Väkivallanteot ja terrori-iskut meillä ja maailmalla

  • 916 408
  • 6 164

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Sillä tavalla tarkkoja joo, että ilmoittavat olevansa osallisia jokaiseen iskuun vai olenko jotakin missannut oleellista heidän tarkkuudestaan?

Trump lohkaisi vaihteeksi jotain osuvaa, kun luonnehti tekijää sanoilla "evil loser".

Eipä venäläisen BVB-isku kelvannut vaikka tarjosi sitä hopeatarjottimella. Muut viimeaikojen keppostelijat onkin jollain tapaa olleet yhdistettävissä isikseen vaikka ei klubikorttia tainnut keneltäkään löytyä.
 

Gubar

Jäsen
Kantaa sen enempää ottamatta koko keissiin, kertokaa minulle, mitä elitistit tarkoittaa tällä kuluneella fraasilla "ei saa antaa pelolle valtaa." ?

Voisiko joku avata tätä hiukan?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kantaa sen enempää ottamatta koko keissiin, kertokaa minulle, mitä elitistit tarkoittaa tällä kuluneella fraasilla "ei saa antaa pelolle valtaa." ?

Voisiko joku avata tätä hiukan?
Ei saa kyseenalaistaa meidän politiikkaamme. Totelkaa ja tehkää niin kuin sanotaan. Mielessäni olen sen noin kääntänyt.

Ei mut siis ihan vakavasti sanottuna niin ei kait ne oikein itsekään tiedosta mitä tuo tarkoittaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@adolf
Itse olen mielessäni taas ajatellut niin, että elämme niinkuin tähänkin asti. Iskuista huolimatta. Kyseenalaistaa saa - ja jossain määrin pitääkin. @Gubar
 

Gubar

Jäsen
Ei saa kyseenalaistaa meidän politiikkaamme. Totelkaa ja tehkää niin kuin sanotaan. Mielessäni olen sen noin kääntänyt.

Niin, olen pyöritellyt samaa myös mielessäni. Mutta tämä heitto alkaa tuntumaan jo vähän väljähtäneeltä vappusimalta, että olisi hauska jo vihdoin löytää vastaus siihen. Sipilä twiitissään ilmaisi, että "kauhistuneita ollaan, sekä ajatukset on uhreissa ja heidän omaisissaan, mutta pelolle ei saa antaa valtaa ". Selvä. Ihanan kliseistä. Itse tulkitsen jo nuo lausahdukset välttämättömänä pahana ja niissä alkaa olla jo niin kulunut kaiku, että mielestäni se tekee vähän hallaa jo tapahtuneelle. Sen voisi kääntää myös muotoon: "Taas. No, olenhan pääministeri ja mulla on turvaa sekä massia. Ei kiinnosta. Mutta pakko nyt laittaa jotain".
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
@adolf
Itse olen mielessäni taas ajatellut niin, että elämme niinkuin tähänkin asti. Iskuista huolimatta. Kyseenalaistaa saa - ja jossain määrin pitääkin. @Gubar

Tämähän se. Vai onko joku sitä mieltä että kannattaa alkaa pelkäämään? Ettei liiku enää julkisilla paikoilla, käy konserteissa ja urheilutapahtumissa tai vaikkapa matkusta ulkomaille?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tämähän se. Vai onko joku sitä mieltä että kannattaa alkaa pelkäämään? Ettei liiku enää julkisilla paikoilla, käy konserteissa ja urheilutapahtumissa tai vaikkapa matkusta ulkomaille?
No tota, joku sekopää kun räjäyttää vaikka naapurissa katon ilmaan niin kyllähän se nyt pelottaa. Pelko on ihan luonnollinen tunne jota ihmiset kokevat ja joka on pitänyt meitä elossakin. Että sen vuoksi tuon hokeminen on vähän typerää, vaikka sen pointin ymmärränkin että elämää pitää voida jatkaa.

Muuttaisivat vaikka edes sanajärjestystä tai jotain.
 

Gubar

Jäsen
Tuota asiaa järkeilemällä oon päässyt vain tulokseen, että terroristit pyrkii luomaan pelkoa. Kaikenlaista pelkoa. Muut kehoittaa olemaan välittämättä siitä pelosta. Tiedä sitten. Kulunut heitto se kuitenkin on. Pelkään, että vielä lähivuosina joku mun omainen saa osansa terrorismista. Ja voin ihan suorilta sanoa, että kyllä siinä vaiheessa aika paljon pelottaa jatkossa, vaikka kuinka "raavas" mies olenkin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Saattaapahan @adolf ia pelottaa. Saattaa minuakin. Mutta todennäköisyys sille että kuolen terrorin vuoksi (ihan kenen harjoittamana) on niin pieni etten anna sen elämääni rajoittaa. Täytyyhän sitä olan yli katsoa, mutta samalla tulee tsekattua ne taskuvarkaat.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Saattaapahan @adolf ia pelottaa. Saattaa minuakin. Mutta todennäköisyys sille että kuolen terrorin vuoksi (ihan kenen harjoittamana) on niin pieni etten anna sen elämääni rajoittaa.
No näinhän se on. Ehkä nyt sorruin itsekin vähän liikaa pilkunviilaamiseen.
 

Tuamas

Jäsen
Joo, aivan totta. Minä olen kuitenkin laittanut nyt kaksi perusteltua ja hyvinkin pohdiskelevaa viestiä, joissa avaan ajatteluani laajasti tämän aihepiirin asioista. En lähde sen enempää keskustelemaan, mikäli tartutaan vain yksittäiseen kommenttiin. Lyhyet one-linerit eivät johda yhtään mihinkään.

Kunhan kommentoin, kun vaikutit aidosti hämmentyneeltä siitä miksi nämä maat nousivat esille. Pahoittelut jos koit asian vittuiluna.

Itse olen nämä keskustelut käynyt jatkoajassa N+1 kertaa, jonka vuoksi ei nykyisessä kiireessä jaksa alkaa kauhean usein pidemmin vääntämään.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Kyllä suomalaisetkin räjäyttelee itsejään, ei tätä voi mitenkään yleistää.

Noin muuten taitaa olla ensimmäinen kerta mitä ainakin itsellä tulee mieleen, että kuka-nyt-sitten-onkaan on saanut kuljetettua noin ison pommin tämmöiseen yleisötapahtumaan. Onhan näistä jo vuosikymmeniä vauhkottu että milloin jossain massa-kansantapahtumassa tapahtuu isku, mutta aina niiltä on vältytty. Manccari-Areenallakin varmasti oli kyllä turvatarkastukset kaikille sisään pyrkijöille. Ja tämä on se pointti mikä tekee tästä "mielenkiintoisen" - yksinäinen susi tuskin onnistuisi tätä junailemaan. Jonkun on pakosti täytynyt toimittaa pommi areenalle ennen konserttia, tai sitten tuoja on joku jota ei tarkastettu jos on vaikka siellä töissä. Ellei sitten ole niin kehittynyt juttu että ovat onnistuneet muiluttamaan vaikka johonkin limu-automaattiin räjähteen huollon / toimituksen yhteydessä.

Joka tapauksessa haiskahtaa siltä että juttu on hyvin suunniteltu ja toteutettu, eli joku solu tässä on nyt tainnut päästä livahtamaan ohi tutkaimen. Bodycount on myöskin poikkeuksellisen kova, eli varmaan siellä jossain pidetään nyt isoja bileitä.

Ehkä järkyttävintä että nämä alkaa olla jo niin arkipäivää etteipä niistä ole oikein moksiskaan, "tottakai" näitä tulee lisää. Vuohennussijat todellakin onnistuvat kulttuurin rikastuttamisessa hienosti, jatkuvasta sotatilasta ja väkivallasta on tulossa uusi normi.

"Ei minkäänlaista turvatarkastusta" – Manchesterin konsertissa olleiden nuorten mukaan turvatoimet olivat olemattomat | Yle Uutiset | yle.fi

Turvatarkastuksia ei sisäänmenijöille ollut, näin lyhytkö on ihmisten muisti.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Lopulta maailma on kamppailua vahvemman oikeudesta.

Niin, tämä on se vahva vastaväite länsimaisille humanistis-kristillisille arvoillemme. Meidän mielestämme totuus ja oikeus ovat vahvempia kuin voima ja universaalinen ihmisarvo jopa vihollisillemme kuuluva. Tästä syystä huomattava osa maailmaa vihaa sivilisaatiotamme vaan jotenkin vain itse ajattelen, ettemme silti taipuisi tämän hyökkäyksen edessä vaan itsepäisesti tukeutuisimme hämmästyttävän ainutlaatuisiin, radikaaleihin arvoihimme. Sinä esimerkiksi kuulostat siltä, että olisit samantien valmis hyväksymään pelkkään ryhmäjäsenyyteen pohjautuvan syrjinnän ja vainon eli miten tarkkaan ottaen poikkeatkaan islamisteista?
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei saa antaa pelolle valtaa. = Ei pidä provosoitua kun provosoidaan. Täysin sama idea taustalla, vaikka kusipää miten yrittää lietsoa liioiteltua reaktiota vahvemmalta osapuolelta omaksi edukseen, niin vastatoimet pitää suunnitella vasta alkusuuttumuksen laannuttua.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muut viimeaikojen keppostelijat onkin jollain tapaa olleet yhdistettävissä isikseen vaikka ei klubikorttia tainnut keneltäkään löytyä.

Tää on kyllä kuvotavaa miten ei mikään määrä ruumiita riitä estämään vitsailua näistä terroriteoista... Toki kertoo kaiken tyypin mielenlaadusta kun kaivaa vähän kirjoitushistoriaa:

Tämä pieni keppostelu on vasta alkua...

Sehän oikeuttaa riehumiseen, naisten raiskaamiseen, lapsien raiskaamiseen, kissojen raiskaamiseen ja muuhun kepposteluun.

Siinä Nergin klippi ja turhautuminen siihen että suomi ei ole paratiisi on se syy miksi ilmenee pikku keppostelua.

Ehkä suurin osa ei halua tänne eläteiksi tätä keppostelevaa lähi-idän pohjasakkaa jota on aika paljon tullu.

Minä luulen että tämä viaton lääpintä oli pienimuotoinen kokeilu mitä keppostelu saa aikaan.

ysteemin ulkopuolella eläminen on kuitenkin isoissa kaupungeissa varsin helppoa sillä kaikenlaista puuhastelua ja toki keppostelua löytyy.

Tulee varsin mielenkiintoinen vuosi kun keppostelun lisäksi aletaan pakkolakeja säätämään ja veronmaksajia kyykyttämään.

Mutta niin pitkään ku viranomaiset ei saa tilannetta haltuun ja turvapaikanhakijat ei lopeta kepposteluaan niin tilanne vaan tulee pahenemaan.

Maltillinen suhtautuminen on tuottanut sivutuotteena juuri niitä raiskauksia, kepposteluja ja katupartioita...

Suomen etuna tuollaisessa tilanteessa on kuitenkin kohtalaisen pienet afgaani/iraki yhteisöt verrattuna moneen muuhun maahan joten piilossa pysyminen on paljon hankalampaa vaikka keppostelu olisikin helppoa.

Jos tämä vuosi pysyy rauhallisena ja tulijat pysähtyy jonnekkin niin eihän täällä keppostelua ja rahanmenoa kummempaa tapahdu.

Onhan se varsin kiinnostavaa millaiseen kepposteluun 20 000 kielteistä päätöstä johtaa..

Ymmärrän toki harmistumisen jos joku random turisti tulee kuvailemaan omaa seuruetta mutta kai siitäkin tilanteesta voi selviytyä ilman harppuuna ja muuta keppostelua.

Eli ne ketkä ei lähde jäävät loppuelämän ylläpidolle, discoraha sossusta ja extrat keppostelemalla, monelle varmasti parempi kuin Irakilainen "sosiaaliturva"

Eiköhän kyse ole jostain normi keppostelusta jossa pukumies käyttää näitä muita hyödykseen.

Nyt ovat sentään jossain muuallakin kirjoilla kun Nergin päässä ja ehkä ei tarvitse keppostella niin paljoa kun täysi ylläpito on taattu.

Tuo uutinenhan kuvaa hyvin tätä tyhmyyttä kun porukkaa valuu vailla mitään kontrollia sinne sun tänne ja tekee pikku kepposia, esittäen 17 vuotiaita Alepon lapsia.

Pari vuotta hotelli majoituksessa ja sitten uudestaan keppostelemaan...

Kaveri keppostelee ja yrittää tappaa poliiseja silloin tällöin parin kymmenen vuoden ajan.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Kovasti brittiviranomaiset panttaavat kaikkia mahdollisia tietoja tekijästä vaikka jo aamuyöllä ilmoittivat että hänen henkilöllisyys on tunnistettu.
Pakko hänen kai on jollain tavalla olla poliisin kirjoissa 'epäilyttävänä henkilönä' jos tunnistus on noin nopeasti tehty.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, tämä on se vahva vastaväite länsimaisille humanistis-kristillisille arvoillemme. Meidän mielestämme totuus ja oikeus ovat vahvempia kuin voima ja universaalinen ihmisarvo jopa vihollisillemme kuuluva. Tästä syystä huomattava osa maailmaa vihaa sivilisaatiotamme vaan jotenkin vain itse ajattelen, ettemme silti taipuisi tämän hyökkäyksen edessä vaan itsepäisesti tukeutuisimme hämmästyttävän ainutlaatuisiin, radikaaleihin arvoihimme. Sinä esimerkiksi kuulostat siltä, että olisit samantien valmis hyväksymään pelkkään ryhmäjäsenyyteen pohjautuvan syrjinnän ja vainon eli miten tarkkaan ottaen poikkeatkaan islamisteista?

Niin, ei mulla tuohon oikeastaan mitään erityistä sanottavaa ole. Noin minäkin haluaisin uskoa maailmasta. Enkä minä tiedä, mikä on oikea ratkaisu. Uskonasioitahan nämä pitkälti ovat. Historia sitten näyttää, miten asiat lopulta menivät.

Sen sijaan se, että vertaat minua islamisteihin, on nyt mielestäni aika käsittämätön väite. Mielestäni minun viesteissäni ei ole ollut mitään sen suuntaista, että voisit väittää minun kannattavan islamilaisiin kohdistuvaa syrjintää ja vainoa. Se, että rajoitamme maahanmuuttoa heidän osaltamme, ei ole mielestäni minkään sortin syrjintää ja vainoa. Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan, mutta kyllä todella pitää ihmetellä, jos ainoa johtopäätöksesi minun pohdiskelevista viesteistäni on se, että kannatan islamilaisiin kohdistuvaa syrjintää ja vainoa.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Kovasti brittiviranomaiset panttaavat kaikkia mahdollisia tietoja tekijästä vaikka jo aamuyöllä ilmoittivat että hänen henkilöllisyys on tunnistettu.
Pakko hänen kai on jollain tavalla olla poliisin kirjoissa 'epäilyttävänä henkilönä' jos tunnistus on noin nopeasti tehty.

CBS on jo epäillyn nimen julkaissut ja sen että on turvallisuus viranomaisten tuttu.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Kovasti brittiviranomaiset panttaavat kaikkia mahdollisia tietoja tekijästä vaikka jo aamuyöllä ilmoittivat että hänen henkilöllisyys on tunnistettu.
Pakko hänen kai on jollain tavalla olla poliisin kirjoissa 'epäilyttävänä henkilönä' jos tunnistus on noin nopeasti tehty.

Eikö se edellinen autoiskun tekijä ollu kanssa brittiviranomaisten tiedossa ja "epäilyttä henkilö" listalla? Pitäskö nyt alkaa sitten toimiin muidenkin samalla listalla olevien kanssa? Vai odotellaanko vaan seuraavaa iskua, kielletään vaan kaikki. Kielletään naulapommit ihan alkuun. Sitten vois kieltää kaikki nuo yleisötapahtumat kun joku rättipää kuitenkin saattaa provosoitua kun eletään elämää kuten täällä euroopassa on tapana eikä heidän allahin mukaan.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Niin, ei mulla tuohon oikeastaan mitään erityistä sanottavaa ole. Noin minäkin haluaisin uskoa maailmasta. Enkä minä tiedä, mikä on oikea ratkaisu. Uskonasioitahan nämä pitkälti ovat. Historia sitten näyttää, miten asiat lopulta menivät.

Sen sijaan se, että vertaat minua islamisteihin, on nyt mielestäni aika käsittämätön väite. Mielestäni minun viesteissäni ei ole ollut mitään sen suuntaista, että voisit väittää minun kannattavan islamilaisiin kohdistuvaa syrjintää ja vainoa. Se, että rajoitamme maahanmuuttoa heidän osaltamme, ei ole mielestäni minkään sortin syrjintää ja vainoa. Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan, mutta kyllä todella pitää ihmetellä, jos ainoa johtopäätöksesi minun pohdiskelevista viesteistäni on se, että kannatan islamilaisiin kohdistuvaa syrjintää ja vainoa.

Jos muslimien eli islaminuskoisten maahantuloa rajoitetaan niin mitä muuta se on kuin islaminuskoisiin kohdistuvaa syrjintää?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Niin, ei mulla tuohon oikeastaan mitään erityistä sanottavaa ole. Noin minäkin haluaisin uskoa maailmasta.

Uskoa maailmasta? Enemmänkin tämä on assertio maailmasta - meidän sivilisaatiomme näky siitä mitä on oikeudenmukaisuus ja ihmisarvo. Meidän täytyy kamppailla ja tehdä uhrauksia, jos haluamme näiden arvojen voittavan. En oikein näe mitään radikaalia uutta islamistisessa ajattelussa: käytännössä koko ihmiskunnan historia on täynnä tälläistä paikallista arvottamista, ihmisyyden määrittelemistä ryhmäjäsenyyden perusteella yksilön ominaisuuksista piittaamatta, kun taas länsimainen universalismi, mikä pohjautuu kristillis-humanistiseen maailmankuvaamme, on jotakuinkin se ainoa poikkeus kaikesta tästä pienuudesta ja vihanpidosta. Sitä haluaisin puolustaa enkä omaksua joidenkin surkeiden terroristien ryhmäpohjaisia arvoja.
 
... tuomitsevat Manchesterin iskun. Ulkoministeriön mukaan uhrien joukossa ei tiedetä olevan suomalaisia. Uskonnollista motiivia ei toistaiseksi epäillä.

Miten häviävän pieni onkaan mahdollisuus joutua Euroopassa terrori-iskun uhriksi. Varsinkin muslimiterroristien.
Luultavasti islamisteja on erittäin vähän Euroopassa. Olen ihmetellyt, miksi he eivät iske useammin. Onko se aseiden ja räjähteiden salakuljettaminen sitten tosiaan niin riskialtista ja vaikeaa? Suostuvatko rikollisryhmät myymään arabeille?

Mielestäni minun viesteissäni ei ole ollut mitään sen suuntaista, että voisit väittää minun kannattavan islamilaisiin kohdistuvaa syrjintää ja vainoa. Se, että rajoitamme maahanmuuttoa heidän osaltamme, ei ole mielestäni minkään sortin syrjintää ja vainoa. Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan, mutta kyllä todella pitää ihmetellä, jos ainoa johtopäätöksesi minun pohdiskelevista viesteistäni on se, että kannatan islamilaisiin kohdistuvaa syrjintää ja vainoa.
Ooks mamukriittinen.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos muslimien eli islaminuskoisten maahantuloa rajoitetaan niin mitä muuta se on kuin islaminuskoisiin kohdistuvaa syrjintää?

Okei, no ajatellaan, että se on syrjintää ja että heidän maahantuloaan ei tulisi rajoittaa.

Miten sitten ratkaisisit kaikki ongelmat, joita tietyistä maista tulevien ihmisten osalta näyttää erityisen paljon syntyvän? Ihan oikeasti, tuohon tarvittaisiin jokin järkevä vastaus.

Sinullakaan ei ilmeisesti mitään muuta ajatuksia tullut minun viesteistäni kuin se, että minä kannatan syrjintää. Voi hyvänen aika sentään. Lue ne viestit ajatuksella ja vastaa, miten esiinnostamani ongelmat ratkaistaan. Äläkä saatana heittele lyhyitä kommentteja, jos toinen on nähnyt vaivaa ja kirjoittanut pidemmän viestin, jossa asiaa pohditaan.

No, ehkäpä tämä keskustelu tulee vaan kiertämään ikuisesti kehää. Oikeita vastauksia ei kukaan voi tietää tässä vaiheessa.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uskoa maailmasta? Enemmänkin tämä on assertio maailmasta - meidän sivilisaatiomme näky siitä mitä on oikeudenmukaisuus ja ihmisarvo. Meidän täytyy kamppailla ja tehdä uhrauksia, jos haluamme näiden arvojen voittavan. En oikein näe mitään radikaalia uutta islamistisessa ajattelussa: käytännössä koko ihmiskunnan historia on täynnä tälläistä paikallista arvottamista, ihmisyyden määrittelemistä ryhmäjäsenyyden perusteella yksilön ominaisuuksista piittaamatta, kun taas länsimainen universalismi, mikä pohjautuu kristillis-humanistiseen maailmankuvaamme, on jotakuinkin se ainoa poikkeus kaikesta tästä pienuudesta ja vihanpidosta. Sitä haluaisin puolustaa

Juu, ymmärrän kyllä tämän ajattelun. Se on vaan, että tuleeko tämänkaltainen puolustaminen riittämään. No, toivotaan, että tulee. Ei oikeastaan muuta sanottavaa tähän ja pitkälti olen sanottavani asiasta sanonut.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Millainen tekijä media on pelon ilmapiirin luomisessa? Uutisoida toki pitää, mutta onko esimerkiksi ihan välttämätöntä saada eilisen kaltaisten tapahtumien jälkeen itsestään selvät lausunnot viranomaisilta tai poliitikoilta, joissa vakuutetaan, että "kaikkiin tarvittaviin toimiin on ryhdytty", "turvatoimia tehostetaan" tai "mitään erityistä syytä pelätä Suomeen kohdistuvaa uhkaa ei ole".

Sitten haastatellaan tarpeeksi monta tavallista kaduntallaajaa, jotta saadaan edes muutama haastattelu, jossa ollaan tosi järkyttyneitä ja kauhuissaan sekä ilmaistaan lisääntynyttä pelkoa osallistua yleisötapahtumiin. Kuka kehtaisi julkisesti kommentoida, että "ikävä juttu, mutta ei vaikuta minun käyttäytymiseeni". Tai jos joku jotain tuontapaista sanookin, se saksitaan takuulla pois. Kun enemmistö kansalaisista on kuitenkin sisäistänyt, että näitä nyt vain tapahtuu, eikä kaikkeen voi varautua, ja jatkaa konserteissa ja matseissa käymistä. Tiedetään, että tekijöiden tuotekehittely on kuitenkin askeleen edellä turvallisuuden ammattilaisia.

Ja tämän kirjoitettuani en näkisi mitään estettä sille, että yleisötapahtumiin olisi ehdoton kielto tuoda laukkuja tai reppuja. Jos ei pysty olemaan yleisötilaisuudessa ilman eväitä tai varavaatteita tms. niin voi voi. Ja sitten se idiootti käyttää pommivyötä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös