No, minä olen pitkätukka, ja kyllä minä ainakin koin tuon aika myrskyisänä kelinä ihan Pirkanmaan ja Lounais-Hämeen alueella.

Tuli oltua tänään hautajaisissa, ja kyllä muuten keli oli tuohon tilaisuuteen todella ilkeä. Haudalla oltaessa tuuli tuli vaakasuorassa ja märkää lunta tuli suoraan kasvoihin. Villakangastakki vaihtoi väriä mustasta valkoiseksi, vaikka kuinka yritti ravistella sitä puhtaaksi. Ja kyllä siinä kastuikin.

Pappi etenkin vaikutti olevan kylmissään, eikä ihme, kun ymmärtääkseni tuossa virassa ei oikein voi edes mitään lämpimiä takkeja kiskoa päälle. Kun muodollisuudet oli haudalla hoidettu, ei tämä jäänyt tyypilliseen tapaan pitkäksi aikaa juttelemaan omaisille, vaan melkein kiirehti roolinsa loppuun, jotta pääsi lämmittelemään. No, ihan ymmärrettävää tuo on.

Valtatiet olivat vielä varsin hyvässä kunnossa. Mutta kun tuli kaupunkiin, niin moni isompikin sivutie oli jo aika ikäviä ajaa. Tämä siis kyydissä istuneen mielipiteenä.

Nyt kun itse on kotiutunut, eikä ole enää velvoitteita liikkua ulkona, alkaa puolestaan Uudenmaan tilanne kiinnostaa. Itselläni on Itä-Uudellamaalla pieni metsäpalsta, ja myrskyt ovat aina pienen jännitysmomentin tuova tekijä. Nyt kuitenkin tuulen suunta on palstani kannalta "sopiva", eikä tuuli ilmeisesti ole metsän kannalta erityisen vaarallinen, eikä lumi ole kuitenkaan sellaista, että se voisi isoja lumikuormia aiheuttaa, joten todennäköisesti varsin vähällä tästä selvitään.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä tuota, märkää paskaa lykkää huolella, heh, viideltä piti loppua. Yltyy vaan, saas nähdä, kuinka paljon sitä yön aikana oikein kertyy. Ja vaikka märkää lunta onkin, niin välillä näkee katuvaloissa, kuinka tuiskuaa ylöspäin. Eli aikas napakaa tuulta. Vittu, loppuis jo.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
WTF, eiks täällä ole Veritas ja Paavo Nurmen kentat kaiken 5cm lumen alla :P
Parkinkentälläkin jäätä niin ei sielläkään pelata potkulipalia.
Sisähallissa peli, in case haluat lisätietoja!!
Harmi kun ei Kuusamakujalla ehdi käymään kahvilla.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
No, minä olen pitkätukka, ja kyllä minä ainakin koin tuon aika myrskyisänä kelinä ihan Pirkanmaan ja Lounais-Hämeen alueella.
...
Joo, on mullaki ollu ponnari joskus...
Mutta ei täällä mitään myrskyä ole sittenkään...
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Sisähallissa peli, in case haluat lisätietoja!!
Harmi kun ei Kuusamakujalla ehdi käymään kahvilla.
No Shit sherlock. Samassa hallissa olen saanut Stipendin kun olen käynyt tiedät kenen hokikoulun sekä pari peliäkin siellä pelattu to name a few!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
… ja lehdistön, jolla tulee olemaan hankalaa keksiä enää suurempia määreitä kun oikea myrsky joskus tulee. Mutta joo, Stadissa on huono sää.
Onhan näistä myräköistä uutisointi mennyt överiksi, mutta kyllä tämä kai selvästi lumimyrskyn kriteerit täyttää kuitenkin. Ja siis ihan alussa vielä, kyllä huomenna saa vielä hien pintaan pihalla;)
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Itärajalla (vielä) hyvin rauhallista. Tuulee toki jonkin verran ja peltokohdissa alkaa jo kinoksia muodostumaan, mutta lumisateesta ei tietoakaan.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noin 18:30 ajelin Espoosta tänne Vantaalle turunmotaria ja kehä kolmosta. Kehällä en olisi ohittamaan lähtenyt ja suosiolla ajelin edellä menevän vauhtia, sen verran heikossa kunnossa se toinen kaista oli.

Yleensä ottaen en ihan ymmärrä tätä vouhkausta koko myrskystä.
 

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Ihan hirveä "myrsky". Melkein kaksi senttiä tullut lunta ja tällä hetkellä tihkuttaa vettä. Tuulta on ollu ehkä 5-6m/s. Kuinkahan pahaksi vielä yltyykään.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ajoin kolmen jälkeen Espoosta Turkuun ja aika paljon idiootteja liikenteessä. Motarilla 80 nopeusrajoitus ja jotkut kusipäät mielenosoituksellisesti roikkuu takapuskurissa kun itsellä vakionopeudensäädin 85 km/h (vasemmalla kaistalla 20 cm lunta). Ajokeli vaihtelevasti huono ja vitun huono.
 
Varauduin hamstraamalla sokeria saunaan. Hyvin kaloreita ja edullista ni selviää tästä myrskystä ja ennenkuin pelastajat ehtii paikalle. Voi mennä kauan...
 

Liitteet

  • hätävara.jpg
    hätävara.jpg
    62,3 KB · kertaa luettu: 153
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös