Väittelyä pikaruokaravintoloista

  • 359 343
  • 1 766

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Itse kun en pidä mäkkärin kuivista käntyistä tippaakaan, niin odotan kyllä BK:n tsekkaamista. Ulkomailla olen BKn tuotteita sen verran maistellut, että ainakin douple/tripple Whopper on ok makuinen ja mehevä, eikä kuiva kuten kaikki mäkkärin tuotteet. No ei tule kyllä kovin usein hampurilaisia syötyäkään, ja itse en pidä ranskalaisista missään muodossa (paitsi itse tehtynä), joten johonkin ne tulee vaihdettua - tai isoon nälkään Megahampurilainen +pekonihampurilainen. Heseä tulee aina suosittua, mutta Pohjanmaalla pitää aina käydä Rollssissa (oko oikea määrä s-kirjaimia?) ja ilman muuta BK pitää tseka, kun sellainen vastaan tulee.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
- - - Pohjanmaalla pitää aina käydä Rollssissa (oko oikea määrä s-kirjaimia?)
No hieman mä ihmettelen, että miten sä päädyit tuohon määrään s-kirjaimia. Määrä on oikea, jos hampurilaispaikan nimi olisi Rollss tai Rollssi. Paikan nimi on Rolls - yhdellä s-kirjaimella - joten oikein taivutettuna se on Rollsissa.

Pari kertaa olen tänä keväänä käynyt Helsingin Rautatieaseman BK:ssa. Molemmilla kerroilla olen todennut jonon liian pitkäksi, joten Double Whopper on jäänyt syömättä. Edellisen kerran mä olen Double Whopperin syönyt muistaakseni Kööpenhaminassa Kastrupin lentokentällä. Tästäkin taitaa olla aikaa jo puolitoista vuotta. Kyllä mä ainakin jonkin verran odotan Burger Kingin tuloa Turkuun. Eiköhän sielläkin tule pari kertaa vuodessa vierailtua?

Mähän odotan vain sitä päivää, kunhan Suomen McDonald's tajuaa ottaa Big Tastyn listoilleen. Tämähän on ollut jonkinlaisena kampanja-burgerina aina silloin tällöin. Ympäri Eurooppaa tämä on kuitenkin ihan normaali listatuote. Mielestäni tämä on edelleen paras "roska"-purilainen. Mutta toisin kuin tuossa Wikipedia-artikkelissa mainitaan: olen sitä mieltä, että Big Tasty tulee ilman majoneesia.

EDIT: linkki korjattu
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta toisin kuin tuossa Wikipedia-artikkelissa mainitaan: olen sitä mieltä, että Big Tasty tulee ilman majoneesia.

Linkkisi ei toimi, mutta Big Tasty tulee Big Tasty -kastikkeella varustettuna. The distinctive flavour of Big Tasty sauce comes from smoke flavourings, spices and garlic lukee Mäkin sivuilla, tuon tarkemmin en jaksa googlettaa. Maukas hampurilainen kyllä, siitä olen samaa mieltä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Linkkisi ei toimi, mutta Big Tasty tulee Big Tasty -kastikkeella varustettuna. The distinctive flavour of Big Tasty sauce comes from smoke flavourings, spices and garlic lukee Mäkin sivuilla, tuon tarkemmin en jaksa googlettaa. Maukas hampurilainen kyllä, siitä olen samaa mieltä.
Linkki korjattu!

Wikipedia-sivulla vastaavasti lukee: "The Big N' Tasty consists of a seasoned quarter-pound (4 oz, 113.4 g) beef patty with ketchup, mayonnaise, slivered onions, two dill pickle slices, leaf lettuce, and one tomato slice on a sesame seed bun."

...ja jatkuu seuraavasti (Regional Variants)...

"Big Tasty - As above, but without the pickles in... (lähes kaikki Euroopan maat lueteltuina - MYÖS Suomi)"

Juuri tästä majoneesittomuudesta tykkäänkin kyseisessä purilaisessa - olematta kuitenkaan mikään kuiva käppyrä, vaan erittäin mehukas purilainen. Olkoonkin, että tuo "Big Tasty sauce" todennäköisimmin kuitenkin on majoneesipohjainen, mutta eipä se ainakaan niin pahasti "maistu pelkästään majoneesilta" kuin esim. Hesen hampurilaiset. Plussaa tulee myös siitä, että nuo suolakurkut ovat heivattu huut vitt... tai siis pois tuosta purilaisesta jo automaattisesti. Mähän tilaan kaikki hampurilaiseni aina ilman noita ällöttäviä vihreitä limanuljaskoita.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mähän tilaan kaikki hampurilaiseni aina ilman noita ällöttäviä vihreitä limanuljaskoita.

Ite en yleensä jaksa kikkailla, vaan tilaan ihan listapurilaisen ja nypin sitten ne kurkkusiivut sieltä välistä pois. Maustekurkku kyllä maistuu, kurkkusalaattikin maistuu, mutta hampurilaisen välissä (tai missä tahansa missä kurkku on lämmin) ei uppoa.

Noista Mäkin kastikkeista tai majoneeseista piti jo aiemmin kirjoittamani, että ovat minun mielestäni huomattavasti Hesen majoneeseja laadukaampia. Ei siinä Hesen majoneesissa sinänsä mitään vikaa ole, sitä on vaan kautta linjan hampurilaisissa ihan pirusti liikaa, jolloin kitalakeen muodostuu rasvakerros ja koko purilainen maistuu ainoastaan majoneesilta. Joo voi tilatessa pyytää laittamaan sitä vähemmän, mutta tulos vaihtelee silti liikaa. Toiset sitten taas menevät Heselle, koska siellä majoneesi on heidän mielestään hyvää sekä sitä on riittävästi ja suotakoon se heille, makuasiat jne. Ja makuasiana sanonkin, että Mäkin rapeat ranskalaiset valkosipulidipillä pesevät Hesen lötköt riisikuoriperunat ja rasvaisen majoneesin kymmenen kertaa kymmenestä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hampurilaisessa on ollut majoa aina. Naurettavaa nämä "en käy hesessä koska majo"-jutut. Hesen kerros on tämän maan paras burgeri ylivoimaisesti ollut jo 80-luvulta asti. Tämän voi todeta vaikka heti.

Mäkkäri tuo kilpailijat hyvin esille ja onhan tuolla pirtelö joka hesestä uupuu.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hesen kerros on tämän maan paras burgeri ylivoimaisesti ollut jo 80-luvulta asti.

Ei ole, ei lähellekään. Hesen hampurilaisista ainakin minimega menee heittämällä ohi. Väitelläänkö lisää makuasioista? 80-luvulla en kyllä varmaankaan syönyt yhtä ainutta hesepurilaista, joten en tiedä oliko se silloin niin pirusti parempi kuin nyt. Nykyään se kuitenkin on yltiörasvainen ja majoneesien maku peittää kaiken muun alleen. Sä ilmeisesti tykkäät, mä en.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Söin eilen Pihlajiston Snacky-ravintolassa ja vaikka hinnat olivat aikas kovat, niin pidin syömästäni annoksesta. Ranskalaiset olivat mallia "maalainen" ja hamppari (Kerroshampurilainen) oli myös omiin makumieltymyksiin sopiva.
Aika kuiva, eli majoneesiä ei tarvinnu kaapia paidalta. Pippuria sopivasti, salaattia myös. Mikään ainesosista ei halunnut tulla yli äyräiden.

Niin hyvää se ei sentään ole, että kaartaisin useamman kilometrin, jos hampurilaista tekee mieli. Hintaa tuolle ateriakomeudelle taisi tulla 9,2e.
Voin suositella, jos haluaa kokeilla välillä vähän jotain muuta.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiskaisin pitkästä aikaa safkat Scanburgerilla. Hamppari ihan makoisa, mutta ranskikset aikamoista kumia.

Heseä on nykyään vaikea mieltää pikaruokalaksi. Varsinkin sana "pika" ei todellakaan liity lafkaan mitenkään. Pääkaupunkiseudun Heset ovat aivan naurettavan hitaita. Aina kannattaa varata 30 minsaa ja sekin vaikka jonossa notkuisi vain yksi asiakas.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joka tapauksessa Ruotsissa pikaruokapaikkaa valitessani päädyn useammin vaikkapa Maxiin tai sitten mäkkäriin. Tuo Max on minusta yllättävän hyvä; burgerit ei taida olla 100% lihaa, mutta väliäkös sillä kun maistuu aina pirun hyvälle. Tykkään erityisesti siitä että pihvit on sellaisia grillatun makuisia.

Max on pakollinen kohde, kun käy länsinaapurissa - siellä en edes harkitse muita ketjuja. Loppujen lopuksi syön aika vähän hampurilaisia, mutta ruotsinreissuilla tulee välillä turhankin iso osa ruokailuista hoidettua tuolla. Etenkin ne DeLuxe-sarjan tuotteet ovat mainioita, ja ainakin ne ovat ilmeisesti 100% lihaa, mutta esimerkiksi Frisco toimii myös hyvin.

Viime syksynä jopa Kemissä käydessäni mietin vähän, että pitäisikö koukata Haaparannan kautta ennen kotiinlähtöä, mutta jäi sillä kertaa väliin.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Hampurilaisessa on ollut majoa aina. Naurettavaa nämä "en käy hesessä koska majo"-jutut. Hesen kerros on tämän maan paras burgeri ylivoimaisesti ollut jo 80-luvulta asti. Tämän voi todeta vaikka heti.
Majoneesi ei ole ollenkaan välttämätön, mutta hyvää majoneesia voi toki jonkin verran hampparissa olla. Kehumassasi Hesen kerroksessa laatu korvataan valitettavasti määrällä, jolloin hampurilainen ui paskassa soosissa. Hesen kerros on kaukana valtakunnan parhaasta hampparista, jopa Hesen valikoimista löytyy parempia.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
IFK:n veljekset ovat asian ytimessä: Max on aivan fantastinen paikka syödä hampurilaisia. Tämän mallin ketjumättölöistä paras eurooppalainen, kenties paras Euroopassa. Omia lemppareitani ko. rafloissa ovat GI Burgare sekä Frisco. Myös Original ja Max Burgare ovat kelpo kamaa. Hese voisi suoraan sanoen painua vittuun Suomesta, jos saataisiin Maxit niiden tilalle. Toisaalta kaihoan Carrolsin perään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Max on kyllä ykkönen Euroopassa, mutta onko kukaan jenkkimatkaaja käynyt Shakeshackissa? Vaikka tämän joku humblebraggina ottaakin, niin tuli viime viikonloppuna Nykissä testattua kyseistä ketjua. Kyseisen ketjun burgerit on monessa paikassa listattu Nykin parhaimmiksi. Helvetin hyvältä allekirjoittaneelle ainakin maistuivat!

Offtopic(humblebrag?): Nyt bilettämään Jay-Z:n klubille. Onkohan siellä ketään valkoihoista?
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ulkomailla on muutamaan kertaan (ehkä 3-5) tullut testattua Burger King. Ei se ole jäänyt mieleen mitenkään erityisesti. Se, että Burger King on vastikään tullut Suomeen, ei tee siitä mitenkään parempaa kuin muut hampurilaisketjut. Toki siinä tulee vaihtelua perinteisiin Heseen ja Mäkkiin. Vaihtelu virkistää. En edes muista, että milloin olisin viimeksi käynyt Hesessä, eikä toisaalta ole tarvettakaan käydä siellä. Mäkissä käyn toisinaan.
Offtopic(humblebrag?): Nyt bilettämään Jay-Z:n klubille. Onkohan siellä ketään valkoihoista?
Ihan oikeasti, kuka on Jay-Z? Ei ole ainakaan minulla harmainta aavistustakaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kehumassasi Hesen kerroksessa laatu korvataan valitettavasti määrällä, jolloin hampurilainen ui paskassa soosissa.

Miksi tätä pidetään jonain ihmeellisenä urbaanilegendana? Hesen purilaisissa on naurettava määrä majoneesia ja sitä ei voi kukaan kiistää. Jos joku siitä tykkää, niin tykätköön.

Suolakurkut sun muut pitää ottaa itse pois, kun ei jaksa siinä kassalla alkaa tuollaisia selvittämään. Kerran tuli kuitenkin Hesessä tilattua purilainen puolella majoneesilla ja tilaus toimi ihan hyvin. Niitä täytteitä voi vaihdella kuin pizzatäytteitä konsanaan, jos semmoinen tarve tulee. Eihän siinä mitään järkeä toisaalta ole ja sen majoneesin takia ei Hesessä kiinnosta käydä, jos on mahdollisuus mennä kilpailijalle.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Jos joku sattuu joskus eksymään reissullansa Mexicon rajalle San Diegoon ja siellä vielä Ocean Beachille, niin Ho Dads (suomeksi tarkoittaa jotain wannabe sufferin tapaista. Tiäkkö se jätkä, joka ravaa sitä rantaa ja kiillottaa mut ei kastaudu) on ainoa oikea paikka. Rekisterikilvillä vuorattu hyvän olon keidas, jossa oli erittäin mukava olla. Rehellisesti sanottuna oli myös oikeasti paras hampurilainen minkä olen syönyt. Tai tässä tapauksessa jättänyt kesken. Oli vaan liian iso. Jonoa on AINA, joten kannattaa nälkäisenä tulla mestoille, hyvää kannattaa odottaa. Aurajuusto löytyy valikoimista!!!

Toinen Californiassa matkaaville oleva tippi on Jack In The Box, lähinnä hyvien vege-annostensa takia. Erittäin vaikea on jenkkilässä löytää mistään pikaruokalasta pupunruoka-annosta. Mistään. Jackistä saa ja toimii hyvin myös meille lihanpurijoille.

Burger Kingistä olen saanut ruokamyrkytyksen ja Hesestä kylmiä aterioita, mutta Mäkki ei ole muistaakseni koskaan pettänyt jos on tarve tullut. Tuplajuusto ja kylmä Cola, mmm.

Ketjun otsikko on muuten aivan mahtava, täällä ei enää nykyään väitellä mistään!
 

ipaz

Jäsen
Viime kerralla Ruotsissa käydessäni tuli testattua Max ja se pesee kyllä Mäkkärin ja BK:n levyltä. Maxilla on melko kunnianhimoinen tavoite olla maailman paras burgerketju Maailmassa. Vain tällä tavalla päästään hyvään tai erinomaiseen laatuun. Hesburgerin tavoite taitaa olla eniten S-Bonusta keräävä ketju Suomessa... Maxilla on ravintoloita myös Oslossa, Kööpenhaminassa ja, daddatadaa, Dubaissa. Soisi Helsinkiinkin yhden etäyksikön tulevan, mutta tuo Hesen levittäytyminen jokaiseen kadunkulmaan (mm. 32 ravintolaa Helsingissä) saattaa hillitä laajenemishaluja tänne majoneesihampurilaisten valtakuntaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Max on kyllä ykkönen Euroopassa, mutta onko kukaan jenkkimatkaaja käynyt Shakeshackissa?
Meidän piti viimeksi käydä, mutta aidosti unohtui. Wendy'sissä käytiin sitäkin ahkerammin, kun oli niin perkeleen hyvää. Aivan eri tasoa, kuin mihin oli Euroopassa tottunut. Double Baconator (no 'catsup') ja hehtolitran kokis, ai että. Ja kyllä, painoin tuohon aikaan 17 kiloa enemmän kuin tätä kirjoitettaessa.

Offtopic(humblebrag?): Nyt bilettämään Jay-Z:n klubille. Onkohan siellä ketään valkoihoista?

U gon have 99 problems and they're black...
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan oikeasti, kuka on Jay-Z? Ei ole ainakaan minulla harmainta aavistustakaan.
Kuulemma joku Rap-Jäbä. Klubi olikin enemmän sporttipubi-tyylinen ja SC-finaalejahan siellä näytettiin, which was nice. Mustat miehetkin olivat kiinnostuneita jääkiekosta. Olimme kaverin kanssa klubin valkoisimmat miehet, mutta eipä se haittaa. Sääli, että basso oli niin lujalla ettei kommunikoinnista tullut mitään.

Meidän piti viimeksi käydä, mutta aidosti unohtui. Wendy'sissä käytiin sitäkin ahkerammin, kun oli niin perkeleen hyvää. Aivan eri tasoa, kuin mihin oli Euroopassa tottunut. Double Baconator (no 'catsup') ja hehtolitran kokis, ai että. Ja kyllä, painoin tuohon aikaan 17 kiloa enemmän kuin tätä kirjoitettaessa.
Shakeshackkiin kannattaa kyllä eksyä jos jenkkeihin matkustaa. Loistavaa mättöä! Wendy's olisi tarkoitus vielä tsekata jos kerkeämme, sunnuntaina kun pitää jo palata Suomeen. Muuten burgerit on tullut syötyä Hootersissa, jossa burgeri oli hyvinkin keskinkertainen. Toki pikaruoan kanssa tällä ei ollut tekemistä, ja Hootersiin hakeuduimme ihan muista kuin ruokasyistä (tarjoilijoiden tissit ja perseet olivat ihan jees). TGI Fridaysissa tuli myös burgeri syötyä, mutta tämäkään ei ole pikaruokapaikka. Tukholman TGI Fridaysiin verrattuna Madison Square Gardenin viereinen paikka oli suuri pettymys. Tukholmassa palvelu ja ruoka on huomattavasti parempaa.

Onnittelut myös painon pudotuksesta. Itse syön lomalla mukavasti, mutta arkena taas syöminen on enemmänkin tankkaukseen verrattava tapahtuma, jolloin tarkoituksena on vain saada tarvittavat kalorit ilman suurempaa nautintoa. Tällä logiikalla paino on hyvin pysynyt kurissa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Max on kyllä ykkönen Euroopassa, mutta onko kukaan jenkkimatkaaja käynyt Shakeshackissa? Vaikka tämän joku humblebraggina ottaakin, niin tuli viime viikonloppuna Nykissä testattua kyseistä ketjua. Kyseisen ketjun burgerit on monessa paikassa listattu Nykin parhaimmiksi. Helvetin hyvältä allekirjoittaneelle ainakin maistuivat!

Offtopic(humblebrag?): Nyt bilettämään Jay-Z:n klubille. Onkohan siellä ketään valkoihoista?
Shake Shackin (sen ensimmäisen ja alkuperäisen) edessä oli niin tolkuton jono, että jäi viimeksi testaamatta. No seuraavalla kerralla sitten. Lontoossa taas olin liian aikaisin, sinne Shake Shack oli silloin vasta rakenteilla Covent Gardeniin. Luultavasti euroopassa on pilattu kaikki. Jenkeissä saa muutenkin paremman hampurilaisen about mistä vaan, kuin euroopassa, koska siellä suhtaudutaan koko burgeriin eri tavalla, kuin euroopassa, jossa niitä pidetään lähinnä jonain sontana.

Melkoisella varmuudella tosiaan olet ainoa valkoihoinen siellä klubilla. Itse olin Rick Rossin keikalla vaimon kanssa NYC:ssa ja olimme suunnilleen ainoat valkoiset mestoilla. Kaupan päälle tuli kohtuulliset passiivihight, kun maailman tiukimmista turvatarkastuksista huolimatta sätkä paloi vähintään joka toisen kädessä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Shake Shackin voi bongata myös Dubaista, kuten lähes kaikki muutkin jenkkiläiset pikaruokalat. Jenkeissä Shake Shack on jäänyt väliin, mutta tuo Emirates-mallin Shakeshackin hampurilaiset oli kyllä loistavat.

Ja kyllä, hesen hampurilaiset on perseestä sen liiallisen majon takia ja hesen ranet on myös surkeat.

Toki paskinta ikinä oli tänään lintsi burgerin hampurilainen. Vieläkin vituttaa, kun tuli sinne mentyä ja maksettua 11e umpisurkeasta ateriasta. En suosittele kenellekään.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Shake Shack testattu Lontossa ja loistavaksi todettu, tuskin huomasin mitään eroa Madison Square Parkin Shakeen. Jonottamista joka kerralla molemmissa kohteissa, mutta aina jokaisen jonottamiseen kuluneen minuutin arvoista, on se vaan niin herkullista ja suussa sulavaa. Jatkossa ei tule enää käyntejä Lontooseen tai Nykiin ilman Shaken tai 5 guysin vierailuja.

Oma maailman "ketjujen burgerit" top lista on seuraava:

1. Shake Shack
2. In N Out
3. 5 Guys
4. Wendy's
5. Mäkki

Hese ja BK seuraa sitten jossain kaukana perästä. En osaa sanoa kumpi on huonompaa, luultavasti Hese. Ranskalaiset on käsittämättömän surkeita molemmissa ja Hesen tuotteet on käytännössä pilattu järjettömän surkeilla majoneeseilla läträämällä. BK:n burgereissa on joku käsittämätön ja sietämätön maku mikä on toistaiseksi pilannut joka kerta burgerin. Silti täytyy sanoa, että sen hehkutetun Whopperin syömisestä on aikaa nyt n 5 vuotta ja olen luvannut sen vielä kokeilla uudestaan, koska mitään kunnon muistikuvaa tuosta ei enää ole.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos joku sattuu joskus eksymään reissullansa Mexicon rajalle San Diegoon ja siellä vielä Ocean Beachille, niin Ho Dads (suomeksi tarkoittaa jotain wannabe sufferin tapaista. Tiäkkö se jätkä, joka ravaa sitä rantaa ja kiillottaa mut ei kastaudu) on ainoa oikea paikka. Rekisterikilvillä vuorattu hyvän olon keidas, jossa oli erittäin mukava olla.

Hyvä kun sanoit! Me lahtelaiset työttömät lähdemme parijonossa
maistelemaan näitä ihmeitä!

Nimimerkki: "Trion Maciin tykästyneet".

PS: Olen überkateellinen tollo.
 

Seppochu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jeff Foss
Max on pakollinen kohde, kun käy länsinaapurissa - siellä en edes harkitse muita ketjuja. Loppujen lopuksi syön aika vähän hampurilaisia, mutta ruotsinreissuilla tulee välillä turhankin iso osa ruokailuista hoidettua tuolla. Etenkin ne DeLuxe-sarjan tuotteet ovat mainioita, ja ainakin ne ovat ilmeisesti 100% lihaa, mutta esimerkiksi Frisco toimii myös hyvin.

Viime syksynä jopa Kemissä käydessäni mietin vähän, että pitäisikö koukata Haaparannan kautta ennen kotiinlähtöä, mutta jäi sillä kertaa väliin.

Tiistaina Tukholmaan, miten läheltä satamaa tämän ketjun ravintolan voi bongata?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meinasin sanoa, että niitä on melkein joka nurkalla, mutta itse asiassa ihan keskusta-alueella ei olekaan kuin kaksi - Kungsträdgårdenin liepeillä Hamngatanilla ja päärautatieaseman lähellä Vasagatanilla. Mitä sitten satamalla tarkoitatkaan, mutta Vikingin terminaalia lähinnä taitaa olla Hammarbyn ravintola, jos sinne päin haluaa jostain syystä lähteä keskustan sijasta.

Maxin sivulta näkee kartan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös