Osaan arvostaa laadukasta ruokaa, kalliita ravintoloita ja olen kohtalaisen nirso sen suhteen mikä maistuu hyvältä ja mikä on lähinnä syötävää.
Mutta ilmeisesti olen jotenkin outo yksilö, kun Hesen ja Mäkkärin hampurilaiset maistuvat aina hyvältä. Tykkään kyseisten ketjujen majoneesista, eikä ole koskaan tullut sellaista oloa, että majoneesia on liikaa tai se ei maistu hyvältä. Joskus tulee sellainen olo, että majoneesia voisi olla enemmänkin, koska onhan se ihan faktaa, että pikaruokaloiden burgereiden maku tulee pitkälti siitä majosta. Jos majoa on liian vähän, niin lopputulos voi olla mauton ja kuiva.
Mutta on niitä muitakin pikaruokaloita ja huoltoasemien omia burgereita tullut kokeiltua, joissa myös usein majo on isossa roolissa. Ne harvoin pärjäävät Mäkkärille ja Heselle. Usein jäävät jopa tosi kauaksi niistä.
Vuosia sitten asuin ja olin töissä (asuin siis työpaikan vieressä) Mäkkärin takapihalla, eli kun astuin kerrostalon ulko-ovesta ulos ja kävelin noin 100 metriä, niin olin Mäkkärin tiskillä. Sattuneesta syystä tuli sitten käytyä siellä aika usein ja tuli kokeiltua läpi koko lista vähintään pariin kertaan. Suurin pettymys oli silloin myynnissä ollut erikoisahamppari, olikohan nimessä joku Montreal tms. Se oli listan kallein vaihtoehto ja piti olla jollain tavalla vähän "premium" verrattuna muuhun tarjontaan. Lopputulema oli kuiva ja mauton.
Muilta osin koko silloinen lista oli täynnä hyvää kamaa. Omaksi suosikiksi muodostui silloin ruis McFeast, joka johtui varmaankin ihan vain siitä, että se poikkesi muista vähän enemmän. Myös tavallinen McFeast oli valintana useammin kuin suurin osa muista vaihtoehdoista.