Vain elämää – viihdeohjelma

  • 571 710
  • 3 127

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Saareston lisäksi Anna Eriksson, Jouni Hynynen, Ville Valo yms. Kaksi jälkimmäistä mutulla, mutta eivätköhän ole puhuneet joskus että ei kiinnosta.
Erikssonin tuotanto on kyllä mennyt niin tekotaiteelliseksi, että ei varmasti ole tulossa hänkään. Harmi sinänsä, olisi kyllä huikea laulaja monipuolisella katalogilla.

Rokkareista pistäisin rahani Timo Rautiaiselle, koska tämä on jo ollut Tähdet tähdet -kisassa mukana eikä Timpalla muutenkaan taida olla rock-uskottavuuden kanssa ihan hirveitä paineita.

Seuraavaksi tosiaan lienee vuorossa All Stars, ja koska niitä on jo kolme ollut, niin alkaa kovat nimet olla vähissä. Varmaan "paras" kokoonpano (huom! en sano että minulle paras) olisi tyyliin:

Jonne Aaron
Irina
Aki Tykki
Mariska
Pauli Hanhiniemi
Anna Puu
Ressu Redford
Robin

Olisihan tuossa potentiaalia, mutta niin piti olla kahdella edelliselläkin kerralla ja ne floppasivat ihan kunnolla.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Erikssonin tuotanto on kyllä mennyt niin tekotaiteelliseksi, että ei varmasti ole tulossa hänkään.
Höpö höpö. Erikssonin viimeisin levy on Mana vuodelta 2012, ja se on yksi taiteellisimmista ja upeimmista levyistä tässä maassa koskaan: kunnianhimoinen, vavisuttava, samaistuttava ja katarttinen. Aiemmat Erikssonin Albumit (pl. Garden of Love) ovat sen sijaan olleet täynnä muiden kirjoittamia "kivoja biisejä", joita voisi lauleskella esim. Vain elämää -sarjassa.

Manan kappaleet ovat puolestaan niin sydänjuuriin käyvää, henkilökohtaista, raakaa ja äärimmäisen vaikuttavaa kerrontaa, että vain Eriksson voi ne uskottavasti esittää. Omat kappaleensa.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: mice

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Höpö höpö. Erikssonin viimeisin levy on Mana vuodelta 2012, ja se on yksi taiteellisimmista ja upeimmista levyistä tässä maassa koskaan: kunnianhimoinen, vavisuttava, samaistuttava ja katarttinen.
Mana voi olla ihan siisti levy, enemmän mietin noita leffojaan jotka vaikuttavat lähinnä ylikorostetun oudoilta. Tosin ensimmäinen niistä sai useita palkintoja, joten ehkä en kuulu kohderyhmään. Olen siis kyseisen rainan ihan itse nähnyt, jälkimmäinenhän vasta julkaistiin.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Anna Erikssonia kysytty:
"Vain elämää -ohjelmaankin Erikssonia on pyydetty, mutta hän ei ole suostunut. ”Olin silloin ainut, joka sanoi musiikkibisnespomoille päin naamaa, että tähän peliin en lähde. Minua peloteltiin tulevaisuudella. Että ’jos et lähde tähän uuteen konseptiin, niin ura loppuu’.”"


Joku Kake Randelin tai Simo Silmu olisi kova. Tero Vesterinen varmaan nähdään myös mukana jossain vaiheessa.

Joku Kirka olisi ollut kuin nakutettu tähän formaattiin. Haudan takaa voisi myös Jamppa Tuominen tulla mukaan pöytään.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
8.11.2021 kirjoitin:
Hyviä heittoja. Itseä kiehtoisi seuraava remmi:
Petri Laurila (Petri Nygård) - kuvitelkaa ny!
Pauli "Pate" Mustajärvi - tuskin, mutta huikea olisi
Elisa Tiilikainen (Elli Haloo) - joko olisi aika, entä intoa?
Miikka Koivisto - useamman bändin edestä materiaalia
Saija Tuupanen - useassa ohjelmassa käynyt, joten tännekin
Jyrki Linnankivi (Jyrki69) - pitkä ura takana orkesterissa, joten biisejä löytyy
Jussi Rainio - ihan selkeä haku, koska Neon 2 on taas pop
Ilkka Sysimetsä (Frederik) - pakkoveto!
Linnankivi ollut nyt sitten.

Päivi Lepistö - ansaitsee paikkansa suomalaisena eurodancekuningattarena!
Eini (Pajumäki) - ansaitsee paikkansa suomalaisena discojytäkuningattarena!
Kauko "Kake" Randelin - ansaitsee paikkansa suomalaisena konemusiikkipioneerina!

P.S. miettikääpä Pate laulamassa Vitun Suomirokkia.
 

PäätyynAsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ole katsonut yhtään jaksoa kuluvasta VE-kaudesta, vaikka kokoonpano on selvästi viime tuotantokausien keskitasoa parempi. Suurin osa konseptin yhteydessä tehtävistä covereista ovat nimittäin väkinäisiä mukaelmia, tai lähes täysin uusia biisejä, joissa vain lainataan alkuperäistä kertosäkeessä.

MUTTA jumalauta meni omiin korviini täysin maaliin tuo Erika V:n versio The 69 Eyesin Dance d`amourista. Kyseessä on yksi Helsingin vampyyrien lempibiiseistäni, joten se olisi helppo ollut vesittää.
Erika teki kappaleesta kuitenkin mahtavasti omannäköisensä muuttamatta alkuperäisversion fiilistä.

Itselleni uppoaa hardrock, italodisco ja kaikenlainen kauhuestetiikka, jotka ovat läsnä Maailmanlopun reunalla just oikeassa suhteessa. Uudet, suomenkieliset sanoitukset ovat samaan aikaan melko kieli poskessa -henkiset, mutta onnistuvat kuulostamaan Erikan suussa jotenkin vilpittömiltä ja kauniilta.
Olen pitänyt aiemmin Vikmania vähän väkinäisenä Kikka-pastissina (vrt. Gösta S. - Arttu W.), mutta tässä alkaa jo tulla ajatuksia pyrkiä Erikan keikalle, kun showtime natsaa omaan kalenteriin.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Pakko itekin heittää tähän joku seitsikko. Tiedän että ihan mahdotonta, mutta olishan tää siisti...
Timo Rautiainen
J. Karjalainen
Hannu Nurmio
Paleface
Marita Taavitsainen
Irina
Mariska
 

kasipallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kelpaisi:

Marco Hietala
Olivera
BEHM
Sampsa Sarparanta (No Shame, Sarparanta)
Jonne Järvelä (Korpiklaani)
Petri Nygård
Johanna Kurkela

Bubblin under: Loiriplukari, Sepi Kumpulainen, Kaarle Viikate
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko itekin heittää tähän joku seitsikko. Tiedän että ihan mahdotonta, mutta olishan tää siisti...

Irina
Mariska
Irina ja Mariskahan ovat molemmat mukana olleetkin.

Toki jos haettiin nimenomaan tuota kokoonpanoa eikä pelkkiä uusia kävijöitä niin ei siinä mitään.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Irina ja Mariskahan ovat molemmat mukana olleetkin.

Toki jos haettiin nimenomaan tuota kokoonpanoa eikä pelkkiä uusia kävijöitä niin ei siinä mitään.
Eiku niin onkin, totta! Multa mennyt jotenki täysin ohi...

Laitetaanpa siis uusi:
Timo Rautiainen
J. Karjalainen
Tuomari-Hannu Nurmio
Paleface-Karri Miettinen
Marita Taavitsainen
Elli Haloo
Anna Eriksson

Alla kuplivat: Marko Annala ja Pepe Willberg
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Eiku niin onkin, totta! Multa mennyt jotenki täysin ohi...

Laitetaanpa siis uusi:
Timo Rautiainen
J. Karjalainen
Tuomari-Hannu Nurmio
Paleface-Karri Miettinen
Marita Taavitsainen
Elli Haloo
Anna Eriksson

Alla kuplivat: Marko Annala ja Pepe Willberg
Ja Pepe ollut myös.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Ja Pepe ollut myös.
Onneksi oli Kuplinta puolella. Voipi sen pudottaa sieltä veks...
Kertoilee siitä että jokusen vuoden jos pitäisi taukoa sarjasta, voisi katsojatkin palautua sarjan pariin isoilla luvuilla.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oma veikkaus on, että seuraavaksi tulee erikoiskausi, jossa lauletaan Vesa-Matti Loirin biisejä ja itketään.
Ja Olli Lindholmin. Ja Pave Maijasen.

Ja Dannyn.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuskin tää enää 100v:n päästä pyörii.
Tulee olemaan koskettava tilaisuus, kun 200-vuotias Danny laulaa Erika Vikmanin hautajaisissa. Tosin koskettavuutta syö hieman se että Dannyn käsikynkässä kirkkoon saapuu hänen tuore 16-vuotias nuorikkonsa, Erika Vikmanin ja Jyrki69:n lapsenlapsenlapsi, Armi666.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Oli (varsinkin tämän päivän) Sonata Arcticasta mitä mieltä tahansa, niin Tony Kakko olisi mukava nähdä tässä formaatissa. Vaikea silti kuvitella, että lähtisi mukaan. Marco Hietala ja Jarkko Ahola toki saman osaston edustajista sellaisia, mitkä olisi kiva nähdä. Tommi Läntisen päivänä tuli tosissaan mieleen, että olisipa Jarkko Ahola ollut mukana, aina olen haaveillut kovaa ja korkealta Via Dolorosa -versioinnista. Hienosti taipuisi power metal -versioksi tuo klassikko. Saa toki vinkata, jos joku tällaisen on tehnyt, ainakaan itsellä ei ole tullut vastaan.

Kyllähän noita kiinnostavia nimiä olisi reilusti, mitä tässäkin ketjussa on esiin nostettu. Kake Randelin ja Frederik saisivat ainakin minulta heti vihreää valoa, näiltä löytyy paljon oman saunasoittolistan todellisia helmiä. Tero Vesterinen olisi myös hieno kiinnitys, tykännyt kyllä herran esiintymisestä Elämäni Biisi -ohjelmassa. Varsinkin tämä veto (Yle Areena) oli oikein tyylikäs. ja bändiltään löytyy reilusti laadukasta tuotantoa.

Oikeastaan kaikkia muita kausia on enemmän tai vähemmän tullut katsottua, mutta nuo All Stars -kaudet olen kyllä skipannut.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
JP Leppäluoto. Ainakin on aiemmin uskaltanut lähteä Tartu mikkeihin yms ja on Elämäni biisissäkin tällä hetkellä mukana niin eiköhän tähänkin.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
JP Leppäluoto. Ainakin on aiemmin uskaltanut lähteä Tartu mikkeihin yms ja on Elämäni biisissäkin tällä hetkellä mukana niin eiköhän tähänkin.

Nuo on kuitenkin vain yhden jakson projekteja ja tässä konseptissa pitää olla mukana kauan ja voi olla monelle aika uuvuttavaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ei ole tätä kautta pahemmin tullut seurattua, mutta tämä Peten suoritus on kyllä jäätävä. Rokkia, seksiä ja kliseitä. Lähes täydellistä ja jos minulta löytyisi vaimo, piilottaisin hänet aina kun Parkkonen esiintyy.




Edit. Ja Jyrki näytti esityksen aikana siltä että matkusti päänsä sisällä johonkin vampyyrien Narniaan tekemään tuon biisin uusiksi.
 
Viimeksi muokattu:

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Pete veti kyllä ton Lost Boysin aivan omiin nimiinsä. Tossa huomaa, miten hyvä melodia tuossa kertsissä on kun sen laulaa joku joka pystyy oikeasti laulamaan melodiaa. Se Jyrkin Elvis-mölinä ei oikein ikinä ole itselle uponnut ja siksi monet 69eyesin biisit jääneet aika vaisuiksi kokemuksiksi.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
veti kyllä ton Lost Boysin aivan omiin nimiinsä. Tossa huomaa, miten hyvä melodia tuossa kertsissä on kun sen laulaa joku joka pystyy oikeasti laulamaan melodiaa
Noissa Jyrki69:,n biiseissä aika monessa on hyvä yksinkertainen ja tarttuva melodia ja siksi jaksossa kuultiinkin nonta hyvää versiota. Siihen se menestys varmaan enemmän perustunutkin kuin Jykän lauluääneen.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Jykäys on rocktähtivampyyri eikä mikään piipittävä laululintu!

Iltalehdessä meinasi, että rockin tuominen esille oli yksi tavoitteista.

"Toinen ajatus oli tuoda ohjelman kautta rokkia takaisin etulinjaan.

– Mulla oli vähän liioitellustikin nahkarotsi, buutsit ja aurinkolasit, jotta viesti menee varmasti perille. Mä oikein alleviivaan kaikkea.

– Mun kontribuutio ohjelmaan oli, että mä annoin ihmisille luvan rokata. Rokki on käynyt melkein kuolonporteilla, ja aina se jostain tulee takaisin.

Jyrki on esiintynyt televisiossa harvoin. Hän listaa, miten muut Vain elämää -artistit ovat tottuneet esiintymään televisiossa ja erilaisissa musiikkiohjelmissa.

– Ei mulla ole edes musikaalista koulutusta! Mä tulen sieltä Lepakon mustista saleista punkkibileistä, olenhan mä ihan ufo niiden muiden joukossa.

Jyrki oli silti varma, että hän osaa hoitaa hommansa. Hän koki edukseen sen, että tulee aivan eri maailmasta.

– Mä luin jostain, miten joku rouva oli kauhuissaan, kun en sovi formaattiin. Mua vähän harmitti se, mutta sitten tajusin, että en tietenkään sovi. Mä edustan sellaista musaperinnettä, jota ei enää ole, siis kouluttamaton, itseoppinut rokkifani. Se kuvaa meidän koko bändiä."

Ennen kun oli ohjelmassa mukana kiintiöräppäri, niin pitäisikö tästä eteenpäin olla kiintiörokkari tai jopa hevari?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös