Ensiksi tuli tuosta nimilistasta vähän njääh -olo, mutta tarkemmin kun funtsii niin tuohan on aika hyvä.
Tommi Läntisen uskon sopivan tuonne yhtä hyvin kuin pitkä punainen tukka 100-vuotiaan miehen päähän. Vaikuttaa mukavan leppoisalta ja välittömältä seuramieheltä, on paljon tuttuja biisejä muille laulettavaksi ja varmaan ihan viihdyttäviä esityksiä osaa itsekin läväyttää vielä.
Mikko Alatalosta tulee eka mieleen vaan Puuhamaan tunnari, mutta se johtuu vain sivistymättömyydestäni. Miehen uran käänteistä saisi varmasti syväluotaavamman kuvan tämän ohjelman kautta, ja käsittääkseni niiden sinisten lasien ja lastenlaulurallatuksien lisäksi Mikko on kuitenkin tehnyt vaikka jos mitä muutakin, varsinkin uran alkuaikoina taisi meno olla aika häröä. Hyviä tarinoita varmasti olisi tiedossa, ja traagisiakin. Alatalon päivä itse asiassa nyt kiinnostaa itseäni noista kaikista eniten.
Jyrki69 on minusta jotenkin aika vastenmielinen hahmo, en tiedä miksi. Hänestä on minulla aika ylimielisen paason kuva, mutta minä myös pidin muutama vuosi sitten Tommi Läntistäkin mulkkuna ihan vain yhden Apulanta-kirjassa olleen tarinan takia, missä Läntinen oli kännissä tunkeutunut Apiksen keikkabussiin vittuilemaan muille ja omaa erinomaisuuttaan mainostamaan. Väärässä olin Tommista, toivottavasti myös Jyrkistä. 69 eyesiä kuuntelin kyllä silloin joskus, ja taisin livenäkin niitä mennä kattelee pari kertaa, mutta ei ne sillee hirveesti iskeneet ne niiden viisut. Se mitä Jyrki nykyään tekee on ihan täysi mysteeri itselleni - tuolta luin että rockabilly/country -meininkiä olisi tehnyt, no, sit se on just niin. Ihan hyvä valinta, 69 eyesin ajoilta on varmasti myös kaikenlaista viihdyttävää värityskirjatarinaa.
Redrama on ihan taitava ukko, oikeastaan aika ihme ettei tuolla ole jo aiemmin ollut. Saiskohan joku tonne sen Backstreet Boys -janarin sinne mukaansa laulelemaan sitä Clouds- biisiä? Muita Redraman lauluja en just nyt ees muista, mutta kuva on että oikein taitavasta sanankäyttelijästä ja räppihemulista olisi kyse.
Yona, ei mitään käryä kuka tää on, mutta jos on joku uusi, taitava laulaja, niin mukaan vain, nää tämmöset "kuka tää on" -tyypit on aika monesti olleet hyviä plokkauksia. Se joku Eveliina oli kyllä tosi vaisu, mutta Sanni ja mikä se joku Ellinoorakin tuolla oli joskus, ne vaikkapa oli molemmat erittäin hyvä vaikka en hirveesti niistäkään tai niiden biiseistä mitään tiennyt. Onks tää nainen? En oo tainnut koskaan edes kuulla tämmösestä aiemmin. Biisinsä varmaan ovat siis minulle hyvinkin tuttuja.
Erika Vikman saattaa olla todella hyvä plokkaus. Vähän on luisumassa semmoseen outoon, vanhan pubiruusun laatikkoon, joka yrittää kaikella vimmalla saada shokkia ja vauta aikaan, mutta laulajana on kai ihan taitava kuitenkin. Tää tais olla siinä Tähdet tähdet -ohjelmassa joskus, siitä muistan että ois ollut myös hyvä heittäytymään eri genreihin. Pitäähän sen vähän päästään olla sekaisin koska Danny, mutta jospa se olisi sillee sopivalla, Jari Sillanpää -tavalla sekaisin että olisi hauska ja energinen hösääjä.
Pete Parkkonen oli ihan taitava silloin joskus Idolsissa, sitten se teki sen jonkun sadelaulun missä lauloi tyyliin alasti ja naiset tykkäsi valtavasti, ja mokasi Pitkä Kuuma Kesä -biisin jossain. Muuta ei oikein miehestä ole tietoa, ehkä vähän tylsä, mutta jospa siltäkin joku hyvä esitys jonkun päivänä tulisi.
Meiju Suvas on sitten tätä Maarit Hurmerinta -osastoa, joku näistä vanhoista naislaulajista jotka ei sano mulle yhtään mitään. Näistä ei oo kukaan oikein vakuuttanut, paitsi no Arja Koriseva oli kyllä hyvä tähän ohjelmaan, ja kaikkien pubiruusujen pubiruusun pubiruusu, Virve Rosti, lauloi hienosti sen yhden Sannin laulun. Muuten oli Rosti ja Katri Helena ja Paula Koivuniemi aika mitäänsanomattomia, ja Hurmerinta ihan muovipussi. Lähtökohtiin ja odotuksiin nähden ei oo oikein ku voitettavaa Meijulla.
Vieläkin jäis sitten Samuli Putro saamatta tuonne, se taitaa olla sen verran tuskainen jurotustaiteilija että ehkä sillä ei hermo kestä tommosta viikon läheisyystykitystä. J. Karjalainenkaan ei varmaan tuu ikinä sanojaan syömään, se vaikuttaa semmoselta periaatejanarilta että tyyli ei muutu vaikka ehkä kantsuis.
Ja Floor Jansen, se räjäyttäisi kaikki galaksit ja pankit ja mitä nyt räjäyttämistä tarvitseekaan, suomenkielen osaamattomuus pitäisi vaan sivuuttaa ja pistää se tuonne semmosten janarien ja janarittarien kanssa joilta englanti sujuu, ja tekstittää koko paska kaikille tuularimummoille. Ois se nytkin hienoa kun se olisi tuolla vetämässä Känkkäränkkää.