OnePlussat ovat kyllä hinta laatu -suhteeltaan mainioita laitteita, vaikka niiden hinnat ovat nousseet muutamassa vuodessa huomattavasti lähemmäksi kärkipään hintaluokkaa. Esimerkiksi OnePlus 3 puhelimen sai aikanaan suhteessa edullisemmin kuin Samsungin tai Applen vastaavat, mutta nykyisin tuo ero on hieman tasoittunut. Itse en välttämättä ostaisi tällä hetkellä OnePlus puhelinta, sillä he julkaisevat uuden OnePlus 8:n mahdollisesti jo huhtikuun alkupuolella. Tällöin tuppaa vanhempien puhelimien hinnat monesti putoamaan, minkä jälkeen ostoksille.
Yli 1000€ puhelimesta on aika paljon (itsekin olen tämän ikävän rajan joutunut ylittämään ostettuani iPhone 11 Pron), mutta olen perustellut asian itselleni sillä, että käytän puhelinta todella paljon. Puhelinta tulee näplättyä huomattavasti enemmän kuin telkkaria katsottua. Onhan käyttö kivempaa, kun puhelimesta löytyy suorituskykyä ja laadukkaat kamerat, joilla tuleekin napsittua aika paljon kuvia ja jaettua aktiivisesti someen. Arvokkaammat puhelimet ovat myös pitkäikäisempiä, sillä rauta ei vanhene niin nopeasti kuin edullisemmissa malleissa.
Kannattaa laittaa puhelimen tietoturva kuntoon etenkin Android puhelimissa, ettei pääse tapahtumaan ikävyyksiä. Myös ulkoisesti suojaaminen on hyvä idea. Hajotin nimittäin uuden iPhoneni näytön jo kertaalleen, mutta näytön vaihdatettuani hankin sitten kunnon
panssarilasin. Ehkäpä nyt säästyn vahingoilta.
Ps. Kalliin puhelimen osto on mielestäni riippuvainen käytöstä: Jos et käytä puhelinta paljoakaan, niin sitten edullisempi malli menee kyllä. Jos kuitenkin käytät puhelinta aktiivisesti esim. töissä tai vapaa-ajalla, kannattaa siihen myös panostaa.