On tuo Jykä hurja! Antoi porukalle luvan rokata ja yli viisikymppisenä rokkarina uskaltaa puhua tunteista. Joku oli ilmeisesti ollut jopa kauhuissaan, kun hän ei sovi ohjelman formaattiin.Jykäys on rocktähtivampyyri eikä mikään piipittävä laululintu!
Iltalehdessä meinasi, että rockin tuominen esille oli yksi tavoitteista.
"Toinen ajatus oli tuoda ohjelman kautta rokkia takaisin etulinjaan.
– Mulla oli vähän liioitellustikin nahkarotsi, buutsit ja aurinkolasit, jotta viesti menee varmasti perille. Mä oikein alleviivaan kaikkea.
– Mun kontribuutio ohjelmaan oli, että mä annoin ihmisille luvan rokata. Rokki on käynyt melkein kuolonporteilla, ja aina se jostain tulee takaisin.
Jyrki on esiintynyt televisiossa harvoin. Hän listaa, miten muut Vain elämää -artistit ovat tottuneet esiintymään televisiossa ja erilaisissa musiikkiohjelmissa.
– Ei mulla ole edes musikaalista koulutusta! Mä tulen sieltä Lepakon mustista saleista punkkibileistä, olenhan mä ihan ufo niiden muiden joukossa.
Jyrki oli silti varma, että hän osaa hoitaa hommansa. Hän koki edukseen sen, että tulee aivan eri maailmasta.
– Mä luin jostain, miten joku rouva oli kauhuissaan, kun en sovi formaattiin. Mua vähän harmitti se, mutta sitten tajusin, että en tietenkään sovi. Mä edustan sellaista musaperinnettä, jota ei enää ole, siis kouluttamaton, itseoppinut rokkifani. Se kuvaa meidän koko bändiä."
Ennen kun oli ohjelmassa mukana kiintiöräppäri, niin pitäisikö tästä eteenpäin olla kiintiörokkari tai jopa hevari?
Ihan kiva, että on kyennyt vielä yllättymään positiivisesti kokemastaan. Way to go, man!