Uusi kännykkä

  • 1 245 961
  • 5 798

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onko ihmisillä kokemusta Huawei P30 128 GT puhelimesta? Ainakin kamera pitäisi olla hyvä ja akunkesto?
Itsellä ollut kyseinen puhelin käytössä tammikuusta asti ja tyytyväinen olen.

Huawein P sarjahan tarkoittaa kameraan panostamista (Picture) joten tässä mallissa on heidän toiseksi paras kamera (P30 pro on edistynein).

Akun kesto toki riippuu käytöstä mutta yhdellä latauksella pärjää reilun päivän.

Tämä puhelin kuuluu vielä siihen mallistoon, josta Googlen palvelut vielä löytyvät, ja Android versio on 10.

Jos Huawei käyttöliittymä EMUI ei häiritse, niin tätä puhelinta saa erittäin kilpailukykyiseen hintaan ominaisuuksiin verrattuna.

Lisävarusteeksi suosittelen Huawein omaa älykuorta.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko ihmisillä kokemusta Huawei P30 128 GT puhelimesta? Ainakin kamera pitäisi olla hyvä ja akunkesto?

Sain tuon muutama viikko sitten työpuhelimeksi, ja otin samalla myös siviilikäyttöön Moto G6 Plussan tilalle. Etukäteen vähän hirvitti tuo EMUI, kun on tottunut jo vuosia käyttämään suht puhdasta Androidia. Mutta ei tuo alkuopettelun jälkeen yhtään hullumpi ole, eikä Huawein omat kilkkeet häiritse käyttöä liikaa vaikka suurimmaksi osaksi turhia ovatkin.

Kamera tosiaan on loistava, ainakin verrattuna kaikkiin aikaisempiin puhelimiini jotka eivät yleensä ole olleet kylläkään mitään lippulaivamalleja. Akun kesto on osoittautunut riittäväksi. Itselläni on mennyt välillä kolmekin päivää yhdellä latauksella, joskin toki suhteellisen vähällä käytöllä.

Ainoa missä häviää edelliselle puhelimelle on sormenjäljenlukija. Tässä mallissa se on näytön sisällä, kun taas Moto G:ssä oli erillinen lukija näytön alapuolella, joka toimi kuin ajatus joka tilanteessa ja melkein mistä tahansa asennosta. Kyllä tuo P30:ssäkin toimii, mutta aika kovaa saa painaa ja oikeassa asennossa, että tunnistuu laakista. Ja vaikka useampi sormi on tallennettu, jotkut niistä toimivat selvästi epävarmemmin. En sitten tiedä vaikuttaisiko näytön päälle asennettu panssarilasi tuohon, koska ennen sitä lukija tuntui toimivan pikkaisen jouhevammin.

Vielä jos always-on-displayn saisi kytkeytymään päälle vain silloin jos on tullut viestejä/puheluita...
 

lihaani

Jäsen
Ostin vuosi sitten iPhone XR:n. Ominaisuuksiltaan ei ole näiden kiinalaisihmeiden vertainen. Melko hyvä kuitenkin.
Mutta kaksi asiaa edelleen riemastuttaa:
Hyvä herkkyys ja kuuluvuus sekä kasvojentunnistus, joka luotettavuuden osalta kelpaa ainakin Osuuspankkiin kirjautumiseen.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Kaksi viikkoa ollut Samsung S20 5G käytössä ja ei voi kuin suositella. Näyttö 120hz:n virkistystaajuudella on nautinto käyttää ja akku kestää myös hyvin. Kameraa en ole vielä pahemmin testailut.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Osaako joku kertoa millaisia Asuksen ja Sonyn luurit on? Halvempia nyt ainakin ovat, kuin Apple tai Samsung, mutta siihen oma tieto noista merkeistä jääkin :D

Ajattelin keväällä kokeilla, joko Asusta tai Sonya, mutta yhtään tuttua ei ole jolla jompi kumpi noista merkeistä olisi ollut käytössä.

Pääasiassa itse siis katselen töissä tauoilla jotain youtube-videoita ja selailen uutisia / somea.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Osaako joku kertoa millaisia Asuksen ja Sonyn luurit on? Halvempia nyt ainakin ovat, kuin Apple tai Samsung, mutta siihen oma tieto noista merkeistä jääkin :D

Ajattelin keväällä kokeilla, joko Asusta tai Sonya, mutta yhtään tuttua ei ole jolla jompi kumpi noista merkeistä olisi ollut käytössä.

Pääasiassa itse siis katselen töissä tauoilla jotain youtube-videoita ja selailen uutisia / somea.
Sonyyn en ota kantaa, mutta Asuksen luurit on tehty täysin pelaaminen mielessä. Eli ei ehkä ihan sitä mitä sinä haluat. Toki ovat siis ihan kelpo luureja muutenkin, mutta lähtökohtaisesti taitaa ne ominaisuudet olla vähän toiselle ryhmälle suunnattuja. Vähän pitäisi myös hinta, malliesimerkit jne. antaa, että voisi kukaan tarkemmin sanoa.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Sonyyn en ota kantaa, mutta Asuksen luurit on tehty täysin pelaaminen mielessä. Eli ei ehkä ihan sitä mitä sinä haluat. Toki ovat siis ihan kelpo luureja muutenkin, mutta lähtökohtaisesti taitaa ne ominaisuudet olla vähän toiselle ryhmälle suunnattuja. Vähän pitäisi myös hinta, malliesimerkit jne. antaa, että voisi kukaan tarkemmin sanoa.

No tarkennetaan sen verran, että hinta olis max 650e. Ja tosiaan joku muu merkki, kuin nuo Samsungit tai Applet joista on jo tarpeeksi käyttökokemuksia. Lähinnä kun tosiaan luuria käytän siihen mihin puhelin on tarkoitettu alunperin + sometus ja tube/netflix jne.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tarkennetaan sen verran, että hinta olis max 650e. Ja tosiaan joku muu merkki, kuin nuo Samsungit tai Applet joista on jo tarpeeksi käyttökokemuksia. Lähinnä kun tosiaan luuria käytän siihen mihin puhelin on tarkoitettu alunperin + sometus ja tube/netflix jne.
Minulla oli pari eri Sonyn puhelinta viime vuosikymmenellä ja hyviä ne oli. Tosin sittemmin siirryin OnePlussaan ja siihenkin olen tyytyväinen. Elisalla näyttäisi olevan Xperia 5 kuudellasadalla, varmaan ihan hyvä hintalaatusuhde, jos haluaa hieman käteensopivamman luurin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No tarkennetaan sen verran, että hinta olis max 650e. Ja tosiaan joku muu merkki, kuin nuo Samsungit tai Applet joista on jo tarpeeksi käyttökokemuksia. Lähinnä kun tosiaan luuria käytän siihen mihin puhelin on tarkoitettu alunperin + sometus ja tube/netflix jne.
Oneplussa julkaisee uuden oneplus 8, 14.4. ja tämän jälkeen alkaa todennäköisesti oneplus seiskoja(T ja Pro) saamaan edullisemmin, siinä olisi ainkin hyvä vaihtoehto. Tässä seiskaT arvostelu.
 

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Meikäläisellä on koekäytössä Huaweilta niiden uusi P40 Pro tässä arvioita viikon käytön jälkeen:

Uskomaton kamera kaiken kaikkiaan. 10x Zoomiin asti saa todella hyviä kuvia, selfie kamera ihan omaa luokkaansa.En ole koskaan nähnyt tai testannut mitään näin vaikuttavaa kännykameraa.

Muutenkin vaikuttaa hyvältä vehkeeltä raudan osalta. Softa jättää aivan käsittämättömiä kysymysmerkkejä. Laitteessa ei tosiaan ole Googlen palveluja eli ei myöskään Play Storea. Sovellukset saa "virallisesti" Huawein App Galleryllä. Itse olen lataillut kamaa Aurora Storella, APKpurella, Amazon Storella ja kloonasin Nokia 7.2 kamat tähän luuriin.

Pieni koonti apeistä mitkä toimii:
Pankki sovellukset toimii, mutta valittaa Googlen palveluista. Rahaa siirtyy mm. Pivolla ja Mobilepäyllä.
Gmail, Youtube, Chromecast ei toimi. Chrome selain toimii, ei voi kirjautua. Maps toimii, ei voi kirjautua.
Facebook, Twitter, Instagram toimii. WhatsApp toimii, varmuuskopion saamisessa luuriin pitää kynäillä se vanhasta esim bluetoothin avulla.
Foodora, Wolt ei toimi. Voi käyttää selaimella ainakin Foodoraa.
Spotify toimii.
Oma Posti toimii.
Valopilkku ei toimi, samoin parkman ja Easypark ei toimi.

Toimivien äppien päivitys on myös tuskaista koska ei voi vain painaa "päivitä kaikki" ja homma rokkaa vaan jokaisen kohdalla pitää painella "asenna" nappulaa että päivittää.

Jos on kiinnostusta kyseiseen luuriin saa kysellä mitä vaan testailen ja selvitän mitä vain keksitte kysyä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Osaakos joku sanoa mitään näistä Xiaomi puhelimista? Verkkokaupasta katselin 200-300 euron väliin tippuvia Androideja niin tuota näkyi melko paljon. Vähän mietityttää tuollaisen hankkiminen, kun en ole ikinä kuullutkaan.

Muuten toki saa antaa vinkkejä puhelimista tuossa hintaluokassa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Osaakos joku sanoa mitään näistä Xiaomi puhelimista?

Mulla on ollut Xiaomi Redmi Note 8 Pro nelisen kuukautta ja olen ollut tyytyväinen. Oikeastaan ainoa miinus on fyysinen koko koska tykkäisin kompaktimmasta luurista, mutta nykyään noita ei juurikaan ole millään valmistajalla tarjolla tässä hintaluokassa. No on tuo näyttölovikin vähän huono mutta sen saa softan avulla piiloon. Käyttöliittymä sisältää jonkin verran huonoja suomennoksia, mutta nuo eivät haittaa minua.

MIUI jakaa varsin vahvasti mielipiteitä mutta itse olen siihenkin tottunut. Itselleni uutta luuria etsittäessä tärkeintä oli mahdollisimman hyvä hinta/laatusuhde sekä hyvä akunkesto ja ne kyllä tästä löytyvät omaan hintaluokkaansa suhteutettuna. Kameraa käytän äärimmäisen vähän joten sen laatuun en osaa ottaa kantaa.

IO-techilltä löytyy varsin kattava arvostelu.

Eli itse uskallan suositella, mutta joillekin esim. tuo MIUI on ihan ehdoton ei, joten suosittelen googlettelemaan lisätietoja ennen ostopäätöstä.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Mä olen lykännyt kännykän vaihtamista, koska olen ihan pihalla nykyskenestä. Nyt tuo vanha Honor 7 vaan vetelee niin viimeisiään, että taitaa olla ihan pakko hankkia uusi. Just tällä hetkellä suurinta kiinnostusta herättää Oneplus 7T, jonka hinta näytti tippuneen 499 euroon uuden mallin julkaisemisen myötä. Pitäisi nyt ensin saada tuo jostain näpelöitäväksi ennen lopullista ostopäätöstä. Kun on laitostunut kotiin etätöiden ääreen, niin jopa lelukaupoille lähtemisessä näyttää olevan oma kynnyksensä :)
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaksi viikkoa ollut Samsung S20 5G käytössä ja ei voi kuin suositella. Näyttö 120hz:n virkistystaajuudella on nautinto käyttää ja akku kestää myös hyvin. Kameraa en ole vielä pahemmin testailut.
Itsellä S20 plussa käytössä. Aiemmin oli S9 plussa pari vuotta. Nyt parin viikon jälkeen, niin eipä näissä ole mitään eroa noin peruskäytössä. Uusi on nopeampi, näyttö parempi ja varmaan kamerakin. Jotain hämmentäviä ominaisuuksia, kuten 3D scanneri, mutta varsinaisesti ei mitään eroa vanhaan. Tomiva peli, mutta en omilla rahoilla ostaisi.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Mä olen lykännyt kännykän vaihtamista, koska olen ihan pihalla nykyskenestä. Nyt tuo vanha Honor 7 vaan vetelee niin viimeisiään, että taitaa olla ihan pakko hankkia uusi. Just tällä hetkellä suurinta kiinnostusta herättää Oneplus 7T, jonka hinta näytti tippuneen 499 euroon uuden mallin julkaisemisen myötä. Pitäisi nyt ensin saada tuo jostain näpelöitäväksi ennen lopullista ostopäätöstä. Kun on laitostunut kotiin etätöiden ääreen, niin jopa lelukaupoille lähtemisessä näyttää olevan oma kynnyksensä :)

Meillä samat. Oma Galaxy Note 3 palveli reilut 6 vuotta ja toimii edelleen. xD

Eilen kävin 7T:n hakemassa tuolla 499:llä ja hyvältä vaikuttaa. 7 Pro oli samaan hintaan viime viikolla, mutta myöhästyin alesta, kaikki menivät alta aikayksikön, olihan tuossa alennustakin 729 €:sta. Erojahan noilla ei montaa ole.

7 Pro

  • Tarkempi 2K-näyttö. Mielestäni turhaa noin pieneen ruutuun.
  • Isompi akku 4000 mAh
  • Kamerat päällekkäin
  • Pop-up -selfiekamera
  • Snapdragon 855
7T

  • "Vain" HD+ -näyttö ja pikkuisen pienempi.
  • Akku 3800 mAh, mutta näytön tarkkuuden takia kuulemma Pro:ta parempi kesto
  • Samat kamerat, mutta rinnakkain
  • Etukamera näytön ylälaidassa. Tekee loven näyttöön, ellei poista koko riviä käytöstä.
  • Snapdragon 855+

Mikä itselläni lopulta ratkaisi valinnan, oli 7T: normaali litteä näyttö, joka ei ihan reunaan asti yllä. 7 Pro:ssahan on kaarevat reunat ihan laitaan asti, mikä lisää käden reunalla tapahtuvia vahinkokosketuksia. Päivän räpläilyllä voi kyllä suositella, vaikka omaan makuun kaikki uudet luurit ovat liian pitkuloita. Kapea ja pitkä näyttö, joka yläpuoliskolle on turha mitään kuvakkeita laittaa kurkoteltavaksi.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Nyt sitten kädessä on tämä OnePlus 7T. Kysymys kokeneemmille oneplussalaisille: kuinka kova lasi näissä on eli tarvitaanko jotain panssarilasia tai lompakko-mallista koteloa? Puhelin kulkee normaalisti siististi taskussa, joten erityissuojelua se ei kaipaa, mutta naarmuuntuuko näyttö kuinka helposti jos menee vain silikonisuojalla? Harkitsen myös merkin omaa järeämpää suojusta.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@aalto
Kai näissä lasit on samanlaisia kuin muissakin. Mulla on nyt ollut 5T käytössä reilut pari vuotta. On kyllä koko ajan ollut lompakkokotelo ja nykyään myös panssarilasi. Vaan eipä ole lasissakaan sitten naarmun naarmua.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllä mä olen ostanut järjestään kaikkiin perheen puhelimiin suoraan mukaan silarin ja panssarilasin, viimeksi taisi poika haluta mieluummin kotelon, mutta siihenkin otin varmuudeksi vielä panssarilasin. Kohtalon ivaa, että juuri hän meni sitten pari päivää vanhan luurin pudottamaan hiekalle kotelo auki ja juuri suurinpiirtein ainoaan kiveen se osui metrin säteellä lasi edeltä. Isot säröt ympäri lasin. Mulla on taas useampi luuri ollut ilman isompia vahinkoja, vaikka jokainen niistä joskus tipahtaa lattialle tai maahan.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Nyt sitten kädessä on tämä OnePlus 7T. Kysymys kokeneemmille oneplussalaisille: kuinka kova lasi näissä on eli tarvitaanko jotain panssarilasia tai lompakko-mallista koteloa? Puhelin kulkee normaalisti siististi taskussa, joten erityissuojelua se ei kaipaa, mutta naarmuuntuuko näyttö kuinka helposti jos menee vain silikonisuojalla? Harkitsen myös merkin omaa järeämpää suojusta.

Tässä 7T:ssähän on tehtaalla asennettu suojakalvo näytössä, jonka aion itse ainakin antaa siinä olla, kunnes on niin kärsineen näköinen, että haittaa käyttöä. Suojaa naarmuilta ja ainakin ensimmäiseltä big OOF:ilta, ellei koko näyttö halkea luurin tippuessa. Tätä estämään ostin tuommoisen suojuksen takapuolelle. Peittää kaikki reunat, toisin kuin moni halvempi selkämys, eli on iskunvaimennusta joka puolella. Siinä kai kaikki mitä järkevissä mittasuhteissa voi tehdä. Toivottavasti tykkäät luurista yhtä paljon kuin minä!
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Nyt kun olen vauhdissa, niin seuraava kysymys. Millaisia kokemuksia porukalla on langattomasta nappikuulokkeista? Kun tän puhelimen mukana ei tullut kuulokkeita ja vanhat ei enää käy, niin jotain pitäisi ostaa. Nyt oon katsellut lähinnä sellaisia, joissa napit on keskenään piuhalla kiinni, mutta täysin langattomatkin voisi tulla kyseeseen. Jälkimmäisessä epäilyttää kallis hinta ja tapani hukata pikkuesineitä.

Eli millaisilla napeilla kuuntelet ja miksi ne ovat hyvät tai huonot?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt kun olen vauhdissa, niin seuraava kysymys. Millaisia kokemuksia porukalla on langattomasta nappikuulokkeista? Kun tän puhelimen mukana ei tullut kuulokkeita ja vanhat ei enää käy, niin jotain pitäisi ostaa. Nyt oon katsellut lähinnä sellaisia, joissa napit on keskenään piuhalla kiinni, mutta täysin langattomatkin voisi tulla kyseeseen. Jälkimmäisessä epäilyttää kallis hinta ja tapani hukata pikkuesineitä.

Eli millaisilla napeilla kuuntelet ja miksi ne ovat hyvät tai huonot?
Ihan kivoja musan kuunteluun nuo täysin langattomat. Puheluihinkin voi vastata näppärästi. Ainoa miinus on se, ettei vastapuoli kuule mitään, kun se mikki on siellä korvassa. Käytössä Jabra Elite 65T, joita tosin käytän äärimmäisen harvoin puhelimen kanssa. Lenkeillä siis iPodin kavereina nuo. Plussaa ulkoisten äänien läpituontimahdollisuus. Sen sijaan Creative Outlier Goldit parittelin luurin kanssa. Ne blokkaavat ulkoiset äänet todella tehokkaasti, mikä on joko plussaa tai miinusta, riippuen omista preferennseistä. Miinusta Creativelle laturikotelosta, mikä jättää helposti jommankumman napin päälle. Silloin puhelin ei hälytä viesteistä tai puheluista, kun se häly menee siihen nappiin. Ihan helveitn ärsyttävä bugi. Aina pitää erikseen katsoa luurista, onko nappi vielä connect-tilassa, kun laittaa napit pois. Musan ohjailu on helpompaa Jabroilla, kun Creativen nappi on ihan saakelin jäykkä. Ja muutenkin Jabrojen ohjailu napeilla on loogisempaa, kun vasemmassa korvassa on keinunappi, millä säädellään volumea tai skippaillaan biisejä. Creativessa on taas parempi soundi ja pätkivät vähemmän, Jabrat hiukan nirsommat sen vekottimen sijainnin kanssa. Laturikotelon kanssa akku kestää molemmissa aika kauan. Yhtäjaksoisesti kuuntelen musaa harvemmin yli puoltoista tuntia. Kummatkin istuvat mun ongelmakorviin tarpeeksi napakasti. Sonyn napit putosivat samantien ja palautin kauppaan. Muutenkin olivat rumat pökäleet.

Langallisista JBL:n Under Armourit istuivat huonosti ja soundi todella ohut, vaikka siinä tuli niiden normityynyjen lisäksi useassa eri kooossa joku ihme akustiikkapala mukana, mikä mukamas piti muhkeuttaa soundia. Lenkkeillessä se ohjausyksikkö tuppaa vetämään toista puolta alas, minkä takia en lämpene noille langallisille muutenkaan. Se piuha vielä yleensä tarttuu hikiseen niskaan ikävästi, mikä toisaalta arkikäytössä ei liene ihan yhtä paha ongelma. Ääni joka tapauksessa täysin langattomille käyttömukavuuden ja akkukeston takia. Puheluissa varmaan mikki paremmassa paikassa täysin langattomiin verrattuna.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Nyt kun olen vauhdissa, niin seuraava kysymys. Millaisia kokemuksia porukalla on langattomasta nappikuulokkeista? Kun tän puhelimen mukana ei tullut kuulokkeita ja vanhat ei enää käy, niin jotain pitäisi ostaa. Nyt oon katsellut lähinnä sellaisia, joissa napit on keskenään piuhalla kiinni, mutta täysin langattomatkin voisi tulla kyseeseen. Jälkimmäisessä epäilyttää kallis hinta ja tapani hukata pikkuesineitä.

Eli millaisilla napeilla kuuntelet ja miksi ne ovat hyvät tai huonot?


Ostin OnePlussan omat omat Bullets 2 Wireless -kuulokkeet. Saturaisen maksaa, eli langattomissa asettuu aika keskihintaan. Kyseessä on niskan takaa silikoninarulla yhdistyvä pari, ei siis ns. true wireless, mutteivät ainakaan huku niin helposti. Akunkestoa luvataan 14h. On/off-toiminto toimii napeissa olevilla magneeteilla, sammuvat itsestään kun ovat yhdessä ja käynnistyvät, kun ne erottaa toisistaan.

Pros

  • Äänenlaatu. Ei ihan audiofiili-hifiä, mutta napeiksi erinomainen ääni. Bassoa lisäsin vähän Atmosin EQ:n kautta
  • Akunkesto 10/10 luokassaan. Latautuu myös todella nopeasti
  • Bluetooth 5.0 30 metrin kantamalla
  • Pysyvät ainakin minulla korvissa hyvin.
Cons
  • Ei veden- eikä hienkestävyyttä lupaavia luokituksia
  • Ärsyttävät käyttää takin kanssa. Hankausääni kulkee piuhaa pitkin korvaan ja kontrollipala jää kauluksen alle. Selkeästi kesäkuulokkeet
  • Kehnot kontrollit, napit todella muhjuisen tuntuisia, ei mitään feedbackiä sormeen, onnistuiko painallus vai ei
  • Ei vastamelutoimintoa, vain tulpan isolaatio.
Android Centralin arvostelu.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Itsellä alkaa nykyinen puhelin vedellä viimeisiä. Näytön avaukseen ja lukitukseen tarkoitettu nappi ei enää tee mitään. Katselin tuossa nopeasti puhelimia, joita on tarjolla olisi kiva, jos olisi 5g-valmius ja näyttö tarjoaisi tarkkaa kuvaa. Gigantissa on Samsung Galaxy S20 myynnissä, hinta aika suolainen 1049,00 euroa, mutta iskevät siihen älykellon vielä saman hintaan mukaan. Onko tuollainen tarjous älykelloineen sellainen, johon kannattaisi tarttua?

 

Hevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vanha Huawei P9 lite alkaa vetelemään viimeisiään ja uusi kännykkä olisi tässä lähiaikoina ostettava. Kokemuksia Huawei P30 puhelimesta tai Honor 20? Huaweihin olen ollut tyytyväinen ja noissa vielä Googlen palvelut ovat. Vai mitä max 500€ budjetilla kannattaa ostaa? 5g ei vielä ole ajankohtainen.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Vanha Huawei P9 lite alkaa vetelemään viimeisiään ja uusi kännykkä olisi tässä lähiaikoina ostettava. Kokemuksia Huawei P30 puhelimesta tai Honor 20? Huaweihin olen ollut tyytyväinen ja noissa vielä Googlen palvelut ovat. Vai mitä max 500€ budjetilla kannattaa ostaa? 5g ei vielä ole ajankohtainen.

Mä pyörittelin noita molempia, mutta päädyin sitten ostamaan Oneplus 7T:n hintaan 499e ja en voi valittaa. Toki ei ole vertailevaa kokemusta noista Huawein malleista, joten siinä mielessä täysin subjektiivinen näkemys itselläni.

Ehdottomia plussia tässä Oneplussassa on järjettömän nopea lataus ja akunkesto, hyvät kamerat (tosin missä tuon hintaluokan puhelimessa ei olisi) ja ainakin omaan käteen hyvin intuitiiviset pyyhkäisykomennot, joita voi sitten vielä räätälöidä.

Aikaisempaan kuulokekeskusteluun lisään sen, että päädyin ostamaan vähän sokkona Oneplussan Bullets Z-napit. Edellinen Bullets 2 oli saanut niin hyvät arvostelut, että en uskonut uuden mallin kovin paljon huonommat olevan, vaikka hinta oli vain 49e. Taaskaan mulla ei ole relevanttia vertailukohdetta, mutta itselleni ihan passelit kuulokkeet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös