Välieräsarja 2004-2005 Jokerit-HPK

  • 64 515
  • 594

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vakiopeesausta

Viestin lähetti Vakio
Kiitos HPK:lle hyvästä vastuksesta. Voutilainen kokosi itsensä viimeiseen peliin ja oli taistelun ruumillistuma.

Jokereista Filppula oli käsittämättömän hyvä.
Samalla on ilmaistava huolestuminen Metropolitin uskomattoman flegmaattisen esityksen johdosta. Miehen taidot tietäen tuo esitys oli jotain 30% kapasiteetista.
Thomas oli erinomainen jälleen kerran.
Jortikalle kiitos jo tässä vaiheessa, kävipä finaalissa miten tahansa. Kyllä minä olisin mielelläni katsellut jatkossakin Jortsua Jokerien peräsimessä. Huikea koutsi.

HPK pisti tänään hyvin kampoihin. Tasapeli varsinaisella peliajalla ei olisi ollut ansaitsematonta. Ratkaisevan voiton saavuttaminen tuntui olevan Jokereille henkisesti raskasta.

Voutilainen oli tänään hyvä ja Viltteri korvasi Metron flegmaattisuuden ( mikä johtui kenties HPK:n onnistuneesta miesvartioinnista ) täydellisesti. Thomas ol loistava ja Jortsu oli cool lähes loppuun asti kunnes ...

Kokonaisuudessaan Jokerit oli vahva ja vääntöä olisi varmaan riittänyt jatkossakin, mutta minä ainakin haluaisin kiittää HPK:ta hyvästä vastuksesta. Ei se niin helppoa ollut kuin paperilla näyttää. Vielä on paljon parannettavaa...
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Vakio
Voi hyvä luoja, mixu!

Eikö sieltä näppikseltä todellakaan löydy koskaan mitään positiivista sanottavaa.

Minusta tuo asenne on suorastaan säälittävä. Jotain on jäänyt jääkiekosta ymmärtämättä, jos ei pysty näkemään hienossa liikkumisessa, taitavassa kiekonkäsittelyssä, kovassa mutta rehdissä yrittämisessä jne. mitään hyvää.

Ainoa mikä merkitsee, ovat ylilyönnit näköjään. Viisaat joukkueet välttävät niitä ja menestyvät.

Samaa mieltä "Vakion" kanssa (???). Tämä kausi on jo todistanut millaista kiekkoa pelaava(t) joukkue(et) on finaalissa.
 

rinkeli22

Jäsen
Noh, olihan se viimeinen vielä kunnon yritystä, mutta parempi voitti koko sarjan. Ei siitä nyt ollut mitään epäselvyyttä.

Ratkaisut:
- erikoistilannepelaaminen: Jokerit oli ylivertainen sekä ylivoimalla, että alivoimalla. Itse olen HPK:n koko kauden tukossa ollutta ylivoimapeliä pitänyt suurimpana esteenä mestaruudelle, ja kyllä se vaan näyttelee isoa roolia näissä.
- maalinedustapeli: Asenne vastustajan maalille menemiseen oli Jokereilla selvästi parempi. Kumpikaan ei erityisen hyvin siivonnut oman maalin edustaa tässä sarjassa, mutta HPK ei tarpeeksi hanakasti Thomasin eteen edes yrittänyt.
- ensimmäisen pelin nukkuminen: Se oli jotakin niin käsittämätöntä, että ei välierävaiheessa ole varaa noin pahasti nukkua yhtäkään peliä. Oliko syy valmentajassa, taktiikassa, areenan kirouksessa(!) vai pelaajissa itsessään, jäänee arvoitukseksi.
- sopeutuminen isoon kaukaloon: Se nyt pitäisi olla selvä juttu, että areenan kokoisessa kaukalossa ei pysty pelaamaan heittämällä "pitkää päätyyn ja perään"-taktiikalla. Parempi se on kuin menettää kiekkoja jatkuvasti keskialueella, mutta liian helposti alistuttiin tähän, kun olisi tarvittu vähän rohkeutta. Myös Rännikiekot on maalivahdin suhteellisen helppo katkaista järjestään noin isossa kaukalossa. Ei niihin enää päästä itse käsiksi.
- Typeryys: Kahden viimeisen ottelun ratkaisevimmat maalit menivät omiin oman pelaajan kautta. Kyllä sillä omalla maalivahdilla on ihan tarpeeksi haastetta jo ilman, että aletaan itse vielä ohjaileen niitä laukauksia. Näiden lisäksi tuli sarjan aikana muutamia tilanteita, joissa aivan järkyttävän typerästi tehtiin maski omalle maalivahdille ilman vastustajan painetta.

Onnittelut Jokereille hyvästä esityksestä ja onnea jatkoon.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
"Kriisijoukkue" Jokerit meni suht helposti finaaliin. Toki Kerho laittoi tänään kampoihin paremmin kuin perjantaina, mutta ei voittajasta ollut epäselvää missään vaiheessa. V-tuttaa vain, että Pete ei saanut sitä yhtä pistettä, vaikka tarjosi namupaikat Lepistölle (?) ja Metrolle maalinkulmalle. Toivottavasti Metron ajatukset eivät leiju jo Sveitsin alpeilla, sillä oudon tehotonta hänen pelinsä on ollut.

Kerholle voisi vetää vaikka minkäläiset vinoilut, mutta toivotetaan kuitenkin vain onnea jokakeväiseen pronssiotteluun. Keväänmerkit; Pääskyset saapuvat ja Kerho pelaa pronssista.

Kiitos Jokerit!
 

Orsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KÄRPÄT, RoPS, Maajoukkue, Hollanti, Gun`n`Roses
Viestin lähetti mixu
Suvi-Urpo liiga saa ansikokkaan päätöksen kun hippakiekon mestarit narrit ja Kärpät ottaa yhteen.
Oli taas tänään niin Jortikkamaista kiekkoa että voi hyvä Sylvi.
Ei minkäänlaista fyysisyyttä ollut narrien pelissä.

Yleisöä oli 8500 ja sekin kertoojotain.Ei tuollaisesta ringetestä kannata ainakaan itse maksaa.

No tuolla tyylillä pärjää eikä vamarsti tänä keväänä tarvitse Jortikan itkeä kuinka väkivaltaista kiekkoa vastustaja pelaa kuten vuonna 1999.

Kaunista. Kovuuden, fyysisyyden ja MegaÄijämäisyyden Mestarit ovat sitten muualla. Kyseisen ryhmän kärkikarvaaja onkin tällä hetkellä Vierumäellä, kun taas suvea (ja urpoa) odotellaan Näätä ja Pelle-leirissä innolla. Kyllähän se harmittaa, ymmärränhän minä sen.

Onko silti totta, ettet näissä joukkueissa näe mitään hyvää? Se on kyllä sinun ongelmasi. Sattuvat olemaan sarjan parhaat joukkueet!

PS. Lohdun sana on sullekin sanottava: Liigan paras sentteri on mielestäni OJ.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti Vakio
Voi hyvä luoja, mixu!

Eikö sieltä näppikseltä todellakaan löydy koskaan mitään positiivista sanottavaa.

Minusta tuo asenne on suorastaan säälittävä. Jotain on jäänyt jääkiekosta ymmärtämättä, jos ei pysty näkemään hienossa liikkumisessa, taitavassa kiekonkäsittelyssä, kovassa mutta rehdissä yrittämisessä jne. mitään hyvää.

Ainoa mikä merkitsee, ovat ylilyönnit näköjään. Viisaat joukkueet välttävät niitä ja menestyvät.

Kyllä mua se ottaa päähän että kun pelataan kauden tärkeimpiä pelejä niin varovaisuus menee kaiken yli ja fyysisen kiekon TÄYDELLINEN puuttuminen pelistä eliminoidaan ilmeisesti Jortikan mahtikäskyllä.
Kyllä se jotain kertoo myös että katsomot on lähes puolityhjät.
Jotain on jäänyt jääkiekosta ymmärtämättä silloin jos fyysisyys tyystin unohdetaan sillä se kuuluu jääkiekkoon ja esimerkiksi Nhl:ssä taklataan sitä enemmän mitä pidemmälle kausi etenee.
Mitä pidemmälle kausi menee sitä enemmän arvostaa Penttiä ja erästä iltaa raumalla maaliskuussa 2005.

Ja oli siellä hyvää se että liike oli mainiota mutta mitä siitä jos se käytetään taitoluisteluun päästä päähän.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Suuri vääryys?

No ei. Jokerit oli tässä sarjassa juuri niin paljon parempi kuin mitä nuo otteluvoitot osoittavatkin.

HPK ei pystynyt muutamaa erää lukuunottamatta pelaamaan sillä tasolla, mitä voitto tämän hetken Jokereista olisi vaatinut.

Miksi näin? Jaa-a... Ehkä syistä myöhemmin, kun jaksaa.

Viimeisen pelin toinen erä oli suorastaan käsittämättömän huono, eikä se ensimmäinen peli kokonaisuudessaan juurikaan siitä poikennut. Tälläisella pelillä ei voi eikä saa mennä finaaliin.

Onnittelut Jokeri -kannattelijoille vahvasta välieräsarjasta ja onnea finaaleihin.

PS. Elton pitäisi nimetä Turengin kunniakansalaiseksi! Loistava hemmo.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti mixu

Mitä pidemmälle kausi menee sitä enemmän arvostaa Penttiä ja erästä iltaa raumalla maaliskuussa 2005.


Siinä pelissä ei "fyysisyyden" suhteen ollut normaalipeliin nähden muuta eroa kuin lopun "joukkotappelu". Eikö peli edusta mixulle hyväksyttävää, ellei lopussa aloiteta tappelua? Turhaa ja katkeraa, mixu.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti mixu
Kyllä mua se ottaa päähän että kun pelataan kauden tärkeimpiä pelejä niin varovaisuus menee kaiken yli ja fyysisen kiekon TÄYDELLINEN puuttuminen pelistä eliminoidaan ilmeisesti Jortikan mahtikäskyllä.
Kyllä se jotain kertoo myös että katsomot on lähes puolityhjät.
Jotain on jäänyt jääkiekosta ymmärtämättä silloin jos fyysisyys tyystin unohdetaan sillä se kuuluu jääkiekkoon ja esimerkiksi Nhl:ssä taklataan sitä enemmän mitä pidemmälle kausi etenee.
Mitä pidemmälle kausi menee sitä enemmän arvostaa Penttiä ja erästä iltaa raumalla maaliskuussa 2005.

Ja oli siellä hyvää se että liike oli mainiota mutta mitä siitä jos se käytetään taitoluisteluun päästä päähän.

Höpö ja vielä kerran höpö.

Tässä alkaa vain pikkuhiljaa olla kysymys siitä, että jhagilainen IFK-fanien itsesuggestio alkaa olla niin pitkälle kehittynyttä, että te olette yksinkertaisesti tulleet siihen pisteeseen, jossa fyysisyys-mantranne on korvannut tosiasiat.

Kyllä muuallakin taklataan jääkiekko-otteluissa, kuin vain IFK:n matseissa. Tänäänkin ensimmäisessä erässä nähtiin roimasti hyviä taklauksia, mutta sen jälkeen koko ottelun taso laski kuin lehmän häntä, eikä pelissä ollut ylipäänsä mitään osa-aluetta maalivahteja lukuunottamatta, mikä olisi järin säväyttänyt. Joten eikai siellä sillon taklattukaan.

Ja mä en käsitä että mikä on siinä taklaamisessa se itseisarvo, että koko ajan pitäisi hakea jotain helvetin pommeja sillä seurauksella, että pakit ajelee itsensä ulos tilanteista, hyökkääjien suunnanmuutokset käy roimasti hitaammiksi ja jäähyriski kasvaa potenssissa? Tänään jäähyt meni tosin meille päin, kun Väänänen kävi niistämässä Immosen ja Mäkkäri kosti hölmösti kyynärpäällä ja sai selvän kakkosen, tuloksena 1-0 meille.

-TommyT-
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ilman mitään sarkasmia haluaisin todeta että eihän Kerho todellisuudessa tarjonnut juurikaan vastusta Jokereille. Kyllä tämä välieräsarja oli Kerholta täysi floppi ja se oli nimenomaan HPK joka sai Jokerit näyttämään paljon paremmalta kuin mitä joukkue todellisuudessa tässä välieräparissa esitti. Minä ymmärrän hyvin niitä Kerho-kannattajia joita tämä tulos vituttaa raskaasti, ei itse tappio välierissä, eikä se että tappio tuli Jokereille vaan nimenomaan se että tappio tuli oman epäonnistumisen johdosta. Onneksi sentään Jokereissa ainakin päävalmentaja näytti tajuavan ettei joukkueen pelissä ole kauheasti hurraamista. Kyllähän Jokerit on saanut paljon aikaan sitten runkosarjan lopun eikä ole mitään syytä olettaa etteikö joukkue edelleenkin voisi parantaa peliään niin, että Kärpille tarjottaisiin kunnon vastus. Olisin toivonut hiukan parempaa panosta HPK:lta niin että olisi Jokereiden nykykuntokin tullut testattua kunnolla. Nyt vain täytyy toivoa että rahkeet riittävät haastamaan Kärpät oikein tosissaan.

Kiitos Kerholle tästä sarjasta ja kannattajilleen hyvästä hehkutuksesta.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti mixu
Suvi-Urpo liiga saa ansikokkaan päätöksen kun hippakiekon mestarit narrit ja Kärpät ottaa yhteen.
Oli taas tänään niin Jortikkamaista kiekkoa että voi hyvä Sylvi.
Ei minkäänlaista fyysisyyttä ollut narrien pelissä.

Yleisöä oli 8500 ja sekin kertoojotain.Ei tuollaisesta ringetestä kannata ainakaan itse maksaa.

No tuolla tyylillä pärjää eikä vamarsti tänä keväänä tarvitse Jortikan itkeä kuinka väkivaltaista kiekkoa vastustaja pelaa kuten vuonna 1999.

Hei kuule! Tässä tulee uutisia puolueettomalta taholta: Liiga saa OIKEASTI arvoisensa finaalin. Sarjan kaksi parasta joukkuetta kohtaavat finaalisarjassa, jossa tullaan pelaamaan JÄÄKIEKKOA. Tästä nautimme myös me sivulliset jääkiekon ystävät, eikä vähiten siksi että nämä kaksi parasta joukkuetta pelaavat taidokasta kiekkoa. Ulkopuolisen kannalta on myös hienoa että ei ole olemassa mitään ennakkosuosikkia. Nuo joukkueet ovat lähtökohdiltaan niin tasaiset että kumpi tahansa voi juhlia mestaruutta.

Onnittelut Kärpille, Jokereille sekä molempien faneille finaalipaikasta. Teille on tulossa hyvät bileet. Pitäkää hauskaa ja nauttikaa täysillä finaalitunnelmasta.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vielä nyt jatkona kun päästiin vauhtiin, niin perkele täytyy sanoa että on sitä fyysisyyttä muunkinlaista kuin jonkun kädettömän kimhirsovitsin koohottaminen ja säntäily pitkin ja poikin kenttää. Ei ne puolen kentän vauhdit, pleksien rytinät ohimenevässä taklauksessa ja pakkien itsensä ulos pelaamiset ole mitään fyysisyyttä, ne on vaan huonoa jääkiekkoilua.

Fyysisyyttä on niin monenlaista. Itse arvostin fyysisyydessä helvetisti tänäänkin Juha Lindin upeata fyysistä peliä. Mies on näissä pudotuspeleissä tuottanut Jokereille monen monta maalia loistavalla maskimiehenä pelaamisellaan. Siinä on ukko joka vääntää maalin edessä oikea-aikaisen maskin kovalla prosentilla vastustajan huippuvahdin eteen. Ilman mitään brändiominaisuuksia.

-TommyT-
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Viestin lähetti mixu
Kyllä mua se ottaa päähän että kun pelataan kauden tärkeimpiä pelejä niin varovaisuus menee kaiken yli ja fyysisen kiekon TÄYDELLINEN puuttuminen pelistä eliminoidaan ilmeisesti Jortikan mahtikäskyllä.
Kävin katsomassa monta syksyistä suosikkijoukkueesi ottelua, jossa taklattiin huomattavasti vähemmän kuin Jokerit taklasi tänään ensimmäisessä erässä. Jos Jortikka on siis eliminoinut fyysisyyden TÄYSIN, niin ihmettelen miten jaksoit hallilla käydä omaa joukkuettasi katsomassa.

Onhan se tietysti nähty, että teidän leirissänne yksi minuutti voi korvata koko kauden neppailun. Tätä yhtä minuuttia tulet epäilemättä hehkuttamaan muiden ketjuissa vielä usean vuoden ajan. Se täytyy kuitenkin sanoa, että joukkueen fyysisyyden rajoittuessa nimiin Häppölä ja Järvinen on jotain todella pahasti pielessä.

Ei pitäisi provosoitua yhden alamittaisen hörökorvan piipityksestä, mutta ihan vaan näin kuriositeettina.

PS. Mentiin teidän ohi mitalitaulukossa. Ugh.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Gags
Ilman mitään sarkasmia haluaisin todeta että eihän Kerho todellisuudessa tarjonnut juurikaan vastusta Jokereille. Kyllä tämä välieräsarja oli Kerholta täysi floppi ja se oli nimenomaan HPK joka sai Jokerit näyttämään paljon paremmalta kuin mitä joukkue todellisuudessa tässä välieräparissa esitti. Minä ymmärrän hyvin niitä Kerho-kannattajia joita tämä tulos vituttaa raskaasti, ei itse tappio välierissä, eikä se että tappio tuli Jokereille vaan nimenomaan se että tappio tuli oman epäonnistumisen johdosta. Onneksi sentään Jokereissa ainakin päävalmentaja näytti tajuavan ettei joukkueen pelissä ole kauheasti hurraamista. Kyllähän Jokerit on saanut paljon aikaan sitten runkosarjan lopun eikä ole mitään syytä olettaa etteikö joukkue edelleenkin voisi parantaa peliään niin, että Kärpille tarjottaisiin kunnon vastus. Olisin toivonut hiukan parempaa panosta HPK:lta niin että olisi Jokereiden nykykuntokin tullut testattua kunnolla. Nyt vain täytyy toivoa että rahkeet riittävät haastamaan Kärpät oikein tosissaan.

Kiitos Kerholle tästä sarjasta ja kannattajilleen hyvästä hehkutuksesta.

Tää on Gags kovin totta. Mua nolottaa aika paljon Kerhon puolesta myös sen takia, että joukkueen valmennus ja pelaajat matsien jälkeen kilpaa kehuivat Jokereiden hyvyyttä.

Fakta on, että tämä ottelusarja jäi laimeaksi ja meni suoraan kolme-muna Jokereille vain ja ainoastaan sen takia, että Kerhon esitys oli kokonaisuudessaan todella kehno. Jokereiden ei tarvinnut edes venyä.

Ensimmäisessä ottelussa Jokerit pehmoili puolustuspäässä varsin pahasti ja tänään toinen ja kolmas erä olivat aivan karmeaa katsottavaa. Tim Thomas joutui venymään aivan liian monta kertaa.

-TommyT-
 

RockTheRink

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Minä en oikein jaksa uskoa, että yleisön vähyys johtuu siitä ettei Jokerit pelaa fyysistä kiekkoa. Joukkue pelaa todella hyvin, mutta ehkä siellä ei ole sellaisia tähtipelaajia jotka houkuttelisivat yleisöä paikalle. Jokeri-porukassa on kuitenkin ollut Janeckyä ja Selännettä, niin että se mainstream-kiekkoyleisö jolle nimet Filppula ja Martikainen ei paljoa kerro, ovat siinä uskossa että Jokereissa ei ole tähtiä. Hesalaiset ovat tottuneet liian hyvälle! Vaikka Lukko pelaa kuulemma fyysistä peliä, pidän sitä kuitenkin vähemmän mielenkiintoisena joukkueena kuin Jokereita. Minua on ainakin kiinnostanut seurata esim. Filppulaa ja Lepistöä, jotka ovat tulevaisuuden kantavia voimia maajoukkueessa-

Itse arvostan tämän kauden Jokeri-joukkuetta hyvin paljon, en ehkä niinkään paikallista kiekkokulttuuria. Kärpillä on taas sellainen pelityyli, joka on minun makuuni, vaikka pidän myös fyysisestä pelistä. Minua ainakin hymyilytti, kun Kärppälauma pöllyytti Tapparaa kunnon lukemin.

Toivon, että HPK voittaa pronssia!
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti TommyT
Fakta on, että tämä ottelusarja jäi laimeaksi ja meni suoraan kolme-muna Jokereille vain ja ainoastaan sen takia, että Kerhon esitys oli kokonaisuudessaan todella kehno. Jokereiden ei tarvinnut edes venyä.

Ensimmäisessä ottelussa Jokerit pehmoili puolustuspäässä varsin pahasti ja tänään toinen ja kolmas erä olivat aivan karmeaa katsottavaa. Tim Thomas joutui venymään aivan liian monta kertaa.


TommyT ja Gags ovat molemmat niin kokeneita, että ymmärtävät varmasti, että totuus ei ole noin yksinkertainen. Ei kai Kerho millään kollektiivisella päätöksellä päättänyt pelata huonosti. Jokerit vain vei kaikki karkit suusta. Kun ei pysty niin ei pysty. Se näyttää helvetin huonolta ja sen voi tulkita niin. Oikeasti vain parempi voitti, niin kuin urheilussa yleensä käy.

Sarja jäi varmaan laimeaksi, koska Jokerit oli hyvä. Kerholla oli mahdollisuuksia, mutta ei kuitenkaan oikeasti niin hyviä pelaajia, jotka olisivat takuuvarmasti laittaneet kiekkoa reppuun. Turha selittää, että vain Kerhon huonoutta Jokerit on näin pitkällä. Kuus mestaruutta...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti RockTheRink
Minä en oikein jaksa uskoa, että yleisön vähyys johtuu siitä ettei Jokerit pelaa fyysistä kiekkoa.

Kaikki on suhteellista. Jopa yleisön vähyyskin. MTV3 televisioi suorana, mutta paikalla oli silti enemmän maksaneita katsojia kuin vaikkapa ddr-halliin edes mahtuu. En pitäisi yleisömäärää 8 494 kovinkaan kehnona. Kuinka moni muu seura pystyy samaan Suomessa suoranan televisioitavassa ottelussa :)

Toki täällä jaksaa kesälomalaiset itkeä kehnosta yleisömäärästä, mutta sen nyt on sitä itseään.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Vakio
TommyT ja Gags ovat molemmat niin kokeneita, että ymmärtävät varmasti, että totuus ei ole noin yksinkertainen. Ei kai Kerho millään kollektiivisella päätöksellä päättänyt pelata huonosti. Jokerit vain vei kaikki karkit suusta. Kun ei pysty niin ei pysty. Se näyttää helvetin huonolta ja sen voi tulkita niin. Oikeasti vain parempi voitti, niin kuin urheilussa yleensä käy.

Sarja jäi varmaan laimeaksi, koska Jokerit oli hyvä. Kerholla oli mahdollisuuksia, mutta ei kuitenkaan oikeasti niin hyviä pelaajia, jotka olisivat takuuvarmasti laittaneet kiekkoa reppuun. Turha selittää, että vain Kerhon huonoutta Jokerit on näin pitkällä. Kuus mestaruutta...

Nojoo, tietysti toi on se toinen mahdollisuus. Mutta jotenkin sieltä tuli tänäänkin pelin jälkeen pukukopista ulos sen tuntuisia Kerho-ukkeleita, että matsi oli hävitty jo aikoja sitten eikä vasta viisi minuuttia sitten.

Kerho on vain niin monta kertaa pudotuspeleissä tarjonnut paljon kovemman vastuksen, kuin tässä sarjassa. Onhan se tietysti mahdollista, että niin Ilveksen stefanit kuin Kerhon hahlit olivat vain kuin varjoja itsestään ihan puhtaasti Jokereiden kokonaisvaltaisen hegemonian vuoksi. Sitä on loppujen lopuksi mahdotonta sanoa. Kärpät-sarja tulee kertomaan totuuden, luulen ma.

Jos me mennään mestaruuteen asti, ja Kärpätkin näyttää jäällä kummallisen huonolta, niin sitten ei voi muuta kuin nostaa Jortikka ja kumppanit kultatuoliin ja polvistua ukkojen edessä. Mutta vielä siihen asti väitän kyllä, että Kerholta oli syystä tai kolmannesta takki tyhjä, ja sitä kuudetta vaihdetta ei saatu väännettyä silmään.

-TommyT-
 

Orsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KÄRPÄT, RoPS, Maajoukkue, Hollanti, Gun`n`Roses
Viestin lähetti TommyT
Höpö ja vielä kerran höpö.

Tässä alkaa vain pikkuhiljaa olla kysymys siitä, että jhagilainen IFK-fanien itsesuggestio alkaa olla niin pitkälle kehittynyttä, että te olette yksinkertaisesti tulleet siihen pisteeseen, jossa fyysisyys-mantranne on korvannut tosiasiat.
-TommyT-

Voi Herran pieksut. Päivän (viikon) paras!!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti TommyT
Mutta vielä siihen asti väitän kyllä, että Kerholta oli syystä tai kolmannesta takki tyhjä, ja sitä kuudetta vaihdetta ei saatu väännettyä silmään.

Aika samaa mieltä. Jokerit vei taas Jalosta ja Kerhoa kuin pässiä narussa, mutta minunkin mielestäni Kerho ja Jalonen olivat oudon vaisuja ja Jokerit kuittasi Helposti Pisteet Kokonaisuudessaan. Ei se Jokereidenkaan peli nyt niin loistavaa ollut, jos totta puhutaan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti TommyT
Mutta vielä siihen asti väitän kyllä, että Kerholta oli syystä tai kolmannesta takki tyhjä, ja sitä kuudetta vaihdetta ei saatu väännettyä silmään.

-TommyT-

Tämähän on urheilussa aina se dilemma. Oliko voittaja hyvä vai häviäjä huono? Kerhon nimilista ei kyllä minusta ole mikään ihmeellinen. Minusta olisi ollut suuri yllätys, jos Kerho olisi tästä jatkoon mennyt. Jokerit keskittyi hyvin ja hoiti vastarinnan siististi.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Vakio
Ei kai Kerho millään kollektiivisella päätöksellä päättänyt pelata huonosti. Jokerit vain vei kaikki karkit suusta.

Varmasti Kerho yritti parhaansa, sitä en epäile hetkeäkään, muttei Kerho myöskään parhaimmillaan ollut. Jokerit vei karkkeja ja tikkareita, tottakai, mutta ei kuitenkaan koko karkkipussia.

Viestin lähetti Vakio
Oikeasti vain parempi voitti, niin kuin urheilussa yleensä käy.

Ehdottomasti, 3-0 ei jätä selittelylle sijaa, se on ihan selvä.

Viestin lähetti Vakio
Turha selittää, että vain Kerhon huonoutta Jokerit on näin pitkällä.

Taaskin ihan samaa mieltä, paljon hyvää Jokereiden pelissä ja kuten sanoin aiemmin, paljon on parannettu runkosarjan lopusta, niin kuin suurin osa odottikin tapahtuvan.

Mun pointti oli lähinnä se, että kyllä HPK kuitenkin kokonaisuudessaan oli pettymys. Runkosarjan perusteella odotin paljon enemmän. Eikä Jokerit missään tapauksessa ole lähelläkään kauden parasta peliään tällä hetkellä. Parempaa peliä mä olen ainakin nähnyt tällä kaudella. Kylmiltäni vetäisen muutaman esimerkin; Janeckyn jäähyväisottelu Tepsiä vastaan ja toinen kotiottelu Kärppiä vastaan sekä eka vierasottelu Kärppiä vastaan. Hyvä asiahan tässä Jokereiden kannalta on se, että paljon on parannettavaa vielä eikä myöskään ole syytä uskoa etteikö parannusta tapahtuisi. Kyllähän täällä moni kyseli kaiken maailman kuntopuntareiden perään runkosarjan lopulla, mutta eivätpä ole samat naamat enää huutelemassa niitä näytille. Käyrä jos jatkuu samansuuntaisena, niin kyllä Kärpät vastuksen saa.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Gags
Eikä Jokerit missään tapauksessa ole lähelläkään kauden parasta peliään tällä hetkellä. Parempaa peliä mä olen ainakin nähnyt tällä kaudella. Kylmiltäni vetäisen muutaman esimerkin; Janeckyn jäähyväisottelu Tepsiä vastaan ja toinen kotiottelu Kärppiä vastaan sekä eka vierasottelu Kärppiä vastaan.

Taas aika turhaa vertailua. Nyt Kerho oli selkä seinää vasten ja puukko kurkulla, mutta ei silti mahtanut mitään. Noissa runkosarjapeleissä, jotka mainitsit ja jotka todella olivat hienoja esityksiä, vastustajalla ei ollut vastaavaa pakkotilannetta. Silloin pelattiin puolin ja toisin vain sarjapisteistä (ehkä Janecky-peliä lukuunottamatta Jokerien osalta), kun taas nyt panokset olivat aivan eri tasolla.

Ei turhaa väheksytä Jokerien erinomaisia esityksiä. Nyt pelataan kovilla panoksilla ja ollaan oltu helvetin hyviä. Nautitaan siitä. Niitä ihmisiä tulee riittämään, jotka väheksyvät suorituksiamme, meni niin tai näin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Vakio
Taas aika turhaa vertailua. Nyt Kerho oli selkä seinää vasten ja puukko kurkulla, mutta ei silti mahtanut mitään.

Kunhan otin esiin esimerkkeinä siitä ettei se peli parasta mahdollista ole. Voit olla varma että ymmärrän eron runkosarjan pelien ja play offs-sarjan välillä. Minä muutenkin puhuin joukkueiden suorituksista välieräsarjassa kokonaisuudessaan, enkä vain viimeisestä ottelusta.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Gags
Kunhan otin esiin esimerkkeinä siitä ettei se peli parasta mahdollista ole.

Eihän se koskaan ole. Se on vain aina suhteessa vastustajaan ja panoksiin. Siksi on niin helvetin vaikea vertailla, milloin ollaan oikeasti hyviä tai milloin vastustaja saa meidät näyttämään hyviltä ja päinvastoin.

No, eiköhän me olla molemmat samaa mieltä, että mestaruuteen olisi kiva päättää tämä kausi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös