Tai ostaa sen Hesen hampurilaisen. Ja jos ei tykkää, niin ei osta.Jos tykkää Hesen majon mausta, niin ostaa purkin sellaista kotiin ja tunkee sämpylän väliin. Sama makukokemus huomattavasti halvemmalla.
Tai ostaa sen Hesen hampurilaisen. Ja jos ei tykkää, niin ei osta.Jos tykkää Hesen majon mausta, niin ostaa purkin sellaista kotiin ja tunkee sämpylän väliin. Sama makukokemus huomattavasti halvemmalla.
Toden totta. En heti muista, että olisin saanut Suomessa eteeni muualla vastaavan sorttista ”kummaa makeutta” hampurilaistuotteessa. Tai no, jokin pienempi pulju kuten yksittäinen grillikiska on saattanut tarjota jotain mitä vaan epästandardia, siis lähinnä joskus yhdeksäntoistasataaluvulla. Harva pikkuyrittäjä noita majoneeseja itse virittelee nykyään, sämpylän väliin roiskaistaan sitä mitä tukusta saa. Ketjut ovat tietysti eri asia.Ylivoimainen, mutta valitettavasti listan huonossa päässä. Maku ei ole tasapainossa, siitä puuttuu hapokkuus täysin. Tilalla sellainen kumma makeus.
Tuosta hesen kerroksesta oli kampanjan aikana tarjolla ihan syötävä sriracha-kerrosversio. Muuten sama tuote, mutta majoneesissa oli chiliä ja taisipa olla jalapeno-siivukin välissä. Majoneesia oli toki hillitön määrä siinäkin, mutta siihen lisätty chili peitti varsin mukavasti ominaisen paskan maun. Tuotetta meni havaintojen perusteella melkoisesti, mutta ei jäänyt kampanjan jälkeen listoille.Kävin viimeksi Hesburgerissa alkukesästä 2021 jossakin lähellä Turkua, syinä matkaseura ja logistiset rajoitteet. Reilun vartin odottelun jälkeen pöytään saapunut tuplalöllö oli kuten ennenkin, eli haukkaa varovasti äläkä saakeli vaan purista keskeltä. Näin pysyy yllä ainakin teoreettinen mahdollisuus, ettei Heikin runsas lasti roiskahda syliin tai sormille, vaan lämpöinen löllö lentää voipaperin perukoille. Mutta hävytön oli tuo majomällin makeus, aivan kuten ennenkin. Siinä Salmelan tuotoksia nieleskellessäni mietin, että itse asiassa Hesen kannattaisi tuoda ruokalistalleen tuplahampurilaisesta toinenkin vaihtoehto. Tuote olisi muuten suunnilleen sama, mutta majoneesin määrä vaikka puolitettaisiin, ja majo vaihdettaisiin esim. kurkun tai valkosipulin sävyjä sisältävään etikkaisempaan versioon. Olisi jo paljon korjattu tuolla.
Noin selitettynä tuo on ollut selvästi kiinnostavampi tuote kuin valiomallinen tuplalöllö. Olen jo kauan vältellyt Hessuhampurilaista, käyn vain olosuhdesyistä, mutta tuollaista voisin kuriositeettina kokeilla silloin, kun Hessun listalta on löydyttävä jotakin syötävää.Tuosta hesen kerroksesta oli kampanjan aikana tarjolla ihan syötävä sriracha-kerrosversio. Muuten sama tuote, mutta majoneesissa oli chiliä ja taisipa olla jalapeno-siivukin välissä. Majoneesia oli toki hillitön määrä siinäkin, mutta siihen lisätty chili peitti varsin mukavasti ominaisen paskan maun. Tuotetta meni havaintojen perusteella melkoisesti, mutta ei jäänyt kampanjan jälkeen listoille.
Naulan kantaan! Kukin tavallaan. ;-)Tai ostaa sen Hesen hampurilaisen. Ja jos ei tykkää, niin ei osta.
Ei näitä varsinaisesti pikaruokaloiksi lasketa, ainakaan alalla. Mutta joo, onhan näiden laatu kovin erilaista (ja hinnat) kuin normi pikaruokapaikoissa.Kyllähän Suomessa hampurilaisskene on todella kova jo nyt, näiden suurten ketjujen ulkopuolella. En mä näe, että minkään ulkomaalaisen ketjun tuominen Suomeen toisi mitään lisää. Otetaan nyt vaikka oma suosikkini Social Burger Joint, vaikea tuosta on enää burgeria parantaa. Sitten vaikka Friends&Burgers ja Barot’s myös tarjoavat oikeasti erittäin mukiinmeneviä burgereita. Vai eikö näitä enää lasketa pikaruokaravintoloiksi?
No joo. Toisaalta Social Burger jointissa lounasburgeri + ranut maksaa 11,50 euroa. Irtoaako bigmac tai kerrosateria enää edes alle 10 eurolla? El Maco aterian hinta oli ainakin yhtäkkiä pompsahtanut 6,9 eurosta 8,9 euroon. Alkaa roskaruoka olla nykyään jo oikean ruoan hinnoissa.Ei näitä varsinaisesti pikaruokaloiksi lasketa, ainakaan alalla. Mutta joo, onhan näiden laatu kovin erilaista (ja hinnat) kuin normi pikaruokapaikoissa.
"Euron juusto" kai maksaa jo kaksi euroa. Ei ne taida sitä enää sillä nimellä markkinoidakaan.No joo. Toisaalta Social Burger jointissa lounasburgeri + ranut maksaa 11,50 euroa. Irtoaako bigmac tai kerrosateria enää edes alle 10 eurolla? El Maco aterian hinta oli ainakin yhtäkkiä pompsahtanut 6,9 eurosta 8,9 euroon. Alkaa roskaruoka olla nykyään jo oikean ruoan hinnoissa.
Oli kyllä järkytys kun juustohampurilaisen hinta olikin yli euron. Järkytyin asiasta huomattavasti kun otin juuston Big Macin seuraksi jotta maha täyttyisi vähän enemmän."Euron juusto" kai maksaa jo kaksi euroa. Ei ne taida sitä enää sillä nimellä markkinoidakaan.
No joo. Toisaalta Social Burger jointissa lounasburgeri + ranut maksaa 11,50 euroa. Irtoaako bigmac tai kerrosateria enää edes alle 10 eurolla? El Maco aterian hinta oli ainakin yhtäkkiä pompsahtanut 6,9 eurosta 8,9 euroon. Alkaa roskaruoka olla nykyään jo oikean ruoan hinnoissa.
Makuasioitahan nämä, mutta mulle menee tasan 100% eri suuntaan. BK:n kanahampurilaiset toki menevät, koska niissä ei ole sitä kaasun makuista pihvin lötkälettä sisällä, mutta noista kolmesta Mäkkäri on ainoa joka tarjoaa oikeasti ihan hyvän makuisiakin burgereita. Esim. monet näistä vaihtuvista tuotteista ovat oikeasti olleet sellaisia että syö mieluusti toistekin.Paras kombo näistä kolmesta pikaruokaketjusta olisi BK:n hampurilainen, Mäkin ranskalaiset ja niille kylkeen Hesen majoneesi.
Kyllä minä ne ranskikset söin viime kerralla. Ei ne varmaan tapa tällä minun tahdilla kun siitä viime kerrasta on reilu vuosi.Makuasioitahan nämä, mutta mulle menee tasan 100% eri suuntaan. BK:n kanahampurilaiset toki menevät, koska niissä ei ole sitä kaasun makuista pihvin lötkälettä sisällä, mutta noista kolmesta Mäkkäri on ainoa joka tarjoaa oikeasti ihan hyvän makuisiakin burgereita. Esim. monet näistä vaihtuvista tuotteista ovat oikeasti olleet sellaisia että syö mieluusti toistekin.
Hesessä taas majoneesi pilaa hampurilaiset jos syö useammin kuin kerran vuodessa. Tai no, humalanälässä mikä vain menee.
BK voittaa ranskalaiskisan, mutta toisaalta harva varmaan enää 2022 syö ranskanperunoita edes pikasyöttölöissä. Vai syökö? Itse tilasin viimeksi ehkä joskus 2015.
En mä terveellisyydestä puhunut vaan mausta. Tai siis sen puutteesta.Kyllä minä ne ranskikset söin viime kerralla. Ei ne varmaan tapa tällä minun tahdilla kun siitä viime kerrasta on reilu vuosi.
Pitää paikkansa, että noiden minkään ranskalaiset ei maistu oikein miltään eli kylkeen vaatii jotain muuta(kin) kuin pippuriketsuppia. BK:n ja Mäkin dippivalikoima ei oikein omaan makuun istu ranskalaisille, mutta Hesburgerin majoneesit sopivat hyvin tuohon tarkoitukseen, burgerin väliin ei niinkään kuten mainitsitkin.En mä terveellisyydestä puhunut vaan mausta. Tai siis sen puutteesta.
nämä on kyllä hyviä. Liekö kohta jo pysyvä tuote kun aika pitkään ovat olleet tarjolla…Ja tietenkin pepper fries joka saisi jäädä pysyväksi.
En mä terveellisyydestä puhunut vaan mausta. Tai siis sen puutteesta.
Kaksi kertaa on jäänyt take away El Maco -ateriasta mausteseos puuttumaan. Nykyään drive-inissä täytyy aina alleviivata, että onhan mausteseos mukana.El Maco on tässäkin parhautta.
Tässäkin uin ylävirran suuntaan, sillä mielestäni se El Maco -mausteseos on aika kamalaa. Tässä muuten löytyy yksityiskohta, jossa Hese on kilpailijoitaan edellä, nimittäin se heidän grillimausteensa on aika jees.
On niissä ainakin jotain riisijauhetta lisänä, varmaan jotain muutakin. Ei niistä kyllä mitään maksaa viitsi, koska sen verran paskaa se maku ja koostumus ovat.Ranskalaisissa hese vetää myös pohjat, mistä skeidasta ne hesen ranet olikaan tehty?