Muuten olen ollut tauon jälkeiseen peli-ilmeeseen tyytyväinen, mutta se hieman huolestuttaa, ettei kolmessa edellisessä ottelussa Jokerit ole juurikaan pystynyt luomaan maalintekopaikkoja. Toivottavasti tähän tulee muutos lähiaikoina.
Mä luulen, että tähän tulee muutos siinä vaiheessa kun saadaan ukkoja takaisin kokoonpanoon. Esimerkiksi Mosse kunnossa ollessaan luo jokaisessa pelissä muutaman maalipaikan. Sama juttu Teräväisen kanssa.Muuten olen ollut tauon jälkeiseen peli-ilmeeseen tyytyväinen, mutta se hieman huolestuttaa, ettei kolmessa edellisessä ottelussa Jokerit ole juurikaan pystynyt luomaan maalintekopaikkoja. Toivottavasti tähän tulee muutos lähiaikoina.
Tehojen ja kiekollisuuden kannalta Teukan, Mossen, Erosen ja Dehnerin puuttuminen on aika iso juttu.
Haistan panettelua!Tämä. Mutta ei hätää - mm. nimimerkki Varis näki eilisessä pelissä suunnattomasti maalipaikkoja ja vain huono onni esti uljaan voittomme. Näitä pelejä voi kyllä nähdä niin eri silmin.
Maalia kohti saatiin 38 laukausta, jolloin yhdellä tehdyllä maalilla prosentti jää aika reilusti keskiarvoa alemmas ja kyllä niitä laukauksia saatiin maalintekosektoriltakin vähintään yhtä paljon kuin peleissä normaalisti.
Kuuden joukkoon kun tungetaan niin kevät on auki, tällä vältettäisiin Oululaiset ja Tappara ensimmäisellä kierroksella.
Kaikki maalipaikat ei aina pääty laukauksiin, esimerkkinä 2vs1-hyökkäys, joka päättyy pakin katkaisemaan syöttöön. Noin yleisesti ottaen olen samaa mieltä, että Jokerit luo aivan liian vähän todellisia maalipaikkoja, mutta eilisestä on oltava Variksen linjoilla. Ihan hyvin niitä kunnon mestojakin tuli, ei vain (taaskaan) uponnut.Suurin osa vedoista tuli parhaan maalintekosektorin ulkopuolelta ilman maskia, aidosti vaarallisia maalipaikkoja oli ehkä kolme. 38 laukauksella yleensä yksi menee väkisinkin.
Nyt pitää määritellä se, lasketaanko maalipaikaksi ne tilanteet, joista on ns. pakko pistää jo sisään vai ne, joissa maalinteko on mahdollista. Ensinmainittuja oli ehkä just se kolme ja jälkimmäisiä mutulla vetäisten noin tusinan verran. Filip jo tuossa selvensikin, että maalipaikka ei läheskään aina aiheuta laukausta maalia kohti.Suurin osa vedoista tuli parhaan maalintekosektorin ulkopuolelta ilman maskia, aidosti vaarallisia maalipaikkoja oli ehkä kolme. 38 laukauksella yleensä yksi menee väkisinkin.
Mielestäni on vain hyvä asia, että ammutaan paljon. Pudotuspeleissä tämä vielä korostuu. Meillä on silloinkin, kun kaikki ovat terveinä aika luunmurskaaja joukkue, joten ei ole vältämättä huono ajatus lähteä vain ajatuksella, että miestä ja kiekkoa maalille ja irtokiekot hakataan sisään. Kunhan sitten ylivoimalla ei ammuta sieltä niin paskoista paikoista vaan pyritään edes pelamaan sitä ylivoimaa kunnolla.
Asenteella ja tunteella ei pitkälle pötkitä, mikäli taktisesti otetaan 100-0 turpaan.
Nurminen antoi muuten hyvin palautetta tuomarien suuntaan pelin jälkeen YLE puheen haastattelussa.
Nurminen antoi muuten hyvin palautetta tuomarien suuntaan pelin jälkeen YLE puheen haastattelussa.
Hieman kyllä harmittaa, että Jokerit on toistamiseen aloittelijavalmentajan harjoittelupaikka.
Tekstiä
Tää se onkin oikea suunta joukkueen pelin kehittämiseen. Nähdään tän iltanen matsi hyvänä vierasmatsina ja vika löytyy tuomareista. Kimmo Kuhdan kuuluisat peilit voitaisiin rahdata vaikka Hartwalille lainaan, kun Kibekää ei nyt missään pelaile