Hampurilaispaikoista tutuimmat ovat olleet Carrols ja Mäcki, myöhemmin Hese ja on kokeiltu kaikki Rollsit ynnä muut.
Itse olin mukana taustalla kun Clock rantautui Suomeen joskus vuonna miekka kivi. Kolme raflaa saatiin pystyyn, Erottajalle, Itäkeskukseen ja Tapiolaan. Sitten myytiin homma Arctialle, joka töppäili sen kanssa kunnolla ja niinpä se hävisi aika pian. No, olinpa ollut majoneesikastikkeen maustamisessa mukana, joten voin sanoa tietäväni asiasta jotain.
Olin jo aiemmin ollut Carrolsin kulisseissa ja sitten Clockin hyytymisen jälkeen olin taas tekemässä Carrolseja ympäri Suomea ennenkuin se myytiin ensin Keskolle ja sitten Heselle. Tässä on kuitenkin sellainen pointti että myyntivaiheessa kaikkia paikkoja ei myyty, vaan Carrols piti muutaman paikan itsellään mutta antoi Heselle "lisenssin" muutamalle Carrolsin myydyimmälle tuotteelle.
Tästä on jo aikaa, joten tämän päivän tilannetta en enää tunne. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että näitä Carrolsseja kuitenkin aina sinne tänne tulee, viimeksi huomasin Oulunkylän palaneen huoltsikan tilalle tulleen huoltamon kanssa kimpassa uuden, ilmeisesti K-ryhmän tiloissa.
Stadissa toimii varsin hyvin myös Hampuris. Rekkamättöä.
En minä sillä enkä millään, mutta jos joku herjaa ketjun kuin ketjun majoneesikastiketta ja on perehtynyt muidenkin ketjujen purilaisiin mausteineen, niin aika pohjat kyllä heittää kun arvostelee niitä. Hampurilaiset ovat perusmättöä, eikä mitään ruokaa.
Eipä sillä, minä kaivan nykyään minulle sopivimmat kustakin ketjusta. Joskus haen mäkkäristä 2€-juuston + kanat ja vs-kastike + ranet, joskus taas Heset kanapurilaisaterian. Hesellä uusi juustopekoniateria on myös jees. Ja kastike on hyvää ja sitä on riittävästi.
Pizzapaikoista on mieleen jäänyt 70-luvun puolessa välissä ilmaantunut Pizzeria Nr.1-ketju. Silloin opin syömään pizzoja, ja niillähän oli maanlaajuinen kisa siitä kuka syö kerralla useimman pizzan; jos söi yli aiemman ennätyksen niin talo tarjoasi. Muuten maksoit itse kaiken. Niissä paikoissa jäi mieleen pepperonipizza, jossa oli pepperoniviipaleita kai yhdeksän ohutta siivua ja ne lilluivat pizzan päällä öljyssä. Nam.
Lopuksi paras eli Jaskan Grilli. Ei sen voittanutta. Kun neljän maissa aamulla raahautuu Jaskan Grillille (Bottan vieressä Stadissa, pöndeille tiedoksi), niin sieltä saat juuri mitä haluat ja on hyvvee.