Uusi valmentaja - Paul Baxter

• 356 455
  • 1 259

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
Baxterin debyytti IFK:n valmentajana oli hieno. Kaveri ei edes muistanu kuin muutamien pelaajien nimiä ja homma kulki tänään hyvin. Baxter toimi hienosti, kun keskittyi oman joukkueen valmentamiseen eikä käyttänyt kaikkea energiaa tuomareiden arvosteluun. Kysymys on siitä, että kaikki lähtee pelaajasta itsestään, ammattimies Baxter.

Krisu-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Baxter!

Baarimikko kirjoitti:
Baxterin debyytti IFK:n valmentajana oli hieno. Kaveri ei edes muistanu kuin muutamien pelaajien nimiä ja homma kulki tänään hyvin. Baxter toimi hienosti, kun keskittyi oman joukkueen valmentamiseen eikä käyttänyt kaikkea energiaa tuomareiden arvosteluun. Kysymys on siitä, että kaikki lähtee pelaajasta itsestään, ammattimies Baxter.

Kyllä oli hienoa katsoa Hifkin peliä.. Uusi valmentaja oli saanut jo aikaan sen että maalille ajettiin hyvin ja oltiin maskissa ja hakatiin muutama ripari sisään.. Loistavaa duunia koko jengiltä ja avain pelaajia poissa... Tästä on hyvä jatkaa kun kaikki vielä saadaan mukaan niin ihan hyvä tulee..

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Vaikuttaa erittäin pätevältä kaverilta jolta ei ainakaa asennetta puutu, olen erittäin tyytyväinen uuteen valmentajaamme!

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Hyvä alku Baxterille vaikka luultavasti kyseessä oli enemmänkin pelaajien pirun hyvä tsemppi uuden valmentajan edessä kuin Baxterin epäilemättä kovat valmentajan kyvyt. Heppu tuntuu olevan innolla mukana ja ilmeisen aktiivisesti johtaa peliä, ei niin kuin suolapatsas-suhonen, jolle aikalisäkin on extremeä.

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Well done Mr. Baxter!

Eka peli takana ja Baxter oli onnistunut kaikessa siinä, missä se teoriassa oli edes mahdollista.

Veri punnitaan vasta lähiviikkoina, mutta hyvä tutina kieltämättä on!

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Hieno avaus Baxterilta, vaikka on turhaa lähteä liikaa kehumaan miestä. Hän saapui Suomeen keskiviikko-iltapäivänä eikä millään ole ehtinyt pelillisiin seikkoihin ja eilisiin peluutuksiin perehtyä. Gamecoaching osasto toki kunnossa, sen hän näytti eilen aktiivisella ja pirteällä otteella.

Tuli yksi asia eilen vahvasti mieleen: Ottelut tulevat ajallisesti kestämään todella kauan Baxterin alaisuudessa, koska moista peluutusta/vaihtorulettia en ole pitkään aikaan nähnyt. Tuli S&W mieleen vuodelta 1997-98 jolloin HIFK:n ottelut kestivät helvetin kauan..eikä ainoastaan Chride Ruutun ylipitkien aloitusrumbien takia =)

Mutta joo, tuo Baxterin peluutus oli todella reipasta ja mies kynitti kyllä Levosta ja Sheddeniä pari kertaa, vaihtamalla esim "käsipystyssä-tilanteessa" vielä koko viisikon jne jne. Se on myös pirun hyvä merkki pelaajille että mukana ollaan ja nimenomaan hereillä. Bobin aikana näin ei ollut.

Huomenna kovakuntoisen Lukon kaatoon.

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Kyllä oli hienoa kuulla pelaajien kommentteja uudesta valmentajasta! Pukukopissa on ollut kuulemma aivan eri meininki ja jätkät uhkuivat jälleen peli-iloa. Baxteria todella kunnioitetaan, toisin kuin Francisia. Tästä on hyvä jatkaa!

Suosikkijoukkue
HIFK
Jahas! Sattuu ja tapahtuu -osasto iski jälleen. Kaksi kanukkia pihalle ja yksi ulos. Meinasi kyllä mennä joulukinkku väärään kurkkuun, kun urheiluruutu tässä alkuviikosta tiesi kertoa, että IFK on hankkinut penkin taakse jonkun kanadalaisen hepun nimeltä Paul Baxter, jolla on pitkä ja hieno ansioluettelo aina Änäriä myöden. Kun vielä Pena höpisi jotain sekavaa brändin näköisestä valmentajasta, ehdin jo hetken epäillä, että nyt on äijältä viimeinenkin ruuvi tippunut. Baxterin kuvan jossain lehdessä vilaukselta nähtyäni hieraisin silmiäni, että ei kai kuvassa ole salanimellä esiintyvä Tiki.

Noh, ilmeisesti Pena on penaillut asian mielessään siihen malliin, että salama ei iske samaan paikkaan kahdesti. Tätä sopii toivoa. Narrit kaatui eilen hienosti, mutta siitä tuskin voi vielä päätellä yhtään mitään. Jos Lukkokin kaatuu ja ensi viikolla vältytään pitkältä tappioputkelta, voi tältä kaudelta odottaa sittenkin vielä ihan hyvää. Ehkä kotiedusta tappeleminen ei sittenkään ole mahdottomuus. Peukut pystyyn, että kausi klaarataan kunnialla himaan.

Toisaalta Sihvosen kommentit ensimmäisen lehdistötilaisuuden jälkeen olivat taas kerran sitä luokkaa, että tuskin tämä Baxter läpeensä huono voi olla:
"Kaikki tämä paljastaa, että kyse on huippujääkiekosta ulkona olevasta kaverista."
"Viisi prosenttia valmentajista on selvästi muita edellä. Tämä kaveri kuuluu siihen jäljelle jäävään 95:een prosenttiin, varmaan vieläpä sen huonompaan päähän. Positiivista on se, että taitaa pystyä olemaan luistimilla ja vetämään treenit."

Kyllä Petteri tietää! Me ollaan taas saatu pelkkää skeidaa...

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johtaja

Ehdinkin kommentoida uutta coachiamme otteluketjufoorumilla, joten laitetaan sama litania asiaankuuluvalle paikalleen:

"Itse olen erittäin tyytyväinen HIFK:n valintaan, koska kaveri vaikuttaa luetun ja pelaajahaastatteluista nähdyn perusteella hyvin jursinovsummasmaiselta auktoriteetilta, joka saa koko joukkueen antamaan satasen ja vähän yli, jolta riittää neuvoja yksilöille ja mm. vetää kuullun mukaan ylimääräisiä harjoituksia nuorille pelaajille. En nosta häntä mestarivalmentajaksi, mutta olen jo nyt tyytyväinen näkemääni. Erittäin tasapainoisen oloinen kaveri kaiken lisäksi."

Lisätään uusia huomioita kun tarvetta tulee ja sitä varmasti tulee.

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Baarimikko kirjoitti:
Näin näköjään fanitkin täällä sokaistuu. Todellisuudessa IFK on lyönyt jo liian kauan päätä seinään (Shedden/Francis) johtuen pelikirjan puuttumisesta tai sen todellisesta vajauksesta. Historian saatossa voittavilla joukkueilla on ollut aina parhaat pelikirjat ja parhaat valmentajat. Yksinkertaisuus ei ole kaunista, eikä enään tehokasta.
Näin ollen HIFK varmisti, että pisteitä ei jatkossakaan tipu Hämeenlinnasta, Jyväskylästä ja Oulusta. Pojjaat tää on ilmeisesti voittavaa jääkiekkoa!

Olen täysin sokaistunut. Voi perse. Pelikirja puuttuu, äijä ei selvästi tajua lätkästä mitään ja ei yksinkertainen ei ole enää kaunista. Saati sitten että odottaisin Jyväskylästä pisteitä :)

Olen tullut nyt taas näitä juttuja katseltuani siihen tulokseen, että pelikirjan puutteesta puhuvat lähinnä ne joilla on jonkinlainen alemmuuskompleksi tai ihmeellinen pätemisen tarve. Luultavasti vähän kumpaakin.

Tietysti joukkueella täytyy olla pelisysteemi. Mutta täytyy olla oikeasti vähän typerä, jos kuvittelee ettei Baxterin tasoisella valmentajalla ole kokemusta ja tietotaitoa pelisysteemeistä aivan riittävästi. Häntä voi hyvällä omalla tunnolla kutsua huippuvalmentajaksi.

Eilisen perusteella yksinkertainen oli aika kaunista. Joukkue ei välttämättä pelannut vielä Baxterin systeemillä, mutta se totta tosiaan osasi pelata Jokereita vastaan. Se voi hyvin olla aivan riittävä systeemi itsessään. Lisäksi Baxter näytti, että osaa kyllä myös peluuttaa. Narreja vietiin kuin pässiä narussa. Lundell pelasi hyvin, mutta puolustus hänelle tuon voiton pelasi. Materiaali oli etenkin puolustuksessa niin kokematonta, että tuota voi kutsua todelliseksi pelisysteemin voitoksi materiasta.

Baxter on äijä. Lauantaina on paljon kovempi paikka kuin eilen, kun narreihin verrattuna täysin vastakkaiseen suuntaan menevä joukkue tulee vastaan. Veikkaan että silloin on jo vaikeampaa. Siitä huolimatta Baxter näyttää juuri siltä kuin etukäteen odotettin, siis todella hyvältä. Pienestä se on edelleen kiinni. Mutta äijät kuntoon ja tammikuussa ehkä pala lisää, niin kyllä tästä voi tulla vielä todella hyvä.

Pena on löytänyt juuri sen mitä etsikin. Ei varmasti ole Baxterista kiinni ettei menestystä voi tulla.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Renegade kirjoitti:
Mutta joo, tuo Baxterin peluutus oli todella reipasta ja mies kynitti kyllä Levosta ja Sheddeniä pari kertaa, vaihtamalla esim "käsipystyssä-tilanteessa" vielä koko viisikon jne jne. Se on myös pirun hyvä merkki pelaajille että mukana ollaan ja nimenomaan hereillä.
Näin kävi pari kertaa 100-0 hävityn oman pään aloituksen jälkeen ainakin. Itse ihmettelin jo ääneen että eikö meinaa ketjua vaihtaa, mutta viime tingassa teki kuten pitääkin.

Animal

Jäsen
Renegade kirjoitti:
Mutta joo, tuo Baxterin peluutus oli todella reipasta ja mies kynitti kyllä Levosta ja Sheddeniä pari kertaa, vaihtamalla esim "käsipystyssä-tilanteessa" vielä koko viisikon jne jne. Se on myös pirun hyvä merkki pelaajille että mukana ollaan ja nimenomaan hereillä. Bobin aikana näin ei ollut.

Huomionarvoista oli myös se, että kaveri antoi jarruketjullekin sellaista vastuuta joka sille kuuluu. Käytännössä joka kerta IFK:n maalin jälkeen jäälle luisteli kolmikko Laine - Fagerstedt - Jouhkimainen.

Itse olisin ainakin narrifanina aika kyrpiintynyt näistä Sheddenin kommenteista ennen ottelua ja ottelun aikana:

"Olen IFK fani" tai "He eivät lopeta taistelemista, tunnen heidät paremmin kuin kukaan"

Onko Dougia alkaneet Hjalmarin hopearahat kaduttaa?

Edit. Typot

Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Animal kirjoitti:
Itse olisin ainakin narrifanina aika kyrpiintynyt näistä Sheddenin kommenteista ennen ottelua ja ottelun aikana:

"Olen IFK fani" tai "He eivät lopeta taistelemista, tunnen heidät paremmin kuin kukaan"
Onneksi en kuullut, olen ihan tarpeeksi kyrpiintynyt jo muutenkin. Toisaalta viime kaudella latoi ihan samanlaista kamaa Jokereiden syvimmän dyykkauksen aikaan ennenkuin Wade sai kenkää: "They are a sleeping giant and can win anybody in this league" tai sitten oli sopimus Jokereihin jo viime vuoden lokakuussa.

Animal

Jäsen
Gags kirjoitti:
Onneksi en kuullut, olen ihan tarpeeksi kyrpiintynyt jo muutenkin. Toisaalta viime kaudella latoi ihan samanlaista kamaa Jokereiden syvimmän dyykkauksen aikaan ennenkuin Wade sai kenkää: "They are a sleeping giant and can win anybody in this league" tai sitten oli sopimus Jokereihin jo viime vuoden lokakuussa.

Juu. Kyllähän Shedden on hyvä esiintyjä ja antaa tunnustuksen vastustajalle. Eikä siinä mitään.

Vaikka tämä Baxter vaikuttaa ihan asiajätkältä, niin toivottavasti oli eilen viimeinen leikinlaskutilaisuus julkisuudessa narrikoutsin kanssa. Se ei haittaa jos äijät ovat kavereita keskenään, mutta julkisuudessa ei tarvitse veljeillä pahimman vihollisen valmentajan kanssa. Nyt vaikutti siltä, että nämä äijät ovat saman joukkueen valmentajia. Hyi saatana.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvältä valinnaltahan Baxter näyttää. Kannattaa varmaan pitää jäitä sen verran hatussa, että katselee muutaman viikon miten homma alkaa luistamaan. Voittihan Franciskin ensimmäisen Jokeri-matsinsa.

Animalille tiedoksi, tämä ei ollut trolli.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Juhaht kirjoitti:
Hyvältä valinnaltahan Baxter näyttää. Kannattaa varmaan pitää jäitä sen verran hatussa, että katselee muutaman viikon miten homma alkaa luistamaan. Voittihan Franciskin ensimmäisen Jokeri-matsinsa.
- - -

Kuten jo todettukin, aika rauhallisin mielin on meidän leirissä Baxter otettu vastaan. Voisinpa todeta, että odottavan toiveikkaasti.

Itse en niinkään tuijota numeroihin pelin jälkeen, vaan enemmän pelisuoritukseen. Mikäli on pelattu hyvää kiekkoa ja kaikkensa ovat antaneet, mutta kaveri on parempi niin sille ei sitten voi mitään. Mutta jos perseillään ja pyöritään ympäri kenttää kuin ketun säikäyttämä kanalauma, ei voittokaan paljon piristä mieltä.

Toki odotan lopuista 24 runkosarjapelistä vain voittoa.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Wrongriver kirjoitti:
Se on kuulkaa niin, että jääkiekko on yksinkertainen peli. Kiekko aloituksesta vastustajan maaliin ja sillä siisti.Se joka tekee enempi maaleja voittaa.
V*ttu mitä shakkia. Herra ydinfyysikko analysoi peliä nyt ihan liikaa.

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fiftyeight kirjoitti:
Itse en niinkään tuijota numeroihin pelin jälkeen, vaan enemmän pelisuoritukseen. Mikäli on pelattu hyvää kiekkoa ja kaikkensa ovat antaneet, mutta kaveri on parempi niin sille ei sitten voi mitään. Mutta jos perseillään ja pyöritään ympäri kenttää kuin ketun säikäyttämä kanalauma, ei voittokaan paljon piristä mieltä.

Asian ytimessä. Itse lisäksi olen muodostamassa kuvaa Isä Paulista henkilönä ja valmentajana, ja se on antanut syytä jopa enempäänkin kuin varovaiseen optimismiin. Lainataan tähän Sami Heleniuksen kirjasta pätkä valmentaja Baxterista (huom. tämä lausunto on annettu jo ennen kuin oli mitään tietoa Baxterin pohjolankeikasta, joten se ei ole mitään tilannekohtaista liirumlaarumia ja kaiken lisäksi Helenius on muistanut lämmöllä kaveria myös jossain jääkiekkolehden haastiksessa):

"Paul Baxter auttoi minua ymmärtämään, että treenaus ja kova työnteko palkittaisiin lopulta vaikka kuinka pahalta välillä tuntuisi. Kerran kävi sellainen juttu, että kaikilla muilla pelaajilla oli vapaapäivä, mutta Baxter pisti mut loikkimaan hallin rappusia ylös ja alas, luistelemaan ja polkemaan kuntopyörää puolitoistatuntia. Se oli rääkkiä jos mikä, mutta luonne kasvoi, ei auttanut valittaa. Jos olisin valittanut niin se olisi ollut bye bye Sami Helenius.

Baxter opetti kauden aikana minulle erään tärkeän asian, ”win through everything”, eli voita kaiken läpi. Vaikka olisi kuinka paljon vastoinkäymisiä niin periksi ei saisi antaa. Baxter sanoi että ”koskaan et ole niin hyvä kuin luulet, etkä koskaan ole niin huono kuin luulet”. Yksinkertainen filosofia mutta välillä siihenkin oli vaikea uskoa. Kuulostaa helpolta ja yksinkertaiselta, mutta se äijä potki mua takamukselle sen verran, että siinä kasvoi ihmisenä ja luonne lujittui. Olen Baxterille ison kiitoksen velkaa ja olen tyytyväinen että sain olla hänen valmennettavanaan.”

Mulla ei ole tietoa Isä Paulin pelikirjoista tai systeemeistä, mutta tärkeintä asiaa eli tahtoa, jota ilman voi haihatella millaisin pelikirjoin tahansa, hän 110% varmuudella tuo. Isot respektit myös Sakelle - jota olen monet vuodet aliarvostanut - eilisestä. Hän oli se joka loi sotasuunitelmat joulutauolla ja ne pystyttiin viemään läpi rosterivajeesta huolimatta.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jatkoajan otteluraportissa on hieno kommentti Baxterilta liittyen pelaajien toimintaan jäällä; - En pitänyt siitä, että avainpelaajamme ottivat typeriä kymppejä. Pelaajiemme on turha puuttua tuomarien toimintaan.

Tällainen on Suomessa uutta ja toivottavasti rantautuu liigaan pysyvästi. Suomessa on totuttu siihen, että kaadetaan kaikki paska tuomarien niskaan ja pidetään heitä syyllisinä lähes kaikkeen. Jos liigassa joku ottaa hölmön kympin, niin ensimmäiseksi aletaan etsiä tyhmyyteen syytä tuomarin aiemmasta virheestä, linjattomuudesta tai vastaavasta. Näin sen ei pitäisi olla ja toivoa sopii että Baxterin linja tässä suhteessa pitää. Annetaan tuomarien hoitaa omat hommansa, pelaajat hoitavat sitten omansa.

Tämä yllä todettu ei liity pelkästään siihen, että näin toimitaan urheilullisesti oikein ja korrektisti. Tämä liittyy mitä suurimmassa määrin joukkueen kurinalaisuuteen ja sitä kautta menestykseen peleissä. Jos Baxter saa tyhmät jäähyt kitkettyä pois vastaavasti Hifk pääsee pelaamaan loistavaa ylivoimaansa niin mikä tahansa on mahdollista. Vaikka tässä leirissä ylilyöntejä arvostetaankin, niin harvoinpa tyhmiä jäähyjä, mussutuskymppejä jne. ottava joukkue mitään suurta voittaa. Voittavassa jengissä on riittävästi munaa siihen, että nuppi kestää tuomarien/vastustajien mahdolliset virheet/rikkeet ja silti ajatus pysyy omassa pelissä.

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Juhaht kirjoitti:

Animalille tiedoksi, tämä ei ollut trolli.

Aiheellinen kirjoitus! Ajattelin eilen samaa. Hienoa että eilen tuli voitto ja mitä parasta, ilme oli erilainen kentällä. Kaksintaistelut hoidettiin hyvällä prosentilla ja Janne näytti parastaan. Mutta niinkuin Juhaht totesi, katsotaan nyt muutama viikko.

Kaiken "huuman" keskellä haluan muistuttaa että tarvitsemme ainakin kyllä sen yhden kunnon sentterin jengiin. Eilisen perusteella omat nuoret junnupakkimme ansaitsevat tulevalla kaudella peliaaikaa, joten nyt Pena se Niskanen ja Schnabel pihalle. Jos et saa myytyä niin yritä edes vaihtaa!

Niskanen syö peliaikaa omilta junnuiltamme, samoin Schnabel + "kalliin" ulkkaripaikan joka voisi käyttää sentteriin!

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
bozik kirjoitti:
Jatkoajan otteluraportissa on hieno kommentti Baxterilta liittyen pelaajien toimintaan jäällä; - En pitänyt siitä, että avainpelaajamme ottivat typeriä kymppejä. Pelaajiemme on turha puuttua tuomarien toimintaan.

Tällainen on Suomessa uutta ja toivottavasti rantautuu liigaan pysyvästi. Suomessa on totuttu siihen, että kaadetaan kaikki paska tuomarien niskaan ja pidetään heitä syyllisinä lähes kaikkeen. Jos liigassa joku ottaa hölmön kympin, niin ensimmäiseksi aletaan etsiä tyhmyyteen syytä tuomarin aiemmasta virheestä, linjattomuudesta tai vastaavasta. Näin sen ei pitäisi olla ja toivoa sopii että Baxterin linja tässä suhteessa pitää. Annetaan tuomarien hoitaa omat hommansa, pelaajat hoitavat sitten omansa.

Täysin totta. Kiinnitin muuten itse samaan huomiota varsin tyytyväisenä. Sitä paitsi harvoin olen nähnyt liigatuomarin muuttavan tuomiota tai suhtautuvan tulevaisuudessa jotenkin lempeämmin kitisijöihin. Päinvastoin on kyllä näyttänyt käyvän. Kitinä harvoin saa aikaan mitään positiviista muutenkaan. Jotenkin se urputtaminen ei myöskään ole ikinä mahtunut mun kuvaan kovasta pelaajasta.

Suomessa on toistaiseksi saanut vapaasti haukkua tuomareita, mutta tuomarivaihtojen aikana on aika selvästi näkynyt ettei ero ainakaan ole muiden hyväksi siinäkään touhussa. Vaikka tiesihän jo Espoon kakekin, että meillä on maailman paskimmat tuomarit. Toisaalta onhan se hyvä, että on joku jota saa vapaasti haukkua. Penan lisäksi tietysti :)

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyynikko kirjoitti:
Niskanen syö peliaikaa omilta junnuiltamme, samoin Schnabel + "kalliin" ulkkaripaikan joka voisi käyttää sentteriin!

Niskasesta samaa mieltä, mutta haluan ennen Schnabelin lopullista tuomitsemista nähdä miehen pelaavan Baxterin opein. Jos Baxter saa istutettua vaatimansa kurinalaisuuden ja keskittyneisyyden Robertiin, niin ko. järkäle saattaa olla vielä tärkeä palanen HIFK:n loppukauden peleissä. Francisin aikana mm. HIFK:n maalineduspelaaminen oli aivan kamalaa ja tässä tulee Schnabelin vahvuudet esiin.

scholl

Jäsen
bozik kirjoitti:

Niin matsin jälkeen Canal plussan haastattelussa Baxter sanoi, että on turha yrittää muuttaa tuomarin mielipidettä puhumalla. Baxter vaati joukkueeltaan kurinalaisuutta ja mussutus pois. Pelaajat keskittyvät omiin hommiinsa ja tuomarit omiinsa. Se oli kyllä hyvä juttu tuo haastattelu, sillä siitä aisti sen, että pyrkimys on alhaisempiin minuuttimääriin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy