Välierät kevät 2011: HIFK - Lukko

  • 76 854
  • 352

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
En ymmärrä tätä henkseleiden paukuttelua täällä, mollaamisia jne. Itselläni on kunnioitus Lukkoa kohtaan ja mielestäni oddsit mennä jatkoon tästä sarjasta on 50/50.

Toivottavasti HIFK;n jampoilla on nälkää mennä loppuun saakka, sillä uskon että se kumpi haluaa voittaa tämän sarjan enemmän sen se myös tekee!

Pienestä kiinni.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt toivotaan vaan, ettei pelaajilla ole masu jo täynnä. Itsekin tuntuu jo tässä vaiheessa vähän siltä, ettei samanlaista fiilistä saa päälle tuon huikean puolivälieräsarjan jälkeen. Toivottavasti kuitenkin tänään hallille mentäessa fiilis sitten paukahtaa päälle ja euforia jatkuu.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No mitä helvettiä, eihän tässä mitkään mahat saa olla täynnä, vaikka hieno sarja olikin Jokereita vastaan. Se oli vain ja ainoastaan yksi etappi matkalla finaaliin. Me klaarattiin se ja kyllä täytyy taas ihmetellä, jos jengi tyytyy johonkin puolivälieräsarjan voittoon. Se on HIFK:lle harvinaista herkkua, joten tästä pitäisi saada vain lisää halua menestymiseen ja itseluottamusta omaan tekemiseen. Toisaalta, ihan sama mitä täällä palstalla fanit ajattelee, tärkeintä on, ettei joukkueella ole millään tavalla tuollaisia ajatuksia takaraivossaa, muuten Lukko pyörittää meitä mennen tullen.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
pelkoko siellä jäytää vai mikä?

Ei mua tässä iässä enää jääkiekko pelota. Lähinnä naurattaa tuo HIFK-fanien ylimielisyys ja tietynlainen puusilmäisyys. No tänään tulette näkeään itse kuinka vaarallinen se Perttu oikeasti on. Voi tulla Janne Lahtea ikävä.

HIFK väänsi kovan sarjan Jokereita vastaan ja nyt vastustajaksi saapuu asteen/pari kovempi Rauman Lukko. Kyllä siinä tekemistä on HIFKillä, jos meinaa kuivin jaloin tästä sarjasta selvitä. Minä olen luottavainen siihen, että Lukko klaaraa tämän sarjan voitoin 4-2 ja menee finaaleihin.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ymmärrä tätä henkseleiden paukuttelua täällä, mollaamisia jne. Itselläni on kunnioitus Lukkoa kohtaan ja mielestäni oddsit mennä jatkoon tästä sarjasta on 50/50.

No eihän täällä ole punaisten toimesta edes mollattu tai paukutettu henkseleitä. Taisit mennä raumalaisten itsesuggestioon mukaan. Edelleen sama virsi: erittäin tasainen pari - se ei kylläkään tarkoita, että sarja etenee välttämättä tasaisesti tai edes kuuenteen otteluun. Kovemman henkisen kapasiteetin omaava jengi vie sarjan käyttäen pelien 3-5 momentumit hyväkseen väsyneiden joukkueiden taistossa.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mitä helvettiä, eihän tässä mitkään mahat saa olla täynnä, vaikka hieno sarja olikin Jokereita vastaan. Se oli vain ja ainoastaan yksi etappi matkalla finaaliin.

Tästä samaa mieltä. Yksi narreja vastaan käyty puolivälieräsarja - vaikka olikin hienoa lätkää - ei ole mitään verrattuna kannun nostamiseen. Kannu on ollut koko ajan mielessäni ja itselläni on vasta alkupala mennyt alas pötsiin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ei mua tässä iässä enää jääkiekko pelota. Lähinnä naurattaa tuo HIFK-fanien ylimielisyys ja tietynlainen puusilmäisyys. No tänään tulette näkeään itse kuinka vaarallinen se Perttu oikeasti on. Voi tulla Janne Lahtea ikävä.

Ei tässä osiossa ole mun tietääkseni yksikään HIFK fani millään tavalla vähätellyt Lukkoa? Teilläpäin tuntuu olevan joku alemmuuskompleksi, kun jokaisesta asiasta pitää alkaa vääntämään, esimerkkejä provoavista viesteistä on useita. No, onneksi niihin ei ole tartuttu, sen verran heikkoja ne ovat olleet.

Molemmista joukkueista löytyy omat tähtensä. En kuitenkaan usko, että nämä tähtipelaajat ratkaisevat tätä sarjaa. Pelaaminen menee tarkemmaksi ja näin ollen pienemmän roolin pelaajat saattavat nousta esiin?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mua tässä iässä enää jääkiekko pelota. Lähinnä naurattaa tuo HIFK-fanien ylimielisyys ja tietynlainen puusilmäisyys.
Olet siinä iässä, ettei lätkä pelota, mutta samalla siinä iässä, että yleistäminen onnistuu luontevasti. Listaatko vielä ne IFK-fanien ylimieliset kommentit ja puusilmäisyydet? Samaan syssyyn kehotan tarkastelemaan oman fanileirin kärkeviä kommentteja tästä välieräparista.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Laitetaan nyt omat näkemykset vielä asiasta:
Ai Hifk-fanien mielestä Lahti on yksi parhaista pelaajista, ellei paras? Melkein jopa Peltosen tasoinen?

Siis suomen median asiantuntevuus asiassa kuin asiassa ja lajissa kuin lajissa hakee naurettavuudellaan vertaistaan. Esimerkkejä on useita, muutama: Formuloiden osalta suomi "maailman nopein kansa", hah, ja viimeisimpänä riman alituksena median valinnat runkosarjan parhaiksi pelaajiksi. Kun kuulin että valinta on suurella äänivyöryllä Mr.95, olin aluksi hieman pettynyt, mutta kun kuulin että kakkossijalla on narriLahti, niin reaktio oli jo huvittunut ja uskottavuus koko äänestykseltä luokkaa "maailman nopein kansa".

Tämän ottelusarjan pelithän näyttävät totuuden joten asiasta on turha mitään siittimenmittauskisoja pitää, mutta sitä ennen FAKTAhan on että liigan paras pelaaja asuu tällä hetkellä n. 250 km päässä stadista!
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ei mua tässä iässä enää jääkiekko pelota. Lähinnä naurattaa tuo HIFK-fanien ylimielisyys ja tietynlainen puusilmäisyys. No tänään tulette näkeään itse kuinka vaarallinen se Perttu oikeasti on. Voi tulla Janne Lahtea ikävä.

Kyllä ton Pertti Lindegrenin taidot on nähty, sehän voitti pistepörssinkin loukkaantuneena.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tämän ottelusarjan pelithän näyttävät totuuden joten asiasta on turha mitään siittimenmittauskisoja pitää, mutta sitä ennen FAKTAhan on että liigan paras pelaaja asuu tällä hetkellä n. 250 km päässä stadista!

No olkaa onnellisia, että teiltäkin löytyy sellainen. Onhan se hieno tilanne, kun molemmista joukkeista löytyy SM-liigan parhaita pelaajia. Toisesta löytyy pistepörssin voittaja ja toisesta SM-liigan paras pelaaja. Kokonaisuudessaan, materiaalit menevät 50-50 ja vaikka HIFK olikin pisteissä runkosarjassa edellä reilusti, niin nyt niillä ei ole merkitystä. Nollasta lähdetään ja parempi jatkoon.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
, mutta kun kuulin että kakkossijalla on narriLahti, niin reaktio oli jo huvittunut ja uskottavuus koko äänestykseltä luokkaa "maailman nopein kansa".

Minulle tuli aivan sama reaktio. Peltosen vielä hyväksyn mutta vaikka Lahti on hyvä, todella hyvä pelaaja niin ei mitenkään Lingrenin veroinen. Mutta kun Lingren ei pelaa pääkaupunkiseudun joukkueessa niin eihän se sitä voinut voittaa.

Noh, ehkä tän sarjan jälkeen sen tietää jälleen muutkin minkälaisesta taikurista on kyse.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
No eihän täällä ole punaisten toimesta edes mollattu tai paukutettu henkseleitä. Taisit mennä raumalaisten itsesuggestioon mukaan. Edelleen sama virsi: erittäin tasainen pari - se ei kylläkään tarkoita, että sarja etenee välttämättä tasaisesti tai edes kuuenteen otteluun. Kovemman henkisen kapasiteetin omaava jengi vie sarjan käyttäen pelien 3-5 momentumit hyväkseen väsyneiden joukkueiden taistossa.

Ihan totta muuten. Täällä duunipaikalla on yksi raumalainen sälli joka kokee vittuiluna kun kaverille kertoo että kahvi on loppu tai tulostin ei toimi.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
No olkaa onnellisia, että teiltäkin löytyy sellainen. Onhan se hieno tilanne, kun molemmista joukkeista löytyy SM-liigan parhaita pelaajia. Toisesta löytyy pistepörssin voittaja ja toisesta SM-liigan paras pelaaja. Kokonaisuudessaan, materiaalit menevät 50-50 ja vaikka HIFK olikin pisteissä runkosarjassa edellä reilusti, niin nyt niillä ei ole merkitystä. Nollasta lähdetään ja parempi jatkoon.

Kyllä, voit olla varma että täällä ollaan Lindgrenistä ikionnellisia, vaikka me kaikki kärsitäänkin "alemmuuskompleksista"(vai mikä se iso ja vaikea sana olikaan). Ja kyllä täällä meilläkin Peltosen ansiot ja taidot arvostetaan todella ylös, (kirkkaimpana tietenkin -95 nevö föget), joten toivotaan että tämä ottelusarja kärjistyy näiden kahden vuoden 2011 sm-liigan supersankareiden kalpojen kolisteluun. Ja toivottavasti nähdään paljon hienoja maaleja.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Laitetaan nyt omat näkemykset vielä asiasta:
Ai Hifk-fanien mielestä Lahti on yksi parhaista pelaajista, ellei paras? Melkein jopa Peltosen tasoinen?
Voisiko tuo johtua siitä, että viime aikoina täällä on nähty aika monta Lahden ja Peltosen peliä? Lindgreniä ei ole ollut mahdollista seurata samalla tavalla. Vaikea uskoa, että HIFK:n kannattajat eivät arvostaisi Pertun taitoja korkealle. Se, että häntä jotenkin täällä väheksyttäisi on ihan oma päänsisäinen harhasi.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Minulle tuli aivan sama reaktio. Peltosen vielä hyväksyn mutta vaikka Lahti on hyvä, todella hyvä pelaaja niin ei mitenkään Lingrenin veroinen. Mutta kun Lingren ei pelaa pääkaupunkiseudun joukkueessa niin eihän se sitä voinut voittaa.

Noh, ehkä tän sarjan jälkeen sen tietää jälleen muutkin minkälaisesta taikurista on kyse.

Ihmetyttää miksi pitää väkisin kääntää tämä vellova keskustelu Pertun vähättelyksi? Tuskin yksikään fani, saatika vastustaja organisaatio vähättelee pelaajaa joka voittaa pistepörssin, huolimatta siitä, että kilpailijoina oli mm. esillä olleet Peltonen ja Lahti? Täytyy myös ihmetellä miten puusilmäistä porukka on, jos pitävät jotain äänestystä parhaasta pelaajasta jotenkin merkityksellisenä. Perttu voitti pistepörssin, mutta väitän, että Peltonen on silti parempi pelaaja, kun ottaa huomioon tehopisteiden ulkopuolella tapahtuvat asiat. Olen sitä mieltä, että vaikka Perttu haastaakin puhtaasti pelillisesti Peltosen, niin johtajuus, taistelu sekä kyky johtaa joukkojaan esimerkillä nostavat Villen parhaaksi.

Hieno ja todennäköisesti erittäin fyysinen sarja tulossa, nauttikaamme molemmissa leireissä tästä. Olen varma, että HIFK:llä ei todellakaan ole takki tyhjä tai maha täynnä. Luotan omiin, mutta tunnustun myös Lukon tasavertaiseksi vastustajaksi. Enkä vähiten Perttu Lingenin takia.
 

ilu

Jäsen
Voisiko tuo johtua siitä, että viime aikoina täällä on nähty aika monta Lahden ja Peltosen peliä? Lindgreniä ei ole ollut mahdollista seurata samalla tavalla. Vaikea uskoa, että HIFK:n kannattajat eivät arvostaisi Pertun taitoja korkealle. Se, että häntä jotenkin täällä väheksyttäisi on ihan oma päänsisäinen harhasi.

Johtuneeko pelkästään tuostakaan. Olen nähnyt kohtuullisen monta Lahden ja Lindgrenin ottelua tällä kaudella ja itse valitsisin näistä kyllä Lahden omaan joukkueeseeni mennen tullen. Lindgreniä vaarallisempi ja kokonaisvaltaisempi pelaaja, vaikka Perttukin on kyllä kovan kauden pelannut.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Ihmetyttää miksi pitää väkisin kääntää tämä vellova keskustelu Pertun vähättelyksi? Tuskin yksikään fani, saatika vastustaja organisaatio vähättelee pelaajaa joka voittaa pistepörssin, huolimatta siitä, että kilpailijoina oli mm. esillä olleet Peltonen ja Lahti? Täytyy myös ihmetellä miten puusilmäistä porukka on, jos pitävät jotain äänestystä parhaasta pelaajasta jotenkin merkityksellisenä.

Hieno ja todennäköisesti erittäin fyysinen sarja tulossa, nauttikaamme molemmissa leireissä tästä. Olen varma, että HIFK:llä ei todellakaan ole takki tyhjä tai maha täynnä. Luotan omiin, mutta tunnustun myös Lukon tasavertaiseksi vastustajaksi. Enkä vähiten Perttu Lingenin takia.

No siitä väkisin vääntämisestä en tiedä, ja ehkä organisaatio ja pelaajat ei vähättele Perttua mutta media ja sitä kautta valtaväestö (median vaikutuksesta) vähättelee. Jatkoajan kirjoittajia kun ei ole kuin murto-osa kiekkoa seuraavista. Ehkä itsekin olisin Peltosen valinnut parhaaksi pelaajaksi.

Oikeassa kyllä siinä olet ettei pitäisi vittuakaan kiinnostaa se mitä muut ajattelee/kirjoittaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Johtuneeko pelkästään tuostakaan. Olen nähnyt kohtuullisen monta Lahden ja Lindgrenin ottelua tällä kaudella ja itse valitsisin näistä kyllä Lahden omaan joukkueeseeni mennen tullen. Lindgreniä vaarallisempi ja kokonaisvaltaisempi pelaaja, vaikka Perttukin on kyllä kovan kauden pelannut.

No tämä menee taas lapselliseksi mutta väitän että sinun kokoamasi Lahden joukkue on huomattavasti heikompi kuin minun kokoamani Lindgrenin joukkue.
Lindgrenin pelisilmä, kiekon hallinta, syöttötaito, taito saada ketjukavereista huomattavsati parempia pelaajia, ovat muutamia syitä miksi Lindgren voitti pistepörssin.

ps.Siis onhan Lahtikin mahtava kiekon käsittelijä mutta eri tavalla kuin Lindgren, Lahti suojaa kiekkoa mestarillisesti kun taas Perttu kieputtaa vastustajat solmuun.
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lindgrenin ja Lahden voi laittaa tämän sarjan jälkeen vertailuun. Sitten on nähty molemmilta tarpeeksi pelejä. Ennakkoon minunkin papereissani Lahti on korkeammalla kuin Lindgren ja ihan siitä syystä, että herra oli aivan saatanan hyvä tuossa HIFK-sarjassa. Joutui ottamaan vähän väliä iskua vastaan, mutta ei hetkahtanut niistä tippaakaan. Tuntui vaan että parani mitä enemmän sai kolhua.

Mutta joo jatketaan tästä sitten myöhemmin. Toivottavasti HIFK saa tänään Jeff Hamiltonin messiin. Ramstedtikin tekisi aika gutaa, mutta hän ei käsittääkseni mahdu kokoonpanoon? Kojon koirankopissa ollut jo parisen vuotta.
 

Jindebyne

Jäsen
Tulee olemaan täysin Lukon sarja.

Jos HIFK saa yhdenkin voiton, voi pojat lähteä tyytyväisenä pronssipeliin.

Lukossa pelaa mm. paras ei NHL-pelaaja Perttu Lindgren, sekä maalissa Norosen Mika, joka saisi heittämällä sopimuksen mihin tahansa muuhun Sm-Liiga -joukkueeseen. No HIFK taisi jätkän hylätä, mutta anyway.

Lukossa ei ole yhtäkään asiaa, jota ei voisi tarpeeksi ylistää, HIFK:lla taas heikkouksia löytyy erityisesti valmennuksesta, sekä ylimielisistä kannattajista.

Tää sarja on niin taputeltu. Onnea Rauma!
 

ilu

Jäsen
No tämä menee taas lapselliseksi mutta väitän että sinun kokoamasi Lahden joukkue on huomattavasti heikompi kuin minun kokoamani Lindgrenin joukkue.
Lindgrenin pelisilmä, kiekon hallinta, syöttötaito, taito saada ketjukavereista huomattavsati parempia pelaajia, ovat muutamia syitä miksi Lindgren voitti pistepörssin.

ps.Siis onhan Lahtikin mahtava kiekon käsittelijä mutta eri tavalla kuin Lindgren, Lahti suojaa kiekkoa mestarillisesti kun taas Perttu kieputtaa vastustajat solmuun.

Luulen kyllä että Lahden joukkue olisi nimenomaan joukkueena parempi. Lindgren on tietyissä tilanteissa täysin ylivoimainen SM-liigassa, mutta Lahden nöyryys myös puolustussuuntaan (tehotilaston 2. sija) sekä käsittämätön fysiikka ja tasapaino kääntävät tilanteen omissa papereissani toistaiseksi Lahden hyväksi. Lindgren tekee varmasti ketjukavereistaan parempia pelaajia, mutta samaa voi sanoa myös Lahdesta, jonka sentterinä pelasi mestiksestä tullut Antti Kerälä.

Molemmat ovat kyllä hyviä perintöprinssejä Peltoselle liigan parhaasta hyökkääjästä puhuttaessa ja on ihan hyvin mahdollista että tämä sarja kääntää Lahden ja Lindgrenin järjestyksen päinvastaiseksi.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Eikö se nyt ole aivan se ja sama kuka pelaaja on parempi ja kuinka paljon. Joukkueet siellä tänään aloittaa pelit ja luonnollisesti Lukko tarvitsee Lindgreniä ja HIFK Peltosta, mutta joukkue siellä voittaa tai häviää. Jokaisella on omat mielipiteet ja katsoo eri asioita pelaajista ja niiden pohjalta on helppo arpoa oma suosikki ykköseksi.

Tämän illan pelissä Lukon täytyy pystyä pitämään maalin edusta hallussa omassa päädyssä. KalPalla ei montaa isokoista hyökkääjä ollut, eikä maalille ajoja muutenkaan hirveästi, mutta HIFK ajaa varmasti paljon enemmän ja röyhkeämmin Norosen eteen. Toivottavasti Rantanen osaa hoitaa tämän asian paremmin kuin Salmisen pysäyttämisen KalPa -sarjassa. Muutenkin ennakkoon Lukon puolustuksen tulisi sopia paremmin helsinkiläisiä kuin kulmapyörijöitä vastaan. HIFK:n pelejä en nyt keväällä ole yhtään nähnyt, joten suuremmin en pysty arvioimaan millaista peliä ovat pelanneet. Aika vähämaalisia pelejä ainakin pääosin, mutta taitaa johtua pitkälti Jokereistakin.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Mielenkiintoista nähdä lähteekö IFK möyhentämään Lukkoa samanlaisella fyysisellä pelillä, jolla se iski Jokereihin. AJ Niemellä on varmasti mustelmia vielä kesäkuussakin kaikista niistä kymmenistä taklauksista, joita hän otti vastaan sarjan aikana ja Lukon kookas pakisto on kyllä aika hyvä pommituksen kohde. Tikkasta yritetään horjuttaa varmasti mahdollisuuksien mukaan, mutta toinen potentiaalinen kohde voisi olla Kuukka, jonka peruspelitaso ei ole muutenkaan kummoinen ja sopiva määrä niittejä voi hyvinkin johtaa muutamaan ratkaisevaan mokaan omassa päädyssä. Lingrenin naamaa hierottaneen vähintään yhtä paljon kuin Lahden naamaa noissa seitsemässä pelissä, vaikka pidin ehkä Lahtea pykälän vaarallisempana pelaajana. Lahti kyllä hyytyi lopulta niihin muutamaan niittiin ja kenties ylisuureen vastuuseen, mutta ekat 4-5 matsia oli kyllä kentän ehdoton kuningas. Voin myös veikata jo valmiiksi, että IFK istuu useamman jäähyn maalivahdin häirinnän takia, koska Noronen on Lasakiakin otollisempi kohde pienelle häirinnälle.

Mielenkiintoista kyllä nähdä miten peli lähtee rullaamaan. Veikkaustakin mukaillen IFK on kyllä selvä suosikki tähän ensimmäiseen matsiin ja miksei koko sarjaankin. Erkka oli kuitenkin vähän eritason valmentaja Uramaan verrattuna, joten pitäisin Lukon pärjäämistä pienimuotoisena yllätyksenä, vaikka sinänsä joukkueessa on paljon hyviä osasia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös