Vain elämää – viihdeohjelma

  • 571 275
  • 3 127

Analyzer

Jäsen
Ei toiminut kyllä Yrjänän päivä yhtään. Ei sitten yhtään.

Liian iso ja persoonallinen artisti tälle joukolle tulkittavaksi.

Janna suoriutui ehkä parhaiten. Janna ei tulkitse biisejä vaan tärkeintä on päästä tekemään biisiin joku näyttävä rytmistä poikkeava kiekaisu. Mutta laulaa se osaa ja kiva sitä on katsella. Tyylikäs nainen.

Anna Puu veti alta kaiken riman. Kuulosti ihan hirveältä. Ja Robin ja Kultanaamio - en edes tiedä mitä sanoa.

Toivottavasti Yrjänän ura saa tästä kaudesta uutta buustia. Nimenomaan Yrjänän, kun kerran soololevy ilmeisesti seuraavaksi tulossa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yrjänän päivä. En oikein ymmärrä miten tämä on mahdollista, mutta Virve Rosti oli yksi päivän parhaista, sai hienoa meininkiä Linnunrata-biisiin. Jostain samasta vanhan naisen kaivosta se silloin ekalla visiitillään kävi hakemassa samaistumispintaa Sannin Jos mä oon oikee -biisiin, kuin nyt tähän CMX-lauluunkin, ja se oli oikein hyvä.

Robin teki patrikstefanit ja otti CMX:n parhaan ja menevimmän biisin itselleen, siinä oli tyhjä maali ja glooriaa ja kunniaa tiedossa kun sen olisi kauniilla ja taitavalla äänellään laulanut vain, mutta sitten piti mennä sorkkimaan sanoja koska nahkapeitot ja kaksiselkäiset pedot ei soitelleet Robinin tuulikelloajokuupassa mitään kelloja. Ihan nokkeliahan ne Robinin taustahenkilöiden keksimät yksinkertaistuksekin oli, mutta kun ei se nyt vittu sovi että mennään keksimään uusia sanoja vaan koska ei ymmärretä alkuperäisiä hienouksia. En minäkään ihan ymmärrä mikä vaikkapa Mona Lisassa nyt on niin käsittämätöntä ja mahtavaa, mutta en mä silti mene sen päälle väriliiduilla töhertämään viiksiä ja silmälappuja ja SaiPa-logoa otsaan.

Anna Puu tosin meni ja veti vielä pahemmin arvosteluasteikon alle autotune-paskallaan. Voi vittu, Anna osaa laulaa helvetin hienosti ilman mitään tommosta paskaa robottioksennusta, miksi menit ja pilasit oman esityksesi tuommosella ja vieläpä kuulemma suuresti fanittamasi legendan päivänä. Sen jonkun hätä-Mikon päivänä tommoset kikkailut voisi vielä mennäkin, mutta nyt oli kyllä mielenhäiriöistä typeryyttä. Jos Robin meni ja piirsi Mona Lisalle merirosvolapun silmään, niin Anna otti oman taulunsa mukaan vessaan, repi sen suikaleiksi ja pyyhki niillä perseensä, ja sen jälkeen meni vetämään Leonardo da Vinciä turpaan ja samalla kirkkain silmin selitti kuinka minä sinua fanitan ja ihailen, tässä, katso näitä sinun taulusi ripulisia riekaleita, ihan tahallaan pilasin tämän näin pahasti, olen fanisi.

Hynynen kantria laulamassa oli melko kainalopierumeininkiä, mutta sillä on kyllä jännä se sen matala soundi, ja siis oliko se lavalle ilmestynyt rouvashenkilö Akin vaimo? Sehän oli kiva temppu se. Hauskasti se oli lähdössä esityksen jälkeen Hynysen kanssa hotellihuoneeseen, eikä aviomiehensä Akin. Höhö. Hassua huumoria. Höhöhö!

Ellinooran laulussa oli taas tunnetta, vaikken minä oikein mitään siitä tajunnut. Mutta Aki näytti tajuavan ja vaipui alkuitkun jälkeen ilmeisesti jonkinlaiseen psykoosiin ja harhojen riepoteltavaksi ilmeilynsä ja eläytymisensä perusteella.

Janna oli taas toisen kerran peräkkäin ihan helvetin hyvä, siinä on tämän kauden peteparkkonen, ja tällä kertaa tuo älyttömän taitavan laulamisensa ohella silmäkarkkimeininkiä miekkosille siinä missä Pete toi sitä naikkosille. No okei, eihän Janna oo samalla planeetallakaan Peten kanssa eläytymisestä ja heittäytymisestä puhuttaessa, mutta on kyllä päässyt yllättämään minut helvetin taitavalla laulullaan. Olin myös huomaavinani pienen piikin Robinin ja myös Ellinooran ja tulevaisuuteen näkevänä myös Hätä-Mikan suuntaan, kun Janna sanoi että hän on tätä Ruoste-biisiä kunnioittaakseen pitänyt sanat alkuperäisinä. Kuten pitääkin, perkele. Ois nyt vielä sanonut että en myöskään käyttänyt robotti-autotunea koska ei ole pönttö eikä urpo. Akilla meni tämäkin tunteisiin koska onhan se nyt perseestä että joku 25 vuotta sitten balkanin sotahommista kipinän saanut biisi on taas Euroopassa valitettavan ajankohtainen. Minullakin meni tunteisiin. Hynynen näytti myös asian ymmärtävän, ja kai kaikki muutkin, paitsi Robin joka haluaisi varmasti että joku kertoisi mikä se balkan-makkara juttu oli ja mitä siellä Unkarissa nyt sitten tapahtuu mitä häh mulla on eriparikengät ja siis mikä tää CMX on ku en oo ikinä tämmösestä kuullutkaan. Olitko sä Aki siinä samassa ikivanhassa bändissä ku se yks vanha porilainen ukko joka viimeksi tässä ohjelmassa lauloi mun Frontside Ollien, en mä muista enää kuka se oli, ja se on jo kuollutkin kuulemma niin mitäpä väliä. Täytyy soittaa Samu Haberille ja kysyä josko se vois selittää mulle tän CMX-asian sillee että mäkin tajuaisin kun te muut käytätte ihan liian vaikeita sanoja.

Niin ja lopuksi se hätä-Petterikin jotain siellä teki, ja hämmästeli itse varmaan eniten että miksi Aki valitsi sen sinne loppulaulua laulelemaan kanssaan. On kyllä hyvin mitäänsanomaton hahmo tämä. Hän varmaan kattelisi Mona Lisaa suu auki, ja menisi sitten piirtämään paperille tikkuakan ja pari joulukuusta ja kyselisi muilta että eiks se jotenkin tämmönen ollu se alkuperäinenkin?

Aki oli sympaattisen outo runovaari, mukavia tommoset hahmot jotka jotenkin ei yhtään tunnu häpeilevän tai piilottavan sitä mitä ovat. Ovat vain semmosia kuin nyt sattuvat olemaan.

Laulujen lisäksi mieleen jäi Virve Rostin arvaus väliaktiviteetista. Hyvä esitys, ja hyvä vitsi. Virve on nyt osansa tässä ohjelmassa täyttänyt, ja ylittänytkin odotukset. Nyt sinä voit lähteä sieltä sitten jo. Vie se hätä-miikkulainen samalla mukanasi, ja varoita Anna Puuta että nyt jos ei toi saatanan pelleily lopu niin haen sinutkin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jannaa oli ilo ja biisin taustat miettien koskettava kuunnella, näyttävä ja kaunis nainen ja lauloi Ruosteen hienosti.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Jassoo. Jakso jota odotin ja pelkäsin eniten..

Vicky: hyvä alku jaksolle, biisivalinnasta plussa ja antoi odottaa riemukasta iltaa!

Robin: miks just Kultanaamio!!?? Oi miksi?? Mä olisin tarvinnut myös keltaiset korvatulpat.

Anna: en arvostele. Jossain ylempänä mainittiin että Anna oli sairas. Jos olet sairas, et tuu työpaikalle, koska silloin kellään ei oo kivaa. Ihan perusjuttuja.

Hynynen: yritti jotain matalalta laulamisen maailmanennätystä. Miksi? Olisi vetäissyt Veljeskunnan perkeleellisellä raivolla ja siirtynyt takaisin pöytään jurottamaan.

Ellinoora: oli selvää että Ruoste lauletaan, ja toivoin että sitä ei laulaisi Ellinoora tai Janna. Ellinooramainen veto, ja se riittää hienoiseen plussaan.

Janna: oli selvää että Ruoste lauletaan, ja toivoin että sitä ei laulaisi Ellinoora tai Janna. No Janna lauloi, ja ihan hyvin lauloikin. Plussaa myös visuaalisesta puolesta.

Hätä-Miikka: ei mitään käryä koko artistista, eli ei mitään odotuksiaan. Kuitenkin kelpo veto kun sai suunvuoron ja plussalle jäi H-M.

Onneksi Yrjänän jakso on nyt ohi, ja jatkossa voi nauttia vapautuneemmin tästä viihdeohjelmasta.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Nopeasti vilkaisin tämän kauden klippejä läpi. Minulle ei nuo Jannan esitykset oikein iskeneet. Hienostihan hän sinällään laulaa, mutta jotenkin vähän raskas kuunnella tuo ääni ja laulutyyli. Ellinoora sen sijaan on yllättänyt positiivisesti ja oikeastaan molemmat hänen esityksensä nousivat suosikeikseni.

Hynysen kohdalla miettii vaan, että mitenhän karmealta tuo laulu kuulostaa siinä pöydän ympärillä livetilanteessa. Totuushan on, että Hynynen on livenä aika kelvoton laulaja ja kun se epävireisyys kuuluu jopa tuosta lähetykseen miksatusta studioversiosta läpi, niin miten pahalta se kuulostaa livenä? Kotiteollisuuden keikalla se laulun heikkous peittyy vähän sen murinan, örinän ja kovan soiton alle mutta tuolla sitä ei ehkä niin pysty peittämään.

Yrjänän esityksiä muiden biiseistä odotan ihan mielenkiinnolla, muut tämän vuoden artisteista on aika yhdentekeviä minulle joten menin lähes pikakelauksella kaikki läpi.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tietämättä tulevasta, mutta Yrjänä legendana antoi ns. säälihyvää Hätikselle. Ja syystä. Räppäri altisti itsensä vittuilulle laulamalla miten lauloi.

Eli Hätiksen päivänä Yrjänä toivottavasti räätälöi tämän seuraavan Hätiksen bändin biisin itselleen. Tehty korona-ahdistuksessa ja voin kuulla Yrjänän tulkinnan tähän seuraavaan.

Sehän nyt on selvää että tuolta tuskin kukaan uskaltaa räpätä, mutta räppärin rooli on laulaa eikä sekoilla mitään omiaan. Joo, kärjistys.

Jos tämä nukutaan ohi, imekööt huilua koko porukka. Yrjänään on luottoa tekstinörttinä.


 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ellinoora ei oikein maistu meikäläiselle. Hän osaa todella laulaa, mutta jotkut jutut siinä puistattaa. Hankala selittää, mutta tyylinsä on ehkä liian dramaattinen.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Ellinoora ei oikein maistu meikäläiselle. Hän osaa todella laulaa, mutta jotkut jutut siinä puistattaa. Hankala selittää, mutta tyylinsä on ehkä liian dramaattinen.
Mulla sama Jannan kanssa. Lauluääni on vähän kuin hänen ulkonäkö. Se on kaunis, eikä siinä ole mitään vikaa tai särmää, siksi jättää allekirjoittaneen vähän kylmäksi.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Vain Yrjänää Vicky Rosti: Linnunrata/ Kulmikas mutta menetteli Robin: Kultanaamio/Samantekevän ärsyttävä Anna Puu: Pelasta maailma/ Autotunetettua paskaa Jouni Hynynen: Ainomieli/Epävireinen countrykatastrofi Ellinoora: Kauneus pettää/Maneereista huolimatta toimi Janna: Ruoste/Tyylikäs orkkislyriikoilla Hätä-Miikka: Ei yksikään/Biisistä kuultiin jopa kertsi. Hohhoi. Parasta jaksossa oli Peter Engbergin kitarasoolot. Massojen viihdettähän tässä tehdään eikä fanserviisiä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Janna on siitä jännä artisti, että pidän hänen tulkinnoistaan Vain Elämää-ohjelmassa, mutta hänen omat biisinsä ovat sietämätöntä tuubaa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Janna on siitä jännä artisti, että pidän hänen tulkinnoistaan Vain Elämää-ohjelmassa, mutta hänen omat biisinsä ovat sietämätöntä tuubaa.
Täysin samaa mieltä ja tuosta tänne joskus jo kirjoitinkin ennen kauden alkua.

Janna osaa laulaa, oikeasti laulaa hienosti ja kauniisti mutta se oma tuotantonsa on aina ihan kuraa, huonoja biisejä.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Yleensä se on niin, että hyvän laulajan omat biisit ovat heikkoja, mutta kun esittävät muiden biisejä tulos voi olla häkellyttävä, esim. Diandra.

Mutta siis Vain elämää... Onpas tuo Janna Hurmerinta näyttävä nainen. Tuo versio Ruosteesta sai ainoana tipan linssiin. Ääni on upea. Muuten jäi jakso kylmäksi, pl. Kikke Heikkinen. Itse vuosikymmenten CMX-fanina nuo tekstit ovat pyhiä, niihin ei saisi koskea. Jakso ei ollut kauhea, mutta biisivalintoja olisi voinut valita paremmin. Hynynenkin olisi voinut vetää rokimpaa kamaa esim. Pyörivät sähkökoneet. Siivekäs, Marmori tai vaikkapa Pimeä maa olisi ollut hauska kuulla. Tosin nämä ohjelmat ovat niin tuotettuja ja biisilistat yleensä vain raapaisevat artistien tuotantoja, niin ei näissä mitään yllätyksiä tule.
 

zone55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En halua CMX:ää sekoittaa tähän. Kaikki muut esitykset oli ja meni, mutta Vicky. Rakastan tota ihmistä. Niin lohduttavaa ja ihanaa laulantaa. Karisee viikkojen paskat pois, kun Vicky avaa suunsa. Kiitos hänelle.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Jaahas.

Noh, plussalle jäivät Janna ja Hynynen, ja oudolla tavalla Pubi Rosti. Lauluäänestä huolimatta jotain vangitsevaa tuossa versiossa oli.

Keskitasolla sitten Ellinoora jonka versiosta en ihan saanut kiinni, mutta ei kuitenkaan heikosti vetänyt. Hätiksen versiointi vähän jännitti koska tekstien suhteen Yrjänä vs. perusräppäri -asetelma on vähän epäsuhta, mutta ihan ok versiointi eikä yritetty keksiä liikaa mitään ylimääräistä. Robin olisi voinut vetää hienon versioinnin superkertsillä, mutta tekstien muokkaus itselle läheiseen biisiin häiritsi niin paljon ettei tuosta oikein voinut tykätä. Ja kun ei tuo nyt ihan kaikista kryptisintä tavaraa ollut mitä CMX:ltä löytyy. Saatanan turkulaiset. Kunnon simmottistämmöttis-nahkapeitto.

Katastrofeja ei ollut, koska voidaan varmaan sopia ettei Anna Puu esiintynyt tässä jaksossa. Missä lie ollut. Varmaan vanhana fanina olisi vetänyt alkuperäistä kunnoittavan version jostain Pelasta Maailma -biisistä, ilman mitään nykyajan kikkailuja ja autotuneja. joku akustinen nainen ja kitara -versio olisi riittänyt.

Lopussa Yrjänän käydessä läpi veikkausriviään, oli hellyyttävää nähdä Ellinooran ja kumppaneiden häkeltyneet ilmeet kun Yrjänä esitti että kaikki arvaukset olisivat menneet täysin oikein. Ellinooran kasvoilla oli hieno "voi mitä tuo vanha mies nyt horisee, eikö hän raukka enää muista mitään?" -ilme.

Mutta vaikea päivä, CMX:llä niin monia hienoja biisejä mutta ovat kuitenkin niin omaleimaisia että muiden versioinnit tuntuivat jotenkin hieman vääriltä.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Mutta Aki näytti tajuavan ja vaipui alkuitkun jälkeen ilmeisesti jonkinlaiseen psykoosiin ja harhojen riepoteltavaksi ilmeilynsä ja eläytymisensä perusteella.

Tässähän se oli loistavasti kiteytettynä mitä jaksosta jäi päällimmäisenä mieleen.

Yleensä tässä ohjelmassa on jokaisessa jaksossa useampia (tai ainakin jokunen) kivoja stygejä ja hyviä vetoja, mutta tällä kertaa ei oikein yksikään osunut kohdalleen. En oikein muutenkaan välitä tuollaisesta sanoitustaiteesta, missä kaikki yritetään sanoa mahdollisimman ”mystisesti”. Siitäkin huolimatta, että olen erittäin suuri sanoitustaiteen ystävä ja arvostan hyviä runoilijoita ja laulujenkirjoittajia todella korkealle.

Ja vielä tämänkin sanottuani totean, että alkuperäisinä versioina päivänsankarilla on kyllä useampia korvaa ja sielunmaisemaa koskettavia ihan kauniita kappaleita.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Jaaha, jos vielä Hynysen päivän katsoisin mutta vähän alkaa olla taputeltu tämä kausi. Formaatti elää ja kuolee biisien lisäksi artistien keskinäisen kemian kautta ja tässä ei oikein sitä ole. 2., 4. ja 5. kausi toimivat minusta, mutta nyt vähän alkaa olla hait ylihypittynä. Artistien kierrätys viimeinen naula.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaaha, jos vielä Hynysen päivän katsoisin mutta vähän alkaa olla taputeltu tämä kausi. Formaatti elää ja kuolee biisien lisäksi artistien keskinäisen kemian kautta ja tässä ei oikein sitä ole. 2., 4. ja 5. kausi toimivat minusta, mutta nyt vähän alkaa olla hait ylihypittynä. Artistien kierrätys viimeinen naula.
Sillä kaudella oli ihan ok kemia kun oli Ylppöä ja Ressu Redfordia.
 

Teresa

Jäsen
Jaahas, A.W. Yrjänän päivä on nyt sitten taputeltu. Itselleni CMX ei ole koskaan ollut mitenkään läheinen yhtye. Joitakin biisejä olen tietysti kuullut radiosta tai muista satunnaisista lähteistä, mutta omaan korvaani ne ovat kuulostaneet kaikki aika samalta (siltä Ruosteelta) – saattaa toki johtua vain perehtyneisyyden puutteestani ja varmaan itse asiassa johtuukin. Yrjänän sanoituksia taas lueskelin aikoinaan netistä ihan runotaiteena ja komeaa sanankäyttöähän niissä eittämättä on, mutta myös liikaa sellaista itsetarkoituksellista kikkailua ja asioiden ilmaisemista mahdollisimman kimurantilla tavalla. Sinänsä kyllä pidän sopivasti asioita tulkinnanvaraan jättävistä lyriikoista, mutta jos jokainen laini on vain hämäryyttä hämäryyden perään, niin eiväthän ne perimmäiset sanomat tekstin takana oikein välity. Varmaan A. W. Yrjänä kuitenkin sentään itse tietää mistä hänen biisinsä kertovat, toisin kuin eräät muut nimeltä mainitsemattomat sanoittajat. Tuossa Vain elämää -jaksossakin Yrjänä avasi lyriikoitaan siihen tyyliin, että ”tässä on intertekstuaalinen viittaus kreikkalaiseen mytologiaan” tai jotakin vastaavaa, eli selvästikin olen itse vain niin epäkulturelli, että noiden tekstien kaikki aspektit eivät avaudu minulle. Tai sitten olen vain silloin aikojen alussa nuorena hölmönä tuominnut Yrjänän perusteettomasti liian kryptiseksi ja jumahtanut siihen käsitykseen, sillä nyt kun kuunteli ajatuksen kanssa esim. Kultanaamiota tai Ei yksikään -kipaletta, niin itse asiassa ne olivat suorastaan suht suorasanaisia.

Jakso oli joka tapauksessa ihan ok. Etäinen suhteeni CMX:ään ei ollut huono asia ollenkaan – kun ei ollut mikään oma pyhä lehmä kyseessä, ei joutunut myöskään miettimään että tämäkin biisi näin raiskattu saatana. Hynynen teki suurimman vaikutuksen, koska hän pääsi yllättämään todella. Olin ehtinyt jo pelätä, että hän vetää kaikki biisivalintansa tylsästi örisemällä tai muuten vain sellaiseen aggressiiviseen Kotiteollisuus-tyyliin, joten kun ilmoille pamahtikin kantria vieläpä A. W. Yrjänän vaimolla höystettynä, niin yllätysmomentti oli melkoinen. Ei Hyny kyllä laulaa osaa vieläkään, mutta sovitus oli varsin toimiva ja sopivissa määrin alkuperäisestä poikkeava. Vicky Rosti oli hieman yllättäen toiseksi paras. Hänen äänensä on kyllä parantunut kuin viini vanhetessaan, sillä niissä kaikenmaailman Heei tuolta saapuu Charlie Browneissa se oli melkoista kimitystä vielä, mutta nykyään siinä on jotakin äärettömän persoonallista ja maagista. Lisäksi hän tulkitsi tekstiä niin sydänverellä, että onnistui ainoana jaksossa koskettamaan aidosti.

Hätä-Joku ja Ellinoora jatkoivat samalla linjalla kuin ensimmäisessä jaksossa, eli muuttivat alkuperäistä biisiä ihan liikaa. Hätä-Joltakulta en tosin olisi parempaa odottanutkaan, kun sitähän nuo räppärit tässä ohjelmassa aina tekevät – tosin tuossa vedossaan hän itse asiassa osoitti osaavansa laulaakin ihan auttavasti – mutta Ellinoora on ollut suuri pettymys. Hän kyllä eläytyi ainakin tällä kertaa sinänsä oivallisesti, mutta sitten kun tuli niiden hänen omien väkerrystensä vuoro, ne sopivat kappaleeseen kuin omenanviipaleet pizzaan (eli eivät alkuunkaan). Robin puolestaan pysyi mielestäni ihan hyvän maun rajoissa lyriikan stilisoinnissa, sillä hän ei runoillut mitään itse kyhäilemiään tarinoita sinne väliin, vaan ainoastaan yksinkertaisti tekstiä omaan suuhunsa sopivaksi, mutta hänen laulamisensa kuulostaa kyllä nykyään ihan järkyttävältä väninältä ja artikulointi on suorastaan kauheaa. Mitähän sille takavuosien kirkasääniselle poikaselle on oikein tapahtunut, kun pitää tuollainen korviaraastava nasaalivänkynä väkisin pusertaa ilmoille. Hänen tulkintansa sopi kappaleeseen mahdollisimman huonosti.

Janna jatkoi niin ikään samalla linjalla kuin ensimmäisessä jaksossa, eli veti teknisesti hienosti mutta hengettömästi. Anna Puu taas.. no, en sano mitään. Olisi kai tuon vieläkin paskemmin ja sieluttomammin voinut laulaa, mutta ei paljon.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hei, sieltä tuli tänään telkkarista Ellinooran päivä, ettekö te jumalauta kukaan kattonu hä?

Yllättäviä onnistujia, Robin lauloi itselleen epäsovinnaisen tunteella jotenkin, oikein hyvin meni hänellä. Ja Hätä-Matiasmaccelli kanssa onnistui kerrankin, riemukas ja hauska versio. Mikä homma tää nyt on että kaikkien miehet ja vaimot tonne raijataan muiden kanssa laulelemaan? Ei Anna Puulta raijattu, tosin, olikohan se Jenni Vartiaisen kanssa taas vaihteeksi, en minä tiiä.

Anna Puun viime esityksen paskuus sitten tosiaan ilmeisesti selittyi kipeydellä, mutta miksi vitussa se ei yhtään näkynyt tämänkertaisessa esityksessä? Noin sitä lauletaan jos ollaan Anna Puu kerta. Erittäin hyvä.

Janna ei nyt jotenkin tällä kertaa ihan lähtenyt, siinä rajalla kyllä tasapainoili että onks tää nyt erittäin hyvä vai sit vähän tämmönen jotenkin jähmeen tekemällä tehty. Pari kertaa meinasi kertsissä lähteä ihan kunnon ärinää, kun ois antanu tulla vain niin sit ois menty erittäin hienoon, mutta nyt vähän jäi käsijarru päälle ja jäykäksi touhu. Kekseliäs homma sinne loppuun riimitellä saamiaan paskaviestejä, mutta siinäkin ois saanu oikein kunnolla vittuuntuneena sitä syöpäpaskaa ääneen lukea sieltä ja kunnolla paiskata puhelimen paskaksi. No, ihan kiva silti, ehkä nyt oli vähän sitäkin että oli jo odotukset Jannaa kohden nousseet kun pari edellistä kertaa meni niin hienosti hänellä.

Virve lauleli tällä kertaa taas omana yhdentekevänä itsenään jotain, ja sitten nää hurjat rokkivaarit siellä kanssa laulaa luikauttelivat. Jounin valitseman biisin teksti ois voinu olla Kotiteollisuutta melkeinpä suoraan, ja Yrjänäkin sai semmosta jonkinlaista CMX-henkeä omaan esitykseensä. Ihan jees molemmat.

Ellinoora on taitava laulujen ja tekstien tekijä, ja taitava myöskin laulamaan. Ens kerralla kuulee taas sit lauluhommiansakin kun sen hätä-Jorman lauluja laulellaan. Saapa nähdä oonko koskaan aiemmin kuullut niistä yhtäkään.

Hynynen lämpeää formaatille jakso jaksolta enemmän, ja sai huomata että voihan siellä pöydässä vähän vittuillakin eikä kukaan pahoita mieltään, takasinkin tulee kyllä dunkkua. Muistan aikanaan kuinka Hynynen ja Jone Nikula teki telkkariohjelmaa, missä ne kävi kokeilemassa kaikenlaista äijjjien hommia sillee sopivan itseironisella totisuudella, siinäkin ekat jaksot meni Hynysellä vähän semmoseen ihmettelyyn ja jonkinlaiseen liiallisella esittämisellä orastavan noloutensa ja häpeänsä peittämiseen, mutta sitten kun siitä pääsi yli niin ihan timanttia settiä sieltä pälähteli eetteriin. Nyt ollaan vähän samalla tiellä jotenkin.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Ellinoora on taitava laulujen ja tekstien tekijä...
Objection, your honor!

Itseä häiritsevät hänen tekstiensä epätodet väittämät:

Ellinoora: "Eihän leijonil oo kyynelkanavii"
Fakta: Leijonilla on kyynelkanavat

Ellinoora: "Olihan joskus tääl lentävii dinosauruksii"
Fakta: Lentäviä dinosauruksia (= lintuja) on edelleen
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Objection, your honor!

Itseä häiritsevät hänen tekstiensä epätodet väittämät:

Ellinoora: "Eihän leijonil oo kyynelkanavii"
Fakta: Leijonilla on kyynelkanavat

Ellinoora: "Olihan joskus tääl lentävii dinosauruksii"
Fakta: Lentäviä dinosauruksia (= lintuja) on edelleen
Niin. Ihmisillä kun on tapana oppia historiasta populaarimusiikin sanoituksien kautta ja kaikki mitä lauluissa on vuosien ja vuosikymmenien saatossa sanottu, on täyttä totta, joten ymmärrän närkästyksesi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Objection, your honor!

Itseä häiritsevät hänen tekstiensä epätodet väittämät:

Ellinoora: "Eihän leijonil oo kyynelkanavii"
Fakta: Leijonilla on kyynelkanavat

Ellinoora: "Olihan joskus tääl lentävii dinosauruksii"
Fakta: Lentäviä dinosauruksia (= lintuja) on edelleen
Tästä tuli mieleen se Vintiöiden sketsi missä Juha Veijosen esittämä hahmo kuuntelee biisejä ja bongaa niistä virheitä. Tämän jälkeen soittaa biisien tekijöille ja esittää jotain vaatimuksia.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Anna Puu vois pakata veitsensä ja lähteä. Katson nyt tätä uusinta jaksoa, vielä on Yrjänä ja Hynynen vetämättä. Vielä ei yhtään hyvää vetoa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös