Joo, meillä vielä semmonen vajaan sadan metrin kirvesvarsi tontille, jossa lunta ei edes juuri saa reunoille, vaan pitää kuskata päätyihin. Naapuri onneks mukana tässä, ja hänellä nyt sellainen auramopoauto. ;)
Naureskelkaa vaan, että Suomessa satoi lunta, mutta olihan tämä poikkeuksellinen pyry, ja jatkuu vaan. Ei näitä läheskään joka talvi tule tämmöistä yksittäiselle lokaatiolle. Just kävin auttaan vaimon liikkeelle, onneks alueen kadut oli vastikään aurattu, muuten olis tullu ongelmia, ja joutunut varmaan saattamaan isommalle tielle asti. Lunta oli reippaasti kyllä, vaikka illalla jo melkosen määrän kolasin pihalta ja tonttitieltä. Ja lisää tulee. Ei nyt ennenkuulumatonta, mutta varoitukset kyllä ihan asiaa, kun ip-lehtien väritykset unohdetaan.
Ei tainnut missään sataa sitä ennustettua puolta metriä lunta?
Niin se vain tästäkin selvittiin. Sitkeä kansa!
Meillä tuossa leikkauksessa, jonka lumilinko teki, oli vähän päälle 30 cm lunta mutta se ei varmaan kerro koko totuutta koska tuuli on voinut sen siihen kasata. Siinä kun on pieni rinne vastassa.Ei tainnut missään sataa sitä ennustettua puolta metriä lunta?
... Onneksi ovat hankkineet vanhoilla päivillään työnnettävän lumilingon, niin sillä tuo hoituu kevyesti.
Mä tiedän. Pitäs ehkä itsekin hommata. Jääny vähän sen takia, kun on tosiaan tonttitietä sillä tavalla, että sitä ajaessa ei sais lingottua kuin naapurien puolelle. Saishan sillä tuon oman pihan, mutta toisaalta harvpin näitä sitten tulee, kun sekin on työläs. Normisti saa aina pihan pituuden kerralla kolalla. Tänä aamuna se oli kolan mittanen työntö ja tyhjentämään.Tuohon liittyen...
Tiedätkö sen tunteen, kun kolaat pihaa joka paikka hiessä ja saappaat täynnä lunta, kun se lumikasa ei ollutkaan tarpeeksi tiivis? Ja sitten naapuri pistää lumilingon käyntiin...
Kuinka tuo toimii? Olen kuullut, että tuo on huono, kun sillä saa työnnettyä lunta vaan eteenpäin eikä nostettua ylös. Omassa pihassa on jo yli metriset lumikasat eikä tilaa ole työntää pidemmälle.Mulla on mönkkäri ja lumilevy, muutoin meidän lumitöistä ei tulisi paljon mitään, kun mulla on nivelrikko polvessa.
Joo, sama vähän etelämmässäkin. Luulin jo, että lopahti ja kolasin vielä loputkin lumet pihalta,mutta nyt tulee taas sakeasti, ja huomenna huhkitaan taas.Aika sitkeästi tässä Keski-Uudellamaalla tulee lunta taivaalta. Edelleen myös kova tuuli ja kinostaa lunta aika reippaasti. Pari kertaa tänään käynyt tekemässä lumityöt ja aamusta pääsee taas.