Eihän tää hyvin ole lähteny. Uskon kyllä Jannaan - osaa versioida muiden biisejä hyvin.
Omaa vain kauniisti sanottuna hivenen raskaan äänen.
Hynynen luo kyllä tuonne jännittyneen ilmapiiriin. Tykkään tuosta kun Hynynen itsekin aika ujona tuolla.
Eihän tää hyvin ole lähteny. Uskon kyllä Jannaan - osaa versioida muiden biisejä hyvin.
Robin varmaan miettii koko ajan, miten oleminen ja sanominen vaikuttaa imagoon. Varmaan moni muukin nuoremmista artisteista. Yrjänä ja Hynynen tulevat sen verran eri maailmasta ja eri sukupolvesta, että Robinilla ei ole valmiina heille mitään. Yrjänä ja Hynynen ovat muuttuneet sentään pehmeämmiksi siitä, mitä aikoinaan olivat. AW:llahan oli kaikissa haastatteluissa beatlemainen ja ironinen ote ja Hynynen oli vähän sellainen metsämies.Robin tuntuu olevan ihan kujalla että mitä sen pitäis noille sanoa, vaikka ihan leppoisia ukkojahan ne ovat. Ja oikeestaan muutkin on vähän jännittyneitä jotenkin.
Ei se oo mikään Provinssireissu, jos hotellissa majoittuu.Jaaha, Ellinoora veti tunteella, oikein jees. Sitten jotain muitakin lauleli, kunnes tuli Janna ja lauloi taidolla. Mitä helvettiä, onko se vienyt äidiltään kaikki laulutaidot? Olipas yllättävän hyvä.
Tämä voi olla ihan hyvä tämäkin. Robin ja Virve ja hätä-alatalo saattaa olla aika mitäänsanomattomia koko homman ajan, mutta noi muut kantaa kyllä. Hynysen äijäily ja häpeä siitä että se on tuolla oli jotenkin vähän turhankin päälleliimattua, mutta jos se tuota vähän jatkossa rajoittaa niin mainio koominen lisä formaattiin tommonenkin hahmo. Janna, Anna, Ellinoora, ne on taitavia ja tunteella vetäviä laulajia, onneksi niitä on tuolla noin monta niin saavat kaikki toisistaan jotain vahvistusta ja hullunkierto on valmis. Yrjänä on jotenkin aika vaivaannuttava ja kumma hemuli, mutta sillee kiva runovaari kuiteskin.
Ensi jakso on A.W. Yrjänän, eri kivaa. Minä muistan, kuinka 24 vuotta sitten vittuunnuin seinäjokelaisen hotellin aamupalapöydässä kun jotkut vitun landevanhukset paasasivat viereisessä pöydässä paskoja juttuja ja nauraa käkättivät. Minua ei naurattanut yhtään koska oli Provinssirockin toisen päivän aamu, oloni oli kaamea ja halusin että ne vitun landehekottajat hiljenisi ja vaikka kuolisivat kaikki sydänkohtaukseen. Jostain eilisillan hajanaisista muistikuvista sitten muistinkin, että jaa noihan muuten oli eilen jossain vaiheessa siellä lavalla kun minä kiljuin yleisössä Ei YKSIKÄÄIÄÄIÄÄÄÄIÄÄÄÄN kuin järkeä vailla. CMX:n ukkelithan ne siinä molottivat ja taisi Yrjänä itse kovinta älämölöä pitää. Ne oli jo silloin minusta ihan vitun vanhoja, ja siitä on 24 vuotta. Vittu miten vanhoja ne nyt on. Ja minäkin oon. Voi saatana.
Uskon, että tulee Kultanaamio. Toivon, että tulisi Vanha Talvitie. Pelkään, että Robin ei vedäkään Mattia.
Olen kosmopoliitti maailmanmatkaaja, Mensa-kerholainen ja viisinkertainen Vuoden Jatkoaikalainen, minä majoitun hotelliin aina.Ei se oo mikään Provinssireissu, jos hotellissa majoittuu.
Kuulostaa jo paljon paremmalta kuin kuunnella torniolaisten puhetta parapsykologiasta ja ruumiistairtautumisesta.Olen kosmopoliitti maailmanmatkaaja, Mensa-kerholainen ja viisinkertainen Vuoden Jatkoaikalainen, minä majoitun hotelliin aina.
Seuraavalle yölle ei kyllä saatu hotellihuonetta enää, sen yön vietin leirintäalueella 2 hengen teltassa 3 muun ukkelin kanssa. Telttamme vieressä oli pakettiauto joka soitti koko yön Eläkeläisiä, ja teltan oviaukon lähellä oli lammikollinen Musta Kissa -alkoholijuoman sekaista oksennusta. Mutta eipähän joutunut kuuntelemaan joidenkin murrehirmujen kälötystä aamupalapöydässä!
Pitkän linjan (1990-luvun lopulla mukaan tulleena) CMX-fanina ajatus Yrjänästä Vain elämäässä oli pelottava. Se, että AW laulaa muita kuin CMX:n biisejä ja se, että esim. Virve Rosti tai Robin laulaa CMX:n biisejä on vaikeasti kuviteltavaa ja tuntuu rikkovan todellisuuden luonnetta. Ihan kuin olisi jossain tekoälyn Matrixissa.
Kauhunsekaisin tuntein odotin ekaa jaksoa, mutta Yrjänä veti Anna Puun Linnuttoman puun CMX:n hittibiisien tavoin ja selvisin järkyttymättä. Kyllä tuota silti kummallista on katsoa. Lauluääni oli parempi kuin viime vuosina on ollut, oliko editoitu? Minulle CMX ja Yrjänä ovat niin isoja nuoruuden asioita, etten oikein voi keskittyä tällä kaudella muuhun.
Tuon keikkailun "lopettamisen" ovat kaikki varmaan jo viimeistään kymmenen vuotta sitten unohtaneet, mutta aikoinaanhan se oli Hesarissakin kulttuurisivujen ykkösuutinen. Silloin 1998-1999 CMX oli suosionsa huipulla, ja kai se jotenkin liittyi siihen, etteivät enää kokeneet itseään aidoiksi. Tai ainakin niin luki CMX:n kotisivujen biossa. Kysy-palsta varmasti muistetaan täällä. Siihen liittyviä juttuja olisi esimerkiksi hauska kuulla.Metallipurkaus jos tulee, niin voisin maksaa YLE-veroa Sanomalle. Ilosaarirock 1999 never forget. Ennen CMX:n keikkaa ilmassa oli sähköä. "Lopettaako ne keikkailun oikeasti?" No vitti ei lopettanut, vaikka silloin tuntui siltä ja taisivat jollain tauolla ollakin. Sen voisin haluta Yrjänältä kysyä, että mikä homma?
Vaikka esitys nähdään livenä, niin ohjelmaan tuodaan studioversion ääniraita. Siihen saatetaan lisätä live-elementtejä, kuten osallistujien ääniä. vähän eri soittimen ääntä live-esityksestä, voidaan miksata lyhyemmäksi jne. Eli se mitä näet on live-esitys, se mitä kuulet on studiossa äänitetty.Pitkän linjan (1990-luvun lopulla mukaan tulleena) CMX-fanina ajatus Yrjänästä Vain elämäässä oli pelottava. Se, että AW laulaa muita kuin CMX:n biisejä ja se, että esim. Virve Rosti tai Robin laulaa CMX:n biisejä on vaikeasti kuviteltavaa ja tuntuu rikkovan todellisuuden luonnetta. Ihan kuin olisi jossain tekoälyn Matrixissa.
Kauhunsekaisin tuntein odotin ekaa jaksoa, mutta Yrjänä veti Anna Puun Linnuttoman puun CMX:n hittibiisien tavoin ja selvisin järkyttymättä. Kyllä tuota silti kummallista on katsoa. Lauluääni oli parempi kuin viime vuosina on ollut, oliko editoitu? Minulle CMX ja Yrjänä ovat niin isoja nuoruuden asioita, etten oikein voi keskittyä tällä kaudella muuhun.
Joo, muistan kun yhdenkin kaverin piti päästä hinnalla millä hyvänsä CMX:n jäähyväiskeikoille, koska sen jälkeen ne eivät IKINÄ enää esiinny. Sanoin jo silloin, että viisi vuotta, niin CMX on taas lavalla. Olin toki väärässä. Eihän siihen mennyt kuin kaksi vuotta.Tuon keikkailun "lopettamisen" ovat kaikki varmaan jo viimeistään kymmenen vuotta sitten unohtaneet, mutta aikoinaanhan se oli Hesarissakin kulttuurisivujen ykkösuutinen. Silloin 1998-1999 CMX oli suosionsa huipulla, ja kai se jotenkin liittyi siihen, etteivät enää kokeneet itseään aidoiksi. Tai ainakin niin luki CMX:n kotisivujen biossa. Kysy-palsta varmasti muistetaan täällä. Siihen liittyviä juttuja olisi esimerkiksi hauska kuulla.
Robinilta "haluaisin" kuulla Nahkaparturin, mutta kuullaan varmaan Pelasta maailma.
Vicky Rostilta "haluaisin" kuulla Pyhiinvaeltajan, mutta kuullaan varmaan Ruoste.
Anna Puulta "haluaisin" kuulla Sivun paholaisen päiväkirjasta, mutta kuullaan varmaan Puuvertaus.
Jannaa en uskalla edes ajatella. Ellinoorakin on kuvittelukykyni ulottumattomissa.
Ainomieli, Kultanaamio, Surunmurhaaja tai sitten uudemmista Linnunrata tai Rikkisuudeltu voi tulla. Hynynen ehkä vetää oikeasti jotain Kolmikärjeltä, Veljeskunnalta tai vähintään Auringolta.
Oikeasti en haluaisi kuulla CMX:ää keneltäkään muulta kuin Yrjänältä.
Se on kyllä huutava vääryys jos joku ei ole tarttunut Kultanaamioon ja yhteen kaikkien aikojen kotimaisista popkertseistä. Tietenkin kun näin sanoo niin tämä Gasellien kaveri on sämplännyt sen melodian, vääntänyt sen ihan vinoon hassunhauskoilla efekteillä ja räbäyttelee sen ympärille omia riimejään...
Vicky Rosti: Linnunrata avasi A.W. Yrjänän päivän. Halusi löytää kappaleen, jonka voi vääntää iskelmäksi ja sen hän toden totta teki, vaikka olihan siellä niitä CMX-juttuja mukana.
Robin: Kultanaamio. Tämä tuli vähän yllätyksenä. Olisin veikannut jotain Ruostetta. On se edelleen kova laulaja.
Spoilasin nyt itseni, mutta upeaa, että tältä hieman kiistellyltä levyltä saatiin kappale. Iteltä löytyy tuo hyllystä ja aina tykännyt koko albumista kokonaisuutena. Kyseinen kappale on ollut paljonkin itsellä soitossa. Upea biisi.Vicky Rosti: Linnunrata