Uusi kännykkä

  • 1 244 907
  • 5 798

BlueRanger

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Laitetaas tänne sekaan kysely uudesta kännykästä. Speksit: Hinta n.400€, 3,5mm, 5,3"/5,8".

edit: Android.


Näyttö vähän haarukkaasi isompi, mutta alta 400€ luureista itse suosittelisin Huawein Nova 3:sta. Hyvä hinta/laatu ja osoittautunut aika luotettavaksi kun näiden parissa tulee paljon työskenneltyä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Näyttö vähän haarukkaasi isompi, mutta alta 400€ luureista itse suosittelisin Huawein Nova 3:sta. Hyvä hinta/laatu ja osoittautunut aika luotettavaksi kun näiden parissa tulee paljon työskenneltyä.

Ei tuo 6,3" haittaa kyllä yhtään. Huawei oli itselläkin mielessä ja uskon että sillä mennään seuraavaksi. Kiitos vinkistä!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuossa kun oli aiemmin puhetta 3,5mm audioliittimestä ja NFC:stä, niin itselle ainakin toinen on ihan must ja toisella ei niin väliä. NFC on helvetin hyvä, varsinkin nyt kun Google Pay toimii, niin tulee koko ajan käytettyä. Sen sijaan, audioliittimellä ei tee mitään. Sen jälkeen kun ostin kunnon langattomat kuulokkeet, niin ei ole kertaakaan tullut tarvetta tuolle. Langattomilla tarkoitan siis todella langattomia tässä tapauksessa Jabra T65 activet, suosittelen erittäin lämpimästi. Harvoin tulee ostettua mitään, mistä ei löytyisi jotain valittamista, mutta nyt osui kohdalle.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Langattomilla tarkoitan siis todella langattomia
Tiedän että olen vanhakantainen tässä asiassa, mutta haluan edelleen pysyä johdollisissa. Muutenkin jatkuvasti saa olla eri laitteita latailemassa, yhtään uutta ladattavaa vermettä en kaipaa.

Toi puhelimella maksaminen tosiaan on kätevää ettei tartte ottaa enää lompakkoa mukaan kun lähtee käymään jossain
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kauhulla odotan sitä päivää, kun 3,5 mm on muinaisjäänne puhelimissa. Ei liene kaukana. NFC ei voisi vähempää kiinnostaa.

Mulla on nyt reilun vuoden jälkeen taas tilanne, ettei ole langattomia kuulokkeita. Jaybirdien akku meni takuuaikana eläkkeelle eikä korvaajaa löydy, kun merkki ei ole enää myyjän valikoimassa. Ainoa malli, mikä on pysynyt mun korvassa ilman muita komplikaatioita. Niitäkin käytin pelkästään juoksulenkeillä, vinkkejä tuohon käyttöön otetaan vastaan btw, vähintään 6 h käyttö ilman mitään välilatauksia. Puhelimen kanssa aina piuhalla niin kauan kun siihen on mahdollisuus. Olisi täysin kestämätön tilanne, että akku loppuisi kesken käytön.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kauhulla odotan sitä päivää, kun 3,5 mm on muinaisjäänne puhelimissa. Ei liene kaukana. NFC ei voisi vähempää kiinnostaa
Toki valmistajat tarjoavat välipalikkaa jolla audiopluginin saa kiinni usb-c reikään .. Silloin tällöin on kuitenkin tilanteita, että haluaa ladata puhelinta samaan aikaan kun kuuntelee sitä.

Puhelimella maksamista kannattaa ainakin kokeilla, voi mieli muuttua tuon NFC:n suhteen
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Puhelimella maksamista kannattaa ainakin kokeilla, voi mieli muuttua tuon NFC:n suhteen
Miten se eroaa kortilla maksamiseen? Mulla ei ole luuri toistaiseksi mitenkään sidottu mihinkään rahaliikenteeseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse itselleni vastaten, katsoin vitun googlesta. Tapoja on ihan pirusti. Mobile pay ja in-app -maksut, pitää tallettaa maksukortin tiedot appsiin. Ei oikein houkuttele. Sitten on pankkien omat sovellukset. Mun pankki ei tarjoa kännykällä maksamiseen omaa appia. ApplePay - no way. Siirto - ei kiinnosta. Lähimaksu NFC:llä - no sen mä teen pankkikortilla. Taidan edelleen pitää rahaliikenteen melko kaukana mun puhelimesta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En maksa luottokortilla kuin ulkomailla.
Kai siihen debit kortin saa rekisteröityä... Tietty vanhat ihmiset eivät ymmärrä kuin käteistä (markkoja). .
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Auttakaas vanhusta puhelimen hankinnassa, kotona saa omilta omenauskovaisilta neuvona vain omenaa.
Nyt on ollut Sampp galaxy 6s edge,eli androihin olen tottunut viime aikoina, mutta kolme vuotta alkaa olla täysi ja puhelin vetelee viimeisiä.
Puhelinta käytän pääasiassa, netflixiin, viaplayhyn, spotifyihin meileihin, nettiin, whats uppiin ja muuhun turhaan, joten mikä olisi hintaluokassa 200-500€ hyvä oiva valinta.
Vaihtoehtoina olen miettinyt Huawei P20 128 gt, Huawei Mate 10 pro, en tajua mitä eroa noilla on, mutta molemmat ova hyvissä alennuksissa nyt Dna:lla. Sekä mikä näissä arveluttaa on perinteisen kuulokeliitännän puuttuminen (ei ole langattomia kuulokkeita).

Muitakin saa ehdottaa noihin käyttö tarpeisiin, eli puhuminen luurissa on varmaa pienin käyttö tarve.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kai siihen debit kortin saa rekisteröityä... Tietty vanhat ihmiset eivät ymmärrä kuin käteistä (markkoja). .
Jos et tuosta toisesta viestistäni hoksannut, mulla ei ole oikeastaan pienintäkään hinkua rekisteröidä minkään maksukorttini tietoja mihinkään appiin tai palveluun. Silloin, kun siitä saa jotain lisäarvoa, voin harkita. En vain löydä sitä lisäarvoa tässä tapauksessa. En ole mikään superparanoidi, mutta pidän maksutietojeni levittämisen niin minimissä kuin se elämää hankaloittamatta on mahdollista.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muitakin saa ehdottaa noihin käyttö tarpeisiin, eli puhuminen luurissa on varmaa pienin käyttö tarve.
Elisalta saa OnePlus 6 hintaan 499,00. Siinä ainakin on vielä kuulokeliitäntä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos et tuosta toisesta viestistäni hoksannut, mulla ei ole oikeastaan pienintäkään hinkua rekisteröidä minkään maksukorttini tietoja mihinkään appiin tai palveluun
Joo oma katsantokanta on hieman eri kun nettiostoksia on tehnyt jostain 90-luvun loppupuolelta alkaen. Pari kertaa on pitänyt luottokorttifirman pyynnöstä jäädyttää kortti ja tilata uusi Lasken sen toiminnan jo kategoriaan business as usual...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joo oma katsantokanta on hieman eri kun nettiostoksia on tehnyt jostain 90-luvun loppupuolelta alkaen. Pari kertaa on pitänyt luottokorttifirman pyynnöstä jäädyttää kortti ja tilata uusi Lasken sen toiminnan jo kategoriaan business as usual...
Kyllä mulla on nettiostaminen jos ei nyt arkipäivää, niin ainakin tuttua. Maksan tosin vanhanaikaisesti pankkimaksuna kotimaan ostokset ja korttitiedot syöttämällä ulkomaan ostokset. Sen verran vainoharhainen olen, että teen ostoksia vain tunnetuilta toimijoilta. Ennestään tuntemattomat saitit googlaan ennen mitään tietojen syöttämistä. Toistaiseksi ei ole tullut rahoituslaitoksilta jäädytyspyyntöjä. Appien kautta maksaminen kuulostaa niin helpolta, että siinä on oltava jotain mätää.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Appien kautta maksaminen kuulostaa niin helpolta, että siinä on oltava jotain mätää.
Jos "appien kautta maksamisella" tarkoitetaan Google Payn ja Apple Payn käyttämistä, niin kyllä itse ainakin luotan ennemmin noihin, kuin noin miljoonaan eri verkkokauppaan ja maksunvälittäjään. Käytännössähän korttitietosi on GP/AP -tapauksessa vain ja ainoastaan omassa puhelimessasi, ja verkkokaupan maksurajapinta tarkastaa, että onko tämä maksu OK, johon GP/AP vastaa joko "OK" tai "Ei OK". Mitään muuta tietoa tuossa ei siirry.

Toki tuossa sitten merkkaa se, että luottaako Googleen ja Appleen. Itse luotan ainakin enemmän kuin satunnaiseen verkkokauppaan, jotka saattavat pyöriä hyvinkin pienillä budjeteilla, jolloin esim tietoturva saattaa olla retuperällä. Jokainen lomake johon verkossa syötetään tietoa näkyvässä muodossa on potentiaalinen tietoturvariski, ja juuri tuohon ongelmaan GP/AP on melkoisen täydellinen ratkaisu.

Kaupassa maksettaessa taas nuo on mielestäni siinä näppärämpiä, että isotkin ostokset (yli 25€) saa maksettua pelkällä nfc:n vilautuksella, koska tunnistus tapahtuu puhelimella. Nopeuttaa toimintaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos "appien kautta maksamisella" tarkoitetaan Google Payn ja Apple Payn käyttämistä, niin kyllä itse ainakin luotan ennemmin noihin, kuin noin miljoonaan eri verkkokauppaan ja maksunvälittäjään. Käytännössähän korttitietosi on GP/AP -tapauksessa vain ja ainoastaan omassa puhelimessasi, ja verkkokaupan maksurajapinta tarkastaa, että onko tämä maksu OK, johon GP/AP vastaa joko "OK" tai "Ei OK". Mitään muuta tietoa tuossa ei siirry.

Toki tuossa sitten merkkaa se, että luottaako Googleen ja Appleen. Itse luotan ainakin enemmän kuin satunnaiseen verkkokauppaan, jotka saattavat pyöriä hyvinkin pienillä budjeteilla, jolloin esim tietoturva saattaa olla retuperällä. Jokainen lomake johon verkossa syötetään tietoa näkyvässä muodossa on potentiaalinen tietoturvariski, ja juuri tuohon ongelmaan GP/AP on melkoisen täydellinen ratkaisu.

Kaupassa maksettaessa taas nuo on mielestäni siinä näppärämpiä, että isotkin ostokset (yli 25€) saa maksettua pelkällä nfc:n vilautuksella, koska tunnistus tapahtuu puhelimella. Nopeuttaa toimintaa.
Googleen en luota pätkääkään, Appleen aavistuksen paremmin. Kiinalaiset ovat jääneet jo niin monta kertaa kiinni kaikenmaailman vakoilusoftista, että jos mulla olisi joku kiinalaisrauta, niin en laittaisi noihin mitään sellaista tietoa, mistä voisi olla jollekin toiselle hyötyä. Ja kuten edellä sanoin, en käy miljoonassa eri verkkokaupassa. SSL-salauksen tarkistus nyt kuuluu ihan ensimmäisiin toimenpiteisiin, kun jotain on maksamassa.
 

teppana

Jäsen
Täällä ilmoittautuu myös vanhanaikainen tyyppi joka maksaa ostokset arkaistisella tavalla, kortilla. Täytyypä tutustua tarkemmin tuohon puhelimella maksamiseen. En kyllä koe kortin kantamista mitenkään rasittavana kun lompakko muutenkin mukana täytyy olla. Saapahan myös käteistä nostettua tarpeen vaatiessa.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Auttakaas vanhusta puhelimen hankinnassa, kotona saa omilta omenauskovaisilta neuvona vain omenaa.
Nyt on ollut Sampp galaxy 6s edge,eli androihin olen tottunut viime aikoina, mutta kolme vuotta alkaa olla täysi ja puhelin vetelee viimeisiä.
Puhelinta käytän pääasiassa, netflixiin, viaplayhyn, spotifyihin meileihin, nettiin, whats uppiin ja muuhun turhaan, joten mikä olisi hintaluokassa 200-500€ hyvä oiva valinta.
Vaihtoehtoina olen miettinyt Huawei P20 128 gt, Huawei Mate 10 pro, en tajua mitä eroa noilla on, mutta molemmat ova hyvissä alennuksissa nyt Dna:lla. Sekä mikä näissä arveluttaa on perinteisen kuulokeliitännän puuttuminen (ei ole langattomia kuulokkeita).

Muitakin saa ehdottaa noihin käyttö tarpeisiin, eli puhuminen luurissa on varmaa pienin käyttö tarve.
Itse käytin jonkin verran alle kolme vuotta Samsungin Galaxy S6 Edgeä ja pidin puhelimesta. Ikää alkoi olla puhelimella vain sen verran, että luurin vaihtaminen tuli ajankohtaiseksi. Ostin käyttäjän @heavy mainitseman Oneplus 6:n heti julkaisun jälkeen 8 gigan keskusmuistilla ja täytyy sanoa, että olen ollut todella tyytyväinen. Eittämättä paras puhelin mitä olen käsissäni pitänyt.

Vahva suositus siis Oneplussalle, mutta mikäli haluaa budjetin pitää siellä lähempänä 200 euroa, niin silloin tietysti joudut etsimään muita vaihtoehtoja. Nokia oli itselleni toinen vaihtoehto puhtaan Androidin myötä, mutta heidän vetkuttelu kunnon lippulaivalla koitui heidän kohtalokseen. Nokia 7 plus on saanut paljon kehuja, niin ehkä siinä voisi olla yksi vaihtoehto hieman edullisemmin?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Vahva suositus siis Oneplussalle, mutta mikäli haluaa budjetin pitää siellä lähempänä 200 euroa, niin silloin tietysti joudut etsimään muita vaihtoehtoja. Nokia oli itselleni toinen vaihtoehto puhtaan Androidin myötä, mutta heidän vetkuttelu kunnon lippulaivalla koitui heidän kohtalokseen.
Viime viikolla ostin tyttärelle Nokia 6.1:n (eli Nokia 6 2018 kuten sitä täällä tavataan kutsuttavan) ja hintaan (200e tarjouksessa) nähden oikein laadukas peli. Oikeastaan em. vaatimuksilla kamera se voi olla mistä jää kiinni, netistä löytynee vertailuja jos haluaa. Mutta muuten on kyllä oikein pätevä laite.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
SSL-salauksen tarkistus nyt kuuluu ihan ensimmäisiin toimenpiteisiin, kun jotain on maksamassa.
Mitäs näitä isompia tietomurtoja on viime aikoina ollut... Ainakin Ticketmaster ja British Airways - kyllä niillä oli ssl päällä. Aika vaikea on tavallisen tallaajan osata huonosti suojattuja sivustoja arvata.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mitäs näitä isompia tietomurtoja on viime aikoina ollut... Ainakin Ticketmaster ja British Airways - kyllä niillä oli ssl päällä. Aika vaikea on tavallisen tallaajan osata huonosti suojattuja sivustoja arvata.
SSL suojaa sen yhteyden. Mutta jos saitin serverit murretaan ja tiedot nyysitään, se on hiukan toinen stoori.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... Silloin, kun siitä saa jotain lisäarvoa, voin harkita. En vain löydä sitä lisäarvoa tässä tapauksessa. En ole mikään superparanoidi, mutta pidän maksutietojeni levittämisen niin minimissä kuin se elämää hankaloittamatta on mahdollista.
Onhan tuossa google payssa kasapäin lisäarvoa. Helpompi käyttää ja paljon turvallisempi sekä käytössä, että hävitessään. Google pay käyttää maksutapahtumassa tilapäistä luottokorttinumeroa, että se oikea korttinumero ei ikinä liiku verkossa. Tietenkään ei tarvii siis kantaa korttia mukana kunhan on puhelin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös