Välieräsarja 2004-2005 Jokerit-HPK

  • 64 510
  • 594

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Elton
Olkaamme kaikki vaan rehdisti avoimia ja paljastetaan todelliset tunteemme, turha täällä on joidenkin ns. turenkilaishumoristien peitellä ärsyyntymistään kun kilometrien päähän näkee että vituttaa niin että ei veri kierrä.
Niin no, kyllä minä voin avoimesti myöntää, että putoaminen jatkosta otteluvoiton kolme nolla harmittaa aivan vietävästi. Onko siinä jotain ihmeellistä.

Sinun ja kaltaistesi "kuittailut" eivät kyllä sitten harmita pätkääkään vaan naurattavat aidosti kaiken tämän synkkyyden keskellä.

Tätä harmitusta muuten jotenkin lieventää tällä kertaa se, että finaaleihin meni selvästi parempi joukkue. Väärä, mutta parempi.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Viestin lähetti Svante
Yleisämäärä = myydyt liput. Paikallaolijat on sitten oma lukunsa. Tunnetusti Hjördis tekee bisnestä ja myy lippuja yrityksille (myös pleikkari-lippuja) eikä kaikkia lippuja käytetä. Tiedän sen joten älkää ampuko alas.
Ja tätä ei Nordiksella harrasteta? Tämän kevään viimeisessä ottelussanne paikan päällä olleena täytyy sanoa, että itse olisin voinut oikaista pitkäkseni ihan mihin suuntaan tahansa ja vielä olisi parikymmentä tyhjää paikkaa jäänyt joka suuntaan. Joku nekin paikat oli ostanut, kun muistettiin kertoa, että halli on loppuunmyyty.

Mitä taas tunnelmaan tulee, niin eipä noissa mitään järisyttävän suurta eroa ole. Eilen tosin vierasjoukkueen kaikki seitsemän kannattajaa olivat hieman vaisuja, mutta Jokerikannattajat pitivät elämää siinä kuin Nordiksen IFK-kannattajat. Tosin Hartwallilla mölistään maaleista ja Nordiksella siitä kun pleksit paukkuu ohimenneen taklauksen seurauksena (tai sitten kun joku NHL-tähdistä kaatuilee teatraalisesti pelikatkoilla).

Itse ottelusarjasta vielä sen verran, että HPK oli kyllä käsittämättömän vaisu ainakin Areenan matseissa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Svante
Minä puhun nyt siitä, että mikä on ettei tuo halli täyty vaikka ollaan näinkin pitkällä. Vertailin tuossa aikaisemmin eiliseen 2. finaaliotteluun Ruotsissa, jossa oli 12.044 katselijaa (täynnä?) vaikka se televisioitiin suorana. Telkkarista en nähnyt mitään tyhjiä paikkoja toisin kuin Hjördis-areenassa. Meillähän pitäisi olla NHL:n jälkeen kovin sarja! Missä yleisö?

Tämä yleisömäärä nyt tuntuu olevan suosittu puheenaihe Hifk-faneilla tänä keväänä. Eniten minua kuitenkin ihmetyttää tämä jatkuva lässytys Hartwall-areenan täyttöasteen vertaamisesta Nordiksen täyteen halliin. Mielestäni HIFK:ssä tehdään ihan vitun huonoa bisnestä, jos kerran hifk-fanit ja HIFK-johto(oletus) tietävät, että Hifkillä on brandi kunnossa ja halli olisi täynnä illasta toiseen vaikka jäähallin yleisökapasiteetti olisi 13 000. Ei siinä montaa kautta tarvitsi Hifkin maksaa uutta hallia, jos yleisömäärä yht' äkkiä pompsahtaisi 5000 henkeä suuremmaksi. Vai olenko minä nyt ymmärtänyt jotain väärin?
 

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
Svante: sinun viestisi tässä ketjussa ärsyttävät ihmisiä koska ne ovat heikonpuoleisia (joku voisi jopa sanoa, että "sontaa").
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Viestin lähetti Svante
Yleisämäärä = myydyt liput. Paikallaolijat on sitten oma lukunsa. Tunnetusti Hjördis tekee bisnestä ja myy lippuja yrityksille (myös pleikkari-lippuja) eikä kaikkia lippuja käytetä. Tiedän sen joten älkää ampuko alas.
Ugh, jokainen seura myy lippuja yrityksille - mitä ihmeellistä siinä nyt on. Mutta toisin kun runkosarjassa firmalippuja ei myydä halvemmalla, koska Jokerit joutuvat tilittämään lipuista kuitenkin täyden hinnan liigalle. Juma, kyllä sinäkin voit ostaa vaikka sata lippua HIFKn matsiin ja jättää ne käyttämättä, jos siltä tuntuu.
Viestin lähetti Svante Tiedän sen joten älkää ampuko alas.
Hehe, valaise meitä oi suuri tietäjä.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yksittäisenä muistona tuli mieleeni, että Hartwall Areena ei ollut täynnä esim. kevään 2000 neljännessä finaalissa, vaikka joukkueessa vaikuttivat tuolloin Summanen, Westerlund, Gagnon ja kumppanit. Eli eipä tuo hallin täyttymättömyys yksi yhteen pelityylin fyysisyyden kanssa ole mennyt.

Ei kieltämättä lakkaa ihmetyttämästä se(kään) Jatkoajan keskustelupalstan yleinen käsitys, että siinä missä 7000 katsojaa on HIFK:lle hyvä yleisömäärä, 8500 katsojaa on Jokerijohdolle kriisipalaverin paikka. (Jossa luonnollisen johtopäätöksen tulisi tietenkin olla, että meiltä puuttuu fyysisyyttä.) Eipä silti, etteikö tähän olisi totuttunut, kun mm. espoolaiset, joiden kotihallissa 5000 katsojaakin olisi kova lukema, ovat vittuilleet Turkuhallin yleisömääristä. En väitä, etteikö yleisömäärissä olisi toivomisen varaa, mutta minun kirjoissani minkään seuran kannattajilla ei ole tässä suhteessa varaa kulkea nenä pystyssä.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Sivuverkko
Mikä "uusi tieto" tuo nyt sitten on? Jokainen liigaseura myy lippuja myös yrityksille ja niiden käytöstä tai käyttämättömyydestä ei voi kukaan antaa mitään takuuta. Pleikkareissa tosin tuo käyttämättömyysaste on aika lähellä nollaa, veikkaisin. Ei se ole mitään Hjalliksen "rikollista toimintaa" kuten sen varmasti mielellään tulkitsisit, vaan ihan yleinen käytäntö, että myös firmoille niitä lippuja myydään.

Tässä loistava esimerkki miten eräät tulkitsevat toisten kirjoituksia. "Uusi tieto"??!! Voi herran pieksut!
Viimeinen lause varsinkin osoittaa juuri miten täällä tulkitaan kenenkin kirjoituksia ja varsinkin kun kyseessä on eri seuran kannattaja.
Tuossa paistaa läpi se, ettet ole lukenut aikaisempia viestejä, joten ole hyvä ja lue ensi ne.

Tommy T: Suht asiallinen kirjoitus, mutta minun mielestäni olennainen asia on se miksei yleisö löytänyt eiliseen matsiin. Olihan se välieräpeli. Onko se osoitus siitä, ettei jääkiekko enää kiinnosta ja jos on, niin miksi ei kiinnosta?
Toisaalta minä HIFK:n kannattajana päätän kyllä itse milloin mihinkin kirjoitan ja mitä. Se, että kannattamani joukkue ei enää pelaa ei kiellä minua kirjoittamasta eikä se, että te haluatte keskittyä olennaiseen, eihän? "Daespoota" lainaten voit hyvin painaa sitä ignore-nappia, niin ei tarvitse lukea niitten nimimerkkien kirjoituksia, jotka aiheuttavat mielipahaa.
Sinullakin, kuin niin monella muulla, on täysin väärä käsitys fyysisyydestä tai ainakin mitä minä sillä tarkoitan.

JiVe: Missä kohtaa puhuin tunnelmasta Hjördis-areenassa tai missä kohtaa sanoin jotakin Nordiksen hallista (DDR-hallista)?

Pease, män!
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Flu
Ugh, jokainen seura myy lippuja yrityksille - mitä ihmeellistä siinä nyt on. Mutta toisin kun runkosarjassa firmalippuja ei myydä halvemmalla, koska Jokerit joutuvat tilittämään lipuista kuitenkin täyden hinnan liigalle. Juma, kyllä sinäkin voit ostaa vaikka sata lippua HIFKn matsiin ja jättää ne käyttämättä, jos siltä tuntuu.Hehe, valaise meitä oi suuri tietäjä.

Olenko missään sanonut, että se on ihmeellistä tai ettenkö itse voisi ostaa useita lippuja? Lue ne jutut ja tule sitten takaisin- joohan?

Ohmi: Missä olen verrannut Hjördis-areenan yleisömääärät Nordiksen hallin yleisömääriin? Olenko sanonut jossain, että Jokerit ja Hjördis tekisivät huonoa bisnestä?
Aivan, en ole, joten luepa sinäkin ne viestit uudestaan.

Se, että uskaltaa kertoa oman mielipiteensä eilisestä pelistä ja ihmetellä ääneen yleisömäärää saikin huomattavasti suuremman huomion täällä kuin arvelin. Onko aihe tabu vai mikä hiertää?
Jos aihe on niin paska niin miksi sitten vastailette?
Ymmärtäisin tämän reaktion mikäli olisin tuolla jokeri-osiossa aukomassa päätäni. Nyt esitin mielestäni asiallisen kommentin muutamalla "voima-sanalla" ja johan repesi.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Viestin lähetti Svante

Tommy T: Suht asiallinen kirjoitus, mutta minun mielestäni olennainen asia on se miksei yleisö löytänyt eiliseen matsiin. Olihan se välieräpeli. Onko se osoitus siitä, ettei jääkiekko enää kiinnosta ja jos on, niin miksi ei kiinnosta?

Se onkin hyvä kysymys. Melkein yhtä hyvä kysymys miksi HJK:n pelejä ei käy juuri kukaan katsomassa? Miksi pari kautta sitten kun Brändi kävi neljännesvälierissä Areenassakin pari kertaa konttaamassa ja esittämässä kovana playoffjoukkueena sitä maankuulua fyysisyyttä, ei tainnut niistäkään olla yksikään peli loppuunmyyty.. Taitaa syitä olla niin joukkueissa, liigassa ja katsojissakin ja erityisesti jääkiekkokulttuurissa. Siinä nyt on ainakin pahasti pielessä, että yleisökeskiarvot laskevat kuin lehmänhäntä kun tullaan playoffeihin. Johtuen ilmeisestikin seurojen huonosta motivaatiosta markkinoida niitä, kun rahat menevät liigalle. Missä on logiikka kun runkosarjan pelien yleisökeskiarvot Jokereidenkin kohdalla ovat useita tuhansia suuremmat kuin playoffeissa?
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti Svante
Tommy T: Suht asiallinen kirjoitus, mutta minun mielestäni olennainen asia on se miksei yleisö löytänyt eiliseen matsiin.

Noh, kerropa sitten missä välierä- tai puolivälieräpelissä oli enemmän kuin tuo 8500 katsojaa. Tällä kertaa ilmoitetussa katsojamäärässäkään ei näyttänyt olevan ilmaa. Selitäppä sitten että miten niin yleisö ei löytänyt peliin.

Ei sillä, ihan hyvä kestohuumorin lähde kun rantapallojoukkueiden fanit tulevat purkamaan katkeruuttaan lajin pariin jota heidän kannattamallaan joukkueella ei juuri ole mahdollisuutta harjoittaa, eli play-off-kiekkoa. Toisaalta voihan sitä kiukkuaan käydä purkamassa FutisFoorumissakin jos noin ahistaa ja haluaa eksoottisiin lajeihin tutustua.

Kannattaa kuitenkin varoa ettei käy niiinkuin Mixun tapauksessa. Hänen provonsa eivät jaksa enää naurattaa, vaan tekevät lähinnä surulliseksi. Varo Svante hyvä, meistä jokaisesta voi tulla katkeria vanhoja äijiä, eikä sellaista kohtaloa toivo kenellekään, ihan oikeasti ei toivo, ikinä missään.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Viestin lähetti Svante
Jos aihe on niin paska niin miksi sitten vastailette?
Jotain ajankuluahan pitää ennen finaalejakin olla. Teikäläiselle naureskelu on oikein mukavaa. Ensi kerralla voisit vielä kertoa miten "läheltä kannattaa vetää ylös" tai Mixun mieleksi, että "kauden pelasti kun meittin jämäpelaajat saivat turpiinsa vierakaukalossa".
 

Jeffrey

Jäsen
Viestin lähetti Svante
Mitä teitä vaivaa?
Jos minua oksennutti tuo eilinen peli ja tulen sen tänne kertomaan, niin johan alkaa Ilmalan pojilta (ei ihan kaikilta) höyry nousta korvista.
Onko väärin kertoa oma mielipidi eilisestä välieräpelistä sen omassa otteluketjussa? Se, että minun suosikkiseurani on HIFK, tarkoittaa etten koskaan pitäisi narreista (Jokereista), häh? Vain siksi, että narrit (Jokerit) voittivat ja pelaavat finaalissa, pitäisi jo olla riittävä syy minulle kehua eilistä peliä ja sitä yleisömassaa mitä ei ollut paikalla? Ehkä alakatsomoonne mahtuu 6.200 katselijaa mutta jo telkkaristakin näki miten paljon tyhjiä paikkoja varsinkin "HPK:n päädyssä" oli ja myös muualla. Minua vain ihmetyttää juuri se, että miksi siellä ei käydä vaikka oma joukkue onkin noinkin pitkällä. Ruotsissa samat matsit televisioidaan mutta hallit ovatkin täynnä.

Noissa sun kommenteissas vaan ei ole järkeä.. Tajuutkos, että jos Areenalla on 8500 ihmistä niin silti on yli 5000 tyhjää penkkiä... Totta kai se näyttää tyhjältä jos on yli kolmannes penkeistä tyhjillään, mutta se ei tarkoita sitä, että
Areena on puoli tyhjä...

Minä puhun nyt siitä, että mikä on ettei tuo halli täyty vaikka ollaan näinkin pitkällä. Vertailin tuossa aikaisemmin eiliseen 2. finaaliotteluun Ruotsissa, jossa oli 12.044 katselijaa (täynnä?) vaikka se televisioitiin suorana. Telkkarista en nähnyt mitään tyhjiä paikkoja toisin kuin Hjördis-areenassa. Meillähän pitäisi olla NHL:n jälkeen kovin sarja! Missä yleisö?

Mä vakuutan sulle, että toisessa finaali ottelussa areenalla on viis numeroinen määrä ihmisiä...
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Jermu


Eipä olisi uskonut, että eilen oli katkolla SM-liigan finaalipaikka. Katsojia 8500, Kerho-faneja ehkä 20

Ehkä mekin innostutaan sitten enemmän kun ei olla päästy finaaleihin pitkään aikaan ja meidän tähtisikermäjoukkueemme jota sinä kutsut "liigan mielenkiintoisimmaksi", tippuu raumalaisille jo puolivälierissä.

En todella tiedä olisivatko finaalit olleet yhtään sen mielenkiintoisempia jos olisimme katselleet väh. 3 peliä Jarkko Ruutua pelleilemässä ympäri jäätä.
Finaaliin pääsee kaksi parasta jengiä, ei ne jengit jotka on noloilla ja vähemmän noloilla edesottamuksillaan päässeet otsikoihin tämän kauden aikana eniten.
 

Lerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Mib, Jortikka, Hanson brothers
Viestin lähetti Lerva
Kyllä on Jokerit kova.KOVA!Tämän joukkueen pelistä tykkään.Jortikan kädenjälki tosiaan näkyy nyt.
Ihan varmasti menen katsomaan niin monta Jokereiden peliä kun vaan mahollista on.Ja toivottavasti tämä joukkue pelaa tuota iloista peliä myös finaaleissa.
Todella isot taputukset tälle porukalle.

Piti lainata Tammikuun aikaisia sanomisia Helsingin paikalliskamppailusta.Edelleen olen samaa mieltä.Ei paljo lisättävää.

Ja asun Oulussa.Eli finaaleja pääsi sittenki kattoon :)
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Muutama lause vielä nyt kun VITUTUS on laskenut hieman ja ehkä pystyy muodostamaan ajatuksen tai pari.

-Kerhon "yrityksestä" on sanottu jo kaikki, mutta hävetkää.
-Kuten joku sanoi, Jalosen kommentit (mistä ennen olen aina pitänyt) olivat ihmeellisiä. Hurjaa motivointia tosiaan.
-Tenkasen "haastikset" olivat jopa Areenalta rimanalitus. Samaa mieltä olivat kyllä viereiset narrifanitkin.
-Miksei Kerho voinut viedä edes yhtä hittiä kunnolla loppuun? Miksi? Jopa silloin kun paikka olisi täydellinen ja ei ole vaaraa pelata itseään ulos, ei. Muutenkin puolustus oli vain hiukan vähemmän lammasmaisen alistunutta kuin perjantaina.
-Olli olisi tarvinnut enemmän vastuuta ja peliaikaa, ainoa joka jotenkin pisti silmään. Velho yritti kaikkensa, mutta unohti lainata kiekkoa aika usein.
-Näkikö joku Holdénin lopun 2+2-minuuttisen samoin kuin minä? Siis jokeri tuli takaa ja nosti Joshin mailaa juuri kun veto oli lähtemässä ja siitä sitten maila omaan nassuun ja jäähy Kerzille?
-Japa....OK, mutta roikkua sai kyllä todella paljon. Ei ikinä uskois, mutta tällä kertaa kotijengi hyötyi hieman enemmän tuosta. Ei silleen, että se olisi sitä tarvinnut.

+Pääsin nopeasti taksilla pois.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins

-Näkikö joku Holdénin lopun 2+2-minuuttisen samoin kuin minä? Siis jokeri tuli takaa ja nosti Joshin mailaa juuri kun veto oli lähtemässä ja siitä sitten maila omaan nassuun ja jäähy Kerzille?

+Pääsin nopeasti taksilla pois.
[/B]


Muuten ihan oikein, mutta Holdenilta petti aavistuksen hermo kun maila nostettiin hyvässä paikassa ja sitten napautti sillä takaisin. Ei varmasti tarkoittanut, mutta osui sitten suoraan Mäkeä(?) nassuun.
Ihan oikein tuomittu minusta.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Lapanen
Noh, kerropa sitten missä välierä- tai puolivälieräpelissä oli enemmän kuin tuo 8500 katsojaa. Tällä kertaa ilmoitetussa katsojamäärässäkään ei näyttänyt olevan ilmaa. Selitäppä sitten että miten niin yleisö ei löytänyt peliin.

Ihme itkemistä. Asiallinen kritiikki liigan yleisömääristä tulkitaan väsyneeksi vittuiluksi lähes kaikkien Jokeri-fanien ja muiden Jokerimielisten toimesta.

Kun runkosarjan yleisökeskiarvo n. 9500, ja finaalipaikka on katkolla, ja katsojia vaivautuu paikalle 8500 ja tunnelma on yhtä katsomonosaa lukuunottamatta kuin kirkossa, jossain on vikaa. IFK:n on aika vaikea saada yli 8120 katsojaa, kun halliin ei mahdu. Silti jo puolivälierävaiheessa 2 matsia myytiin loppuun hyvin nopeasti. Voihan se tietenkin olla, että ketään muita ei olisi halunnut paikalle, kuin nämä 8120 ihmistä. Eikä myöskään välierävaiheessa.

Mutta se on tietysti kova pala kaikille kaltaisillesi anti-ifkiläisille myöntää, että IFK:n joukkue/pelityyli kiinnostaa katsojia. Ja samainen pelityyli sytytti myös yleisön: IFK-Lukko sarjassa oli tunnelma täysin eri planeetalta kuin eilen Ilmalassa. Mutta ilmeisesti vaisua tunnelmaakaan finaalipaikan ratketessa ei saa ihmetellä, mikäli oma joukkue on kesälomalla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Jermu
Ja samainen pelityyli sytytti myös yleisön: IFK-Lukko sarjassa oli tunnelma täysin eri planeetalta kuin eilen Ilmalassa. Mutta ilmeisesti vaisua tunnelmaakaan finaalipaikan ratketessa ei saa ihmetellä, mikäli oma joukkue on kesälomalla.

Itse en ymmärrä sitä, miksi ei saisi arvostella Ilmalan tunnelmaa. Se että sen tekevät juuri kesälomalaiset, on toisaalta hyvinkin ymmärrettävää. Heillä on aikaa keskittyä muuhunkin kuin itse otteluun. Mitä Ilmalan tunnelmaan tulee, se kun ei tunnetusti ole kovinkaan hyvä - paitsi nykyisessä fanikatsomossa. Fanikatsomon osa on parantanut otteitaa todella roimasti kuluvankin kauden aikana ja ehkäpä sen esimerkki vaikuttaa joskus muuallekin halliin.

Kaiken kaikkiaan ongelma on paljon suurempi kuin Ilmalan ongelma. Runkosarjassa monissa muissakin halleissa oltiin kuin hautajaisissa. Esimerksi Espoon pelit (pl. HIFK ja Jokerit) olivat todella hiljaisia ja väkeä oli vähän. Se oli mulle yllätys, että playoffien otteluissa Tappara-Kärpät ja Ilves-Jokerit oli paikalla reilusti vajaalukuinen halli ja ääntä ei lähtenyt edes sitä, mitä lähtee ns. huopatossutehtaalta. Tampereella suurinta meteliä piti aivan oikeasti Jokereiden faniryhmä.

Yksi syy vaisuuteen verrattuna vaikkapa Ruotsin playoffeihin on varmasti se, että NHL-tähtiä ei Suomen joukkueissa juuri nähdä. Ruotsin playoffeissa oli useita tunnettuja NHL-pelaajia ja on toki edelleen pelaamassa finaaleja. Jääkiekosta on tullut jo niin paljon viihdettä, että suuret massat haluavat nähdä joko kovia nimiä tai sitten tappeluita ja muuta väkivaltaa. Pitää olla koko ajan actionia ja kun näin on, jääkiekko itsessään on joutumassa sivuosaan. Vaikka fyysisen pelin ystävä olenkin, mua huolestuttaa jossain määrin se, että esimerkiksi tappeluista ei niinkään innostu jääkiekkoa tunteva ja arvostava lajifriikkiväki, vaan erilaiset marginaalikatsojat, jotka eivät muuten ole jääkiekosta kovinkaan innostuneita.

Suomessa HIFK satsasi koviin NHL-vahvistuksiin ja kovanlaiseen pelityyliin. Vaikka paljon muuta puhutaan, pääsyy tähän oli markkina. HIFK:ssa tiedetään, että kovilla tähdillä ja sopivilla ylilyönneillä pysytään otsikoissa. En tiedä olenko ainoa, mutta oudoksun aika paljon HIFK-fanien varauksetonta suhtaumista nykytyyliin. Ulkopuolisen silmin näyttää osin siltä, että HIFK:sta on tehty osa koffin markkinakoneistoa ja NHL-tähtiä hankitaan seuraan Suomen oloissa pilvin pimein pelkästään julkisuuden takia. Samalla HIFK:ssa on astuttu hyvin lyhytjännitteiselle tielle ja vaaditaan tuloksia koko ajan siitäkin huolimatta, että joukkuetta ei edes rakenneta. Rakentamisen sijasta ostetaan alati uusia pelaajia kesken kauden toteuttamaan HIFK:n pysymistä otsikoissa. Kaiken kaikkiaan HIFK:n toiminta muistuttaa täydellisesti Jokereiden sekoilua takavuosina isojen rahojen kanssa. Yksi iso ero löytyy: Jokerifanit tuomitsivat tähtikultin, valmentajanvaihdokset ja rahalla mestariksi pyrkineen Hjalliksen lähes yksimielisesti korostaen sitä, että joukkue pitää rakentaa ja joukkueelle pitää antaa aikaa ja omia junioreita.

Jostain syystä HIFK:n kannattajat eivät näe minkäänlaisia ongelmia omassa joukkueessaan ja sen nykytoimintatavoissa. Se on varsin kummallista kun listaa seuraukset:

- useita poispotkittuja valmentajia
- kalliita tappioita
- pelaajien sitoutuminen HIFK-aatteeseen on loppunut
- omien junioreiden nousu liigan eturiviin on pysähtynyt täydellisesti
- useita epäonnistuneita omia kasvatteja siirtynyt muualle

Siinä joitakin ongelmia, jotka aiheutuvat nähdäkseni siitä, että HIFK hakee menestystä yhä selvemmin isolla koffin rahalla seurauksista piittaamatta. Toistaiseksi se on pitänyt otsikoissa ja tuonut väkeä halliin, mutta kauanko se voi kestää nykymenoa? Ja onko se jääkiekon ja HIFK:n todellinen etu?
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Viestin lähetti St_Patrick #16
Muuten ihan oikein, mutta Holdenilta petti aavistuksen hermo kun maila nostettiin hyvässä paikassa ja sitten napautti sillä takaisin. Ei varmasti tarkoittanut, mutta osui sitten suoraan Mäkeä(?) nassuun.
Ihan oikein tuomittu minusta.

Vai niin, no siinä tapauksessa hyvin nähty Levoselta ja siinä tapauksessa myöskin koukkujen poisottoa lukuunottamatta muutenkin hyvin vihelletty, esim. narripakin tahallisen maalinsiirron havaitsi ym.

Ja tietenkin erinomaisen fiksu jäähy Golden Holdenilta. Kuvastaa jotenkin sitä hurjaa taistelua. Kymmenisen minuuttia aikaa päästä finaaliin ja minä otan 2+2 hyökkäyspäässä korkeasta mailasta. Whoppee.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Viestin lähetti Jermu

Mutta se on tietysti kova pala kaikille kaltaisillesi anti-ifkiläisille myöntää, että IFK:n joukkue/pelityyli kiinnostaa katsojia.

Mee himaas. Mua ainakaan kiinnosta sen enempää. Mutta hauskahan tuossa illuusiossa on velloa. Ja jos huomasit, en ole jokru-fanittaja.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kai se on pakko IFK-fanien nyt jollain sitten päteä perseelleen menneen kauden jälkeen. Käydään nyt kaikki läpi, brändi, tunnelma, mediaseksikkyys jne. Me jokerifanit ja kärppäfanit keskitymme olennaiseen, eli finaaleihin.
Mutta eikös se niin ollut että ryminäpronssikin oli parempi kuin taidolla voitettu kulta?

Vai tuntuuko se niin pahalta että Jokerit, Kärpät, HPK ja jopa Lukko olivat niin helvetisti parempia tällä kaudella kuin IFK?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti cobol
Suomessa HIFK satsasi koviin NHL-vahvistuksiin ja kovanlaiseen pelityyliin. Vaikka paljon muuta puhutaan, pääsyy tähän oli markkina. HIFK:ssa tiedetään, että kovilla tähdillä ja sopivilla ylilyönneillä pysytään otsikoissa. En tiedä olenko ainoa, mutta oudoksun aika paljon HIFK-fanien varauksetonta suhtaumista nykytyyliin. Ulkopuolisen silmin näyttää osin siltä, että HIFK:sta on tehty osa koffin markkinakoneistoa ja NHL-tähtiä hankitaan seuraan Suomen oloissa pilvin pimein pelkästään julkisuuden takia. Samalla HIFK:ssa on astuttu hyvin lyhytjännitteiselle tielle ja vaaditaan tuloksia koko ajan siitäkin huolimatta, että joukkuetta ei edes rakenneta. Rakentamisen sijasta ostetaan alati uusia pelaajia kesken kauden toteuttamaan HIFK:n pysymistä otsikoissa. Kaiken kaikkiaan HIFK:n toiminta muistuttaa täydellisesti Jokereiden sekoilua takavuosina isojen rahojen kanssa. Yksi iso ero löytyy: Jokerifanit tuomitsivat tähtikultin, valmentajanvaihdokset ja rahalla mestariksi pyrkineen Hjalliksen lähes yksimielisesti korostaen sitä, että joukkue pitää rakentaa ja joukkueelle pitää antaa aikaa ja omia junioreita.


Oli siinä sekin, että meille oli tarjolla TPS:n kanssa parhaat NHL-vahvistukset. TPS:n tyyli tyytyä vain Saku Koivun hankintaan, kun tarjolla oli esim. Miikka Kiprusoff, oli erityisen säälittävää. Minä en ymmärrä mikä muka meni pieleen siinä, että HIFK hankki kaikki NHL-vahvistukset, jotka meille tulivat. Siinä otettiin iso riski, että mentiin ihan yksillä korteilla. Jos työsulku olisi loppunut, niin joukkue olisi siirtoajan umpeuduttua tyhjentynyt todella pahasti. Tätä toimintamallia minun on vaikea käsittää vieläkään.

Toinen HIFK:n iso virhe oli se, ettei Aravirralle annettu oikeita potkuja jo tammikuussa, kun hänen palveluksiaan valmentajana ei enää seurassa arvostettu.

Minusta Jokereissa kausi 2004-05 on ensimmäinen kausi pitkästä aikaa, kun toimintaa on pyöritetty järkevän näköisesti. Se on kyllä todella lyhyt aika, että voitaisiin väittää seuran toiminnan olevan pysyvästi terveemmällä pohjalla kuin naapurissa. Ei teilläkään varsinaisesti halvalla joukkueella olla liikenteessä tälläkään kaudella. HIFK yritti kaudella 04-05 voittaa mestaruuden hinnasta välittämättä NHL-pelaajien avulla. Minusta yritys oli ihan kunniakas, vaikka epäonnistuminen olikin lopulta surkea. Enemmän minua kuitenkin hävettäisi, jos oma joukkueeni olisi harrastanut samanlaista "muniinpuhaltelua" NHL-pelaajien hankinnassa kuin muut suomalaiset seurat tekivät poislukien HIFK ja ehkä Lukko.

Ennen kauden alkua olin melkein 100%:n varma, että finaali on Kärpät-Jokerit. Näin kävi ja onnea finalisteille. Toki uskoin välillä HIFK:n menestykseen aina mestaruutta myöten, mutta ehkä tämä on urheilun rikkaus, että myös epäonnistuminen voi olla näin täydellistä kuin HIFK:lle kävi.
 
Viimeksi muokattu:

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Viestin lähetti Dougie KillMore

-Näkikö joku Holdénin lopun 2+2-minuuttisen samoin kuin minä? Siis jokeri tuli takaa ja nosti Joshin mailaa juuri kun veto oli lähtemässä ja siitä sitten maila omaan nassuun ja jäähy Kerzille?
[/COLOR]

Holdenilla ei vaan kasetti kestänyt kun Mäki pilasi häneltä hyvän laukaisupaikan ja Holden tästä kimpaantuneena huitasi mailalla Mäkeä nassuun. Melko selvä vihellys!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös