Vain elämää – viihdeohjelma

  • 562 913
  • 3 073

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Katsoin jakson, mutta en voinut keskittyä mihinkään muuhun kuin vain pöyristelemään miten sikamaisen rasistisesti Chisu pahoinpiteli afrikkalaistaustaisten kulttuuria. Käytännössä olisi ollut ihan sama jos Chisu olisi istuskellut pöydän ääressä Pekka ja Pätkä -henkisessä blackfacessa koripallon kanssa, syönyt pahvikiposta uppopaistettua kanaa ja vesimelonia, taskuistaan olisi tursunnut puuvillaa ja matkalla rantasaunalle Chisu olisi pöllinyt jostain vielä fillarin ennen kuin olisi mennyt rantaveteen esittämään uimataidotonta. Lauluesityksensä oli ihan sama kun olisi istunut kaislahame päällä kahleissa ja esittänyt bongorummuilla säestäen Me halutaan olla neekereitä. Taustalla olisi ollut palava risti ja orkesterin pojilla valkoiset kaavut ja huput päällä ja ne olisi pelanneet alkuperäistä Afrikan Tähteä. Ihan hirvittävää rasismia! Miksei tätä jaksoa kielletty! Eikö kukaan ajattele yhtään miltä tummaihoisista tuntui kun tällaista avointa natsirasismin ihannointia esitetään parhaaseen katseluaikaan? Wakanda forever!

Tuurelta ja Anssilta oikein kivat laulut, muilta ei hirveesti jäänyt esitys mieleen. Niin joo Juha Tapio oli siellä kanssa, ja Abreulla oli joku flamengo-vaihde päällä. Tää yks rasisti yritti piilottaa rasisminsa tunkemalla Madonnan, Lady Gagan ja Björkin tehosekoittimeen ja levittämällä sieltä syntyneen mössön päälleen, mutta niin vain rasismi paistoi siitäkin läpi tuhannen auringon voimalla. Arttukin tais jotain laulaa jossain välissä, tai siis oikeestaan koko ajanhan se siellä oli joikhaamassa. Pyhimys on kyllä nyt todella ulkopuolella, ja tekee siinä sivussa aika paskoja väännöksiä, joo ihan näppärää sanailua kyllä, hyvä hyvä, mutta täysin njääh kaikki esityksensä. Hän jotenkin vaikuttaa melko rikkinäiseltä ukolta. Menis ukkokorjaamoon.
 

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Pyhimys on kyllä alittanut jopa oman matalan rimansa tällä kaudella. Lisäksi Teflareiden Kahvimaitoa oli ehkä kaikkien aikojen huonoin Vain Elämää -veto. Tuli mieleen sitä katsellessa, että kaikkea paskaa sitä televisiossa näytetäänkin. Ihan kuin olisi katsellut kolmen abiturientin hauskaa musisointia potkiaisten jatkojen jatkoilla.
 

Stigu

Jäsen
Chisuhan veti hienon ja vaikuttavan vedon erottuen selvästi edukseen tuosta harmaudesta. Tosin huomasin Chisun vedon aikana ajattelevani taas, miten paljon haluaisin nähdä Wiskarin tai Pyhimyksen tuossa sydänasussa.

Abreun veto oli myös jees, samoin Kelan, mutta kyllähän varsinkin Jukkapoika, Wiskari ja Pyhimys edustavat sellaista harmautta, joka saa esim. Säätiedotuksen merenkulkijoille kuulostamaan ihan helvetin nerokkaalta, ennalta-arvaamattomalta ja mielenkiintoiselta ohjelmalta.

Noista kolmesta varsinkin Pyhimys on vakain askelin astelemassa ns. aidosti paskojen artistien joukkoon, mikä laskettakoon hänen eduksi, koska se tekisi hänen "melko" ennalta-arvattavien esitysten seuraamisesta paljon mielenkiintoisempaa. Varsinkin se viime jakson Ilves-ulina oli jo lähellä jotain Cheekin aidosti paskaa materiaalia. Nyt vain lisää uhh- ja ahh- rykäisyjä biiseihin, niin hyvä- tai siis huono- tuosta tulee.

Mikäköhän siinä muuten on, että ainakin tämän tuotantokauden perusteella miesartistit ovat järjestään a) paskempia laulajia ja b) helvetin paljon rumempia, kuin naisartistit? Okei, tuohon b-kohtaan varmasti vaikuttaa meikkaus, mutta mun on vaikea nähdä, että Suomen musiikkitaivaalla killuisi joku Pyhimyksen, Jukkapojan, Tuuren tai Wiskarin näköinen ja laulutaidoiltaan samanvertainen naisartisti. Ja siis en tarkoita, että artistien pitäisi olla hyvännäköisiä, tuo nyt vain oli havainto. Kuinka monta rumaa JA laulutaidoiltaan paskaa JA menestynyttä naisartistia tulee mieleen? Kelattiin eilen porukalla tätä ja yhden käden sormilla ne on lasketttavissa.
 

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Mikäköhän siinä muuten on, että ainakin tämän tuotantokauden perusteella miesartistit ovat järjestään a) paskempia laulajia ja b) helvetin paljon rumempia, kuin naisartistit? Okei, tuohon b-kohtaan varmasti vaikuttaa meikkaus, mutta mun on vaikea nähdä, että Suomen musiikkitaivaalla killuisi joku Pyhimyksen, Jukkapojan, Tuuren tai Wiskarin näköinen ja laulutaidoiltaan samanvertainen naisartisti. Ja siis en tarkoita, että artistien pitäisi olla hyvännäköisiä, tuo nyt vain oli havainto. Kuinka monta rumaa JA laulutaidoiltaan paskaa JA menestynyttä naisartistia tulee mieleen? Kelattiin eilen porukalla tätä ja yhden käden sormilla ne on lasketttavissa.

Tuo on kyllä totta. Suomessa tuntuu olevan vastaavasti miehillä jopa etu, ettei ole liian hyvännäköinen. Harvassa ovat hyvännäköiset, laulutaitoiset menestyneet miesartistit. Ehkä joku Robin menisi tähän kategoriaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Joo, kyllähän valitettavasti(?) naisartisteilla ulkonäkö vaikuttaa enemmän, ja "rumien" ja varsinkaan ylipainoisten on aika vaikea nousta pintaan, onhan siellä joitain toki. Itse tunnustan kyllä tässä, että ulkonäkökriteereitä on, ei minkään paksukaisen esiintymistä ole kiva katsella, vaikka hyvältä kuulostaisikin.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tuo on kyllä totta. Suomessa tuntuu olevan vastaavasti miehillä jopa etu, ettei ole liian hyvännäköinen. Harvassa ovat hyvännäköiset, laulutaitoiset menestyneet miesartistit. Ehkä joku Robin menisi tähän kategoriaan.

Ville Valo? Jumalauta, en itse asiassa keksi ketään muuta kuin Valon, joka täyttää molemmat vaatimukset. Haber on komea, mutta paska laulamaan. Lauri Ylönen ei minun papereissa ole kumpaakaan, Toni Wirtanen on komeahko, mutta surkea laulamaan.

Itse asiassa ihan helvetin mielenkiintoista.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ville Valo? Jumalauta, en itse asiassa keksi ketään muuta kuin Valon, joka täyttää molemmat vaatimukset. Haber on komea, mutta paska laulamaan. Lauri Ylönen ei minun papereissa ole kumpaakaan, Toni Wirtanen on komeahko, mutta surkea laulamaan.

Itse asiassa ihan helvetin mielenkiintoista.

Heitän myös Olavi Uusivirran, joka keikoillaan ihastuttaa naisia. Jarkko Ahola lähellä Ville Valoa ehkä.
 
Viimeksi muokattu:

Stigu

Jäsen
Itse joudun kyllä hakemaan noita komeita hyvä-äänisiä kotimaisia mieslaulajia 50-, 60- ja 70-luvuilta. Olavi Virta lienee ollut komea, samoin Tapio Rautavaara. Kirka ja Danny taisivat myös nuorina olla komeita, Dannyllä ehkä laulun kanssa oli hieman niin ja näin, mutta ei hän kyllä ainakaan mikään paska ollut.

Olavi Uusvirta ja Toni Wirtanen teilattiin eilisessä porukassa naisten taholta nanosekunnissa- siis sekä komeutensa että lauluäänensä osalta. Sen sijaan Veeti Kallio todettiin sekä seksikkään komeaksi että hyvä-ääniseksi, itse kyllä kyseenalaistan hänen suosionsa/tunnettuuden.

EDIT. Ville Valo tosiaan täyttää kaikki kritteerit!
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itsehän olen hevinainen, mitä tulee miesääniin. Kirka, Jarkko Ahola, Antony Parviainen, Taage Laiho… Nämä toimii ihan jo äänillään. No se muu olemus, kai sillä väliä lähinnä keikoilla. Esim. Raskasta joulua -keikalla olen tainnut suurimmat taputukset vislauksineen antaa, kun Ville Tuomi asteli lavalle.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Harvassa ovat hyvännäköiset, laulutaitoiset menestyneet miesartistit.
Samuli Edelmann on useamman kerran esiintynyt naistenlehtien "seksikkäin mies" -debateissa. Tuntui myös kiinnostavan montaa tuntemaani n. parikymppistä naista kun piipahti kylällä.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Samuli Edelmann on useamman kerran esiintynyt naistenlehtien "seksikkäin mies" -debateissa. Tuntui myös kiinnostavan montaa tuntemaani n. parikymppistä naista kun piipahti kylällä.
Onko ikinuorella Dannylla on sama vaikutus?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Elämäni Biisi -ohjelmassa istuu juuri Heikki Salo. Kuuluu niihin muusikoihin, joita arvostan, kun ei ole lähtenyt Vain elämää -leirille.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Elämäni Biisi -ohjelmassa istuu juuri Heikki Salo. Kuuluu niihin muusikoihin, joita arvostan, kun ei ole lähtenyt Vain elämää -leirille.

Piti googlettaa että kuka toi Heikki on, näinköhän tommosta ukkoa on ees kyselty.

Eikös Antti Tuiskukin mene ulkonäöltään ja laulutaidoltaan miellyttävien ja menestyneiden kastiin? Mutta ei noita kyllä monia keksi. Kim Heroldilla oli orastavaa meininkiä joskus, mutta se vähän jäi piippuun, oliko syynä just se että se oli komea ja osasi kivasti laulellakin, niin eihän siihen yhtälöön menestys enää mahdu.

Ketä ne sitten on ne rumat ja paskat mutta suositut laulajanaiset? Mulle tuli mieleen Virve Rosti ja Alma, mutta ne on kyllä taitavia laulamaan. Onks Kaija Koo paska laulaja? Tai Chisu ruma? Maija Vilkkumaa, mihin kohtaan se rumuus- ja laulutaitomatriisissa osuu? Mä en kyllä Chisua ja Vilkkumaata osaa rumien kansioon niputtaa, laulutaitonsakin on minusta riittävät eikä silläkään niin väliä kun ovat taitavia muusikoita ja sanoittajia kumpainenkin.

Rita Tainola osuis, paitsi et se ei oo laulaja eikä suosittu.
 

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Piti googlettaa että kuka toi Heikki on, näinköhän tommosta ukkoa on ees kyselty.

Eikös Antti Tuiskukin mene ulkonäöltään ja laulutaidoltaan miellyttävien ja menestyneiden kastiin? Mutta ei noita kyllä monia keksi. Kim Heroldilla oli orastavaa meininkiä joskus, mutta se vähän jäi piippuun, oliko syynä just se että se oli komea ja osasi kivasti laulellakin, niin eihän siihen yhtälöön menestys enää mahdu.

Ketä ne sitten on ne rumat ja paskat mutta suositut laulajanaiset? Mulle tuli mieleen Virve Rosti ja Alma, mutta ne on kyllä taitavia laulamaan. Onks Kaija Koo paska laulaja? Tai Chisu ruma? Maija Vilkkumaa, mihin kohtaan se rumuus- ja laulutaitomatriisissa osuu?

Vilkkumaa on ehkä juuri näitä ainoita menestyneitä naisartisteja, jotka eivät ole mitenkään kummoisia laulajia eikä myöskään ulkonäöltään erityisen säväyttävä. Se lauluääni on kyllä persoonallinen, aivan kuten miesten puolella vaikka Toni Wirtasella.

Pete Parkkosen hyväksyn tuolta aiemmin mainituista, mutta mielestäni Waltteri Torikka taas ei ole käynyt riittävän huipulla täyttääkseen kriteerit. Onhan tuolla pinnan alla kuplimassa varmasti useampikin komea miesartisti, joka vielä osaa laulaakin. Terävimpään kärkeen tuntuu olevan heillä vaikeampaa.

Samuli Edelmann on kyllä isoimpina vuosinaan ollut myös sen verran isossa kunnossa, että en laskisi häntäkään kyllä hyvännäköisten mieslaulajien joukkoon.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Mites Juha Tapio? Tietääkseni en tykkää miehistä sillä seksuaalisella tavalla, mutta onhan Juhis komea. On osallistunut Vain elämää -ohjelmaankin, kahdesti.
 

Stigu

Jäsen
Nyt FASsari, lopeta ne opiaattipitoisten vetyjen ja atomien popsiminen: siis Kim Herold hyvä laulaja ja Kaija Koo ehkä paska? Toi on vähän sama kuin sanoisi että eikös Kari Peitsamo ole aika hyvä laulaja, onkos se Saara Aalto huono vai tosi huono?

Itse olen laskenut Kim Heroldin TOP5 paskimpien koskaan ikinä missään laulajien joukkoon. Sattui muuten kerran että jouduin kahdestaan samaan pöytään hänen kanssaan ja silti mun oli perkele pakko valehdella sille että sulla on Kim ihan hyviä biisejä. Sen jälkeen olen vihannut itseäni.

Mäkin muuten hyväksyn omaan listaani (en mitenkään homomaisella tavalla) Pete Parkkosen, Viille Valon ja Juha Tapion. Vaimon mielestä Juha Tapio on ihan hirveän näköinen, kun sen suupielet on aina alaspäin. Samoin, omasta mielestäni esim. Samuli Edelman on sekä paska laulaja että hirveän näköinen, olen ystäväpiirissäni aika yksin tämän mielipiteen kanssa.

Eli makuasioitahan nämä ovat, mutta väitän, että on iso joukko rumia, suosittuja ja paskoja mieslaulajia, joiden kohdalla löytyy konsensus. Itse heitän lonkalta pelkästään Vain Elämässä esiintyneitä: Nikke Ankara, Nipa Neumann, Jukka Poika, Arttu Wiskari, Pyhimys, Stig, Kasmir, Vesku Loiri. Olikos Uniikki ohjelmassa? Sittten kun lähtee miettimään ohjelman ulkopuolelta, niin noita löytyy höyryävänä kymenä ihan kirkkaimmalta tähtitaivaalta: Juice Leskinen, Martti Syrjä, Rauli Badding, Junnu Wainio, Kari Peitsamo jne jne. Oman listani ykkösenä on Sepi Kumpulainen, tosin hän oli enemmänkin tähtitaivaan Uranus-planeetta eikä mikään varsinainen tähti. Mutta on vaikea kuvitella, että samanlainen läski paska dippaadaa dippadaa- naislaulaja olisi saanut samanlaista suosiota, muistaakseni Sepi esiintyi jopa Kaivarissa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Pete Parkkonen ja Valtteri Torikka tuli vaimolta välittömästi.
Jos Torikka on riittävän iso nimi, jatkan kieltämättä lyhyttä luetteloa unelmavävy Elias Kaskisella, jolla oli jokunen kappale kovassa soitossa 2010-luvun puolivälissä. Kaskisen musiikki on helvetin tylsää, mutta kyllä se laulaa osaa ja Jenni Vartiaisen sekä Nelli Matulan pokaamisesta on annettava littipeukkua Kaskiselle.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Olitko tosissas? Miljoonasateen lisäksi vääntänyt ikivihreitä tekstejä lukemattomille artisteille. Jos Saloa ei ole tuonne kysytty tai ei sinne kuulu, niin ketä/kuka sitten??

Heikki Salo on ollut sanoittamassa myös sellaisen pienen artistin kuin Pyhimyksen pienehköä hittiä nimeltä Jättiläinen vuodelta 2018. Soi about joka toisena biisinä eri radiokanavilla.

Ei ihan sattumalta kyseisen räppärin ehkäpä se paras biisi tekstinä.

Kilpeläinen itseasiassa on vetänyt tuon VE-kaudella ja ei onnistunut pilaamaan Salon tekstiä vaikka yritti parhaansa. Kertosäkeelle tekee kunniaa sentään.

Tuo kertosäkeen teksti on kyllä upea.


 
Viimeksi muokattu:

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Pitäisiköhän tuo ohjelman nimi vaihtaa Vain Karaokea

Muutenkin tuo ohjelman suomalainen nimi on hämmentävä: Netherlands Best Singer -> Vain elämää. Vähän sama kuin Beatles-elokuva A Hard Day's Night -> Yeah, yeah, tässä me tulemme.
 

Rocco

Jäsen
Ketkä noista olivat "hyvinkin tuntemattomia"? Ei ainakaan Vesku Jokinen, jonka yhtyeen levyjä on myyty 700 000 kappaletta. Mariskalla ja Stigillä tyylinvaihdos räjäytti suosion uusiin lukemiin jo viime vuosikymmenen alussa. Ylpön musiikki ei toki mainstreamia ole, siltikin hänen bändeillään on useita kultalevyjä, joten voinee sanoa olevan ihan kohtalaisen tunnettu. Reiska Nordinin Antauduin oli julkaisuvuotensa striimatuin biisi. Jannika B oli kovassa nosteessa ennen kauttaan.

Supertähti tietysti puuttui, mutta menoa se ei tosiaan haitannut.

Pelkäänpä muuten pahoin, että seuraavalla kaudella mukana on Erika Vikman. Hirvittää ajatellakin, kuinka Vikman vetää Huone 105:n päästyään valitsemaan "yllätysbiisinsä". Ellei ole jo jossain esittänyt kyseistä kipaletta, en halua tietää.
Juuri se, että Klamydia ei ole kansan suosikki. Ainakaan tietyn porukan ulkopuolella. Mariska ja Stig ovat isolle porukalle edelleen ihan mystisiä hahmoja. Ja tällä tarkoitan tällaista keski-ikäistä tuulipuku-kansaa, jotka ovat Arja Korisevan fanclubissa.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Uusimman jakson parhaan vedon veti Chisu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös