Lähtekää ny jo menee Tomek & muut!
Pitkästä aikaa kirjoitan, koska on vaan pakko. Miten voi tolla materiaalilla pelata noin ideaköyhää, kuritonta ja epäjokerimaista jääkiekkoa? Jokainen voi esim. pohtia hypoteettisesti päissään, miten kausi olis voinut mennä, jos tämän illan valmentajat (+ koko muu valmennusryhmä) olisi syksyllä vaihdettu vaikkapa päittään. Turhaa jälkiviisastelua, mutta oikeesti hei... oon sanaton.
Tämän päiväistä katsoessa ei voinu kuin huokaista, että kauas on tultu niistä ajoista, kun 90-l. kaukalossa viiletti itsestään 200% enemmän antava JokeriJOUKKUE, jolla oli selkäytimessä vaikka mitä variaatioita siitä, miten peliä avataan, miten ylitetään keskialue ja ennen kaikkea mitä tehdään itse sota-alueella eli maalintekosektorissa. Olkoonkin, että peli on muuttunu aikojen saatossa, mutta ei silloin ainakin näin paljon vituttanut se, että näkee tollasta paskaa.
P.S en tiedä teistä muista, mutta silloin v. 1997 niin mahtavalta tuntunut siirto uusiin ympyröihin jätti mun mielestä korjaamattoman jäljen Jokereihin. Jonnekin DDR-hallin uumeniin jäi se mahtava Jokeriperintö, joka on pikku hiljaa vuosien saatossa kuihtunut muovisissa ympyröissä ja amatöörien puuhastellessa.
Se legendojen luoma perintö, juuri se sai ainakin minut pauloihinsa. Se on pitänyt otteessaan vuodesta toiseen, iloista aina uusiin pettymyksiin. Kohta ei vaan jaksa enää pitää kiinni, ote alkaa kirpoamaan.