Vain elämää – kovimmat vedot?

  • 172 863
  • 730

Vain elämää – kovimmat vedot?

  • Kaduilla tuulee (Cheek)

    Ääniä: 17 7,9%
  • Rakastuin mä luuseriin (Cheek)

    Ääniä: 13 6,0%
  • Levoton Tuhkimo (Cheek)

    Ääniä: 16 7,4%
  • Tinakenkätyttö (Cheek)

    Ääniä: 28 13,0%
  • Giving Up! (Cheek)

    Ääniä: 10 4,7%
  • Puhelinlangat laulaa (Cheek)

    Ääniä: 34 15,8%
  • Unta en saa (Erin)

    Ääniä: 9 4,2%
  • Nahkatakkinen tyttö (Erin)

    Ääniä: 23 10,7%
  • Mitä tänne jää (Erin)

    Ääniä: 52 24,2%
  • Vapaa (Erin)

    Ääniä: 23 10,7%
  • Jos menet pois (Erin)

    Ääniä: 19 8,8%
  • Vasten auringon siltaa (Erin)

    Ääniä: 12 5,6%
  • Pariisi-Helsinki (Kaija Koo)

    Ääniä: 4 1,9%
  • Vanha sydän (Kaija Koo)

    Ääniä: 10 4,7%
  • Mennään hiljaa markkinoille (Kaija Koo)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Won't Let Go (Kaija Koo)

    Ääniä: 6 2,8%
  • Katson sineen taivaan (Kaija Koo)

    Ääniä: 3 1,4%
  • Bum Bum Bum (Neumann)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Tuhlaajapoika (Neumann)

    Ääniä: 8 3,7%
  • Tuulikello (Neumann)

    Ääniä: 6 2,8%
  • Moment of Our Love (Neumann)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Anna mulle tähtitaivas (Neumann)

    Ääniä: 11 5,1%
  • Valkeaa unelmaa (Katri Helena)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Vanha nainen hunningolla (Katri Helena)

    Ääniä: 9 4,2%
  • Jos mä oisin sä (Katri Helena)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Kuka keksi rakkauden? (Katri Helena)

    Ääniä: 3 1,4%
  • Still Alive /Elossa taas (Katri Helena)

    Ääniä: 15 7,0%
  • Satulinna (Jonne Aaron)

    Ääniä: 12 5,6%
  • Syytön (Jonne Aaron)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Rio Ohoi (Jonne Aaron)

    Ääniä: 13 6,0%
  • Jippikayjei (Jonne Aaron)

    Ääniä: 16 7,4%
  • Kylmä ilman sua (Jonne Aaron)

    Ääniä: 54 25,1%
  • Lintu ja lapsi (Jonne Aaron)

    Ääniä: 22 10,2%
  • Teflon love (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Sinä ja minä (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 11 5,1%
  • Liekeissä (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 69 32,1%
  • Kaunis rietas onnellinen (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 18 8,4%
  • Jealous Sky (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 10 4,7%
  • Nuoruus on seikkailu (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 16 7,4%
  • MUU, Mikä siinä on - Kaija Koo, Satasen laina - Neumann tai Autiotalo - Katri Helena

    Ääniä: 8 3,7%

  • Äänestäjiä
    215

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Tässä ohjelmassahan on heitetty puoli tuntia tikkaa, mitä helevettiä. Ihan hyviä lauluja, mutta ei tätä kahta tuntia olisi tarvinnut näyttää, jos tämä ylimääräinen hilpetööri täyttää toosan.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tässä ohjelmassahan on heitetty puoli tuntia tikkaa, mitä helevettiä. Ihan hyviä lauluja, mutta ei tätä kahta tuntia olisi tarvinnut näyttää, jos tämä ylimääräinen hilpetööri täyttää toosan.
Itsekään en jaksa katsoa, viime kaudella oli tosin pakko sen verran vakoilla, että näin Ilkka Alangon version Soul Captain bandin "taistelun arvoinen"-biisistä - oli nimittäin aika helvetin tärkeä biisi mulle joskus. Teiniangstit!

Nytkin tuolla on mm. Paula Vesala ja Jenni Vartiainen, joiden versiot kiinnostaisivat, mutta ohjelmassa on liikaa "fiilistelyä". Nauretaan ja itketään ja argh, liian seesteistä paskaa. Mainosvyöry ei helpota asiaa. Ehkä parhaat katselen YouTubesta joskus. Tällä kaudella on tosin liikaa noita isoja staroja, kaikki on tunnettuja... tylsää. Olis ees joku hevari seassa. Puolihevari ees.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
En hirveästi tästä formaatista välitä, mutta pakko sanoa että Samuli Edelmannin veto iski jotenkin tajuntaan todella syvälle. Siinä oli sitä tunnetta ja sanomaa.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä ohjelmassahan on heitetty puoli tuntia tikkaa, mitä helevettiä. Ihan hyviä lauluja, mutta ei tätä kahta tuntia olisi tarvinnut näyttää, jos tämä ylimääräinen hilpetööri täyttää toosan.

Katson parhaillaan ensimmäisen ja myös viimeisen kerran kyseistä ohjelmaa. Liikaa seesteisyyden hakua, naiiviutta ja noinkin kokeneilta taiteilijoilta hataraa tekotaiteellisuutta. Kaikki kunnia kaikille taiteilijoille, mutta asiat ja asiakokonaisuudet tulisi pitää arvoisissaan raameissa. " Wau, hieno veto!", " Upea veto"....just just.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pakko myöntää, että Jenni Vartiainen vetää hienon vedon Kohtalokkaasta sambasta!
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jännä juttu että nettikeskustelussa jälleen kritiikki formaattia kohtaan on kova, ja sitten kun katsojaluvut lyödään pöytään niin kyseessä on yksi vuoden katsotuin ohjelma. Varsinkin nyt nähty avaus keräsi 100% varmasti älyttömän määrän jengiä kotikatsomoihin. Taisi jäädä Big Brotherin 10v-juhlat mitalisijojen ulkopuolelle.

Itsehän olen katsonut jokaisen kauden ja kun olen minäkin jo ylittänyt sen iän missä kaikki itseä vähemmän kiinnostava on paskaa niin osasin kyllä nauttia tämänkin illan ohjelmasta. Olihan tuossa paljon mainoksia mutta niin se vaan menee kun kyseessä on hittiohjelma.

Huippukattaus kyllä. Eka jakso ei kivunnut mielestäni ihan niin korkealle mitä odotin vaikka hyvä se oli nytkin. Selkeästi väkeä jännitti ja kunnioitus Veskua kohtaan näkyi. Mutta en kyllä ihmettele laisinkaan kun ajattelee vaikka itseä, kuinka paljon on Veskun tuotantoa, varsinkin näyttelemistä nähnyt. Kun Uuno tuli telkasta 80-luvulla, sitä katsoivat kaikki.

Ja vaikka en Veskun musiikkia juuri kuuntelekaan, niin onhan siinä kaveri joka nykysuomessa karismallaan lyö ehkä kenet tahansa. Koita sitten siinä versioida biisejä, kun kohde istuu pöydän toisella puolella ja katsoo silmiin.
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Olihan se pakko katsoa kun Vesku oli paikalla. Kovat oli odotukset ja hyvin niihin vastattiinkin.

Ela Ja Wirtanen ei oikein natsannut ja Paula oli hyvä lukuunottamatta niitä Paulan maneerihuohotuksia. Paulan, Jennin ja Samulin vedot olivat todella hyviä.

Jumalauta että Jenni Vartiainen se tuntuu vaan paranevan vuosi vuodelta. Aivan mieletön kissa!
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Kertokaapa nyt viisaammat, että miksi Samuli Edelmann lauloi Tapio Rautavaaran (ja Tauno Palon) tunnetuksi tekemän "Väliaikainen"-biisin tässä ensimmäisessä jaksossa? Ja juu, tiedän, että eivät nuo muutkaan biisit Veskun omasta kynästä olleet, mutta Vesku ne on tunnetuksi tehnyt.

Kun laittaa esim. Googleen hakusanaksi nuo ensimmäisen jakson laulujen nimet, niin 5/6 tapauksessa suosituin hakutulos on Vesku.

Toki ensimmäisellä kaudella oli Jonnen päivänä Erinin laulamana Suvi Teräsniskan biisi, mutta siihen oli Jonne sentään tehnyt sanat.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Elastinen sitten veti Nauravan kulkurin. Farssi, ei kukaan saisi tuota biisiä esittää julkisesti. Olihan tuo toki parempi veto kuin mikään Elastisen oma kappale, mutta silti.

Kohta Veli-Matti Loiri väittää, että nautti esityksestä, vaikka ilme oli välillä tasoa "mitä vittua Kimmo!?"

Ohjelman paras veto, täyttää stadionin ensi kesänä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla jäi jotenkin valju maku. Eikö muka Veskun materiaalista tuon enempää saa irti? Vartiainen oli ainoa jonka voi sanoa tehneen parhansa ja osoitti myös olevansa aika kova laulaja. Muista vain Paula Vesala oli edes mainittava. Muut aika huttua... Koivuniemi ei mua sytyttänyt. Onko tämä vaan sitä että Vesku on niin kova äijä ettei sen musiikkia muut osaa esittää vai onko artisti kattaus vaan paska... No aika näyttää...
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Itse kyllä tykkäsin ihan kympillä Paula Vesalan vetämästä Elegia biisistä. Niin monet kerrat olen biisiä kalsarikännien ja viinin lomassa kuunnellut Loirin laulamana, mutta hyvin veti Paula tämän.
 
En ole aiemmin seurannut tätä sarjaa, mutta nyt on mukana sellaisia muusikkoja, että tähän tuli muutos. Onko tuo tässä ohjelmassa ihan normaali käytäntö, että biiseja ei lauleta kokonaan? Ainakin kappaleet Elegia, Lapin kesä ja Kovemmat kädet on tähän mennessä pätkitty mielestäni ihan tarpeettomasti.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Pakko myöntää, että Meurmanin Lapin kesä -veto oli taannoin parempi. Vesala taisi vetää illan suosikkini.

Tästä kaudesta tylsän aiempiin verrattuna tekee se, että nämä ovat toisilleen tutumpia. Paula Koivuniemi vetänyt jo keikoillaan Anna mulle piiskaa, olisi todella tylsä kuulla Tonin päivänä se veto Paulalta.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pakko myöntää, että Meurmanin Lapin kesä -veto oli taannoin parempi. Vesala taisi vetää illan suosikkini.

Tästä kaudesta tylsän aiempiin verrattuna tekee se, että nämä ovat toisilleen tutumpia. Paula Koivuniemi vetänyt jo keikoillaan Anna mulle piiskaa, olisi todella tylsä kuulla Tonin päivänä se veto Paulalta.
Radio Rockin haastattelussa sanoi, että ei vedä sitä biisiä.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juurikin näin. Toki ei niitä ihan aitoja/oikeita muusikkoja ole kielletty sitä stadionia valtaamaan.

Kyllä se stadikan käyttö on kiellettyä kovimmillekin artisteille joksikin aikaa koska kesän 2015 jälkeen alkaa peruskorjaustyöt. Mutta ehkä nämä nähdään sitten Hml:n Kantolassa, johon jo ensi kesäksi valmistuu +50t katsojan tapahtumapuisto ja mitä tapahtumanjärjestäjät päivän lehdessä (HäSa) kovasti kehuvat.
 

Ralph

Jäsen
Mutta ehkä nämä nähdään sitten Hml:n Kantolassa, johon jo ensi kesäksi valmistuu +50t katsojan tapahtumapuisto ja mitä tapahtumanjärjestäjät päivän lehdessä (HäSa) kovasti kehuvat.
Valmistuuko tämä tapahtumapuisto vai Sunny Car Center aiemmin?
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Valmistuuko tämä tapahtumapuisto vai Sunny Car Center aiemmin?

En tiedä kun en tiedä tarkemmin kuin mitä lehdistä voi lukea. Mutta ehkä sinä voit täsmentää.

LiveNationin pomon suusta oli tuo kommentti että Kantola saattaa olla stadikan varapaikka. Tiettävästi tässä projektissa ei haeta rahoitusta Saharan eteläpuolelta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Ja vaikka en Veskun musiikkia juuri kuuntelekaan, niin onhan siinä kaveri joka nykysuomessa karismallaan lyö ehkä kenet tahansa. Koita sitten siinä versioida biisejä, kun kohde istuu pöydän toisella puolella ja katsoo silmiin.

Veskulla on karismaa, mutta mitä hänen "laulamiseensa" tulee, niin oli ihan kiva kuulla kun oikeat laulajat noita välillä esittivät. Veskuhan vetää monissa biiseissään lähes kokonaan ilman laulamista (pl. ennen vanhaan nämä Kohtalokkaat sambat jne), hän ennemminkin sanelee niitä.

Väliaikainen on legendaarinen biisi, mutta sen legendaarisin versio on se aito ja alkuperäinen. Olin itse asiassa hämmentynyt, että tuo biisi laitettiin jollain lailla Veskun nimiin, mitä vittua?

Sama asia Loirin Juha Vainio-tuotanto, karmeaa lausumista ja häviävät Junnun omille vedoille satamuna.

ps. ainakin enemmän naiskauneutta, kuin BB:ssä, nyt puhun siis Vartiaisesta. Kiehtovan näköinen kissa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ulkonäöllisesti Vartiainen on ihan jees, mutta todella yksipuolinen tyyli tulkinnassa saa minut vaihtamaan kanavaa joka kerta, kun kuulen hänen biisinsä radiossa. Sitä ähkinää ja huokailua on kuultu tarpeeksi.
En ole katsonut uutta kautta sekuntiakaan, koska en voi sietää Loiria. Pitänee palata asiaan ensi viikolla, jolloin äänessä on toivottavasti joku muu kuin Vartiainen.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Elastinen sitten veti Nauravan kulkurin. Farssi, ei kukaan saisi tuota biisiä esittää julkisesti. Olihan tuo toki parempi veto kuin mikään Elastisen oma kappale, mutta silti.

Kohta Veli-Matti Loiri väittää, että nautti esityksestä, vaikka ilme oli välillä tasoa "mitä vittua Kimmo!?"
Minusta tuo oli hyvä. Noloa ja farssi olisi ollut, jos olisi lähtenyt imitoimaan ja esittänyt kappaleen alkuperäisversion. Hyvä sakki on tuolla mukana, ja tulevista jaksoista odotan paljon enemmän, Loirin musiikki ei vaan sytytä. Sen sijaan Loirin versioita näiden muiden kappaleista odotan myös. Jossain lehdessä ihmeteltiin myös aiheellisesti, milloin Loirin persettä nuolevasta palvonnasta tuli maan tapa. Minusta hän on kuitenkin ollut aina varsin keskinkertainen muusikko ja koomikko. Elämäntyö on kyllä kunnioitettava, ja arvostan, vaikka itse en pidä musiikistaan enkä oikein komiikastakaan. Juu, Turhapuro oli ihan hauskaa alle 10 vuotiaana, ja Spede- showssa oli joitakin ihan klassikkojuttuja, mutta aika vähän helmi- matskua tuotantoon nähden.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Veskulla on karismaa, mutta mitä hänen "laulamiseensa" tulee, niin oli ihan kiva kuulla kun oikeat laulajat noita välillä esittivät. Veskuhan vetää monissa biiseissään lähes kokonaan ilman laulamista (pl. ennen vanhaan nämä Kohtalokkaat sambat jne), hän ennemminkin sanelee niitä.
Mun silmissä Veskun viimeinenkin karisma kuoli lätkän mm-juhlien vaikerointiin. Oli aivan kaameaa tilannetajutonta paskaa aivan kuten sitä edeltänyt tuotantokin.

Sama asia Loirin Juha Vainio-tuotanto, karmeaa lausumista ja häviävät Junnun omille vedoille satamuna.
Loirin ensimmäinen Junnu-levy, Ystävän laulut, oli hyvä levy ja viimeinen, missä olen kuullut Loirin oikeasti laulavan. Ystävän laulut II oli jo melkoista ylitulkintaa. Koko lopputuotanto aivan kaameaa paskaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen ilmeisen suvaitsevainen ja empatiakykyinen ihminen, kun en jaksa inhota tätä formaattia, vaikken suoranainen fani olekaan. Seurailen jaksoja, jos aikaa on ja joskus jonkun kiinnostavan artistin jaksot olen ihan varta vasten tsekannut. Ymmärrän myös hyvin sen, että itselleen rakkaita ja monia muistoja mieleen tuovat biisit saattavat herkistää taiteilijoita, jolloin kyynel saattaa tirahtaa silmäkulmaan ilman sen kummempaa teeskentelyä. Pakko silti sanoa sekin, että tämä avausjakso oli hiukan raskassoutuinen tuon kaikkia yhdistäneen ylitsepursuavan Loirin kunnioituksen vuoksi. Ymmärrän minä sen, mutta jakso siitä kärsi omasta mielestäni. Tuo artistien tuttuus ehkä myös hiukan vaikuttaa siihen. Viime kaudella oli selkeästi toisilleen oudompia artisteja ja heidän tutustumisensa ohjelman edetessä toi oman viehätyksensä. Esimerkkinä jonkun Alangon kommentit Tapiosta ennakkoluuloineen. Nyt tuntuu vähän siltä, että kaikki ovat halipusi jeesjees -linjalla heti alusta lähtien.

Ihan jees neito on Vartiainen ulkoisestikin, mutta kyllä mulle noista kahdesta enemmän iskee Vesala. Ei ehkä niin elegantti olemukseltaan, mutta särmikkään ja silti fiksun oloinen neiti kuitenkin. Eikä omaan makuuni ulkonäkökään haittaa, tosi vähän liian tumma silmämeikki on hällä. Jotenkin tuo Vartiaisen maailmoja halaileva puheenparsi ja omaan makuuni liian taiteilijamainen habitus eivät syki mulle. Ja ulkonäköön mitenkään liittymättä, Elastisen ensiviikkoinen osuus kuulosti aika hyvältä ainakin sen klipin verran, mitä lopussa kuului.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös