Kiitokset suosituksista. Päädyin tuohon Samsungiin.
Noniin, nyt on jo hiukan käyttökokemustakin. Eli siis Samsungin 55" F8005 malli kyseessä.
Ihan ensimmäiseksi, kannattaa varmistaa että on tarpeeksi iso tv-taso(ellei tietysti aio kiinnittää seinälle) kyseisen telkkarin jalusta on koko tv:n levyinen, ja vaatii syvyyssuunnassakin jonkun verran tilaa. Itsellä kävi munkki, ja jäi tv-tason päistä sentti tilaa kummallekkin puolelle.
Itse laitteeseen, googlailin netistä kuvasäädöt ja niiden jälkeen kuva on kyllä todella hyvä. 55 tuumaa ei ole tippaakaan liian iso, katselen n. 2,5 metrin päästä. En ole itse havainnut mitään häiritsevää kuvassa, vaikka kaipa nuo kaikki LCD-paneelit hiukan valoa vuotaa.
Liitäntöjä on oikein kivasti, 4 HDMI-paikkaa, jotka on myös itsellä kaikki käytössä. Kotiteatteri/vahvistin kannattaa luonnollisesti kytkeä siihen jossa ARC.
Smart-puolta en ole kauhesti testaillut, mutta kyllä siellä Netflix ja SFanytime löytyy, ja toimii siten kuin nuo kaukosäätimellä toimivat, ihan ok. Mitään tietokoneen korvaajaa ei mistään telkkarista oikein saa, eikä tämä ole mun mielestä tarpeenkaan. Varmasti näppis ja hiiri auttaisi jonkun verran, mutta en koe itselleni tarpeellisiksi.
Yleisesti ottaen ihan kelpo peli, itse olen ainakin tyytyväinen. Ainakaan pienempään ei voi koskaan vaihtaa.