Vain elämää – kovimmat vedot?

  • 172 785
  • 730

Vain elämää – kovimmat vedot?

  • Kaduilla tuulee (Cheek)

    Ääniä: 17 7,9%
  • Rakastuin mä luuseriin (Cheek)

    Ääniä: 13 6,0%
  • Levoton Tuhkimo (Cheek)

    Ääniä: 16 7,4%
  • Tinakenkätyttö (Cheek)

    Ääniä: 28 13,0%
  • Giving Up! (Cheek)

    Ääniä: 10 4,7%
  • Puhelinlangat laulaa (Cheek)

    Ääniä: 34 15,8%
  • Unta en saa (Erin)

    Ääniä: 9 4,2%
  • Nahkatakkinen tyttö (Erin)

    Ääniä: 23 10,7%
  • Mitä tänne jää (Erin)

    Ääniä: 52 24,2%
  • Vapaa (Erin)

    Ääniä: 23 10,7%
  • Jos menet pois (Erin)

    Ääniä: 19 8,8%
  • Vasten auringon siltaa (Erin)

    Ääniä: 12 5,6%
  • Pariisi-Helsinki (Kaija Koo)

    Ääniä: 4 1,9%
  • Vanha sydän (Kaija Koo)

    Ääniä: 10 4,7%
  • Mennään hiljaa markkinoille (Kaija Koo)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Won't Let Go (Kaija Koo)

    Ääniä: 6 2,8%
  • Katson sineen taivaan (Kaija Koo)

    Ääniä: 3 1,4%
  • Bum Bum Bum (Neumann)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Tuhlaajapoika (Neumann)

    Ääniä: 8 3,7%
  • Tuulikello (Neumann)

    Ääniä: 6 2,8%
  • Moment of Our Love (Neumann)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Anna mulle tähtitaivas (Neumann)

    Ääniä: 11 5,1%
  • Valkeaa unelmaa (Katri Helena)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Vanha nainen hunningolla (Katri Helena)

    Ääniä: 9 4,2%
  • Jos mä oisin sä (Katri Helena)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Kuka keksi rakkauden? (Katri Helena)

    Ääniä: 3 1,4%
  • Still Alive /Elossa taas (Katri Helena)

    Ääniä: 15 7,0%
  • Satulinna (Jonne Aaron)

    Ääniä: 12 5,6%
  • Syytön (Jonne Aaron)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Rio Ohoi (Jonne Aaron)

    Ääniä: 13 6,0%
  • Jippikayjei (Jonne Aaron)

    Ääniä: 16 7,4%
  • Kylmä ilman sua (Jonne Aaron)

    Ääniä: 54 25,1%
  • Lintu ja lapsi (Jonne Aaron)

    Ääniä: 22 10,2%
  • Teflon love (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Sinä ja minä (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 11 5,1%
  • Liekeissä (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 69 32,1%
  • Kaunis rietas onnellinen (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 18 8,4%
  • Jealous Sky (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 10 4,7%
  • Nuoruus on seikkailu (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 16 7,4%
  • MUU, Mikä siinä on - Kaija Koo, Satasen laina - Neumann tai Autiotalo - Katri Helena

    Ääniä: 8 3,7%

  • Äänestäjiä
    215

Les Crusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ducks
Vain elämää palautti uskon TV-ohjelmiin ja ansaitsee ehdottomasti oman ketjunsa. Mielenkiintoinen formaatti hyvillä artistivalinnoilla, loistavia sovituksia, hienoja esityksiä ja todella osaava taustapumppu Leri Leskisen johdolla.

Nyt pistetään esitykset järjestykseen.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kovimmasta vedosta vastasi Jonne Aaron yksinkertaisesti fantastisella tulkinnallaan Kaija Koon hitistä Kylmä ilman sua. Myös Jonnen coveri Nylon Beatin hitistä Syytön kuuluu parhaimmistoon.

Himmeämmästä mitalista kamppailevat Jari Sillanpään versioima Nuoruus on seikkailu sekä Erinin tulkitsema Jos menet pois.
Kaija Koon Pariisi-Helsinki oli kyllä sellaista teatteria, että se on pakko mainita tässä listauksessa.
 

Ralph

Jäsen
Todella monta hyvää tulkintaa. Mm. Puhelinlangat laulaa, Vasten auringon siltaa, Mennään hiljaa markkinoille, Rio Ohoi ja Kylmä ilman sua. Siinä ehdoton top-viisi, muitakin hyviä löytyi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo Jonne aaronin veto Kylmä ilman sua kyllä selkeesti paras noista joita itse olen ainakin tuosta ohjelmasta kuulut. Tosin on sielä paljon muitankin hyviä ja juurikin Aaronilla varsinkin.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
En ole katsonut silmällistäkään tätä sarjaa, joten tyhmältä saattaa kuulostaa tämä kysymys:

Onko se hyvä vain näiden esityksen takia? Sen takia kaikki ovat ihastuneet tähän sarjaan? Tälläinen käsitys itselle on tullut, kun aina puhutaan näistä esityksistä eikä mistään muusta. Eli onko se muuten hyvä?

Edelleenkään en tiedä mitään sarjasta(ehkä olisi pitänyt ottaa selvää?), joten älkää tuomitko.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kannattanee vaikka ruudusta http://www.ruutu.fi/hakutulokset/vain%20el%C3%A4m%C3%A4%C3%A4 katsoa ne jaksot mitä sieltä pystyy niin saa varmaan paremman kuvan. Itselle aika hiipadaapaa nuo muut jutut paitsi esitykset kun ei itselle niin paljon kiinostavia artisteja kuitenkaan mukana että heidän elämästään mitään haluaisi tietää. Esitykset lähinnä katson ellei sitten livenä katso lähetystä.. 4 jakso taitaa olla vanhin jakso mitä katsottavissa, ekoja ei taida mistään enää löytyä.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Kannattanee vaikka ruudusta katsoa...
Okei, eli sinulle se on juurikin nämä esitykset, joka siis vahvistaa käsitystäni.

Esitykset lähinnä katson ellei sitten livenä katso lähetystä.. 4 jakso taitaa olla vanhin jakso mitä katsottavissa, ekoja ei taida mistään enää löytyä.

En usko että jaksan katsoa noita jaksoja, mutta juurikin esityksiä juuri tällä hetkellä kuuntelen ja hienoja tulkintoja täytyy sanoa. Jonne Aaron tähän asti suosikki.
 

harky

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jonne Aaron ollut täälläkin suunnalla suosikki mitä sarjaa välillä katsellut. Klippejä ruutu.fi-sivustolta sitten enemmän. Ehdoton suosikkini on kuitenkin Neumannin vetämä Negativen kappale Moment of Our Love ja Jonnen itsensä laulama Kylmä ilman sua tulee selvänä kakkosena.

Hyvä ja mielenkiintoinen ohjelma enivei ja ilmeisesti saakin jatkoa suuren suosionsa vuoksi.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Aion kuitenkin seurata ilman muuta jatkossakin, mikäli uusia tuotantokausia tulee.

Eiköhän noita tule, sen verran ollut suosittua. Olettaen ettei formaatin alkuperäinen keksijä(taisi olla hollantilais-formaatti kun joskus jakson lopussa pikaisesti katselin tekstejä) pyydä liikaa "rojaltteja".
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Uutuudenviehätys sai minut tykästymään Jarin päivän biiseihin:

Kaija Koon versio Pariisi-Helsinki -biisistä oli jokseenkin loistava. Taistelivat parhaan tittelistä Jonne Aaronin versioiman Satulinnan kanssa. Kumpaa klikkasinkaan..?

Jonne onnistui kyllä oikeastaan jokaisessa biisissään.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jonne Aaron - Kylmä ilman sua
Erin - Vapaa
Erin - Nahkatakkinen tyttö
Cheek - Tinakenkätyttö
Katri Helena - Elossa taas/Still alive
Neumann - Anna mulle tähtitaivas

Siinä mun mielestä parhaat, Sillanpää ja Kaija Koo ei saaneet yhtään vaikka sinänsä vetivät kokonaisuudessaan molemmat hyvin. Kokonaisuutena Neumann oli varmaan heikoin, ihmeellistä ulinaa se sen laulu mutta toi Anna mulle tähtitaivas oli kova.

Eniten tässä ohjelmassa pääsi yllättämään se miten saatanan hyvä laulaja ja tulkitsija Erin on. Aivan vitun huikea, oon pitäny sitä ihän lärppä-nenä-ääni-nylonbeat-kökkönä joka nyt sit jotain irlantilaista rai-rai-raita on alkanu vanhoilla päivillä laulamaan, mutta eipä oo mitään sinne päinkään. Äärettömän taitava täti, mahtava ääni ja täysillä tulkitsee biisin ku biisin, arvostan tosi paljon.

Ennen ohjelmaa ihmettelin myös että miksi tuo Poski on tohon joukkoon valittu, mutta hienoja omannäkösiä versioita sekin on tehnyt eikä oo yhtään jääny muiden jalkoihin paitsi noissa leikkisessioissa. Tinakenkätyttöön sai Cheek hyvän draivin päälle, ja lauloikin jopa hetkittäin ja ihan täysillä vaikkei ihan ääniala antanutkaan kaikkia kiekauksia myötä. Tästä Puhelinlangat laulaa -veisusta tykkäsin kanssa ku jamppa laulokin eikä vaan puhunut, ja hyvinhän se laulo ku ääniala osu paremmin kohdilleen.

Itse jäin ihan yllättäen tähän ohjelmaan koukkuun kun Erinin jakson katoin, ja nimenomaan noiden biisien takia. Ne väliaikaleikit sun muut ei niin napannut, mutta ihan mielenkiintosia juttuja oli nää ennen jokaista biisiä esitetyt pikku insertit joissa artisti muisteli biisiä ja aikaa jolloin se tuli. Neumannin meritarinoita oisin kanssa voinu kuunnella vaikka kuinka paljon, huikean porilainen temppu lähteä 15-vuotiaana jollain vitun rahtilaivalla Brasiliaan.

Toivottavasti tulee toinen kausi uusilla tyypeillä, Toni Wirtanen, Ville Valo, Anna Eriksson, Laura Närhi, Samuli Putro, Arja Koriseva, Danny, Paula Koivuniemi.. Siitä jos vaikka muutaman valitsisi ja jotain muita messiin ni kyllä kelpais. Pitäis olla jotain tommosia vanhoja kokeneita mursuja/mursuttaria höystettynä vähän nuoremmalla kaartilla, mutta kuitenkin sellasilla joilla on jo jonkunlaista uraa takanaan.

Tosin ihan sama ketä mahdolliselle toiselle kaudelle valittaisiin, kunhan vaan Jippua ei kelpuuteta. Muuten jää katsomatta.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Toivottavasti tulee toinen kausi uusilla tyypeillä, Toni Wirtanen, Ville Valo, Anna Eriksson, Laura Närhi, Samuli Putro, Arja Koriseva, Danny, Paula Koivuniemi.. Siitä jos vaikka muutaman valitsisi ja jotain muita messiin ni kyllä kelpais. Pitäis olla jotain tommosia vanhoja kokeneita mursuja/mursuttaria höystettynä vähän nuoremmalla kaartilla, mutta kuitenkin sellasilla joilla on jo jonkunlaista uraa takanaan.

Tosin ihan sama ketä mahdolliselle toiselle kaudelle valittaisiin, kunhan vaan Jippua ei kelpuuteta. Muuten jää katsomatta.

Olen muuten aika varma, että ensi kaudella mukana on Olli Lindholm, ja oikeastaan aika ansaitusti. Ei laulutaitojensa takia, mutta onhan Yöllä kiistatta materiaalia, josta muiden on helppo ammentaa. Ja olisihan se ihan mielenkiintoista, miten biisit taipuvat muiden käsittelyssä.

Ketjun aiheeseen: Kyllähän Siltsu veti ammattitaitoisimmin kautta linjan, mutta omaksi suosikiksi nousi kyllä Erin, jolla ei yhtään huonoa vetoa ollut. Äänestin "Mitä tänne jää" (tjsp.). Myös Jonne ja Cheek olivat positiivisia yllätyksiä, Katri-Helenalta, Kaija Koolta ja Neumannilta ei oikein mieleen jäänyt mitään, paitsi viimeksi mainitulta ala-arvoisen huonoa laulua.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Eniten tässä ohjelmassa pääsi yllättämään se miten saatanan hyvä laulaja ja tulkitsija Erin on. Aivan vitun huikea, oon pitäny sitä ihän lärppä-nenä-ääni-nylonbeat-kökkönä joka nyt sit jotain irlantilaista rai-rai-raita on alkanu vanhoilla päivillä laulamaan, mutta eipä oo mitään sinne päinkään. Äärettömän taitava täti, mahtava ääni ja täysillä tulkitsee biisin ku biisin, arvostan tosi paljon.

Ennen ohjelmaa ihmettelin myös että miksi tuo Poski on tohon joukkoon valittu, mutta hienoja omannäkösiä versioita sekin on tehnyt eikä oo yhtään jääny muiden jalkoihin paitsi noissa leikkisessioissa. Tinakenkätyttöön sai Cheek hyvän draivin päälle, ja lauloikin jopa hetkittäin ja ihan täysillä vaikkei ihan ääniala antanutkaan kaikkia kiekauksia myötä. Tästä Puhelinlangat laulaa -veisusta tykkäsin kanssa ku jamppa laulokin eikä vaan puhunut, ja hyvinhän se laulo ku ääniala osu paremmin kohdilleen.

...

Kuin minun näppikseltäni eli Erin ja Cheek yllättivät todella positiivisesti minut.

Katsoin (vahingossa) eka jakson ja jäin jo siinä koukkuun, koska formaatti oli jotenkin tuore ja omaperäinen, vaikka siihen mahtui myös jonninjoutavuuksiakin, mutta myös aika rankkojakin juttuja laulajien kertomina.

Itse äänestin seuraavia:

Erin - Nahkatakkinen tyttö
Cheek - Tinakenkätyttö

Lisäksi minulle varmistui, että KK on myös oikeasti hyvä ja taitava laulaja, Neuman helevetin huono ja Sillinpää hanskaa kipaleen kuin kipaleen vastaansanomattomasti.
Metri-Helena...
Noh, kun vielä on muistissa vuodelta -64 tuo "Puhelinlangat laulaa", en oikein osaa suhtautua häneen hänen uransa vaatimalla arvostuksella, mutta sehän on vain minun ongelmani.

Edit: Lisään vielä, että Jarin vetämä "Kaunis, rietas, onnellinen" ja Katrin "Vanha nainen hunnigolla" ansaitsevat raadin erikoismaininnan loistavasta orientaatiosta ao. tilanteessa ja myös kappaleiden puhtaasta toteutuksesta.
 
Viimeksi muokattu:

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suomalainen musiikki on pääsääntöisesti masentavaa paskaa. Niin nämätkin. Ja Neumann on paska,ja porista.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Katsoin sarjaa sattumalta jonkun hetken, ja näkemistäni vedoista itseeni vaikutuksen teki ainoastaan Katri Helenan "Elossa taas" (alkup. Negative - Still Alive). Siinä artisti, tai paremminkin elävä legenda, puhalsi omalla karismallaan ja läsnäolollaan suorastaan eteerisen hengen alkujaan täysin mitäänsanomattomaan ja jopa ärsyttävään tusinapop-kappaleeseen aivan huikealla tavalla. Arvostan!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En katsonut yhtään kokonaista jaksoa, mutta netistä tarkastin yleensä esitykset. Erin oli kaikenkaikkiaan selvästi paras. Sillanpää paskin, aina samanlainen ja lihava homo. Jonne Aaronkin oli hyvä, mutta alkoi vituttaa kun aina oli itku kurkussa. Ja petyin kun ei korostettu että K-H on Jonnen kälykokelas, esim kappaleessa "vanha nainen hunningolla" olisi pitänyt olla jotain muokkauksia, kuten "ja sä mietit kuinka mä ratsastin, sun broidillaaa".

Juha Tapio olisi oma ykkössuosikkini seuraavalle kaudelle. Todella, todella taitava lauluntekijä tyylilajissaan, joka ohjelmaan hyvin sopii.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Cheekin versio Puhelinlangat laulaa-biisistä oli sellainen pommi, jota en häneltä odottanut. Olin oikeastaan koko ohjelman ajan epäillyt hänen laulutaitojaan, koska niin taitavasti hän oli piilottanut tuon taitonsa. Onneksi hän päätti kuitenkin näyttää myös tuon puolen itsestään. Ylivoimaisesti hänen paras suorituksensa ohjelmassa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Olihan siellä muutama hyvä, mutta suurin osa aika hirveetä paskaa/ei erottunut alkuperäisestä.

1. Cheek - Puhelinlangat laulaa.
2. Erin - Mitä tänne jää (1000 kertaa parempi videon kanssa!).

Harmi että kaikki live-vedot on poistettu Youtubesta..

EDIT: ei oo todelliset nuo Erinin tissit!
 
Viimeksi muokattu:

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
4 jakso taitaa olla vanhin jakso mitä katsottavissa, ekoja ei taida mistään enää löytyä.
Kaikki jaksot ovat nähtävissä viikonloppuna Liviltä. Lauantaina ja sunnuntaina 17-23 neljä jaksoa illassa.

Itselleni sarja on ollut pienoinen pettymys esitettyihin ylistäviin kommentteihin nähden. Varsinkin tallennetut jaksot, joista on tullut katsottua esityksiä useampaan kertaan ovat latistuneet kerta kerralta. Ehkä tällaista pitäisi katsoa vain kerran ja sillä hyvä. Usein käy niin, että livevedot tuntuu ensikuulemalla hyviltä, kun keskittyy lähinnä fiiliksiin. Seuraavilla kerroilla keskittyy myös itse musiikkiin ja sen taso ei usein vastaa fiiliksen tuomaa tasoa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tässä Cheekin LIVE-esitykset Nelosen sivuilta. Studioversiot löytyy Youtubesta.

1. Puhelinlangat laulaa (Katri Helena)
2. Tinakenkätyttö (Kaija Koo)
3. Rakastuin mä luuseriin (Erin / Nylon Beat)
4. Levoton tuhkimo (Neumann / Dingo)
5. Kaduilla tuulee (Jari Sillanpää)
6. Giving Up (Jonne Aaron / Negative)
Bonus. Cheak feat Kaija Koo - Syypää sun hymyyn
Bonus2. Ilmeisesti ohjelman synnyttämä yhteistyö, Cheek feat Jonne Aaron - Anna mä meen.

Ja vaikka täälläkin taitaa olla sellaisia mielipiteitä että mitä vittua joku Cheek teki tuolla ohjelmassa niin kyllä nuo muut muusikot oli jaksosta toiseen ihan vitun pähkinöinä kun Jare Henrik Tiihonen avasi suunsa, näin kaikki jaksot katsoneena. Ja kun muut lauloi vain covereita, Cheek teki täysin uusia biisejä.

Biisistä riippumatta Jari Sillanpää oli lihava ja paljon hikoileva homo joka itki koko ajan ja oli silmin nähden ihastunut Cheekiin.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivottavasti tulee toinen kausi uusilla tyypeillä, Toni Wirtanen, Ville Valo, Anna Eriksson, Laura Närhi, Samuli Putro, Arja Koriseva, Danny, Paula Koivuniemi.. Siitä jos vaikka muutaman valitsisi ja jotain muita messiin ni kyllä kelpais. Pitäis olla jotain tommosia vanhoja kokeneita mursuja/mursuttaria höystettynä vähän nuoremmalla kaartilla, mutta kuitenkin sellasilla joilla on jo jonkunlaista uraa takanaan.

Tosin ihan sama ketä mahdolliselle toiselle kaudelle valittaisiin, kunhan vaan Jippua ei kelpuuteta. Muuten jää katsomatta.

Aika samoilla linjoilla tässä itsekin olen kunhan jippu ei tule sinne "tulkitsemaan" samoin varmaan samuli edelman on sama juttu noin miehistä.

Ville Valo noista nimistä itselle olisi mielenkiintoisin, mitä nyt muutamaa kappaletta ville nuorempana veti varsinkin agentsin kanssa niin huh huh. Toinen joka voisi mennä myös on vesku loiri. Ketään toista samanlaista tulkitsijaa ei varmaan heti löydy. Myös Pate Mustajärven voisi varmaan samaa kategoriaan pistää, jompi kumpi voisi olla hyvä olla mukana, ei ehkä kummatkin. Näiltä voisi olettaa että pystyy toisen artistin biisit vetämään omanaan tuosta vain.

Mutta kyllä kaiken kaikkiaan yllätti taso tuossa ohjelmassa. Ainoan jonka olisi voinut ehkä jättää pois oli Sillanpää jolla ei hirveästi annettavaa ollut. Toiselle kaudelle ehkä vieläkin mielenkiintoisemmat artistit ja mielusti monipuolista antia. Nuorta ja vanhaa ja mieluiten eri tyylilajeja.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Cheekin puhelinlangat laulaa sekä Kaija Koon vanha sydän.
Kaikki esitykset olivat hyviä, ja sarja muutenkin loistava!
Toivottavasti saadaan toinen kausi ja enemmänkin vaikka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös