Vain elämää – viihdeohjelma

  • 576 004
  • 3 135

Stigu

Jäsen
Kauden suurin ongelma on ollut, että keltään ei löydy oikeastaan paria hyvää kappaletta enempää.
Mun mielestä tuo ei ole ongelma. Riittää kun kappaleet ovat jollain tavalla tuttuja, sillä itselleni eniten vaikuttaa miten muut artistit tulkitsevat biisin tuomalla siihen a) tunnetta , b) uudenlaisen tulkinnan tai c) jonkun uuden näkökulman.

Noilla kriteereillä Yona ja Pete ovat ihan omissa sfääreissään. Ai perkele että tykkäsin taas molempien tulkinnoista, varsinkin Pete täytti eilenkin kaikki nuo kriteerini. Toisessa ääripäässä on sitten Erika ja Meiju, joiden tulkinnat ovat poikkeuksetta ennalta-arvattavia. Heidän eronsa on oikeastaan vain se, että toisella on Jane Fonda-jumppapuku päällä ja toisella ei. Sanoin jo aikaisemmin, että myös Gootin ilme piristyisi, jos lainaisi Erikalta edes yhden kerran jotain bitchinsä jumppapukua. No, Gootin eilinen veto oli ihan OK, mutta hänhän vetää kaikki biisit tuolla puolen oktaavin laajuisella äänialallaan riippumatta biisistä. Ei ole vaikea arvata miten hän esim. imitoisi hälytyssireeniä, herätyskelloa tai vetäisi vaikka Bee Geesin biisejä.

Redrama oli myös hyvä, kuten edellisellä kerralla. Itse en räpistä diggaa, mutta jos vertaa Redramaa esim. koko kansan Keekkiin, niin kyllähän Redrama on dekadia lahjakkaampi. Ja Ricky-Tick Big Bandin fanina voi todeta, että Redrama on omimmillaan tuon genren jazzahtavissa biiseissä.

Alatalo on kyllä löytänyt paikan omasta sydämestäni. Tuo Mikon esiintyminen on aina todella helpon näköistä ja diggaan että hän kommentoi artisteja nimenomaan musiikillisesta näkökulmasta.

Ja itse kyllä diggaan myös siitä, että artistit paljastelevat omia heikkouksiaan ja "pimeitä" puoliaan, esim. Läntisen juurettomuus-puheet toivat heti persoonaa artistiin.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Aika lättänää oli tarjonta eilen. Meijuvas ja Erika69 olivat omia itsejään. Pete ylitulkitsi hävettävällä voimalla. Mikko keräsi helpot pisteet himaan. Yona osaa edelleenkin laulaa. Vanpyyriversiossa olisi voinut tuoda Gotta Rockin "torvisektiota" enemmän esiin toisella kitaralla tai koskettimilla...silleen himisti. Redrama edelleen meh.

Oma kipukynnys alkaa olemaan tapissa noiden pakotettujen söörien, lempinimien ja tapahtuu! huuteluiden osalta. Jonen spiikkaus veti sanattomaksi ja edusti huonoa huumoria. Mike Downhousella tähän asti kovimmat katsojaluvut eli 631 000 kappaletta.
 

Analyzer

Jäsen
Kelpo jakso ja Länän tarinoita oli hauska kuunnella.

Jykä kuulosti nyt ihan hyvältä, vaikka apuun tarvittiinkin nyt oma bändi ja studioversio.

Joku täällä sanoikin, että Erika lähestyy hyvällä tavalla tätä formaattia. Tyylikkäästi sovitetut biisit. En pidä siitä, että versioidessa revitään koko biisi auki tyyliin Parkkonen. Räppärit sen usein joutuvat tekemään, kun puhdas laulutaito ei riitä ja siinä sen ymmärrän. Parkkosen per vers veto oli hyvä, mutta kevät ja minä meni ihan överiksi.

Alatalo klaarasi kansallisteoksen hienosti.

Redi veti omalla asteikollaan hyvin, mutta minua häiritsee kun joutuu koko ajan pelkäämään, että suoriutuusko biisin läpi vai ei. Alatalossa juuri pidän siitä levollisuudesta, varmuudesta ja rauhallisuudesta ja likipitäen vastakohta on sitten Redi, jonka veto on koko ajan romahdusvaarassa. Kuten valitettavasti koko mieskin.

Meijua en edes katsonut. Ei vaan pysty. Näkemättä sanon, että samaa pikkutuhmailua ärsyttävällä fraseerauksellaan.

Yona oli Yona, ihan jees mutta ei mitään erityistä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olihan siinä kaikenlaista.

Peten esityksessä tuntui että hän menee kohta räjäyttämään itsensä dynamiitilla, kun ei enää enempää saanut itsestään irti huutamalla - ja siis ihan positiivisella tavalla, olihan siinä nyt semmosta jotain vitun riemua ja saatanaa takana niin paljon että en minä oo tainnut ennen moista nähdäkään. Miinusta siitä että meni romplaamaan biisiä liikaa, tuo ja Läntisen Elämä Lapselle -biisin tekospedeily avasi, että ehkä tuossa on just se mikä Peten nousussa koko kansan ihkupojaksi on tökkinyt - sillä ei sitten ehkä oo semmosta näkemystä siitä missä kohtaa ois hyvä painaa vähän jarrua ja antaa olla vain. Vähän semmonen naiivin varma itsestään, jotenkin, koska ulkonäköä ja laulutaitoa ja heittäytymiskykyä ja varmaan kavereitakin löytyy niin vitusti. Niin sit se vähän tekee tommoseksi. En mä tiiä. En osaa selittää.

Vampyyri-Jyrki veti sitten Boycottia, ja vetikin hyvin muiden vampyyrikavereidensa kanssa - mutta oli tosiaan jotenkin epäsopivaa formaattiin, että muiden live-laulelujen sekaan yhtäkkiä pistettiin tommonen musiikkivideo pyörimään.

Erika erikoi Via Dolorosan, ennen kauden alkua profetioin että Erika vetäisi joka biisin aina elmukelmuun käärittynä, mutta se onkin nyt sit keksinyt tommoset 80-luvun jumppavaatteet elmukelmun tilalle. Alkuperäinen biisi on niin kova, että vaikea sen kanssa on päästä samalle tasolle, eikä Erika oikein nyt minusta siihen kyennytkään. Mutta ei kyllä silti tarvinnut hävetä, kantaa se niitä sen ihme asujaankin niin rehvakkaasti että anna mennä vain äläkä kuuntele tämmösiä somessa ulisevia urpoja.

Mikko lauloi sitten Läntisen kamalimman ja parhaimman biisin, ja menihän se taas vaikeaksi olo kotisohvallakin. Mikko ja lapsikuoro lauloivat ihan kivasti, mutta toisaalta minä varmaan nieleskelisin kyyneleitä vaikka joku täysin monotonisella äänellä ilman minkäänlaista säestystä vaan lukisi ääneen noita Syvälle sydämeen sattuu -biisin sanoja, ei sen kanssa voi mennä metsään, kun ei vaan lähde lekkeriä asian kanssa lyömään. Ja Mikkohan ei lähtenyt.

Redraman räpäyttelyt on yhä kivoja, ja Yonan laulaminen oli taas helvetin hienoa.

Ja sitten oli taas hömppämummo Meiju. Olihan se taas vähän semmonen tilanne että muut ajoi pihaan Ferrareilla ja Lamborghineilla, paitsi Meiju, joka tuli bussilla ja kaatui vielä naamalleen vesilammikkoon. Näytti että Jyrkin ainakin oli vaikea keksiä että miten mä tässä pöydässä tätä paskaa nyt kuuntelen ilman että näytän siltä että kuuntelen paskaa. Aivan onnetonta skeidaa. En tiiä mitä vittuilua ja koulukiusausta se oli Läntiseltä että meni vielä Meijun kanssa dueton laulamaan, saatana etkö sä oo laulanut että kiusaajat saapuvat, näytös voi alkaa, koskee, kun sivusta vain sitä seuraan, ja sitten sä meet ja raahaat sen luokan pösilön väkisin kevätjuhlaan esittämään kanssasi jotain hirveetä ripulia, jotta voitte sitten coolien jäbien ja gimmojen kaa röökipaikalla nauraa että näittehän te miten paska se Meiju oli, häähähähähähää, Villi ja vapaa toinks toinks, ääähähääää, seuraavaksi se varmaan kysyy mutsi hei, tietsä missä faija on, hähähähähähäää!

Meiju jos unohdetaan niin erittäin hieno jakso. Ja saatana Sakari Mannisen jatkoaikamaali pääsi kanssa jaksoon mukaan, Hirvensalmen palloseura vai meikkaajat vai kaikkiko siellä huusivat just kun Tommilla oli joku tärkee tarina menossa. Pöydässä kaikki muut paitsi Jyrki näytti ilakoivan tosissaan lätkömestaruutta, Pete näytti siltä että Jatkoaikaan löytyy nimimerkki, Meiju oli sitten se työpaikan kahvipisteellä ennen finaaliviikonloppua yhtäkkiä tosi hurjaksi jääkiekko kannattaja leijona faniksi muuntautunut tuulipallo, muut vaikutti peruskarjalalippiksiltä. Siinä kun muut laulo Den Glider Inniä, Jyrki kirjotti varmaan futisforumille että kendo vittuun Suomesta ja ou jea söör madafakin rock bebe yeeah!

Yonaa ens viikolla, en oikein tiiä mitä odottaa. Varmaan ainakin kaksi hyvää esitystä, koska Pete/Tommi/Erika -kombosta yksi voi pettää, mutta muut lunastaa. Redramakin voi yllättää, Mikon ja Jyrkin eväät lienee syöty jo. Ja sitten on mukana se hassu-mummokin.
 

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Todella hyvin tiivistetty FASlapselta. Harvoin tulee naurettua ääneen kenenkään tekstiä. Väittäisin, että täältä foorumilta vois kerätä FASlapsen parhaat ja koostaa kirjaksi ja kääriä miljoonat pois kuleksimasta.

Onkohan toi duettohomma jo ennaltasovittu jotenkin tuotannon puolesta? Vai tuleeko artisteille itselleen huono omatunto, jos jotakin ei ikinä valita siihen duetto-osuuteen?
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Joo oli kyllä Parkkoselta melkonen tuo Ukraina-biisi idea.

Tommi: Tähän lasten marssi kohtaan mää tarvisin sit teidän apua.
Pete: Mulla olis idea! Miten olisi.. marssi-farssi?
Muut: .....

Toinen hyvä oli kun Yona 38v ihmetteli Länälle, että sää oot niin wanha, että teidän aikoihin oli kolikkopuhelimet, ja vieressä istuu vielä vanhempi Alatalo.
 

Analyzer

Jäsen
Joo oli kyllä Parkkoselta melkonen tuo Ukraina-biisi idea.

Tommi: Tähän lasten marssi kohtaan mää tarvisin sit teidän apua.
Pete: Mulla olis idea! Miten olisi.. marssi-farssi?
Muut: .....

Toinen hyvä oli kun Yona 38v ihmetteli Länälle, että sää oot niin wanha, että teidän aikoihin oli kolikkopuhelimet, ja vieressä istuu vielä vanhempi Alatalo.

Joo se syvä jäätyneisyys mikä seurasi tuota marssifarssi ideaa kohtaan oli käsin kosketeltava. Siinä olisi voinut Petekin miettiä, että tuolla on joukossa melkoista biisinikkaria niin joskus on vaan ihan viisautta jättäytyä vähän taka-alalle…
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
[SPOILER="Yonan päivä"
Ensimmäisenä Tommi Läntinen vetää Yonan upean kappaleen "Ghetto". Iski ihan tajuttomasti heti kun kappale ilmestyi. Tämähän on Yona toisiksi uusimmalta albumilta "7" vuodelta 2018. Tämä biisi sai Läntisen vetämänäkin itseni jotenkin todella haikeaksi, vaikka mielestäni Läntisen ääni ei tähän sovikkaan ja versiointi nyt noin muutenkin vähän niin ja näin.

Seuraavan vuoroon tulikin Jyrki 69 vetämä "Sä teit tän laulun", joka löytyy kanssa samalta "7" levyltä kuin edellinen kappale. Erika Vikman feattina. Tämä versiointi toimi yhtä huonosti kuin tuo Läntisenkin versiointi. Alkuperäisessä kappaleessa on todella mahtava kitarasoolo, mutta bändi yllättäen jätti sen pois tästä versioinnista.

Pete Parkkonen veti seuraavana kappaleen "Ooksä Unohtanu?", joka löytyy Yonan uusimmalta "Uni Johon Herään" levyltä. Kappale on ehdottomasti Yonan tuotannon parhaimmistoa ja todellinen kotimaisen musiikin merkkiteos omissa kirjoissani. Ei nyt lähellekkään alkuperäisen teoksen tasoa, mutta Parkkonen onnistuu ja varsinkin feattaava lauluryhmä oli tähän loistava veto. Kyllähän tässä pelkäsi pahinta, mutta onneksi positiivisen puolelle päädyttiin.

Sitten olikin Erika Vikmanin vuoro vetää ja biisinä toimi "Tulppaanisi" Yonan tango-levyltä "Tango A La Yona". Myönnän, että vähiten pitämäni Yonan levy, koska tango ei musiikkigenrenä ole ihan omiani. Erika Vikmanin äänestä ja tyylistä en vain pidä, joten tämä ei kyllä plussan puolelle pääse. Ei nyt kuitenkaan huonompi kuin Läntisen ja Jyrkin versiointi.

Sitten vuorossa onkin Redrama ja "Uni Johon Herään" levyltä "Solut Herää Eloon" kappele, joka on kanssa yksi omia lemppareita Yonan tuotannosta. Nyt on kyllä pahiten vihkoon mennyt versiointi tähän asti. Redrama aivan väärässä paikassa.

Seuraavana olikin vuorossa Meiju Suvas, joka veti kappaleen "Irti" "Uni Johon Herään" levyltä. Nyt vedettiin svengaava versio kappaleesta ja taustabändi hoiti hommansa mielestäni ihan hyvin ja ei Meiju Suvaskaan niin kauhea ollut. Vähän sellainen plus miinus nolla veto.

Viimeisenä sitten vuorossa Mikko Alatalon versiointi kappaleesta "Maantien laitaa" levyltä "Vaikenen laulaen". Hyvin Mikko Alatalomainen veto.

Paras veto oli siis ehdottomasti Pete Parkkosen veto. Muut jätti vähän kylmäksi, mitä nyt tuo Meiju Suvaksen veto ihan ok. Biisien valinnat kohtuu onnistuneita.
]
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
[SPOILER="Yonan päivä"
Ensimmäisenä Tommi Läntinen vetää Yonan upean kappaleen "Ghetto". Iski ihan tajuttomasti heti kun kappale ilmestyi. Tämähän on Yona toisiksi uusimmalta albumilta "7" vuodelta 2018. Tämä biisi sai Läntisen vetämänäkin itseni jotenkin todella haikeaksi, vaikka mielestäni Läntisen ääni ei tähän sovikkaan ja versiointi nyt noin muutenkin vähän niin ja näin.

Seuraavan vuoroon tulikin Jyrki 69 vetämä "Sä teit tän laulun", joka löytyy kanssa samalta "7" levyltä kuin edellinen kappale. Erika Vikman feattina. Tämä versiointi toimi yhtä huonosti kuin tuo Läntisenkin versiointi. Alkuperäisessä kappaleessa on todella mahtava kitarasoolo, mutta bändi yllättäen jätti sen pois tästä versioinnista.

Pete Parkkonen veti seuraavana kappaleen "Ooksä Unohtanu?", joka löytyy Yonan uusimmalta "Uni Johon Herään" levyltä. Kappale on ehdottomasti Yonan tuotannon parhaimmistoa ja todellinen kotimaisen musiikin merkkiteos omissa kirjoissani. Ei nyt lähellekkään alkuperäisen teoksen tasoa, mutta Parkkonen onnistuu ja varsinkin feattaava lauluryhmä oli tähän loistava veto. Kyllähän tässä pelkäsi pahinta, mutta onneksi positiivisen puolelle päädyttiin.

Sitten olikin Erika Vikmanin vuoro vetää ja biisinä toimi "Tulppaanisi" Yonan tango-levyltä "Tango A La Yona". Myönnän, että vähiten pitämäni Yonan levy, koska tango ei musiikkigenrenä ole ihan omiani. Erika Vikmanin äänestä ja tyylistä en vain pidä, joten tämä ei kyllä plussan puolelle pääse. Ei nyt kuitenkaan huonompi kuin Läntisen ja Jyrkin versiointi.

Sitten vuorossa onkin Redrama ja "Uni Johon Herään" levyltä "Solut Herää Eloon" kappele, joka on kanssa yksi omia lemppareita Yonan tuotannosta. Nyt on kyllä pahiten vihkoon mennyt versiointi tähän asti. Redrama aivan väärässä paikassa.

Seuraavana olikin vuorossa Meiju Suvas, joka veti kappaleen "Irti" "Uni Johon Herään" levyltä. Nyt vedettiin svengaava versio kappaleesta ja taustabändi hoiti hommansa mielestäni ihan hyvin ja ei Meiju Suvaskaan niin kauhea ollut. Vähän sellainen plus miinus nolla veto.

Viimeisenä sitten vuorossa Mikko Alatalon versiointi kappaleesta "Maantien laitaa" levyltä "Vaikenen laulaen". Hyvin Mikko Alatalomainen veto.

Paras veto oli siis ehdottomasti Pete Parkkosen veto. Muut jätti vähän kylmäksi, mitä nyt tuo Meiju Suvaksen veto ihan ok. Biisien valinnat kohtuu onnistuneita.
]
En kyllä hirveästi enempää eri mieltä voisi olla kanssasi :D Mielestäni Parkkoselta ala-arvoinen suoritus, en ymmärrä miksi hänen on pakko vaihtaa koko laulun sanoitukset omiin kökköihin sanoihinsa. Ja tuo biisi nyt on muutenkin semmonen mitä ei noin vain lähdetä koveroimaan. Ok, olisi voinut olla paljon pahempi, ja tuosta ryhmästä ainoa kenellä rahkeet riittää sen versiointiin on Pete, joten siinä mielessä hyvä että hän sen otti eikä esim. Meiju Suvas, joka olisi myös halunnut vetästä sen, mutta se ei silti poista sitä tosiasiaa että kyseessä oli huono esitys. Tai sitten minulla on vaan liian kovat standardit tuon biisin suhteen. Se ei ole biisi, vaan taideteos.

Erika oli mielestäni päivän paras, sekä yksikseen että Jyrkin kanssa. Tuollaista Erikaa en ole aiemmin nähnyt, ja nyt viimeistään todisti minulle olevansa todella kovan luokan laulaja. Ehkä asiaan vaikutti myös se, etten ollut aiemmin kuullut tuota kyseistä kappaletta.

Meiju Suvas yllätti myös positiivisesti, mielestäni hän on parantanut kauden aikana kokoajan. "Irti" on todella kaunis kappale ja senkin olisi voinut raiskata aivan täysin, mutta Meiju säilytti siinä sen alkuperäisen tunnelman ja pohjavireen, vaikka tekikin siitä tuollaisen Karibianristeilymäisen svengi version.

Rediltä ihan symppis veto, oli täysin avoimena ja aseettomana siinä esityksessä, ja silloin esitys on yleensä kaunis ja hyvä. Eihän hän mikään laulaja ole, mutta oli tuossa sellaista raakaa tunnetta mukana. Posin puolelle meni.

Jyrkiltä hyvä veto. Erikan ja Jyrkin äänet ja habitukset loivat mielenkiintoisen kontrastin tuohon biisiin, ja ne sopivat jollain perverssillä tavalla hyvin yhteen.

Mikko veti perus Mikko Alataloa, eikä Läntinenkään tällä kertaa jäänyt mitenkään erityisesti mieleen.

Tuohon duettoon olisin toivonut Erikaa. Kuulin jo mielessäni miten hieno siitä olisi tullut. Ehkä se olisi ollut jopa vähän liikaa.

Summasummarum: Suurena Yona-fanina odotin tätä päivää pelonsekaisin tuntein, koska hänen tuotannostaan löytyy niin paljon upeita biisejä jotka on helppo muiden versiomana pilata. Pahempaa damagea ei tullut, paitsi Peteltä. Positiivisen puolelle jäi päivä ehdottomasti, ja toivottavasti Yona saa tästä vielä lisää nostetta uralleen, koska kyseessä on poikkeuksellinen muusikko. Kävelevä sinfoniaorkesteri.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse pidin Yonan päivästä. En ole tutustunut yhtään hänen tuotantoonsa, joten odotusarvoa ei sinänsä ollut. Luonnollisesti jo esitetyt jaksot ovat luoneet kuvan rautaisesta musiikin moniosaajasta. Tähän perustuen pidin tätä jaksoa omasta mielestäni kauden parhaana, koska vertailukohtaa alkuperäiseen esitykseen ei ollut. Jokainen esitetty tulkinta oli loistava ja nautin siitä tunnelmasta, jonka Yona leirille loi. Siinä on tekijä, jolla on taivas auki ja jalat maassa. Tähän ryhmään olen aiemmin laskenut Mariskan ja nyt siihen tuli uusi kiinnitys. Alkavan viikon työreissun soittolista on lukittu, Yonan tuotanto kuunteluun ja väittäisin nauttivani tuosta kokonaisuudesta. Formaatin suola on tutustua itselle uusiin artisteihin ja toivottavasti tämä saa jatkoa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Harrastan nykykieltä: olipa jotenkin meh koko ilta. Selittyy varmaankin paljolti sillä, ettei ollut mitään kosketuspintaa Yonan musiikkiin ennakkoon.

Rehellisyyden nimissä, kuitenkin, Erikan tango-veto oli ehkä tyylipuhtain ja siksi mielyttävin kokemus illasta.
Petehän kyllä laulaa osaa ja kattaus taustalaulajissa oli suorastaan häikäisevä, mutta niin kummalliselta kuin tää kuulostaakin/näyttääkin, veto oli jotenkin vanhan kertausta viikon aiempiin verrattuna.
Mikko ja Länä hoitivat homman ammattitaidolla, Jyrki kainalosauvaa käyttäen ihan kohtuudella, Redi rajoilla roikkuen ja Meiju veti kappaleensa niin humpalla, ettei mitään rajaa eikä kyllä jaksa sytyttää mitenkään...
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vähän jäi nyt valjuksi tämä Yonan päivä. Tämmöseksi kuvittelin Parkkosen päivän, että on jotain itselleni ihan nevahööd biisejä ja niitä sitten lauletaan jotenkin siellä ja vähän ehkä oppii artistin persoonasta ja urasta jotain inserttien sun muun kautta, mutta voisko tää jo loppua ja seuraavaa päivää pöytään, kiitos. Parkkosen päivänä tuli helvetin hyviä esityksiä, nyt ei tullut. Yona on ilmeisen taitava musiikki-ihminen, mutta ei nyt vaan omaan makuun osunut oikein mikään noista biiseistään. Ehkä se on tää kun ei oo Juha Torvinen eikä arvosta musiikkia, vai miten se nyt menikään.

Paras oli jollain kummallisella tavalla Jykäyksen ja Erikan duetto, siinä oli jotain nostalgista Ameriikan meininkiä ja oudolla tavalla osui äänet yksiin - luultavasti koska Erika on niin taitava, että se osasi löytää jonkun Jyrkin Elvis-mölinän kanssa hienosti resonoivan taajuuden.

Redrama, Alatalo ja Meijukin ihan symppiksiä, mutta aika njääh. Erikan omasta biisistä en muista mitään enää, ja Läntinenkin jotenkin vaan katosi muistikuvista heti kun oli laulunsa lopettanut. Petellä oli sitä accapella-väkeä, mä en oo ikinä oikein päässy sisälle tohon touhuun. Ainoa hyvä juttu accapella-kikkailussa on ne saatanan matalalta örisevät äijät, ja nythän siellä oli se Don Huonojen rumpali ja Vintiöistä tuttu hassu setä, sekä bonuksena vielä se yks toinen iso mies ja matalalta örisijä. Ne oli hyviä, ja Pete toki myös taitava, mutta aika mitäänsanomaton oli muuten koko biisi.

Eteenpäin, sanoi Meiju vesijuoksualtaassa. Seuravaaksi Jykäyksen päivä, mielenkiinnolla odotan. Ja pääsee Yona laulamaankin taas, paljon enemmän tykkään hänestä kun hän taikoo muiden biiseistä jotain jänskää kulmaa esiin, eikä muut laula hänen taide-juttujaan.

Terkkuja Juha Torviselle! Tämmöstä tää on.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Vähän jäi nyt valjuksi tämä Yonan päivä. Tämmöseksi kuvittelin Parkkosen päivän, että on jotain itselleni ihan nevahööd biisejä ja niitä sitten lauletaan jotenkin siellä ja vähän ehkä oppii artistin persoonasta ja urasta jotain inserttien sun muun kautta, mutta voisko tää jo loppua ja seuraavaa päivää pöytään, kiitos. Parkkosen päivänä tuli helvetin hyviä esityksiä, nyt ei tullut. Yona on ilmeisen taitava musiikki-ihminen, mutta ei nyt vaan omaan makuun osunut oikein mikään noista biiseistään. Ehkä se on tää kun ei oo Juha Torvinen eikä arvosta musiikkia, vai miten se nyt menikään.

Paras oli jollain kummallisella tavalla Jykäyksen ja Erikan duetto, siinä oli jotain nostalgista Ameriikan meininkiä ja oudolla tavalla osui äänet yksiin - luultavasti koska Erika on niin taitava, että se osasi löytää jonkun Jyrkin Elvis-mölinän kanssa hienosti resonoivan taajuuden.

Redrama, Alatalo ja Meijukin ihan symppiksiä, mutta aika njääh. Erikan omasta biisistä en muista mitään enää, ja Läntinenkin jotenkin vaan katosi muistikuvista heti kun oli laulunsa lopettanut. Petellä oli sitä accapella-väkeä, mä en oo ikinä oikein päässy sisälle tohon touhuun. Ainoa hyvä juttu accapella-kikkailussa on ne saatanan matalalta örisevät äijät, ja nythän siellä oli se Don Huonojen rumpali ja Vintiöistä tuttu hassu setä, sekä bonuksena vielä se yks toinen iso mies ja matalalta örisijä. Ne oli hyviä, ja Pete toki myös taitava, mutta aika mitäänsanomaton oli muuten koko biisi.

Eteenpäin, sanoi Meiju vesijuoksualtaassa. Seuravaaksi Jykäyksen päivä, mielenkiinnolla odotan. Ja pääsee Yona laulamaankin taas, paljon enemmän tykkään hänestä kun hän taikoo muiden biiseistä jotain jänskää kulmaa esiin, eikä muut laula hänen taide-juttujaan.

Terkkuja Juha Torviselle! Tämmöstä tää on.
Ei muuta kommentoitavaa tähän (boldattu kohta) kuin että kuuntele alkuperäinen!
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän jäi nyt valjuksi tämä Yonan päivä. Tämmöseksi kuvittelin Parkkosen päivän, että on jotain itselleni ihan nevahööd biisejä ja niitä sitten lauletaan jotenkin siellä ja vähän ehkä oppii artistin persoonasta ja urasta jotain inserttien sun muun kautta, mutta voisko tää jo loppua ja seuraavaa päivää pöytään, kiitos.

Vahva sama. Nyt tunnistin yhden Yonan biisin, jonka olin aiemmin kuullut. Eikä tästä Ghetto-biisistäkään ollut jäänyt mieleen kuin ”harrrrrmaaa” vedettynä Ankina…









Ei kyllä Yonan mainostettu erinomaisuus ole avautunut aiemmin eikä tämän Vain Elämää -kauden aikana.
 
Viimeksi muokattu:

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei muuta kommentoitavaa tähän (boldattu kohta) kuin että kuuntele alkuperäinen!
Kävin kuuntelemassa. Olihan siinä mukavaa eeppisyyttä ja varmasti kuulostaa hienolta livenä sinfoniatalossa Juha Torvisen sylissä kuunneltuna, ei Peten accapella-armeija nyt kyllä samalle levelille päässyt. Mutta enpä taida kyllä enää uudestaan tätä Yonankaan versiota jaksaa kuunnella.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen

YLE ON ajanut vasemmalta ohi. Katsojaluvuissa Vain elämää häviää viikko toisensa jälkeen Ylen hittiohjelmalle Elämäni biisi, joka elää kultakauttaan. Ohjelman musiikkinumeroita ei edes yritetä myydä katsojille jälkikäteen (bändi on tosin mainio), koska myös Elämäni biisi vetoaa katsojiin tarinoilla. Vieraat kertovat tarinansa, miksi ovat halunneet valita juuri kyseisen biisin.

Jep. Tässä vielä iso ero se, että Elämäni Biisi on livelähetys, eikä katsoja joudu miettimään, kuinka nauhoitettuja vetoja kuulee. Ja toki tuo kotisohvalla visailu ihan mukavaa. Kokonaisuutena hyvä juttu tuo Hesarin teksti.

Mutta Yonan päivä, ei tosiaan sytyttänyt. Edellisten kanssa hyvin samaa mieltä. Olisihan se hienoa tutustua paremminkin näihin ennestään vieraampiin artisteihin, mutta Yonan musiikki ei vain uppoa. Erika Vikmaniltakin biisit on toiminut paremmin. Silti Yona on versioinut muita ihan hyvin.

pieni muoks: joku ylimääräinen lause eksyi tekstiin.
 
Viimeksi muokattu:

Stigu

Jäsen
Ikinä en ole ennen Vain Elämäätä Yonaa kuullut ja täytyy kyllä sanoa, että olen jäänyt paljosta paitsi. Noi eilisetkin biisit olivat järjestään aivan uskomattoman hyviä, herkkiä ja kauniita, lisäksi sanoituksista ja jutuista paistaa läpi uskomaton kypsyys, varsinkin ottaen huomioon että Yona on varmaankin about 30. Diggaan.

Noista versioinneista, Parkkonen veti taas aivan omissa sfääreissään. Yonan tapaan Pete on herkkä ja taitava ja osaa nimenomaan tulkita biisejä. Läntinen ja Redramakin olivat hyviä. Erika veti parhaan vetonsa oman leipälajigenrensä tiimoilta, Meiju ja Alatalo olivat kyllä vaisuja. Tai no, Meijulta nyt ei ikinä oikein edes odota mitään.

Nyt kun tietää näin jälkikäteen että Saatananpalvoja on päässyt Erikan pöksyihin Vain Elämään aikana, niin veikkaan että se tapahtui viimeistään tuon eilisen vedon jälkeen. Sen verran jumppatrikoo-Barbi ja Gootti loivat biisin lopussa kiihkeitä katseita toisiinsa. Pitää vain toivoa ettei Mörisevä Satanisti satuta noissa riettaissa ja syntisissä lemmenleikeissä tuota 2020-luvun herkkää ja haurasta armiaavikkoa, uskon että Danny on osannut olla hänen kanssaan hyvin hellä ja asiallinen. Lisäksi toivon että Redramalla ja Meijulla Erikan huonenaapureina on ollut tuolla kartanossa mukanaan korvatulpat tai vastamelukuulokkeet.

No, tuo kyyhkyläisten biisihän oli ihan hyvä, mutta mikä perkele siinä on, ettei satanisti osaa vetää yhtään biisiä yksin?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Pitää vain toivoa ettei Mörisevä Satanisti satuta noissa riettaissa ja syntisissä lemmenleikeissä tuota 2020-luvun herkkää ja haurasta armiaavikkoa, uskon että Danny on osannut olla hänen kanssaan hyvin hellä ja asiallinen. ,,,
Voin kuvitella, että Dannyyn verrattuna kaikki reippaampi toiminta on tervetullutta... siis Erikan mielestä...

Danny: Erika hoi, meillä on kalenteriin merkitty seksiä illalla... ollaanko me valmiita?
Erika: Oiiiiii ihanaa... Danny... Mä oonkin niin odottanut...
Danny: Khrmmm... Muista sitten proseduuri! Hierot ensin itseäsi, sitten käyt aukaisemassa pedin mulle, pistät kahvit tippumaan valmiiksi, jotain mun hienoa musiikkia soimaan, vaikka West Virginia tällä kertaa. Tuut sitten sänkyyn riisumaan mun nahkahousut pois, ja alat pikkuhiljaa kehitellä tilannetta... eikä tällä kertaa millään jalkarasvan avulla, hmmmp... Btw - älä unohda mun lehteä...
Erika: Oiiiii ihanaa... mä oon jo niiiiin märkä....
Danny: Höh, muista nyt se proseduuri... Ootas, puhelin, annatko mulle... ... Moro, Kassu! ... Tietenkin, kuullostaa mukavalta... vaikka heti... ... Sorry, Erika, mun pitääkin lähteä keskustelemaan mun loiston päivistä poikien kansssa... joku toinen kerta sitten....
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kävin kuuntelemassa. Olihan siinä mukavaa eeppisyyttä ja varmasti kuulostaa hienolta livenä sinfoniatalossa Juha Torvisen sylissä kuunneltuna, ei Peten accapella-armeija nyt kyllä samalle levelille päässyt. Mutta enpä taida kyllä enää uudestaan tätä Yonankaan versiota jaksaa kuunnella.
Olen aika paljon käynyt kuuntelemassa Yonan biisejä, kun täällä niitä on ihailtu ja asiantuntijat ovat kehuneet. Myönnän, että Yona on taitava ja biisit on hienosti tehtyjä.

Olen ajatellut, että kun tarpeeksi monta kertaa kuuntelen jotain musiikkia niin kolahtaa ja alan tykätä. Mutta ei auttanut, ja myönsin itselleni, että tämä ei ole musiikkia, jota haluan kuunnella.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Noi saatananpalvoja/satanistiläpät on kyllä helvetin väsyneitä ja hyvin linjassa tämän kauden osallistujien huumoriin ja pakotuksiin. Mitä tulee itse jaksoon niin aika harmaata oli. Redrama tosin veti värikkäästi ihan päin helvettiä. Hahmona Yona on kyllä tietyllä tavalla mielenkiintoinen vaikkei musiikki tavoitakkaan.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät




Kaikki ei toki tykkää, mutta itse en ymmärrä miten tästä ei esimerkiksi voi tykätä?

Luulen, että minulle tuo ”äänimaailma” on varattu kirjallisuudelle ja ennen kaikkea runoudelle. Runoutta laulettuna toki kuuntelen mielelläni esim. Loirin Leino-tulkinnoissa.

Naislaulajien äänet, joita tykkään kuunnella ovat muutenkin erilaisia kuten suomalaisista esim. Carola, Jonna Tervomaa ja ulkomaisista esim. Dusty Springfield, Bonnie Tyler ja Annie Lennox.

Ehkä selittää paljon, että kasarilla Eurythmics oli ensimmäinen bändi, jossa ihailin naisääntä. Siellä maku on Revenge-levyä kuunnellessa nyrjähtänyt nykyiselleen.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Olen aika paljon käynyt kuuntelemassa Yonan biisejä, kun täällä niitä on ihailtu ja asiantuntijat ovat kehuneet. Myönnän, että Yona on taitava ja biisit on hienosti tehtyjä.

Olen ajatellut, että kun tarpeeksi monta kertaa kuuntelen jotain musiikkia niin kolahtaa ja alan tykätä. Mutta ei auttanut, ja myönsin itselleni, että tämä ei ole musiikkia, jota haluan kuunnella.
Allekirjoitan tämän täysin. Kuuntelin tuon alkuperäisen "Ooksä unohtanu?"-biisin, kun se suositeltiin kuuntelemaan. Kaikki, mitä ajattelin, oli Sleeppareiden Mopott-show:n sananvaihto:
"Hei hei hei, onko tämä nyt sitä taidelaulua?!"
-On on on!
"Hei hei!!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös