BK:ssa harmittaa eniten se mauton jauhelihapihvi. Tai siis suolaton. Ei se mauton ole, vaan maistuu ihan butaanilta. Kala- ja kanahampurilaiset ovat siellä ihan hyviä. Samoin se, että sieltä saa muovisia pillejä eikä noita Mäkkärin ja Hesen pahviversioita, jotka ovat kerrassaan vittumaisia kaikin mahdollisin tavoin.
Mitä tulee tähän työntekijämääräjupakkaan, niin ihan oikeassahan väki on tuosta valittaessaan. Minä olen tässä kokemusasiantuntija, tosin en tältä, enkä edeltäneeltä vuosikymmeneltä, mutta kuitenkin. Silloinkin oli kova kiire koko ajan ja minimimäärä väkeä vuoroissa. Meidän ravintolassa onni oli se, että oli autokaista ja suht selkeät ruuhka-ajat, jotka toistuivat suunnilleen samanlaisina. Näin ollen työntekijöitä oli vuorossa kolme tai neljä, ja taukorulettia voitiin kierrättää.
Hesburgereissa katteita haetaan joka mahdollisesta paikasta lähtien ihan jo siitä, että hinnat ovat kalliimmat kuin kilpailijoissa, annoskoot mm. ranskalaisissa ovat pienemmät ja paketointimateriaalit halvempia, mitä tulee esim. hampurilais- ja ranskalaispusseihin ja -papereihin. Tästä samasta syystä myös työntekijöitä on vähemmän kuin nyt vaikkapa McDonaldsissa. Nykyisin Mäkkikin on onnistunut tekemään voitokkaita tilivuosia toisin kuin silloin kun itse olin alalla, joten ihmetyttää, miksi Hesen tarvitsee venyttää penniä, mutta kilpailijan ei.
Itselleni syy numero 1 olla käymättä Hesburgereissa on nimenomaan tuo odotteluaika. Tuntuu ihan tajuttomalta odotella ruokaa 20 minuuttia etenkin jos tilaus on mallia yksi mega-ateria. Tässä kun vielä huomioidaan, että Hesessä on sallittua tehdä hamppareita valmiiksi ja säilyttää niitä binissä 25 minuuttia tai jopa 30 minuuttia jos niissä ei ole salaattia, niin ei tuo kyllä kovin monessa paikassa kehuja ansaitse. (Säilytysaikatiedot ovat perua 2000-luvun ensimmäisen vuosikymmenen loppupuolelta ja voivat olla muuttuneet sen jälkeen).