Senior ja Svante:
Kirjoitin juuri pitkän viestin, mutta se häipyi bittiavaruuteen. Kokeillaan uudestaan.
Eli, mielipiteenne ovat hyviä ja olen niistä useista täsmälleen samaa mieltä kanssanne. Kuitenkin siitä huolimatta ainakin itse näen, ettei niiden hokeminen illasta, viikosta ja ketjusta toiseen täällä Jatkoajassa ei palvele juuri ketään, kun täällä ainakin suuri osa faneista yrittää nyt jo keskittyä olennaiseen.
Meillä on tuolla Jokerit-osiossa 210 viestiä pitkä ketju otsikolla Ottelutapahtumat ja "show", joka sisältää tasan 210 viestiä avautumista ihan meidän jokerifanienkin toimesta meidän Areenamme ottelutapahtumien laatikon ulkopuolisesta tasosta, joka on, kuten tunnettua, lähellä valtakunnan surkeinta. Silkkaa paskaa illasta iltaan, noin suoraan sanottuna.
Yleisömäärät jatkavat laskuaan vuodesta toiseen ja tulevat jossain vaiheessa asettumaan sille alhaiselle tasolle, joka osoittaa sen kannattajapohjan ydinjoukon todellisen laajuuden, ja se on hyvä niin. Tämä saattaa nimittäin lopulta johtaa siihen, että organisaatiossamme tapahtuisi jotain oikeita muutoksia. Niitä ei nimittäin tule tapahtumaan ennenkuin brändimme uskottavuuden jo kättelyssä pilaavat avainhenkilöt poistuvat jokerileiristä. Nämäkin asiat ovat ihan tunnetusti tiedossa, mutta niistäkään enää kukaan jaksa illasta toiseen valittaa.
Siinä ei ole mitään vikaa että te IFK-fanit, kuten Svante ja Senior, tulette tänne otteluketjuihin tuomaan näkemyksiänne ja sohimaan arkojakin asioita. Mutta kun nyt vain tuntuu siltä, että IFK-fanit ovat suunnilleen ainoita joita tässä vaiheessa vuotta jaksaa päivästä toiseen kiinnostaa valittaminen ja avautuminen näistä sinänsä epäolennaisista asioista.
Standardoitujen jhagilaisten sivallusten asteelle asettuneet perusvalitukset sen kuuluisan Fyysisyyden (tm), Brändin, Tunnelman, Yleisön ja Rock'n'Rollin puutteesta eivät enää jaksa näiden vuoden tärkeimpien pelien aikoihin kiinnostaa ketään muita kuin IFK-faneja. Se on teidän valitsemanne linja, mutta me yritetään nyt keskittyä mestaruusjahtiin ja itse pelin analysointiin.
Olennaista tässä vaiheessa vuotta on omasta mielestäni Suomen mestaruuden voittaminen, ei brändinrakentelu ja imagovertailun piirisarjakisat. Itse ainakin nautin edelleen pudotuspelien katselusta. Jos katsomossa ei ole mökää tai pelissä ei tapella, en minä sille mitään voi. Onneksi kiekossa on monia monia muitakin asioita, mistä minä saan fiilikseni ja mielihyväni.
Nyt pelataan mestaruudesta. Brändikiekko oli varmasti ihan kiva juttu, mutta dunkkuun tuli. Onneksi me pelataan meidän kiekkoa niin päästään näkemään finaaleitakin Areenalla.
-TommyT-