Uusi televisio

  • 762 029
  • 2 830

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Re: EXT 1-kanava...

Viestin lähetti Pushead
Voithan virittää esim digiboxin/videot tuolle EXT-kanavalle, ja käyttä niitä virittimenä jne?
Erittäin hyvä idea muuten, kiitokset siitä! Putkiaivoissani en ajatellut näin pitkälle...

Nyt vain kohtasin seuraavan ongelman...nimittäin videot saan toki viritin-toimintoon, mutta ainakaan videoiden käyttöohjeessa ei mainita sanallakaan, miten voisin itse määritellä videokanavan televisioon. Manuaalissa viitataan kyllä, että ohjeistus löytyisi television käyttöhjeesta, mutta eihän minulla tietenkään ole television manuaalia, ei ole koskaan ollutkaan.

Ja kun kaiken huipuksi siis telkkarin kaukosäädinkin on paskana, nin en pääse suorittamaan minkäänlaista tutkimusmatkailua television valikkoihin. Paneelissa on ainoastaan säätönappulat kanavalle ja äänenvoimakkuudelle.

Mutta jos joku avulias vielä osaisi silti kertoa, kuinka tuon oletusvideokanavan periaatteessa saisi muutettua televisiosta, niin olisin vielä enemmän kiitollinen..
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Vastausta bozikin eiliseen kysymykseen

Ranskassa on käytössä minun tietääkseni ns. segam- järjestelmä, Venäjä käyttää Ranskan lisäksi samaa. Koko muu länsi- eurooppa käyttää Telefunkenin kehittämää Pal- järjestelmää. Esimerkiksi täällä Lappeenrannan seudulla piti aiemmin laittaa televisioon muutaman kympin lisälaite, että sai Venäjän äänen ja värikuvan.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Re: Vastausta bozikin eiliseen kysymykseen

Viestin lähetti Tosiveteraani
Ranskassa on käytössä minun tietääkseni ns. segam- järjestelmä, Venäjä käyttää Ranskan lisäksi samaa. Koko muu länsi- eurooppa käyttää Telefunkenin kehittämää Pal- järjestelmää. Esimerkiksi täällä Lappeenrannan seudulla piti aiemmin laittaa televisioon muutaman kympin lisälaite, että sai Venäjän äänen ja värikuvan.
Näin näyttäisi olevan. Tuo järjestelmä on nimeltään SECAM, joka on kuitenkin mustavalkoisena yhteensopiva PAL-järjestelmän kanssa. Info löytyi ainakin tuolta: Katso kohta TV-järjestelmät
 

The M

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Re: EXT 1-kanava...

Viestin lähetti Shayne
[B...

Nyt vain kohtasin seuraavan ongelman...nimittäin videot saan toki viritin-toimintoon, mutta ainakaan videoiden käyttöohjeessa ei mainita sanallakaan, miten voisin itse määritellä videokanavan televisioon. Manuaalissa viitataan kyllä, että ohjeistus löytyisi television käyttöhjeesta, mutta eihän minulla tietenkään ole television manuaalia, ei ole koskaan ollutkaan.

Ja kun kaiken huipuksi siis telkkarin kaukosäädinkin on paskana, nin en pääse suorittamaan minkäänlaista tutkimusmatkailua television valikkoihin. Paneelissa on ainoastaan säätönappulat kanavalle ja äänenvoimakkuudelle.

Mutta jos joku avulias vielä osaisi silti kertoa, kuinka tuon oletusvideokanavan periaatteessa saisi muutettua televisiosta, niin olisin vielä enemmän kiitollinen.. [/B]

Oman käsitykseni mukaan EXT-kanavien taajuusaluetta ei voi muuttaa, vaan sinne ohjataan Scart-liittimestä tuleva signaali.

Eli sinun ei tarvitse viritellä mitään kunhan yhdistät videot/boxin/whatever Scart-johdolla töllöttimeen.

(tällä neuvolla ei sitten ole minkäänlaista takuuta...)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitokset kaikkille näistä TV-standardeista vastanneille. Mulla on syksyllä edessä muutto Ranskaan ja olen pohdiskellut veisinkö täältä jonkun töllön (niitä on useampi) mukanani. Eipä taida kannattaa töllöä raahata, jos ei kerran järjestelmät ole samoja. Täytyy ostaa sieltä joku 14 tuuman katiska vuodeksi käyttöön.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Re: Re: Re: EXT 1-kanava...

Viestin lähetti The M
Oman käsitykseni mukaan EXT-kanavien taajuusaluetta ei voi muuttaa, vaan sinne ohjataan Scart-liittimestä tuleva signaali.

Eli sinun ei tarvitse viritellä mitään kunhan yhdistät videot/boxin/whatever Scart-johdolla töllöttimeen.
Näitä EXT-kanavia on kolme (EXT 1, EXT 2 ja EXT 3) ja telkkari siis räpsii/jumittaa kuvaa pelkästään tuonne EXT 1:lle. Millä perusteella televisio valitsee noista sen, jonne Scartista tulevan signaalin ohjaa..?
En nyt muista millä kanavalla DVD näkyy, kun kuva vaihtuu automaattisesti dvd-kanavalle heti kun laitetta alkaa käyttämään.
Tällä hetkellä scart-liitännässä on dvd, videot yhdistää telkkariin joku toinen piuha.

Niin ja kiitokset The M:lle vinkistä. Kokeilen tuota scart-liitäntää heti jahka reissuiltani taas kotia selviän...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Telkkarin takana olevat scart-liitännät ovat EXT1-3 sen mukaan, miten ne siellä on järjestetty. Jos ne ovat vierekkäin, vasemmanpuoleisin lienee EXT1. Siihen kun liität videot scartilla, voit käyttää videoita virittimenä. DVD:si on luultavasti siis EXT2:ssa tai EXT3:ssa kiinni.

Joskus nuo scart-piuhat aiheuttavat ongelmia. Suosittelen marssimaan Biltemaan ja ostamaan pari kappaletta halpoja ja hyviä piuhoja. Niiden kanssa ei tule haamukuvia eikä mystisiä kanavanvaihtoja.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Viestin lähetti Predator
32-tuumainen Finlux kolmatta kesää ja olen oikein tyytyväinen. Ainut mistä valittaisin, on se töllön alareunan paneelissa oleva virtakatkaisinpallukka. Katkaisen siitä virran aina silloin kun tv on pitempään käyttämättä ja se kytkin tuntuu olevan jotenkin omituisen, huteranoloisen jousen päässä. Sen takia mieleeni on hiipinyt ajatus, että tuo paikka tästä telkkarista pettää ensimmäisenä, kas kun sitä vuosien mittaan tulee kuitenkin painettua usein - en minä ainakaan uskalla pitää koko ajan tv:n "herätevirtaa" kytkettynä... sit mä kyllä repeen jos tuon namiskan petettyä tv-korjaaja sanoo että "ei kande jousta vaihtaa, osta uus telkkari". Noh, minähän olen pessimisti ja muutenkin hieman vainohulluhko.

Ei sitä tarvitse sammuttaa, Finluxhan on palamaton!(oletan, että myös oma mallisi)
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Viestin lähetti tahtookirjoittaa
Ei sitä tarvitse sammuttaa, Finluxhan on palamaton!(oletan, että myös oma mallisi)

Mikäli kyseessä on kuvaputkitelevisio, sen jatkuva valmiustilassa pitäminen lyhentää kuvaputken ikää (tai ainakin niin ne väittää). Yhdellä sukulaisella on Finluxin televisio, varmaan suunnilleen saman ikäinen kuin tuo Predatorin mainitsema, ja siitä tosiaan joutui joku aika sitten tuon virtakytkimen vaihtamaan uuteen kun se petti. Eli pelko ei tässä asiassa ole (kai) aivan aiheeton.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Kuvaputki-tv

Eli nyt olis tarkoitus hankkia uusi tv kotiin. Ja kyllä, nimenomaan kuvaputki. Ei mitään taulu-tv:tä nyt tähän hätään. Ei budjetti anna periksi.

Mitäs malleja sitä kannattaisi harkita? Panasonic, Thomson, Beko? Ja budjetti on tollanen 300-400 euroa. Koko saa olla 28" tai 32". Ja flat kuvaputkella.
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
JustinCase kirjoitti:
Eli nyt olis tarkoitus hankkia uusi tv kotiin. Ja kyllä, nimenomaan kuvaputki. Ei mitään taulu-tv:tä nyt tähän hätään. Ei budjetti anna periksi.

Mitäs malleja sitä kannattaisi harkita? Panasonic, Thomson, Beko? Ja budjetti on tollanen 300-400 euroa. Koko saa olla 28" tai 32". Ja flat kuvaputkella.

Ei taida tolla budjetilla saada 32" flattia. Tavallisen perus 32" saa tai 28" flatin. Tällanen käsitys on minulla. Itellä on normi 32" philips ja siihen ihan tyytyväinen. Lähinnä koko ratkaisee, siksi en halunnu aikoinaan 28" edes flattia.
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
JustinCase kirjoitti:
Mitäs malleja sitä kannattaisi harkita? Panasonic, Thomson, Beko? Ja budjetti on tollanen 300-400 euroa. Koko saa olla 28" tai 32". Ja flat kuvaputkella.

Itse suosittelen kaikkia muita merkkejä ennen Bekoa. Mielummin sitten vähän pienempi Philips/Panasonic/Finlux kuin tuo idän ihme. Nim. kokemusta on.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
JustinCase kirjoitti:
Eli nyt olis tarkoitus hankkia uusi tv kotiin. Ja kyllä, nimenomaan kuvaputki. Ei mitään taulu-tv:tä nyt tähän hätään. Ei budjetti anna periksi.

Mitäs malleja sitä kannattaisi harkita? Panasonic, Thomson, Beko? Ja budjetti on tollanen 300-400 euroa. Koko saa olla 28" tai 32". Ja flat kuvaputkella.

Itse olen n. 300€ budjetilla liikenteessä ja olen päätymässä Samsung WS-28M064N malliin. Hintaa ko. laitteella olisi n. 280€. Ja flat kuvaputki löytyy. Thomsonin hankkisin varmaan muuten mutta mistään ei löytynyt kokemuksia laitteesta. En viitsi laittaa 300 eskoa laitteeseen josta ei löydy kunnolla kokemuksia.

http://www.samsung.com/fi/products/tv/widescreentv/ws28m064n.asp

- tinke-80
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
#28 kirjoitti:
Itse suosittelen kaikkia muita merkkejä ennen Bekoa. Mielummin sitten vähän pienempi Philips/Panasonic/Finlux kuin tuo idän ihme. Nim. kokemusta on.
Thomsonissa on Philipsin putki, joten yhtä laaduttomia molemmat.

Itse en uutta kuvaputkea ostaisi. Sen sijaan Sonyn masiina DVDPlazasta tai huuto.netistä käytettynä niin on koneen laatu ja käyttöikä ihan eri luokassa.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Tinke-80 kirjoitti:
Itse olen n. 300€ budjetilla liikenteessä ja olen päätymässä Samsung WS-28M064N malliin.

Onko tätä mahdollista tilata jostain, vai onko yleens myynnissä jossain päin Suomea? Jos vaikka alkaa kiinnostamaan. Tietokonemiehenä luottoa Samsungiin löytyy...

Olen joskus kuullut jostain Samsungin telkkarista, että olisi ollut geometrian kanssa ongelmia. Onko tietoa?
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
JustinCase kirjoitti:
Eli nyt olis tarkoitus hankkia uusi tv kotiin. Ja kyllä, nimenomaan kuvaputki. Ei mitään taulu-tv:tä nyt tähän hätään. Ei budjetti anna periksi.

Mitäs malleja sitä kannattaisi harkita? Panasonic, Thomson, Beko? Ja budjetti on tollanen 300-400 euroa. Koko saa olla 28" tai 32". Ja flat kuvaputkella.


Panasonicin 28" on itselläni ollut vuoden verran ja silloin vähän selvittelin että kuva tässä pitäisi olla huippuluokkaa ja se onkin mielyttänyt,lisäksi äänikin on hyvä.Miinusta taas antaisin teksti-tv:stä jossa ei paljon muistia ole.
Hintaa tässä vain on aina Porin seudulla vieläkin ollu 500euron luokkaa,että menee hiukan yli budjetistasi.

EDIT:Niin ja televisoita korjaileva ihminenkin suositteli minulle Panasoniccia aikanaan mielummin kuin JVC:tä,Philipsiä ja SONYa.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Tällainen tv on nyt sitten löytynyt tämän illan surffailun tuloksena. http://www.panasonic.fi/modules/pag...FDE983F~layout~panasonic_tuotteet_preview.asp

Aika vähän löytyi suoria kokemuksia, mutta mikä parasta, ei yhtään pahaa sanaa tullut vastaan. Vielä kun tuon jostain löydän suht järkevään hintaan, niin kaupat on lähellä. Expert-liikkeet kyllä myy Panasonicia, mutta oli eri malli, kuin tuo hakemani.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
28 tuumanen halpis-Beko on ollut nyt 2,5 vuotta. Televisiossa on viiden vuoden takuu ja sillä on ollut käyttöä. Ensimmäisenä vuonna meni joku kondensaattori ja tv ei enää käynnistynyt. Toisena vuonna mukaan tuli todella äänekäs pirinä ilmeisesti kuvaputkesta. Kolmannen vuoden vikaa odotellessa....
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
JustinCase kirjoitti:
Eli nyt olis tarkoitus hankkia uusi tv kotiin. Ja kyllä, nimenomaan kuvaputki. Ei mitään taulu-tv:tä nyt tähän hätään. Ei budjetti anna periksi.

Mitäs malleja sitä kannattaisi harkita? Panasonic, Thomson, Beko? Ja budjetti on tollanen 300-400 euroa. Koko saa olla 28" tai 32". Ja flat kuvaputkella.
Panasonic ehdottomasti, itsellä oli vuosi sitten sama hankinta edessä ja kyselin ympäri suomea niin kaikki enemmän asiasta tietävät suosittelivat panasoniccia.
dvdplazan foorumilta kannattaa myös käydä utelemassa, se kun on joku tv-korjaajien kokoontumispaikka, eli sieltä tietoa ainakin löytyy.

Silloin ostin 28" flat kuvaputkella ja maksoi 519€. Nyt on varmaan aika lähellä tuota hintahaarukkaasi. PS-2 taitaa olla tarkempi malli..
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Kobe kirjoitti:
Uusi telkkari pitäisi minunkin hankkia, olen netistä selaillut useita eri vaihtoehtoja ja lähellä lopullista päätöstä ollaan.

Eri budjetti olisi n.800 euroa ja 26" tai isompi taulu-tv pitäisi sillä irrota.

Tässä olisi pari vaihtoehtoa, sanokaa joku paremmin asioista perillä oleva onko tommoisissa mitään järkeä.

http://www.tietoasema.fi/eshop/index.php?sid=1&pcode=LTV27CH

http://www.pixmania.com/fi/fi/166075/art/toshiba/27wl5eg-ae-ai-27-hd-ready.html?srcid=89
Videosevenistä:
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=41678&highlight=LTV27CH

Toshibasta:
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=43569&highlight=27WL54G
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Kobe kirjoitti:
Uusi telkkari pitäisi minunkin hankkia, olen netistä selaillut useita eri vaihtoehtoja ja lähellä lopullista päätöstä ollaan.

Eri budjetti olisi n.800 euroa ja 26" tai isompi taulu-tv pitäisi sillä irrota.

Tässä olisi pari vaihtoehtoa, sanokaa joku paremmin asioista perillä oleva onko tommoisissa mitään järkeä.

http://www.tietoasema.fi/eshop/index.php?sid=1&pcode=LTV27CH

http://www.pixmania.com/fi/fi/166075/art/toshiba/27wl5eg-ae-ai-27-hd-ready.html?srcid=89

Kannattaa käydä paikanpäällä katsomassa noita töllöjä. Itse mietin jossain vaiheessa 1500 € tai halvemman taulutv:n ostamista. Katselin netistä ja löysinkin mielestäni hyviä vaihtoehtoja. Sitten menin liikkeeseen katsomaan, että millainen kuva on ja päätin, että vielä en ala rahojani moiseen haaskaamaan. Karkeasti sanottuna alle 2000 €:n taulutv:t ovat laadultaan melkoista kökköä ainakin minun meielestäni. Yli 2000 € laitteissa puolestaan alkaa hinta olla yksinkertaisesti niin kova, että itse en ainakaan edes harkitse vielä moisia vempaimia.

Edit: Niin siis unohtui tuosta kokonaan, että etsin isomman koko luokan teeveetä, joka selittää esittämieni hintojen suuruusluokan. Pointti oli kuitenkin se, että kannattaa käydä katsomassa kuva itse eikä luottaa spekseihin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
JustinCase kirjoitti:
Onko tätä mahdollista tilata jostain, vai onko yleens myynnissä jossain päin Suomea? Jos vaikka alkaa kiinnostamaan. Tietokonemiehenä luottoa Samsungiin löytyy...

Olen joskus kuullut jostain Samsungin telkkarista, että olisi ollut geometrian kanssa ongelmia. Onko tietoa?

HobbyHallin kanta-asiakaskuvastossa on myynnissä tuohon hintaan.

- tinke-80
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Jos etsii isoa tv:tä muttei välttämättä tarvitse taulumallia, on Sonyn 50" 3LCD projektiotelevisio hyvä valinta. 720p tarkkuus ja hintaa alle 2000 euroa. Saksasta tietysti halvemmalla.

Itse aion odottaa SED:tä. Toki jos LCD kehittyy riittävästi kelpaa sekin. Plasma kuolee muutaman vuoden sisällä, ennustan ma.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koitin tuota DVD Plazan keskustelupalstaa kahlata läpi, mutta uutta tietoa tulvi joka paikasta niin paljon ettei tässä nyt tiedä mihin uskoa. Heräsi muutama kysymys joihin toivin mukaan täällä joku osaisi vastata, mieluiten hyvin selkokielellä.

Eli ajattelin hankkia uuden TV:n. Budjetti olisi n. 800 euroa. Käyttötarkoitus olisi tv:n katsominen digiboxin kautta, DVD:n katselu, pleikka kakkosen pelaaminen ja videotiedostojen katselu PC:stä.

1. Kannattaako hankkia lcd vai kuvaputki?
2. Mitä liitäntöjä tarvitsee?
3. HDMI on tulossa, miten tämä vaikuttaa valintaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös