Uusi televisio

  • 763 106
  • 2 830

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Onkos jollain tietoa seuraavasta töllöttimestä? SONY BRAVIA KDL-40U2530E

Eli onko jotain mitä normaali käyttäjän tulisi tietää? Risuja ruusuja? Kaiken järjen mukaan pitäisi olla ihan ok värkki kun on Sony? Hintakin oli reilusti alle 1000€.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kumpaan kannattaisi kuvan kannalta panostaa, jos olisi ns joko tai tilanne? Vaihtoehdot ruuduille olisi 100hz hd-ready tai full hd. Oletuksena pääasiassa tulisi katsottua televisiolähetyksiä ja kokoluokka olisi 32" tai 37".
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Kuinka isoissa paketeissa 32-tuumaiset telkkarit tulevat? Tarkoitus olisi raahata moinen laatikko bussipysäkille, bussiin ja pysäkiltä kotiin. Kävelyä yhteensä 200-300m. Pystyykö vai tilaanko taksin? Mittariauto lienee halvempi kuin liikkeen kuljetus. Painon puolesta pitäisi onnistua kun telkkari painaa alle 15kg.
 

Ender00

Jäsen
Kuinka isoissa paketeissa 32-tuumaiset telkkarit tulevat? Tarkoitus olisi raahata moinen laatikko bussipysäkille, bussiin ja pysäkiltä kotiin. Kävelyä yhteensä 200-300m. Pystyykö vai tilaanko taksin? Mittariauto lienee halvempi kuin liikkeen kuljetus. Painon puolesta pitäisi onnistua kun telkkari painaa alle 15kg.

Tiedän kaverin joka raahasi 42" vastaavasti, joten lienee tehtävissä.
 

Luz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Red Wings, Manchester United, Nettan
Sony KDL-40W3000

Ensi viikolla tulossa Sonyn 40W3000aep. Onko käteni täynnä Pat Fallooneja vai tuleeko Sid the Kid kylään? Miten DVD-toisto, kannattaako antaa paskan soittimen hoitaa homma vai turvaudunko vanhaan tietokoneeseen? PS3 tulee luultavasti ratkaisemaan kaikki nämä joskus tulevaisuudessa...
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Kertokaahan minkälaisia on philipsin tv:t nykyään. Vanhoja on joskus 100 vuotta sitte ollut kotona ja ne oli ihan paskoja. Mutta miten toimii 37 tai 42 nykyään. Onko mitään hyviä malleja vai kannattaako ihan suosiolla jättää philipsit kauppaan...?
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kertokaahan minkälaisia on philipsin tv:t nykyään. Vanhoja on joskus 100 vuotta sitte ollut kotona ja ne oli ihan paskoja. Mutta miten toimii 37 tai 42 nykyään. Onko mitään hyviä malleja vai kannattaako ihan suosiolla jättää philipsit kauppaan...?

Aiemmin tuolla jo kerroin omasta kokemuksestani, eli mökille ostettu Philipsin LCD kesti peräti 5kk. Eli täältä iso EI KIITOS.
 

Ender00

Jäsen
Kertokaahan minkälaisia on philipsin tv:t nykyään. Vanhoja on joskus 100 vuotta sitte ollut kotona ja ne oli ihan paskoja. Mutta miten toimii 37 tai 42 nykyään. Onko mitään hyviä malleja vai kannattaako ihan suosiolla jättää philipsit kauppaan...?

Onhan Philipsillä varmasti hyviä malleja, voittaneet joitain testejäkin tietyt mallit. Tosin ne mittaavat vain mallien hyvyyttä uutena. Ja Philipsin ongelmahan on tavannut kautta historian olla lyhyt käyttöikä.

Tosiaan tuli juteltua eräässä kodin viihde-elektroniikkaliikkeessä myyjän kanssa tv:n kestävyydestä, vioista ja asiakaspalautuksista niin laitteiden luotettavuus meni suurin piirtein näin, parhaasta huonoimpaan:

Sony->Panasonic->Samsung->Philips->LG

Tässä myös yksi linkki sivulle, jonka oikeassa yläkulmassa Philips asiaa, ainakaan otsikoista päätellen ei positiivista:
http://oikeusjakohtuus.blogspot.com/2007/12/pitk-televisiolupa-maksaa.html
 

Hyttynen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
CityMarket tarjoaa LG:n 37LC51 telkkaria hintaan 799€ Plussa-kortin omistajille. Mitä mieltä, kannattaisiko tuo?

Jos ei, niin tarjoilkaapa hyviä vaihtoehtoja. Hinta saisi olla enintään jotakuinkin tuo 800 euroa ja kokoa pitäisi löytyä vähintään 32", mutta mieluumin 37". Televisio tulisi myös XBox360 käyttöön.

Hmm...edellisessä viestissä kyllä haukutaan LG:n kestävyyttä...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
CityMarket tarjoaa LG:n 37LC51 telkkaria hintaan 799€ Plussa-kortin omistajille. Mitä mieltä, kannattaisiko tuo?

Jos ei, niin tarjoilkaapa hyviä vaihtoehtoja. Hinta saisi olla enintään jotakuinkin tuo 800 euroa ja kokoa pitäisi löytyä vähintään 32", mutta mieluumin 37". Televisio tulisi myös XBox360 käyttöön.

Hmm...edellisessä viestissä kyllä haukutaan LG:n kestävyyttä...

http://www.pixmania.com/fi/fi/599406/art/samsung/lcd-televisio-le37s67.html
http://www.pixmania.com/fi/fi/621980/art/sony/lcd-televisio-bravia-kdl.html
http://www.pixmania.com/fi/fi/621570/art/sony/lcd-televisio-bravia-kdl.html

Lähtisin näistä liikenteeseen. Tuote tulee nopeasti (jos varastossa), takuut toimii ja hinnat halpoja.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kävin äskettäin täydentämässä kodinkonepuolta, ja kaapaisin matkaan samalla 32" Samsungin. Hintaa sille jäi enemmän kuin jostain verkkokaupasta tilattuna, mutta sain jääkaapit sun muut satsiin sen verran jouhevasti, että päätin retkahtaa. Päivitetään sitten joskus. Tykki matkaa tieltä pois appilaan.

HD-soitin jäi vielä kauppaan. Jos nuo hiukan halpenisivat. Onko se nyt niin, että Blue Ray alkaisi olla niskan päällä formaateissa?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
HD-soitin jäi vielä kauppaan. Jos nuo hiukan halpenisivat. Onko se nyt niin, että Blue Ray alkaisi olla niskan päällä formaateissa?
Korjatkaan jos olen väärässä, mutta onko PlayStation 3 vielä edullisin tapa hankkia BlueRay soitin vaikka pelit eivät kiinnostaisi kivenkään vertaa? Sellainen maksaa hintavertailun mukaan 399€ kun taas joku Samsungin BD-P1000 maksaisi 699€

Kai tuo kisa BlueRayn heiniä alkaa olemaan.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Halpis videotykit?

Tuossa selailin Hobby Hallin kuvastoa jossa komeili Epsonin kiintellä dvd:llä varustettu videotykki. Digiboksin ynnä muita härveleitäkin mahdollisuus liittää. Resoluutiot eivät ehkä hifisteille riitä, mutta mulle kyllä kotikäyttöön ihan riittävät.

Hinta kiinnitti huomioni joka oli 599,-

Lampullekin luvattiin kolmen vuoden/1700h takuu. Täytyypi pistää harkintaan. Haukkukaa/kehukaa tykkiasiantuntijat tätä vehjettä!

edit. Kah, Sampiolle kiitokset analyysista! (Tosin tykkikuumeeni tästä vain paheni..)
 
Viimeksi muokattu:
Korjatkaan jos olen väärässä, mutta onko PlayStation 3 vielä edullisin tapa hankkia BlueRay soitin vaikka pelit eivät kiinnostaisi kivenkään vertaa? Sellainen maksaa hintavertailun mukaan 399€ kun taas joku Samsungin BD-P1000 maksaisi 699€

Kai tuo kisa BlueRayn heiniä alkaa olemaan.
Isoimmat leffayhtiöt käänty(ne)vät Blu-ray:in. Sen lisäksi, että PS 3 on tämän hetken edullisin halvin BD-soitin, on se myös valtaväestön ja useiden testien mukaan paras. Tilanne varmasti muuttuu ajan kuluessa, mutta tällä hetkellä näin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuossa selailin Hobby Hallin kuvastoa jossa komeili Epsonin kiintellä dvd:llä varustettu videotykki.
Minä osti vajaa kolme vuotta sitten tuollaisen yhdistelmätykin. Se oli varmaan markkinoiden ensimmäisiä vekottimia, aikamoinen kolho ulkonäöltään. Laitoin sen kiertoon puolentoistavuoden käytön jälkeen* lähipiiriin, ja ensimmäinen lamppu on käytössä edelleen. Silloin tällöin suodattimesta pölyt pois ja toimii kuin junan vessa. Lisäksi kajarit riittävät luokkahuoneeseenkin, testattu on, vaikka mitään leffasoundeja on turha toivoa. Helppo vekotin, ja yllättävän hyvälaatuinen. Tuskin peruslaatu on mihinkään hävinnyt.

*Olin edelleen tyytyväinen itse laitteeseen, mutta muuton yhteydessä hommasin pienemmän tykin kiinteään pisteeseen.

Isoimmat leffayhtiöt käänty(ne)vät Blu-ray:in. Sen lisäksi, että PS 3 on tämän hetken edullisin halvin BD-soitin, on se myös valtaväestön ja useiden testien mukaan paras. Tilanne varmasti muuttuu ajan kuluessa, mutta tällä hetkellä näin.
Samaa myyjäkin mulle kertoi tuosta PS3:n soittimesta. Kertoi, että se vastaa 800 euron soittimien tekniikkaa, mutta Sony käytää sitä pleikassa ja haluaa kai sitoa näin jengiä kehitämänsä formaatin/tekniikan käyttäjäksi. Tiedä näistä sitten, itse päätin kuitenkin vielä odotella hetken.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä osti vajaa kolme vuotta sitten tuollaisen yhdistelmätykin. Se oli varmaan markkinoiden ensimmäisiä vekottimia, aikamoinen kolho ulkonäöltään. Laitoin sen kiertoon puolentoistavuoden käytön jälkeen* lähipiiriin, ja ensimmäinen lamppu on käytössä edelleen. Silloin tällöin suodattimesta pölyt pois ja toimii kuin junan vessa. Lisäksi kajarit riittävät luokkahuoneeseenkin, testattu on, vaikka mitään leffasoundeja on turha toivoa. Helppo vekotin, ja yllättävän hyvälaatuinen. Tuskin peruslaatu on mihinkään hävinnyt.

*Olin edelleen tyytyväinen itse laitteeseen, mutta muuton yhteydessä hommasin pienemmän tykin kiinteään pisteeseen.

Muistatkos mitä laite maksoi kolmisen vuotta sitten?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Muistaakseni se oli hiukan yli tonnin värkki tuolloin. Tämä oli kyseessä. Hintaseurannassa nuo olivat pitäneet vielä pintansa päälle 900 eurossa, joten en tiedä, onko tuo syönyt jotain erityistä verrattuna katsomaasi laitteeseen. Linkistä voit verrata speksejä.

Itse olin tuohon varsin tyytyväinen, kun en niin erikoisia ominaisuuksia kaivannut ja sen sai napattua helposti mukaan. Leffoja sillä on katsottu useammissa kodeissa ja pyöritinpä sillä isukin 50-vuotisvideokoosteenkin pienessä juhlasalissa/luokassa. Torinon loppuottelu tuli myös katseltua isona.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Korjatkaan jos olen väärässä, mutta onko PlayStation 3 vielä edullisin tapa hankkia BlueRay soitin vaikka pelit eivät kiinnostaisi kivenkään vertaa? Sellainen maksaa hintavertailun mukaan 399€ kun taas joku Samsungin BD-P1000 maksaisi 699€

Kai tuo kisa BlueRayn heiniä alkaa olemaan.

Kyllä on halvin soitin, mutta Sony myy jotain 499 euron soitinta jonka mukana saa sitten.. viis kuus leffaa mukaan, eli teoriassa se on halvempi.

HDDVD vielä sinnittelee, Microsoft ainakin laskee HDDVD-aseman hintaa johonkin 120 USD:n tuntumalle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kävin äskettäin täydentämässä kodinkonepuolta, ja kaapaisin matkaan samalla 32" Samsungin. Hintaa sille jäi enemmän kuin jostain verkkokaupasta tilattuna...
Eipä lopulta jäänytkään. Ehdin jo perua kaupan, kun ajattelin satsata myöhemmin vähän isompaan. Tänään kuitenkin tuli soitto perään, että saisin tuon töllön alle 700 euroon. Tartuin tarjoukseen. Reilun puolentoista sadan euron tili tuli tuolle muutamalle minuutille, kun kävin eilen perumassa ensimmäisen ostoksen. Ei itseasiassa harmita.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tarkoitus olisi hommata uusi 40" LCD-telkkari ja malliksi on valikoitunut KDL40D3500. Jimm's PC Storesta lähtee halvimmalla hinnalla, 1299 e.

Erinäisissä elektroniikkaliikkeissä oli kuitenkin sanottu aika happamia kommentteja nettikaupoista ostetuista telkkareista, tyyliin että niitä tuotaisiin jostain Saksasta tms ja saksalaiset DVB-C-virittimillä varustetut telkkarit eivät toimisi Suomen kaapeliverkossa. Enpä ole itse tällaisesta ikinä kuullut, mutta a) voiko tuossa olla jotain perää ja b) Jimm's PC Store kun on kuitenkin ihan kotimainen yritys, joten sen kanssa asioidessa tuossa vielä vähemmän mitään perää voisi olla?
 
...Enpä ole itse tällaisesta ikinä kuullut, mutta a) voiko tuossa olla jotain perää ja b) Jimm's PC Store kun on kuitenkin ihan kotimainen yritys, joten sen kanssa asioidessa tuossa vielä vähemmän mitään perää voisi olla?
Itse en ole moisesta kuullut. Ja varmasti saa palauttaa tuotteen, jos se ei toimi. Eli sinällään siinä ei ole riskiä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos Jimms mainostaa että siinä on DVB-C viritin niin kuluttajan pitää voida olettaa että se toimii myös Suomen verkossa.

Jos ei toimi niin takaisin.

Jimms on muistaakseni myös verkkokauppa eli sinulla on 14 päivää aikaa palauttaa tuote ilman sen suurempia syitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös