Valtteri-myrsky 29.1.2022

  • 10 461
  • 129

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänne kuulema pitää raportoida lumen syvyydet ja tehdyt lumityötunnit.
  • lumen syvyys keskimäärin n. 35cm, tuulen aiheuttaman kinostuksen vuoksi vaihtelu 15-70cm
  • tehtyjä tunteja en laskenut, mutta tulihan tuota puskettua ettei tarvinnut salille lähteä (en kyllä muutoinkaan olisi mennyt, vaikka 90% kansasta niillä kuulema käykin jos saisi)
Alkaa olla semmoinen ongelma ettei lumet mahdu pihalle mihinkään, olisi pitänyt alunperin kolata pihatieltä pidemmälle ne ekat kasat
Tämän opin omakotiasujana ensimmäisinä vuosina - lykkää niin pitkälle kun voit sillon kun se on helppoa, myöhemmin se ei enää ole niin helppoa.
 
Tänne kuulema pitää raportoida lumen syvyydet ja tehdyt lumityötunnit.
  • lumen syvyys keskimäärin n. 35cm, tuulen aiheuttaman kinostuksen vuoksi vaihtelu 15-70cm
  • tehtyjä tunteja en laskenut, mutta tulihan tuota puskettua ettei tarvinnut salille lähteä (en kyllä muutoinkaan olisi mennyt, vaikka 90% kansasta niillä kuulema käykin jos saisi)

Tämän opin omakotiasujana ensimmäisinä vuosina - lykkää niin pitkälle kun voit sillon kun se on helppoa, myöhemmin se ei enää ole niin helppoa.
Tasan vuosi omakotitalossa, ensi talvena jo viisaampi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kuinka tuo toimii? Olen kuullut, että tuo on huono, kun sillä saa työnnettyä lunta vaan eteenpäin eikä nostettua ylös. Omassa pihassa on jo yli metriset lumikasat eikä tilaa ole työntää pidemmälle.
Tuota noin, toimii itse asiassa erittäin hyvin sen jälkeen, kun olin asentanut mönkkäriini Warnin 150cm kauha-puskulevysarjan. Se on suunniteltu käyttämään vinssin avulla myös kauhaa eli nostamaan sitä myös ylös, mitä tavallinen puskulevyn kiinnitys ei salli.
Lisäksi vaihdan talveksi kauhan tilalle mönkkärin mukana saamani puskulevyn, joka mielestäni soveltuu hommaan paremmin kuin Warnin oma levy, joka mulla on vain kauhana kesäisin.
Noilla värkeillä homma on toiminut. Tosin tapanani on muodostaa (polkea) lumesta "ramppeja", joita pitkin pusken lunta kasvoihin. En siis pyri varsinaisesti nostamaan lunta ylös, ennemminkin työntämään sitä ylös, joka tietysti vaatii oman tilansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös